To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - Moja Carisma 1.8 GDI

gigant87 - 16-03-2010, 15:03

Dziś pojawiły się pierwsze symptomy, że nowa pompa paliwa będzie do wymiany.
Taki log dziś mam z jazdy:



Pierwszy spadek zaobserwowany podczas wyprzedzania kolumny tirów, 4ty bieg, ok 5 tyś obr.
Później był postój na światłach i spod świateł do odcięcia na 1. i 2. (Wtedy zaobserwowany drugi spadek ciśnienia), kolejny spadek ciśnienia podczas stałej jazdy (100kmh licznikowe) na 5tym biegu.

gigant87 - 16-03-2010, 23:32

Miałem wieczorny szybki wypad do Namysłowa...
ani razu nie zapaliła się kontrolka CE (choć wymruguję błędy 31 i 56)
ciśnienie spadało powyżej 6000 obr/min - jak kumpel mówił, że spada ciśnienie to zmieniałem bieg na kolejny- przez 120km było bardzo OK :)

Dlatego zastanawiam się nad wyjazdem do Bratysławy- jadę w czwartek i się zastanawiam, czy aby na pewno samochodem :/

gigant87 - 04-04-2010, 23:52

Po wielu przygodach auto w końcu "się naprawiło".

Odkręciłem tylko wąż doprowadzający paliwo do pompy WC, by zmierzyć wydatek po stronie niskiego ciśnienia... No i w 30 sek mi nalało 1l benzyny.
Podjąłem wtedy decyzję, by kupić kolejną pompę WC... ale z ciekawości odpaliłem samochód i było ok... Szybki przejazd w pełnym zakresie obrotów i jest OK!

Ciśnienie na wykresie nie jest stałe, po odpuszczeniu gazu spada poniżej 20 bar, ale w czasie dodawania gazu rośnie, aż do 50... Jednak nie wyczuwa się spadków mocy...

Czy ktoś ma jakieś pomysły, co u licha może być z tym silnikiem?

gigant87 - 29-05-2010, 21:36

Jeżdżę tak już prawie dwa miesiące i jest OK. Czasem szarpnie, ale tak samo było od momentu kupna.

Auto było wystawione na sprzedaż, jednak zrezygnowałem z tego i postanowiłem nadal jeździć. Na dniach będzie robione zawieszenie, czyli łączniki stabilizatora (x4) sworznie z przodu (x2) i gumy tylnego zawieszenia (x6). Właśnie nie mogę znaleźć tych cukierków.

Może ktoś doradzić jakie gumy kupić na tylne zawieszenie?

Poza tym... Zbliżam się do przebiegu 17500km, czyli niedługo kolejna wymiana oleju i filtra oleju.

Jak tylko będę miał trochę czasu (czyli po sesji) biorę się za tylne zaciski i bębny, czyszczę bak i regeneruję popyhacze :)

gigant87 - 13-07-2010, 16:07

Auto przeszło przegląd bez problemu, jednak dał mi do myślenia wynik tylnych amorów.. 39/52...
z ciekawości pojechałem dziś na inną stację i mam wyniki 65/62...
Co o tym myślicie?

Poza tym dziś wymieniłem olej na Mobil 1 5W40 i filtr FILTRON. (przebieg 177 000 km)
Na razie nie widzę różnicy między półsyntetykiem 10W40 (na jakim jeździł wcześniej), a tym zalanym obecnie.

Poza tym wyczyściłem wczoraj przepustnicę i krokowca. Tzn wszystko było dość czyste (przepustnica), albo jak nowe (krokowiec).

pyjte - 13-07-2010, 17:11

gigant87 napisał/a:
czyszczę bak
zrobiłes to ":) ?
gigant87 - 13-07-2010, 18:16

Jeszcze nie zdążyłem, pelo99 czyścił. Zastanawiam się jeszcze nad sensem... :)
gigant87 - 21-07-2010, 10:44

Wczoraj pomalowałem zaciski i inne widoczne elementy piasty na czarno :)

Zastanawiam się nadal co z tym zawieszeniem tylnym, auto siada i tył trochę ucieka... ale wymieniać amorki, czy sprężyny?

mlun - 21-07-2010, 16:29

Sprecyzuj z tym, że tył ucieka? Znaczy na boki lata jak w nierówność wjedziesz?
gigant87 - 21-07-2010, 22:39

właśnie na nierównościach jest OK, czasem tylko dobija, natomiast podczas szybkich zakrętów, tył ujeżdża - na oponach
P+T opony takie same- nowe :)

gigant87 - 16-11-2010, 16:22

Kilka tygodni temu miałem małą przygodę- auto stanęło na drodze. Powodem okazała się uszkodzona pompa paliwa. Po wymianie zniknął dziwny dźwięk dający się słyszeć czasem podczas przyśpieszania. W ogóle jakoś ciszej podczas jazdy. Odczuwalna jest również niesamowita liniowość przyśpieszania. Wcześniej zdarzały się drobne zakłócenia.

Tak btw, dostałem wtedy zastępczego Focusa 1.6. Przekonałem się przy okazji, że nie zamieniłbym się :)
W Carismie ciszej, szybciej i oszczędniej.

Teraz myślę o kupnie czegoś takiego:
http://kompletacje.interc...&make=33&kod_s=

Co o tym myślicie? Warto? Dojeżdżam samochodem na uczelnię, mam 4 km. W zimie może dać to realne oszczędności, nie mówiąc o wpływie na komfort. Silnik szybciej się nagrzeje, w samochodzie będzie cieplej po krótszym czasie. Do tego może jakiś sterownik elektroniczny i możnaby ustawić czas włączenia np 10 minut przed moim wyjściem z domu, wtedy podczas uruchamiania silnik byłby już podgrzany. Po raz kolejny... Warto?

Z kronikarskiego obowiązku:

Przejechałem już 22000 km :)
W tym czasie wlałem 1830 litrów benzyny.
Książka napraw wygląda następująco:

Data Przebieg
19-08-2009 161200
Wymiana świec na NGK
Wymiana pompy paliwa

7-10-2009 163050
Wymiana filtra paliwa
Wymiana paska rozrządu
Wymiana rolki napinającej
Wymiana oleju
Wymiana filtra oleju
Wymiana paska wielorowkowego
15-10-2009 164000
Opony zimowe

26-02-2010 170300
Wymiana pompy WC

02-04-2010 172300
wymiana opon na letnie

04-06-2010 174600
wymiana sworzni
wymiana łączników stabilizatora P+T

12-07-2010 176900
Przegląd

13-07-2010 176900
Wymiana oleju
Wymiana filtra oleju
Czyszczenie przepustnicy i krokowca

02-10-2010 180400
wymiana opon na zimowe

26-10-2010 180840
Wymiana pompy paliwa

Piwor - 16-11-2010, 21:12

Praktycznie same tematy eksploatacyjne. :) Szerokości :) )
gigant87 - 16-11-2010, 21:43

Oprócz pomp paliwa (2 spod siedzenia i 1 WC) to tak :)

Dziękuję i również życzę spokojnej i bezproblemowej eksploatacji.

buhhu - 16-11-2010, 21:45

Zrobiłeś sobie grill cały w "chromie" ? :O:O:O:O
gigant87 - 16-11-2010, 22:57

Nie, grill mam taki sam jak Ty masz. Chyba, że chodzi Ci o avatar... tam jest zdjęcie Carismy mojej Mamy. Jakoś nie było okazji zmienić, ani zrobić fotki dwóm Carismom na podjeździe- zawsze tak jakoś na szybko :)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group