To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander II GEN Techniczne - Sprężyny wzmacniające

mitsu00 - 18-12-2010, 12:37

13zbyszek13 napisał/a:
Pomysł ze sprężynami dodatkowymi podoba mi się tylko się boję że na pusto / tylko kierowca z pasażerem z przodu / będzie sztywny.

Będzie trochę sztywniejszy, ale bez przesady. To nie "Paka" z resorami piórowymi, ktorej tył podskakuje na byłe nierównościach. Ja mam hak i na progach zwalniajacych czuję jak tył dosłownie dobija mi nawet jadąc bardzo powoli. jak wpadnie mi troszkę kaski totez zamówię taki Set Up-ik :wink: W Szwecji te sprężynki sa nawettańsze bo kosztuja 1300SEK w ASO Mitsubishi. W przeliczeniu na PLN to jakieś 550zł.

13zbyszek13 - 18-12-2010, 12:43

mitsu00 napisał/a:
To nie "Paka" z resorami piórowymi


to czy pióra czy sprężyny to nie ma wielkiego znaczenia,boję się tego że właśnie będzie sztywny jak wóz drabiniasty /częściej jeżdżę sam lub we dwoje/.
Na pewno przydały by się przy wyjazdach wakacyjnych czy zimowych gdy jest pełne obciążenie.

mitsu00 - 18-12-2010, 12:51

13zbyszek13 napisał/a:
to czy pióra czy sprężyny to nie ma wielkiego znaczenia,boję się tego że właśnie będzie sztywny jak wóz drabiniasty /częściej jeżdżę sam lub we dwoje/.
Na pewno przydały by się przy wyjazdach wakacyjnych czy zimowych gdy jest pełne obciążenie.

Kilku już je zamontowało i ewidentnie nie narzekają, więc nie za bardzo rozumiem twoje obawy.

13zbyszek13 - 18-12-2010, 13:16

mitsu00 napisał/a:
Kilku już je zamontowało i ewidentnie nie narzekają, więc nie za bardzo rozumiem twoje obawy.


musiał bym się tym przejechać przed podjęciem decyzji.

wowo - 18-12-2010, 16:25

Witajcie

W końcu wróciłem z delegacji i mogłem zrobić kilka zdjęć po "lifcie".




Oto i link do albumu - http://picasaweb.google.c...feat=directlink

Jeśli chodzi o doświadczenia z trochę dłuższej jazdy to są one jeszcze bardziej pozytywne - miałem dzisiaj okazję pojeździć po drodze gruntowej pokrytej śniegiem i lodem, z dziurami po ciężkim sprzęcie (dla "Krakusów" - objazd Ikei do ul. Jasnogórskiej) i dzięki podniesieniu i usztywnieniu tyłu nie dobijał w większych dziurach i jechało się dużo pewniej i komfortowo.

olabart - 19-12-2010, 08:08

mitsu00 wiele rzeczy powinniśmy się robić w ASO a tego nie robimy - sam wiesz po sobie. Jesteśmy gadżeciarze i dłubacze. Ja wiele rzeczy robię sam nie ze względu na oszczędność kasy, ale po prostu lubię grzebać i tyle. Po drugie nie do końca wierzę w ASO - przekonałem się na poprzednim miśku, gdy z odkręconym kołem wyjechałem z ASO i mało co się nie zabiłem na zakręcie. Po trzecie szkoda mi czasu na dojazd do innego miasta. Po czwarte mam warunki. Wracając do tematu. Panowie - brać sprężynki. Jestem po małym wypadzie w teren gdzie sprawdzałem działanie systemów i sprężynki. Zamontowania sprężyn nie odczuwam praktycznie w ogóle i wygląda na to, że generalnie zaczynają więcej pracować przy większym obciążeniu. Niby 2 cm wyżej, ale jak wsiadam do miśka, to jakbym czuł, że jest wyżej - ale może to złudzenie. Dzisiaj pakuję rodzinkę ze sprzętem narciarskim (wszystko trochę waży) to zrobię fotkę. Problem z systemami rozwiązałem. Straciłem całą sobotę, ale okazało się, że ABS u naszych miśków z tyłu działa na zasadzie jakiegoś pola magnetycznego i piasta, którą otrzymałem miała delikatnie uszkodzony pierścień magnetyczny, który przełożyłem ze swojej uszkodzonej piasty. Jest to temat o sprężynkach więc usterkę opiszę dokładniej tu
Po dzisiejszym wypadzie z obciążeniem podzielę się spostrzeżeniami.

13zbyszek13 - 19-12-2010, 08:17

Czym różnią się sprężyny za 159 Euro od tych za 233 Euro.
Z tego co się doczytałem w tańszych nie ma mowy o napędzie a w tych droższych podaje że sa przystosowane do 2WD i 4WD

olabart - 19-12-2010, 08:45

Generalnie jeżeli ma to jakieś większe znaczenie powinno być jakieś rozgraniczenie do wersji 2wd, 4wd(waga napędu) i można jeszcze dołożyć 4wd - 7os(waga fotelików 35 kg), a może jeszcze dla tych co dużo ciągną na haku i dla tych co mają butle z gazem podwieszoną pod tył. Dla mnie ta oferta jest nie bardzo czytelna. Niech się wypowiedzą mądrzejsi.
13zbyszek13 - 19-12-2010, 09:32

zamówiłem te tańsze za 159 Euro + koszty wysyłki 30 euro =189 Euro koszt całkowity.
olabart - 19-12-2010, 10:04

Będziesz Pan zadowolony.
13zbyszek13 - 19-12-2010, 10:10

Mam nadzieję że tak będzie , zbliżają się wypady w góry.
Wiążą się one z pełnym obciążeniem misia / 5 osób + 2 psy + Box na dachu +pełen bagażnik po dach /.

olabart - 19-12-2010, 11:49

Tak dla zobrazowania fotka [img] Uploaded with ImageShack.us[/img] z pomiarem. Było przed zainstalowaniem sprężyn niecałe 25cm. Obecnie 27cm. Nadmieniam, że wydarłem dodatkowe siedzenia z bagażnika. Metrówka oczywiście jest pionowo do podłoża - ciężko było trzymać aparat i metrówkę na raz i tak wyszło.
13zbyszek13 - 19-12-2010, 11:54

To że podniesie się o 2 cm to nic bardziej chodzi mi o to żeby po załadowaniu na Max tak nie siadał.
olabart - 19-12-2010, 11:57

Zaraz się pakujemy na narty więc obczaję na wyciskanie naszego outka.
13zbyszek13 - 19-12-2010, 12:18

olabart napisał/a:
Zaraz się pakujemy na narty więc obczaję na wyciskanie naszego outka.


Właśnie taka opcja mnie interesuje.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group