To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Carisma] Evoscan i kabel VAG KKL-USB /Nie ELM327/

aren195612 - 26-09-2009, 09:54
Temat postu: jak kupić
No faktycznie- link wygasł.
Ja przed zakupem dzwoniłem do sprzedawców z tej listy:
link do allegro
zaczynając od najtańszego. Kupiłem u tego który był w stanie odpowiedzieć na jakim chipie zbudowany jest konwerter /interesuje nas tylko chip FTDI/ w oferowanym kablu.

w_dobro - 26-09-2009, 20:49
Temat postu: Re: jak kupić
aren195612 napisał/a:
No faktycznie- link wygasł.
Ja przed zakupem dzwoniłem do sprzedawców z tej listy:
link do allegro
zaczynając od najtańszego. Kupiłem u tego który był w stanie odpowiedzieć na jakim chipie zbudowany jest konwerter /interesuje nas tylko chip FTDI/ w oferowanym kablu.



a mógłbyś kolego zczytać oznaczenia z kabelka który Ty kupiłeś?

dj.mario - 20-10-2009, 18:23

Witam żeby nie zakładać nowego tematu, spytam się tu. Wiecie, jaki interfejs funkcjonował by z moją cari 1,9TD??, tak żeby można było skasować błędy.?
demeone - 20-10-2009, 23:28

Mozecie szukać kabel typu: ELM327 po drobnych przeróbkach (zawiera FTDI) powinien działać z EVOSCANEM. Był opis na jednym forum ale od jakiegos czasu strona zdechła, wiec nie moge napisac co i jak.
Ja na początku kupiłem ten kabel ale nie testowałem wtedy EvoScan'a bo go nie posiadałem. Pozniej zbudowałem własny układ na bazie FTDI i wykorzystałem z tego kabla ELM327 złącze OBDII wiec juz nie sprawdzałem bo mój kabel zadziałał z wykupionym LEGALNIE EvoScanem :D
Tak więc jak znajdziecie na allegro kabel ELM327 wyslijcie zapytanie czy zawiera układ FTDI i po sprawie.

Budrys - 21-10-2009, 17:06

Cześć. Mam Evoscan i kabelek ale po podłączeniu do GDI nie dam rady odczytać błędów (silnik nie zapala, brak iskry). Wyskakuje błąd z połączeniu z ecu. Druga sprawa to że mogę uruchomić przez komputer np. wentylatory i właśnie wtedy po sprawdzeniu pompy paliwa przypomniało mi sie że po przekręceniu kluczyka nie słychac jej tylko silnik przepustnicy. Czyżby problemy z odczytaniem błędów i niewłączająca się pompa przy zapłonie to immobilizer ?
w_dobro - 23-10-2009, 08:20

[quote="1grzecho"]w_dobro, jak już dojdzie ta przesyłka to napisz jak to współpracuje... gdzie to kupywałeś, na allegro?[/quote



http://www.limitless.co.nz/cables/

Oczywiście poinformuje jak pracuje z moim grandkiem (kupując kabelek na tej stronie masz za friko Evoscana 2.6) placiłem paypalem

saphire - 26-10-2009, 21:36

Budrys napisał/a:
Cześć. Mam Evoscan i kabelek ale po podłączeniu do GDI nie dam rady odczytać błędów (silnik nie zapala, brak iskry). Wyskakuje błąd z połączeniu z ecu. Druga sprawa to że mogę uruchomić przez komputer np. wentylatory i właśnie wtedy po sprawdzeniu pompy paliwa przypomniało mi sie że po przekręceniu kluczyka nie słychac jej tylko silnik przepustnicy. Czyżby problemy z odczytaniem błędów i niewłączająca się pompa przy zapłonie to immobilizer ?


Zwykle jak na początku przy podłączeniu nie ma komunikacji z ECU to jest to efekt immobilizera. Kluczyk z kodem nie pasuje (lub nie działa) z immo. Stąd też pewnie dlatego też ci auto nie odpala.

mik - 03-11-2009, 22:47

Witam,
Jezdzilem sobie bezawaryjnie Carisma do pewnego czasu ale przyszedl czas na serwis wiec...
kupilem sobie taki kabelek: http://www.allegro.pl/show_item.php?item=788331347

umasowilem pin 1 i podlaczylem. Niestety dziadostwo jest tak tragicznej jakosci (zimne luty itp.), ze przerywa polaczenie. Jak silnik nie pracuje udalo mi sie sprawdzic przepustnice i wedlug evoscan pracuje ona 13-95%.
Poniewaz auto szarpie na niskich obrotach przy przyspieszaniu, od poczatku wlasnie czujnik na przepustnicy podejrzewalem.
Czy u Was evoscan pokazuje 0-100% TPS'a?

demeone - 03-11-2009, 23:04

napewno nie pokazuje od 0. Było coś właśnie 13 procent
Anonymous - 04-11-2009, 00:18

zgadza się, TPS 12.9-96.8 % w silniku 1.6
gdi user - 16-11-2009, 17:51

Panowie, do czego służy aktuator "IG 5deg BTDC"? szukam przyczyny, bo czasem falują mi wolne obroty.Gdy włączę ten aktuator silnik stabilizuje obroty na 750rpm i ładnie utrzymuje tę wartość do czasu ponownego wyłączenia silnika.Po ponownym odpaleniu zaczyna się falowanie. Szukałem jakiejś instrukcji do Evoscana, ale raczej z nią ciężko :(
Bartek - 16-11-2009, 18:38

Cytat:
Panowie, do czego służy aktuator "IG 5deg BTDC"?


Do sprawdzania ustawienia zapłonu - wyłącza elektronikę sterującą wyprzedzeniem zapłonu i fixuje jego wartość 5 st. BTDC, wtedy błyskasz lampą stroboskopową na koło pasowe i na skali odczytujesz kąt wyprzedzenia zapłonu

demeone - 16-11-2009, 18:40

Jest to wymuszenie stałego kąta wtrysku. Kąt wtrysku zmienia się w zależności od map paliwowych. Także tym actuatorem wymuszasz aby nie zmieniał go w zależności od obciążenia, rodzaju paliwa (oktawowość) itd. Wiecej o tym poszukaj w google pod hasłem
"wyprzedzanie kąta wtrysku".

Bartek - 16-11-2009, 19:26

demeone, IG to skrót od Ignition, więc zapłon
demeone - 16-11-2009, 19:32

Właśnie czytałem jaka różnica jest pomiedzy kąt wtrysku a kąt zapłonu. sorki najwyzej skasujcie moje posty


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group