To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Lancer Ogólne - blog posiadacza lancerka 1.6

JCH - 17-07-2005, 22:53

Fido__ napisał/a:
Myślę, że uszczelki silnika są dość rzadko potrzebnymi materiałami. Więc to chyba dość normalne, że ich nie ma na magazynie.

No nie wiem, nie wiem ...
Zalezy jeszcze uszczelka czego, bo zdaje sie, ze nie zostalo to powiedziane.
Rozumiem - kasa, kasa, kasa ... Ale moze 1 zestaw warto miec na stanie a gdy zostanie zuzyty zamowic nowy.

Hubeeert - 18-07-2005, 09:03

Tu akurat chodziło u uszczelkę pod pokrywę zaworów.

Drogi rozumowania:
1. Klient - q...a :!: dlaczego nie mają :?: :!:
2. Klient - no dobra nia mają ale sciągną poczekam
3. Dealer - nie będę wyrzucał kasy na trzymanie części na magazynie aż się jakaś przyda
4. Dealer - kupię wszystkie części do wszyustkich Mitsu jakie kiedykolwiek były produkowane

Prawda jest taka że dealer musi mieć części do samochodów które sprzedaje. Ale :!: na 100% jestem pewny że nie trzyma u siebie wszystkich - są jakieś wytyczne czego ile ma mieć. podejrzewam że nowych Lancerków raczej nie trapią wycieki spod pokrywy rozrządu i stąd brak uszczelki.
Podejrzewam że po zdjęciu pokrywy okaże się że się n taśmie komuś łapka omskła i uszczelka będzie walnięta - ale teraz to każdy może być tak madry jak dokręcanie nie pomogło.

TNT - 18-07-2005, 09:29

Tak jak mowi Hubeeert zeby wszystkie czesci byly w magazynie to Grafix musi eksmitowac polowe sasiadow a ich lokale zmienic w magazyny. Fundusz potrzebny na takie zaopatrzenie magazynu jest ogromny znajac ceny czesci zamiennych. Wiem t z doswiadczenia w serwisowaniu nie aut a kserokopiarek za czesci trzeba niestety aplacic krocie a czesci nigdy i tak nikt nie uzyje wiec po co skoro mozna sprowadzic.
Bartek - 18-07-2005, 09:42

Jeszcze dochodzi aspekt starzenia sie gumy - dzis kupisz 1000 uszczelek, przez 3 lata wykorzystasz 100 a reszte wyrzucisz, bo to zlom.....
Jackie - 18-07-2005, 13:05

sla napisał/a:
zielarzzdoliny napisał/a:


Uszczelki nie można dostać od ręki.
Dlaczego w serwisach niczego nie można dostać od ręki?Czy każdą śrubkę trzeba specjalnie zamawiać?

To proste, wtedy za przegląd zapłaciłbyś jakieś 5000zł i miałbyś wszystko od ręki. Zapominasz o koszcie magazynowania - czyli gdybyśmy mieli wszystkie części do choćby tylko najbardziej poularnych modeli - żeby na siebie zarobić musiałbym odzierać klientów do kości. Podejrzewam, że w takiej sytuacji komentarze byłyby nieco mniej wybredne niż są obecnie :wink:
Pozdrawiam

sla - 18-07-2005, 14:29

Ja nie mówię o wszystkich częściach ,uszczelki zajmują mało miejsca i powinny być w przeciwieństwie do całego silnika do wymiany ,całej tapicerki,całego oblachowania itd.Na zachodzie jakoś dali sobie z tym radę a koszty często są niższe niż u nas.Pozdrawiam.

[ Dodano: Pon Lip 18, 2005 2:13 pm ]
Fido__ napisał/a:


Myślę, że uszczelki silnika są dość rzadko potrzebnymi materiałami. Więc to chyba dość normalne, że ich nie ma na magazynie.
A ja myślę ,że uszczelki silnika są często potrzebnymi materiałami więc dość normalne jest to,że są w magazynie,ale wyjątkowo jeżeli ich nie ma to będą następnego dnia.
JCH - 18-07-2005, 22:48

Hubeeert napisał/a:
Drogi rozumowania:
1. Klient - q...a :!: dlaczego nie mają :?: :!:
2. Klient - no dobra nia mają ale sciągną poczekam
3. Dealer - nie będę wyrzucał kasy na trzymanie części na magazynie aż się jakaś przyda
4. Dealer - kupię wszystkie części do wszyustkich Mitsu jakie kiedykolwiek były produkowane

Pomiedzy Twoim 3 a 4 jest przepasc. Podales przyklady baaardzo skrajne. Akurat skoro ten Lancer jest w obiegu od ub. roku (jesli sie nie myle) to moze warto miec do niego co nieco. Przynajmniej drobiazgi.

sla - 18-07-2005, 23:33

JCH napisał/a:
Lancer jest w obiegu od ub. roku (jesli sie nie myle) to moze warto miec do niego co nieco. Przynajmniej drobiazgi.
Lancer jest już od jesieni 2003roku[właśnie taki kupiłem],i teraz mała zagadka-popsuła mi się drobna część nie mająca znaczenia przy użytkowaniu,do ktorego ASO pojechałem,do tego gdzie mi powiedziano,że muszą sprowadzić ,czy to tego gdzie mi oświadczono,ze mają i mogę przyjezdżać?Wybito mi szybę i zgadnijcie do którego ASO pojechałem?Do tego gdzie szybę również mieli od ręki.Widocznie tak można, tylko w Warszawie jest konkurencja i niektórzy o klienta zabiegają.I ostatnie pytanie-gdzie pojadę na przegląd i kogo będę polecał znajomym?

[ Dodano: Pon Lip 18, 2005 10:37 pm ]
Jackie napisał/a:

To proste, wtedy za przegląd zapłaciłbyś jakieś 5000zł i miałbyś wszystko od ręki.
Powyższe przykłady świadczą ,że tak być nie musi i nie jest.

[ Dodano: Pon Lip 18, 2005 10:41 pm ]
Bartek napisał/a:
kupisz 1000 uszczelek, przez 3 lata wykorzystasz 100 a reszte wyrzucisz, bo to zlom.....
Nie należy popadać w skrajności,myślę,że wystarczy jedna,która zawsze będzie na stanie.
Hubeeert - 19-07-2005, 08:46

Sla powiem tak - sam własciwie podałeś odpowiedź bo w warszawie znajduje się również magazyn tych części łącznie z nietypowymi do Twojego Lancerka. Dealerzy w Warszawie również nie mają tego na magazynie ale ściągną sobie w ciągu 2 godzin i mają. Teraz dla Ciebie zagadka - ile czasu miałbnym czekać na zbiornik spryskiwaczy do mojego samochodu :?:
Odpowiedź - 10-20 dni z magazynu w Holandii :D i to w ASO Warszawie :lol: Turbo :?: 4-6 tygodni - ASO w Warszawie itd itd... No ale ja mam nietypowy samochód gdzie zbiornik do spryskiwaczy jest identyczny z tym w innych Coltach C5x i Lancerach C6x.

JCH nie tylko pomiedzy 3 i 4 również pomiędzy 1 i 2. Zrobiłem to celowo bo jestem jak widać pod avatarem Ekstremistą a naprawde dlatego że chciałem najlepiej oddać możliwe podejście do tematu z dwóch stron. Klienta i Serwisu. Nie chcę się wypowiadać za Jacka ale z mojego punktu widzenia dość częśto sam miałem takie reakcje jak przedstawiłem - wszystko zależało od stopnia niekompetencji i zlewania mnie przez przeróżne serwisy w tym ASO wmawiania mi że Oni wiedzą lepiej i że koń (taki przeciętny statystyczny koń) ma pióra w tyłku. Akurat u Jacka się z tym nie spotkałem. Owszem czekałem na uszczelniacz wału ale nie 4-6 tygodni juak obiecywano mi w Warszawie tylko chyba coś koło tygodnia. I tym optymistycznym akcentem zakończę wypracowanie - dodam jeszcze tylko że przedstawione tu opinie są wyłącznie moimi subiektywnymi (trudne słowo) opiniami i jako takie zgodne są z moim podpisem i mottem w nim zamieszczonym.


Zapraszam do dalszej dyskusji nie tylko użytkowników Miśków ale również dealerów którzy z ukrycia podglądają Forum :D

Jackie - 19-07-2005, 10:07

No cóż, oprócz tego co do tej pory powiedziałem, to mogę dodać tylko, że jest to pierwszy przypadek uszkodzonej uszczelki i jak mam być całkowicie szczery - bardzo niespodziewany. To tyle - jak ktoś natomiast ma pomysł na zrobienie magazynu części bez kosztów - jestem otwarty na sugestie. Nam też to utrudnia życie, więc niejako walimy do tej samej bramki...
Pozdrawiam

Anonymous - 19-07-2005, 10:28

Heh, my też zdązylismy już stracić szybę i zgadnijcie skąd ściągali nową... Tak, dobrze myslicie- z Warszawy. a było to niedługo po wejściu samochodu na rynek bo jescze latem 2004 roku. Po prostu w Warszawce mają wzsystko co trzeba więc inni dealerzy nie kwapią się żeby zawalać magazyny częściami skoro 1 telefon załatwi sprawę. A że klient sobie poczeka...
sla - 19-07-2005, 10:46

Hubeeert napisał/a:
w warszawie znajduje się również magazyn tych części łącznie z nietypowymi do Twojego Lancerka. Dealerzy w Warszawie również nie mają tego na magazynie ale ściągną sobie w ciągu 2 godzin i mają.
Masz dużo racji,tylko nawet w Warszawie nie wszystkim chce się załatwić problem tak szybko,ale tutaj mamy wybór,dlatego w gorszej sytuacji są właściciele Mitsu gdzie nie ma konkurencji,tam oni sobie mogą poczekać[przecież pośpiech jest wskazany tylko przy biegunce i łapaniu pcheł].Inną sprawą jest jednak posiadanie drobnych części takich jak uszczelki,żeby ciągle nie być zaskakiwanym.Będzie to chyba coraz bardziej potrzebne bo moim zdaniem jakość samochodów przy cięciach kosztów ich produkcji jest coraz gorsza.
Matejko - 19-07-2005, 10:54

pamietam jak kiedys cos zamiawialem w kaliszu w serwisie z czesci, to zamowienia wysylali jakos we wtorki i w czwartki, a graty przychodzily na poniedzialki i piatki, a teraz z dnia na dzien z centrali w wawie :)
sla - 19-07-2005, 10:59

Jackie napisał/a:
jest to pierwszy przypadek uszkodzonej uszczelki i jak mam być całkowicie szczery - bardzo niespodziewany
Usterki są najczęściej niespodziewane,szczególnie w nowych samochodach.Ciekawy jestem ile kosztuje taka uszczelka i jak dużo zajmuje miejsca.Czytając jednak opinie o Grafixie[pomijajac wazelinę] byłbym no miejscu pechowego własciciela Lancera spokojny.Włączyłem sie do tego tematu,żeby sprowokować pewną dyskusję o problemach z częsciami przy naprawach naszych Miśków.Naprawdę nie jest z tym dobrze,choć przyczyn tego faktu jest wiele.A o tym że wcale tak być nie musi świadczą serwisy na zachodzie.To je trzeba podpatrywać i tam zwrócić się po radę.
luk_szc - 19-07-2005, 11:03

sla napisał/a:
Jackie napisał/a:
jest to pierwszy przypadek uszkodzonej uszczelki i jak mam być całkowicie szczery - bardzo niespodziewany
Usterki są najczęściej niespodziewane,szczególnie w nowych samochodach.Ciekawy jestem ile kosztuje taka uszczelka i jak dużo zajmuje miejsca.Czytając jednak opinie o Grafixie[pomijajac wazelinę] byłbym no miejscu pechowego własciciela Lancera spokojny.Włączyłem sie do tego tematu,żeby sprowokować pewną dyskusję o problemach z częsciami przy naprawach naszych Miśków.Naprawdę nie jest z tym dobrze,choć przyczyn tego faktu jest wiele.A o tym że wcale tak być nie musi świadczą serwisy na zachodzie.To je trzeba podpatrywać i tam zwrócić się po radę.


Może GDI jest i bardziej rozmnożony na dzień dzisiejszy ale w Mitcar uszczelki mieli od ręki (na własnym magazynie ).



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group