To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Termometr wewnętrzny - instrukcja montażu

michalina27 - 12-10-2009, 17:36

piotrkor1 napisał/a:

Nie ma u Ciebie brzęczyka jak się otworzy drzwi od strony kierowcy to sygnalizuje, że światła nie zostały wyłączone.W moim poprzednim aucie Lancer1.5GLXi1990r też tak miałem?

Oczywiście, że jest brzęczyk i na dodatek działający.
Piszę, że nie ma żadnej kontrolki, że jedziesz z zapalonymi światłami mijania, więc jak wyświetlacz termometru jest wygaszony to oznacza, że światła są niewłączone.
Rzucam okiem na termometr i wiem, że należy światła włączyć.
Druga sytuacja to taka, w której nie wysiadasz z wozu i na ogół ludzie czekając na kogoś przy wyłączonym silniku świecą światłami. Ja mam wskaźnik w postaci świecącego termometru, ot co.

roch_27 - 12-10-2009, 18:15

piotrkor1 napisał/a:
Widziałem u Rocha, że ma w swoim aucie taki termometr w schowku pod radiem,kabli w każdym bądź razie nie widać.Myślę,że to dobre miejsce tylko czy widać stamtąd wyświetlacz i wyświetlaną temperaturę?
ale w jakim aucie u mnie to widziałeś :?: Jeżeli w moim ex Galancie to od razu Ci powiem, że nie jest to termometr tylko wyświetlacz czujników cofania :wink: :lol: :D

pozdro

piotrkor1 - 12-10-2009, 18:36

To faktycznie mój błąd :oops: "Człowiek podobno uczy się całe życie i głupi umiera" :)
michalina27 - 13-10-2009, 19:51

Dzisiaj byłam w serwisie Mitsubishi w Szczecinie.
Niestety nic nie wiedzą na temat akcesoriów dodatkowych do starszych samochodów.
Czyli jestem w punkcie wyjścia. Mam zamiast termometru wskaźnik włączonych świateł.

mlodzianinwawa - 14-10-2009, 10:42

roch_27 napisał/a:
piotrkor1 napisał/a:
Widziałem u Rocha, że ma w swoim aucie taki termometr w schowku pod radiem,kabli w każdym bądź razie nie widać.Myślę,że to dobre miejsce tylko czy widać stamtąd wyświetlacz i wyświetlaną temperaturę?
ale w jakim aucie u mnie to widziałeś :?: Jeżeli w moim ex Galancie to od razu Ci powiem, że nie jest to termometr tylko wyświetlacz czujników cofania :wink: :lol: :D

pozdro


Powiedz mi, a nie dało by rady włożyć wyświetlacz na miejsce zegarka?
Taki jak tu ? http://www.allegro.pl/ite...parktronic.html
Pytam Ciebie, bo montowałeś więc pewnie się zastanawiałeś.
Bo to dobra alternatywa dla marnego zegarka.

roch_27 - 14-10-2009, 10:50

mlodzianinwawa napisał/a:
Powiedz mi, a nie dało by rady włożyć wyświetlacz na miejsce zegarka?
Taki jak tu ? http://www.allegro.pl/ite...parktronic.html
Pytam Ciebie, bo montowałeś więc pewnie się zastanawiałeś.
Bo to dobra alternatywa dla marnego zegarka.
zacznijmy od początku - w moim ex Galancie miałem czujniki cofania oryginalne Mitsubishi ;) Druga sprawa to już takie autko kupiłem - czyli z zamontowanymi czujnikami ;)

Co do tego wyświetlacza nie wydaje mi się, że jest to dobry pomysł umieszczając go w miejscu zegarka :?
Jeżeli już zamontowałbym go nad lusterkiem ;) Tak jak miał to zrobione Matejko w swojej ex Cari :)
Jak cofasz używając lusterek spełnia to swoje zadanie :wink:

pozdro

Owczar - 14-10-2009, 10:51

Przyznam, że pomysł wmontowania czujników cofania w miejsce zegarka całkiem dobry. Trzeba zapytać sprzedawcę o wymiar tego cuda. Miejsca jest tam sporo i można wpakować to ustrojstwo za szybkę. Tylko tak jak napisał Roch_27, troszkę niewygodnie. Ja cofam po lusterkach wstecznych, a na sam koniec patrzę przez tylną szybę, więc umiejscowienie takie jak ma anonim jest też ciekawym pomysłem.

michalina27, zamiast tej puszki na desce, można zamontować dodatkową kontrolkę w zegarach i po problemie. Zresztą ja sobie wrzuciłem auto zapalnie świateł i w ogóle sie nie zastanawiam czy światła się palą ;)

KaWu - 14-10-2009, 11:17

Owczar, tez mam zapalanie swiatel automatyczne. Zapalaja sie w momencie wrzucenia N lub D,3.2 (automat). Chyba ze dam wajche na N (na zapalonym silniku) >15 sek to sie przestawi i swiatla beda sie uruchamiac juz w chwili przekrecenia kluczyka.
Jest to pewnie "samorobka" poprzedniego/-ich wlacicieli bo fabrycznie u nikogo tego rozwiazania nie widziałem w Galu.
Zastanawia mnie tylko co zrobic, jak juz swiatla nie beda obowiazkowe przez caly rok (pewnie jak sie rzad zmieni :D ) i chcialbym jezdzic bez swiatel :?: :)

Owczar - 14-10-2009, 11:20

Odepniesz układ, wszystko da radę zrobić. Póki co nie myśl o zmianie ustawy, bo została niedawno nowelizowana, dzięki czemu nie musimy śmigać na światąłch z tyłu. Wystarczą dzienne z przodu.
michalina27 - 14-10-2009, 15:31

Owczar napisał/a:

michalina27, zamiast tej puszki na desce, można zamontować dodatkową kontrolkę w zegarach i po problemie. Zresztą ja sobie wrzuciłem auto zapalnie świateł i w ogóle sie nie zastanawiam czy światła się palą ;)

Ja już taki kupiłam i niespecjalnie mi przeszkadza, a autozapalanie mój własny chłop robi już drugi rok, więc i na dodatkową kontrolkę też nie specjalnie mam co liczyć.
I tak jestem wdzięczna, że przerobił mi zegarek na taki z przełącznikiem i widzę czas przy zapalonych światłach.

piotrkor1 - 14-10-2009, 18:10

Owczar napisał/a:
Wystarczą dzienne z przodu.
Owczar, Co prawda nie każdy posiada zamontowane światła do jazdy dziennej, myślę że większość ich nie ma ze względu na cenę, homologowane hella kosztują koło 600zł komplet ale to niezła alternatywa jazdy na światłach dziennych.Nasze lampy się wypalają, żarówki przepalają, a roczny koszt paliwa idzie w górę o jakieś 40zł więc:wybór należy do Każdego :)
mlodzianinwawa napisał/a:
Powiedz mi, a nie dało by rady włożyć wyświetlacz na miejsce zegarka?
Taki jak tu ? http://www.allegro.pl/ite...parktronic.html
mlodzianinwawa, Myślę,tak jak niektórzy Koledzy, że pomysł wmontowania tego czegoś w miejsce zegarka jest zły, dlatego że wymiary zapewne nie pasują i tak jak wszyscy sądzę , że do cofania używasz lusterek bocznych.Słyszałem też, że czujniki cofania te z tyłu lubią się zabrudzić np.błotem i wtedy brak jest sygnału ale wybór należy do ciebiemlodzianinwawa, :wink:

[ Dodano: 14-10-2009, 19:57 ]
michalina27, Poproś swojego mena żeby Ci termometr zainstalował tak powinien być zamontowany.Tu jest instrukcja od Don Kyoto:
Pół samochodu to nie trzeba, ale trochę grzebania jest. Jeżeli masz climatronic, to zewnętrzny termometr możesz sobie odpuścić. Jeżeli nie, to trzeba jakoś sprytnie przeciągnąć kabelek, najlepiej pod zderzak przedni. Można wykorzystać otwory technologiczne samochodu, przy odrobinie zapału da radę to zrobić niewiele rozbierając. Wewnętrzny gdzieś do środka, np. koło kolan kierowcy/pasażera podkleić.

Kabelki: mało danych, a aukcji nie znalazłem, będę zgadywał.
Są 3, czy 4?

1. czarny - masa
2. czerwony/żółty - podtrzymanie + - podłącza się do prądu który jest zawsze
3. żółty/czerwony - acc - podłącza się do prądu, kóry pojawia się po przekręceniu kluczyka
Ewentualnie:
4. niebieski/zielony/jakikolwiek - podłącza się do sygnału, że są włączone światła i ma się ekran przyciemnić

Najlepiej wykorzystać wiązkę idącą do zegarka, i się domostkować, bo tam wszystkie 4 są
Lub spró :) buj sama

polaff - 17-01-2013, 21:55

ma ktoś pomysł czemu termometr zewn może głupieć?
Od trzech dni pokazuje absurdalne temperatury a niestety ma to bezpośredni wpływ na działanie klimy więc gdy na zewnątrz jest -8 a na termometrze mam +25 to w aucie jest zimno....

Proszę o pomoc w zlokalizowaniu usterki.
dodam, że pytanie dotyczy termometru zewnętrznego, a pytam w temacie o wewnętrznym bo o nim nie było tematu - nie chcę by mój temat został usunięty - termometr to termometr.

Marcino - 17-01-2013, 22:39

Zewnętrzny jest pod zderzakiem z przodu po stronie kierowcy, widać go chyba przez gril w zderzaku. SPrawdz moze nie ma kontaktu i głupoty pokazuje.
polaff - 17-01-2013, 22:40

Marcino, czyli sugerujesz typowe "glantowe" przypadłości - zaśniedziałem połączenie el. ?
Owczar - 17-01-2013, 22:49

Dokładnie. Albo uszkodzona izolacja. Gdy odłączysz lub zewrzesz kable to climatronic przyjmuje wartość domyślną, czyli 25 stopni.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group