To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[92-96]Colt CA0 - [CA4A 1.6] Wymiana gum stabilizatora - colt cao.

Anonymous - 26-04-2007, 16:41

Dzwoniłem do JC w Krakowie i jedna sztuka 8zł kosztuje. CZy lepiej szukać czegoś lepszego/droższego, czy to nie ma znaczenia. I ile może kosztować wymiana u mechanika? Do jednego dzwoniłem i 80zł zawołał. Dużo?
Anonymous - 26-04-2007, 17:05

Ficu ale razem z ustawieniem zbieznosci?? bo to chyba trzeba bieznosc ustawic po tym nie??
Anonymous - 26-04-2007, 17:13

Gabek_82 napisał/a:
Ficu ale razem z ustawieniem zbieznosci??


nie wiem...

Gabek_82 napisał/a:
bo to chyba trzeba bieznosc ustawic po tym nie??


trzeba? Qrde wydawało się to prosta sprawa...

saphire - 26-04-2007, 19:24

Po prawie każdym grzebaniu przy zawieszeniu a już w szczególności przy stabilizatorach, gumach, wahaczach, amorkach itp trzeba sprawdzić/zrobić zbieżność.
Anonymous - 26-04-2007, 19:52

Cytat:
Dzwoniłem do JC w Krakowie i jedna sztuka 8zł kosztuje. CZy lepiej szukać czegoś lepszego/droższego, czy to nie ma znaczenia. I ile może kosztować wymiana u mechanika? Do jednego dzwoniłem i 80zł zawołał. Dużo?


Ktoś potrafi odpowiedzieć?

Jogurt - 26-04-2007, 22:26

orginal kosztuje pare zl wiecej wiec lepiej poszukaj tymbardziej ze to gumki z JC. na forum ktos pisal ze nawet 250 zeta wolaja za wymiane. roboty przy tym jest troche wiec 80 jak dla mnie cena do przyjecia o ile koles chce opuszczac zawias a nie wciskac brechy i na chama
-edit-
zbieznosci nie trzeba ustawiac. pamietaj ze gumki 1.3 a 1.6 sie roznia. ja musialem zostawic rozgrzebane auto i zasuwac do sklepu zamienic.

Hugo - 26-04-2007, 23:08

mechu102 napisał/a:
tych gum ponizej 20 mm nie wcisniesz. maja one chyba z 18 mm
No nie pier...
mechu102 napisał/a:
teraz nie wiem czy to ja mam zmieniony drazek na inny jakis mocniejszy czy te colty tak maja seryjnie
Pewnie fabrycznie jest grubszy.
mechu102 napisał/a:
teraz jzu nie pamietam jak to idzie ale te 18 mm maja chyba koncowke 5 a te do drazka 23mm maja koncowke 6.
Jutro muszę sprawdzić. Jasny gwint, zdenerwowałem się.
Anonymous - 26-04-2007, 23:25

Ficu865 właśnie przymierzam się do takiej samej opreacji i 80,00 PLN to w sam raz za tą robote.
Jeden mechanik krzyknął mi 300,00 PLN i się przeraziłem. Popytałem u innych i minimum co powiedzieli to 80,00 za obie strony. Co do gum to najlepiej kup oryginały u Japaneze ma chyba po 15,00 PLN za sztukę. Dziś sprawdzałem i nie będzie kłopotu z szybką wysyłką.

Pzdr.

Michał.

Hugo - 27-04-2007, 12:57

Jogurt napisał/a:
pamietaj ze gumki 1.3 a 1.6 sie roznia
No nieźle. A ja kupiłem od 1.3 :| Przy okazji może mi napisać ktoś kto już je wymieniał czy opuszczając "wózek" pod silnikiem trzeba coś jeszcze odkręcać oprócz 6 śrub od "wózka"? I czy te same śruby trzymają "poduszkę" tylną wahacza oraz "wózek"?(po 2 na każdą stronę).
mechu102 - 27-04-2007, 14:56

witam
ja sam wymienialem te gumy od stabilizatora.
zeby wymienic te gumy musisz odkrecic 6 srub
2 sruby sa z przodu wozka a 4 sruby to sa od mocowania tylnych gum wachaczy.
najlepiej odkrec sobie jeszzce jedna srube od mocowania tylnej poduszki silnika co spowoduje ze wozek opadnie jeszzce nizej i bedziesz mial jeszcze lepsze dojscie do tych paskudnych srubek od tych gumek.
jak to sie robi pierwszy raz to jest troche klopotliwe i denerwujace ale napewno sobie poradzisz.
powodzenia i pamietaj dobrych gumkach bo przewaznie sprzedaja o srednicy 18 mm
powodzenia

Hugo - 27-04-2007, 15:33

mechu102, wielkie dzięki.
Anonymous - 06-02-2009, 23:35

Przyszla kolej na mojego Colta i w poniedzialek mam zamiar sie troche pomeczyc z tymi gumami. Mam kilka pytan. Ktore sruby od wozka trzeba odkrecic. Bylem ostatnio w garazu i troche sie przyjrzalem i wychodzi ze trzeba odkrecic sruby ktore so kolo amorkow(czerwona strzalka) oraz tylne sruby wahacza(zielona strzalka). Co z srubami od szyny poduszek silnika(niebieska strzalka) a w sumie skrzyni?? :P



Pozatym to do jakiego momentu te sruby wykrecic?? Calkiem je wyjac czy wykrecic np. do polowy oraz czy samochod ma stac na kolach czy postawic go na czyms i zdjac kola?? Nie chcialbym zeby mi caly zawias spadl na glowe jak bede w kanale siedzial :P

Hugo - 07-02-2009, 00:01

SlaVkoEg dokładnie odkręcasz całkowicie te śruby, które zaznaczyłeś na foto + po 2 śruby z każdej strony mocujące tylną poduszkę wahacza. Wcześniej postaw przód auta na klockach. Kół nie musisz odkręcać. Po odkręceniu tych wszystkich śrub manewrujesz wózkiem przód-tył oraz prawo-lewo uzyskując dostęp do śrub mocujących gumy drążka.
Anonymous - 13-02-2009, 11:35

Jestem po wymianie tych gum i musze stwierdzic ze jakbym wiedzial ze bedzie tyle *zachodu* (korekta by gregorbu) z tym to dalbym mechanikowi zeby to zrobil :/ Rozkrecic wszystko jest latwo, z przykreceniem wozka tez nie bylo problemow ale z nalozeniem gum i przykrecenie stabilizatora bylo prawie niemozliwe. Musialem kupic nowe, troszke dluzsze sruby ktorymi przykreca sie ta obejme gumy stabilizatora bo stare ciezko bylo wkrecic :/ Poskladalem wszystko i niestety dalej cos stuka :/ W kazdym badz razie jest lepiej. Mozliwe ze wystarczy dokrecic mocniej laczniki bo w sumie nie dokrecalem ich do oporu, bo nigdy nie wiem jak mocno je przykrecic :P

a oto moje stare gumy




londolut - 13-02-2009, 13:28

SlaVkoEg napisał/a:
tyle pracy
A można inaczej?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group