To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EA5A/W 2.5] Maslo po korkiem plynu chlodzacego

polaff - 22-03-2012, 18:11

bluecard88, ja miałem kiedyś identyczne objawy w skodzie 120 powodem był zablokowany termostat i jazda na krótkich odcinkach (podobnie jak u Ciebie). Silnik był wiecznie nie do grzany i skropliny pary wodnej nie odparowywały z oleju tworząc "masło pod korkiem oleju.
sipex, również jestem zdania by nie panikować wypłukać układ chłodzenia i obserwować auto.

swinks_UK - 22-03-2012, 18:25

polaff, ale tu jest mowa o korku od chłodnicy :mrgreen:

To, że majonez bywa pod korkiem wlewu oleju, to żadna nowość, typowy objaw jazdy na bardzo krótkich dystansach i niedogrzanym silniku.

bluecard88 - 22-03-2012, 18:31

swinks_UK napisał/a:
polaff, ale tu jest mowa o korku od chłodnicy :mrgreen:

To, że majonez bywa pod korkiem wlewu oleju, to żadna nowość, typowy objaw jazdy na bardzo krótkich dystansach i niedogrzanym silniku.

No a ją właśnie miałem taki nalot na korku chłodnicy, kiedyś pisałem o tym na forum. Myślę że u mnie to było spowodowane strasznym syfem w chłodnicy i długo niezmienianym chlodziwem.

Hugo - 22-03-2012, 18:53

bluecard88 napisał/a:
Płyn w zbiorniczku mi skakał z MIN na MAX w zależności od nagrzania silnika
To akurat normalne w tym modelu.
polaff - 22-03-2012, 19:32

swinks_UK, no dobra, przyznaję że trochę zakręcony jestem. :mrgreen:
deejay - 22-03-2012, 22:11

Hugo napisał/a:
To akurat normalne w tym modelu.


Nie tylko w tym modelu ,ale w kazdym aucie plyn sie podnosi i obniza wraz ze wzrostem temperatury .

sipex - 23-03-2012, 13:44

od wczoraj ubyło płynu w zbiorniczku wyrównawczym jak było prawie pod max to teraz jest nad min okolo 2cm..żadnego błotka tam niema płyn troche ciemniejszy się zrobił ale to chyba przez to ,że zmieszał się z starym..robiłęm rozrząd z pompą wody tydzień temu a mechanik nic nie dolał więc może uzupełnił się stan w układzie?bo nie kopci ani żadnego wycieku z okolic chłodnicy czy pompy wody niema..odpaliłem auto nagrzał się i troszkę stan w zbiorniczku się podniósł..
Hugo - 23-03-2012, 14:21

sipex napisał/a:
od wczoraj ubyło płynu w zbiorniczku wyrównawczym jak było prawie pod max to teraz jest nad min okolo 2cm..
Oczywiście poziom w obu przypadkach sprawdzany na rozgrzanym silniku?
bbandi - 23-03-2012, 14:29

sipex napisał/a:
od wczoraj ubyło płynu w zbiorniczku wyrównawczym jak było prawie pod max to teraz jest nad min okolo 2cm..żadnego błotka tam niema płyn troche ciemniejszy się zrobił ale to chyba przez to ,że zmieszał się z starym..robiłęm rozrząd z pompą wody tydzień temu a mechanik nic nie dolał więc może uzupełnił się stan w układzie?bo nie kopci ani żadnego wycieku z okolic chłodnicy czy pompy wody niema..odpaliłem auto nagrzał się i troszkę stan w zbiorniczku się podniósł..


Jeśli zalałeś na zimnym silniku płynu pod max w zbiorniczku to po jeździe powinno wywalić połowę z tego przez odpowietrznik, ja tak zrobiłem bo myślałem że się zalewa pod max jak kupiłem auto, a powinno sie zalewać pod min i wtedy po jeździe podchodzi pod max i opada.

sipex - 23-03-2012, 20:43

Hugo, wróciłem z pracy było nad minimum po okolo godzince wlałem pod max poźniej pojezdziłem troche i na drugi dzień stan był gdzieś 2cm nad minimum..

bbandi, aha czyli to tłumczay czemu mi go ubywało :P dzięki za wskazówkę bo niemiałem pojęcia że aż tyle go musi wypluć.

Hugo - 24-03-2012, 14:00

sipex napisał/a:
Hugo, wróciłem z pracy było nad minimum po okolo godzince wlałem pod max poźniej pojezdziłem troche i na drugi dzień stan był gdzieś 2cm nad minimum..
Ale te 2 cm nad minimun było jak silnik ostygł? Jeśli tak to wszystko OK.
sipex - 24-03-2012, 19:21

Hugo, tak jak silnik ostygł,później jak go nagrzałem to podniósł się o jakiś centymetr od poprzedniego stanu.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group