L200 Techniczne od 2006r - Mechanizm różnicowy w L200
Kibloo - 05-08-2009, 09:06
jest normalny dyfer mechaniczny, połączony z rodzajem sprzegła hydrokinetycznego (lepkościowego):
co pozwala na:
1. Stałe odpięcie przedniego wału (jednocześnie z rozsunięciem półosi z mostu przedniego)
2. zapiecie 4x4 (4H) kiedy moment jest przenoszony płynnie od 33:67 (P:T) do 50:50- sterowane elektroniką, ale zawsze przód troche ciągnie
3. Zblokowanie centralnego dyferencjału (4HLc) i (4LLc), kiedy przedni i tylny wał kręca się z tą samą prędkością a moment jest przenoszony 50:50.
tylny wał napędowy jest napędzany stale.
pozdrawiam
Anonymous - 05-08-2009, 19:41
Kibloo napisał/a: | jest normalny dyfer mechaniczny, połączony z rodzajem sprzegła hydrokinetycznego (lepkościowego):
co pozwala na:
1. Stałe odpięcie przedniego wału (jednocześnie z rozsunięciem półosi z mostu przedniego)
2. zapiecie 4x4 (4H) kiedy moment jest przenoszony płynnie od 33:67 (P:T) do 50:50- sterowane elektroniką, ale zawsze przód troche ciągnie
3. Zblokowanie centralnego dyferencjału (4HLc) i (4LLc), kiedy przedni i tylny wał kręca się z tą samą prędkością a moment jest przenoszony 50:50.
tylny wał napędowy jest napędzany stale.
pozdrawiam |
Tak. To jest cudowne w swej prostocie, ale gdy jadę po czarnym w 4H(czyste czarne np. autostrada...) to czy gdy nie ma różnicy obwodowej prędkości kół pomiędzy osiami napęd jest 33:67 czy odłącza się, a znów gdy jest poślizg dołącza sie?
Tenere - 05-08-2009, 22:55
bartek2800 napisał/a: | Kibloo napisał/a: | j
pozdrawiam |
Tak. To jest cudowne w swej prostocie, ale gdy jadę po czarnym w 4H(czyste czarne np. autostrada...) to czy gdy nie ma różnicy obwodowej prędkości kół pomiędzy osiami napęd jest 33:67 czy odłącza się, a znów gdy jest poślizg dołącza sie? |
Sądzę, że jest stale na obie osie. W przeciwnym razie byłaby to lipa a nie stały napęd na 4 koła, gdzie producent chwali się centralnym mechanizmem. Taką mam nadzieję...
Anonymous - 06-08-2009, 20:49
Cytat: | Sądzę, że jest stale na obie osie. W przeciwnym razie byłaby to lipa a nie stały napęd na 4 koła, gdzie producent chwali się centralnym mechanizmem. Taką mam nadzieję... |
Bo tak właśnie jest
Po to właśnie jest różnicówka, która pozwala na stałe przekazywanie napędu na dwie osie niezależnie od podłoża
Dołączane napędy to nic innego jak różnego rodzaju sprzęgła np. Haldex - przy takim rozwiązaniu nie potrzeba różnicówki
Anonymous - 09-08-2009, 11:41
I czy w Pajero SS jest tak samo??
Anonymous - 10-08-2009, 08:16
bartek2800 napisał/a: | I czy w Pajero SS jest tak samo?? |
Tak
|
|
|