To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Automat dziwnie pracuje

Bartek - 09-02-2010, 07:49

Hugo napisał/a:
http://www.allegro.pl/ite...przekladni.html


Ciekawostka - nie wiedziałem, że w Niemczech dostępne są "dolewki"

Hugo napisał/a:
Kolor bursztynowy na któregoś nie wskazuje?


Bursztynowych jest kilka olei (w tym Transmax-z)

mario mario - 09-02-2010, 21:04

Hugo, dzisiaj ci nie odpowiem co do mieszania, bo nie dość, że przed chwilą wróciłem z warsztatu i śmierdzę właśnie takimi olejami o jakich tu piszemy to dodatkowo nie chcę cie wprowadzić w błąd. Z tego co sie orientuję to do różnych skrzynek idą różne oleje. Są też oleje uniwersalne, ale powiedzenie "jak do wszystkiego to i do niczego" mogłoby się tu sprawdzić i wtedy będzie źle. Co do stanu oleju to uspokuj się, nie ma tragedii. Jak nie szarpie i nie wariuje skrzynia to nie dzieje się nic złego. Wachlując wszystkie przełożenia olej poszedł po kanłach a uwież jest ich trochę, teraz bynajmniej mamy pewność, ze wszystkie są drożne. Po operacji którą opisałem powinieneś dać autu popracować na jałowym trochę dłużej. Jutro odpal autko sprawdź na zimnej skrzyni i przejedź około 20 km skrzynia sie napewno nagrzeje i wtedy sprawdź poziom oleju ponownie. Powinno być dobrze. Co do zakupu oleju to wrzuć na "KUPIĘ" i może ktoś ma na zbyciu minimum 8 litrów, tyle bedzie ci potrzebne na wymianę dynamiczną, mi poszło 9 l bo czekałem aż poleci czyściutki olej. Ja kupiłem z bańki 20 l w Lublinie w SABACIE na stanie mieli 8,5 a w bańce była 10 l więc 1,5 l miałem gratis. Popytaj w swoje okolicy może któryś ze sklepów lub warsztatów sprzedaje na litry z bańki. Co do mieszania to się jutro zapytam i ci napisze. Pozdro.

[ Dodano: 09-02-2010, 21:14 ]
Zhan, kiedy i na jaki olej masz wymieniony, czy ktoś zaglądał do skrzynki, lub coś manipulował, ile ma przejechane skrzynka, póxniej poszukamy powodów takiego zachowania.

[ Dodano: 09-02-2010, 21:17 ]
shrek_x_, podłącz pod komputer, musimy wykluczyć błędne dane z czyjników, tak się może zachowywać skrzynka po otrzymaniu zestawu złych parametrów.

[ Dodano: 09-02-2010, 21:29 ]
shrek_x_, napisał "skrzynka po remoncie(3500)," to remont całej skrzynki, wszystkie tarczki nowe, tłoki nowe, oringi i symeringi nowe. Poza tym każdy warsztat powinien podać ci co jest do naprawy i czy się na to zgadzasz, ty zaś powinieneś zapisać sobie co było naprawiane. Człowiek od którego się uczę rozbiera skrzynię i ją sprawdza, a następnie podaje klientowi co jest do wymiany i ile to będzie kosztowało, żadnej części wymienionej nie wyżuca, nawet doszczętnie zużytej, wszystko jest oddawane dla kliena, o ile ten chce te części. Kiedyś myślałem, że dobre części ze skrzyni można użyć do innej, ale tak nie jest, części dopasowują się i w innej skrzynce mogą niewspółdziałać odpowiednio z innymi, więc zasada jest jedna jak wymieniać to na nowe a nie używane, uzywany można wstawić kosz, obudowę hamulca dyfer czy pompę no i może przekładki tarczek, ale nigdy oringo, symeringi, tarczki, łożyska czy tulejki, oczywiście jest wiele innych elementów, które przy rozebraniu skrzynki wymienia się na nowe, ale nie będę opisywał. Tak że 3500 PLN za naszą skrzynkę to musiałbyć to remont generalny jakiegoś szrota. Pozdro.

[ Dodano: 09-02-2010, 21:34 ]
sewkor, jeśli można wiedzieć to ile zapłaciłeś za regenerację, i to była regeneracja, czy dali ci drugi po regeneracji ?

Hugo - 09-02-2010, 23:21

mario mario to czekam na info od Twojego speca co do mieszania tych olei.
mario mario napisał/a:
Jak nie szarpie i nie wariuje skrzynia to nie dzieje się nic złego
Powiem szczerze, że chyba skrzynia wie, że tu o niej takie rzeczy piszę i dzisiaj działała jak marzenie. Poważnie. Jednak nie jestem pewien, ale wydaje mi się, że od pewnego czasu podczas przyśpieszania z lewej strony komory silnika dochodzi buczenie (jakby ze skrzyni). Kiedyś myślałem, że to łącznik elastyczny wydechu, ale go wymieniłem i buczenie pozostało (zniknęło tylko takie "furczenie" charakterystyczne dla dziurawego wydechu). Czy to możliwe, że jeśliby był ubytek 0,5 litra oleju to skrzynia mogłaby wydawać taki dźwięk? I od kiedy mam to auto skrzynia podczas dodawania gazu cichutko gwiżdże. Wy też tak macie?
mario mario napisał/a:
Wachlując wszystkie przełożenia olej poszedł po kanłach a uwież jest ich trochę, teraz bynajmniej mamy pewność, ze wszystkie są drożne. Po operacji którą opisałem powinieneś dać autu popracować na jałowym trochę dłużej. Jutro odpal autko sprawdź na zimnej skrzyni i przejedź około 20 km skrzynia sie napewno nagrzeje i wtedy sprawdź poziom oleju ponownie
OK. Tak zrobię jeszcze raz jutro. Dzięki.
mario mario - 11-02-2010, 21:56

Oleje do skrzyń można mieszać, ale nie można mieszać norm i specyfikacji. Do naszych skrzynek zalecany jest olej o normie dextron 3 i nie jest to nazwa oleju tylko określenie skupiające określone normy i specyfikacje. I tak można mieszać oleje spełniające normy dextrona 3. Oleje najcześciej spotykane maja kolor rózowy - bursztynowy - czerwony róznie ten kolor jest okreśklany, są oleje żółte, zielone no i czarne, tych ostatnich nie zaleca się używać. Najlepiej mieszać olej o tej samej normie i kolorze. Najbezpieczniej stosować olej zalecany przez producenta skrzyni.
Hugo - 11-02-2010, 22:26

mario mario dzięki po raz kolejny. Jutro odbieram litr Castrola Transmax Z. Będę bał się go wlać mimo tego co napisałeś:
mario mario napisał/a:
Do naszych skrzynek zalecany jest olej o normie dextron 3 i nie jest to nazwa oleju tylko określenie skupiające określone normy i specyfikacje. I tak można mieszać oleje spełniające normy dextrona 3. Oleje najcześciej spotykane maja kolor rózowy - bursztynowy

A i przyznam, że zapomniałem dzisiaj sprawdzić poziom oleju po krótkim postoju, bo nie wiem jak to możliwe (nic nie robiłem), ale skrzynia zaczęła pracować jak MARZENIE. Nie czuję w ogóle zmian biegów, nie ma żadnych szarpnięć w okolicach 2000 obr. (jak pisałem wyżej). Oczywiście skrzynia zrzuca bieg niżej jadąc dłużej w okolicach w/w obrotów, ale zrzuca jak w masełko (nic nie czuję). Po prostu jakbym jechał na sprzęgle odśrodkowym! I mam nawet wrażenie, że ciszej skrzynia pracuje. Już tak nie buczy i nie gwiżdże. Dziwnie zbiegło się to z wymianą tego wężyka na rurce od chłodzenia oleju, ale nie widzę za bardzo związku, a może jest...

Czyli podsumowując, wygląda na to, że mógłbym dolać tego Castrola?

swinks_UK - 11-02-2010, 22:30

mario mario napisał/a:
Do naszych skrzynek zalecany jest olej o normie dextron 3 i nie jest to nazwa oleju tylko określenie skupiające określone normy i specyfikacje. I tak można mieszać oleje spełniające normy dextrona 3.


:shock: :shock: :shock: :shock:
NIE WIESZ CO PISZESZ!
Polecam użycie szukajki a dowiesz się dlaczego...

[ Dodano: 11-02-2010, 21:33 ]
Ok, sam to zrobiłem...:
http://forum.mitsumaniaki...r=asc&start=210

O stosowaniu oliw w skrzyniach a/t napisano tu całe tomy powieści, więc ten wątek proponuję zamknąć :doubt:

Hugo - 12-02-2010, 00:03

swinks_UK czy dolanie Castrola Transmax Z do Dia Queen jest możliwe?
swinks_UK - 12-02-2010, 00:51

Transmax to uniwersalny olej, jest mieszalny, więc... nie wiem jak to zniesie Dia Queen. Musisz sprawdzić na stronie Dia Queen, jak jest mieszalność z uniwersalnymi olejami. Na krótką metę, może da radę, ale w dłuższej perspektywie radziłbym zrobić wymianę.
Hugo - 12-02-2010, 08:27

swinks_UK dzięki. Z linku, który wkleiłeś wychodzi, że Dia Queen ma kolor jasno czerwony, a Castrol Transmax Z bursztynowy (czy miodowy), tak? Bo w sumie czytałem godzinę i sam już nie wiem. Jadę odebrać Castrola do hurtowni.
mario mario - 12-02-2010, 08:57

swinks_UK, masz rtację, karygodna pomyłka, cały dzień przy jednej skrzyni i w głowie sie człowiekowi przewraca. Od 8 do 21 gość dotad katował skrzynię aż spalił, ręce mi opadły bo wszystko musiałem myć. Po powrocie chciałem jeszcze napisać odnośnie tego mieszania i tak powstał Dextron III (Dextron - od Dextera za dużo bajek z dziećmi oglądam). Co do mieszania to na dolewkw można włqaśnbie stosować oleje o tej samej normie. W przypadku niejasności i sporów najlepiej zalac nowy olej i tak doradzałem Hugo. Jego skrzynka nie wygląda na uszkodzoną jak pisze, ze teraz śmiga aż miło, aczkolwiek tarczki mogą się już sklejać aolej starcił właściwości i parametry ciśnień są inne, wtedy skrzynki świrują.
Co do naszych skrzynek napiszę tak: ja miałem zalany CTx Z i to poprawiło charakterystyki przełożeń, szarpania na drugim biegu nie usunęło czyli uszk. mechaniczne. Taki olej zalałem w dwóch innych skrzynkach typu F4A i wszystko jak do tej pory jest super, natomiast w dwóch przypadkach zalałem DQ SPIII i naprawdę kultura pracy skrzynki jest dużo lepsza, aczkolwiek mój szpenio mówi, że szybciej zużywają sie tarczki, ile szybciej nie wiem, i że lepszy SP II. To tyle, dzisial wolne uff.

sewkor - 12-02-2010, 09:22

mario - konwerter został naprawiony/zregenerowany, a olej zalałem amerykańskiej firmy Mopar klasy Dexstron 4 kolor wiśniowy i wszystko jest OK. :drinkers:
mario mario - 12-02-2010, 11:06

Porównaj normy i właściwości obu olejów. Skrzynia może śmigać jak złoto, ale zużycie jej moze postepować szybciej. Elementy metalowe takie jak kosze, zabieraki, obudowy hamulców nie ale tarczki mogą to odczuć. Nie znam własciwości tego oleju więc sie nie wypowiem, za krótko siędzę w tym temacie oczywiście co do AFT, nie znając własciwości danych olejów zalewam to co zostało przetestowane i tak np. na CTx Z pewna dama zrobiła 100 000, namówiłem ją w końcu na wymianę, mimo to że skrzynia pracowała poprawnie, po spuszczeniu oleju okazało się, ze nie był on w najlepszym stanie, ale nie był też przepalony a to ważne. Mało tego po zalaniu nowego praca skrzyni ani sie nie poleprzyła ani nie pogorszyła, skrzynia pracuje równo i cicho, reakcja D jest natychmiastowa. :wink:
swinks_UK - 12-02-2010, 12:14

sewkor, boję się, że ten olej co zalałeś jest nieteges. Porównaj jakie normy masz na bańce. Jak masz wyszczególnione SPII/SPIII to jeszcze pół biedy.
Jak tylko Dexron, to będziesz miał uślizgi konwertera i częstsze korekcje automatu = szybsze zużycie konwertera.
Hugo, tak jak piszesz

mario mario - 12-02-2010, 16:52

swinks_UK napisał/a:
sewkor,
Jak tylko Dexron, to będziesz miał uślizgi konwertera i częstsze korekcje automatu = szybsze zużycie konwertera.
Hugo, tak jak piszesz


A mógłbyś uchylić rąbka wiedzy co do tego konwertera i korekcji automatu bo niekumam, a każda wiedza się przyda. Pozdro. :wink:

Hugo - 12-02-2010, 16:54

Wiedziałem! Cymbały z hurtowni przywieźli mi 1 litr Hipola ATF II E


Podejrzewałem, że tak to się skończy. Niestety musiałem go wziąć, bo koleś mówił, że od conajmniej kilkunastu lat nikt nie pytał nawet u niego o olej takiego typu, więc go nie sprzeda nigdy, a oddać nie może. Często u niego pobieram towar w pracy, więc nie mogłem robić problemów.

Muszę to chyba sprzedać, bo co innego mi pozostało. Najlepsza jest cena, 65 zł :? Kolor jasnoczerwony. Spełnia wymagania: GM Dexron II E, Ford Mercon, Allison C-4, Caterpillar TO-2, Ford M2C 138 CJ, Ford M2C J 66-H, aprobaty i specyfikacje: Voith (G607/G1363), ZF TE-ML 14C/16M.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group