To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

L200 Techniczne od 2006r - Mechanizm różnicowy w L200

Kibloo - 05-08-2009, 09:06

jest normalny dyfer mechaniczny, połączony z rodzajem sprzegła hydrokinetycznego (lepkościowego):
co pozwala na:
1. Stałe odpięcie przedniego wału (jednocześnie z rozsunięciem półosi z mostu przedniego)
2. zapiecie 4x4 (4H) kiedy moment jest przenoszony płynnie od 33:67 (P:T) do 50:50- sterowane elektroniką, ale zawsze przód troche ciągnie
3. Zblokowanie centralnego dyferencjału (4HLc) i (4LLc), kiedy przedni i tylny wał kręca się z tą samą prędkością a moment jest przenoszony 50:50.

tylny wał napędowy jest napędzany stale.

pozdrawiam

Anonymous - 05-08-2009, 19:41

Kibloo napisał/a:
jest normalny dyfer mechaniczny, połączony z rodzajem sprzegła hydrokinetycznego (lepkościowego):
co pozwala na:
1. Stałe odpięcie przedniego wału (jednocześnie z rozsunięciem półosi z mostu przedniego)
2. zapiecie 4x4 (4H) kiedy moment jest przenoszony płynnie od 33:67 (P:T) do 50:50- sterowane elektroniką, ale zawsze przód troche ciągnie
3. Zblokowanie centralnego dyferencjału (4HLc) i (4LLc), kiedy przedni i tylny wał kręca się z tą samą prędkością a moment jest przenoszony 50:50.

tylny wał napędowy jest napędzany stale.

pozdrawiam


Tak. To jest cudowne w swej prostocie, ale gdy jadę po czarnym w 4H(czyste czarne np. autostrada...) to czy gdy nie ma różnicy obwodowej prędkości kół pomiędzy osiami napęd jest 33:67 czy odłącza się, a znów gdy jest poślizg dołącza sie?

Tenere - 05-08-2009, 22:55

bartek2800 napisał/a:
Kibloo napisał/a:
j

pozdrawiam


Tak. To jest cudowne w swej prostocie, ale gdy jadę po czarnym w 4H(czyste czarne np. autostrada...) to czy gdy nie ma różnicy obwodowej prędkości kół pomiędzy osiami napęd jest 33:67 czy odłącza się, a znów gdy jest poślizg dołącza sie?


Sądzę, że jest stale na obie osie. W przeciwnym razie byłaby to lipa a nie stały napęd na 4 koła, gdzie producent chwali się centralnym mechanizmem. Taką mam nadzieję...

Anonymous - 06-08-2009, 20:49

Cytat:
Sądzę, że jest stale na obie osie. W przeciwnym razie byłaby to lipa a nie stały napęd na 4 koła, gdzie producent chwali się centralnym mechanizmem. Taką mam nadzieję...


Bo tak właśnie jest
Po to właśnie jest różnicówka, która pozwala na stałe przekazywanie napędu na dwie osie niezależnie od podłoża
Dołączane napędy to nic innego jak różnego rodzaju sprzęgła np. Haldex - przy takim rozwiązaniu nie potrzeba różnicówki

Anonymous - 09-08-2009, 11:41

I czy w Pajero SS jest tak samo??
Anonymous - 10-08-2009, 08:16

bartek2800 napisał/a:
I czy w Pajero SS jest tak samo??


Tak



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group