To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] PROBLEM - ALTERNATOR

clown79 - 02-03-2011, 22:46

dzieki za dobre rady
probowalem dzisiaj nauczyc miska obrotow chyba cos sie nauczyl tylko pojechalem do miasta zgasilem wrocilem po polgodzinei znowu 400 pojechalem kawalek zgasilem wrocilem zapalilem 900 ???!!!! ja juz nie wiem pod domem po ustawieniu obrotow za kazdym razem ustawialy sie na 900 juz nie wiem ok wracajac do alternatora to bylem u fachowca posluchal pokrecil sprwadzil ladowanie werdykt alternator ok a ze ze sie grzeje to normalne... dziekuje za pomoc

Andrew - 03-03-2011, 07:45

Uczyłeś go tak jak w procedurze pisze?
clown79 - 03-03-2011, 20:19

andrew84 napisał/a:
Uczyłeś go tak jak w procedurze pisze?


tak
najpierw pochodzil nagrzal sie potem zgasic odczekac 10 sek uruchomic wszelkie odbiorniki wylaczone 10 min nastepnie zgasic 10 sek zapalic wszystkie odbiorniki wlaczone 10 min zgasic 10 sek uruchomic wszystkie odbiorniki wlaczone 10 min zgasic to zrobilem a moze cos pochrzanilem stacyjka calkowicie wylaczona czy zostawic zaplon wlaczony moze tu polega blad???? kto wie

Andrew - 03-03-2011, 20:38

Stacyjka ma być w pozycji off czyli wyłączona całkowicie. Mi jak w colcie falowały obroty, to przed odpalaniem na zimno odłączyłem na chwilę aku, a później na wolnych obrotach chodził sobie, aż do załączenia się wentylatora. Po tym już było ok :) Ale skoro u Ciebie po tym dalej się coś dzieje nie tak, to musi być coś więcej... Kontrolka CE CI się nie świeci?
clown79 - 03-03-2011, 20:47

andrew84 napisał/a:
Stacyjka ma być w pozycji off czyli wyłączona całkowicie. Mi jak w colcie falowały obroty, to przed odpalaniem na zimno odłączyłem na chwilę aku, a później na wolnych obrotach chodził sobie, aż do załączenia się wentylatora. Po tym już było ok :) Ale skoro u Ciebie po tym dalej się coś dzieje nie tak, to musi być coś więcej... Kontrolka CE CI się nie świeci?

nie nic sie nie swieci tz naczy po chwili z niskich nabiera sobie prawie 900 czasami szybciej czasami wolniej moze wina tkwi w tps? moze nie wiem wiem jedno ze czasami laduja sie odpowiednie obroty czasami o chwili da sie jezdzic po wcisknieciu srzegla mam 900 wiec jest chyba ok dzieki ale to troche dziwne wiec pisze....

Andrew - 03-03-2011, 20:53

Może tak ma po prostu być :wink:
wonsz - 01-03-2012, 16:41

Padł mi akumulator. Chyba nie ma ładowania bo jechałem 3 godzinną trasę i po paru dniach stanie nie dawał znaku życia. Od jakiegoś czasu mam też dziwny dźwięk spod maski. Taki pisk czy coś, na dole daje filmik ;) Czy szukać winy w ładowaniu czy raczej akumulator do wymiany, dodam że padł już kilka razy i go ładowałem prostownikiem gdy padał. Dziś go włożyłem po ładowaniu i w pewnym momencie przy parkowaniu zaczęło mi lekko szarpać i zapaliła się kontrolka engine. Ram mi dziś też zgasł przy zmianie biegów z R na D(automat). Gdy wcisnę hamulec obroty spadają do 400. Może tylko trzeba naciągnąć pasek alternatora? Jak jest wilgotno to nieraz zapiszczy, tylko nie wiem czy to akurat ten.
http://www.youtube.com/watch?v=kh2lPl0f-LM

piotrkor1 - 01-03-2012, 16:46

wonsz napisał/a:
dziwny dźwięk
Ja bym obstawiał łożysko pompy albo rolkę napinacza.

[ Dodano: 01-03-2012, 16:49 ]
wonsz napisał/a:
Chyba nie ma ładowania

Sprawdz stan szczotek w altelnatorze.

wonsz - 01-03-2012, 17:26

Zrobiłem pomiary i na włączonym silniku oraz obciążeniu (nawiew max, ogrzew. tylnej szyby, światła) jest 14.06-08 bez obciążenia 14.10-12. Przy wyłączonym silniku ok 13.8.

Sprawdziłem też błędy kabelkiem ELM dwoma programami.

Oto one:
Kod:
1. P0300
    Powertrain: Engine Misfire Detected


P0300 Przypadkowe lub wielokrotne wypadanie zapłonów
   


Akumulator: http://i.imgur.com/KMlAm.jpg

~~NSX~~ - 01-03-2012, 17:35

A nie będzie to dźwięk pompy od wspomagania?
wonsz - 01-03-2012, 21:18

A jak sprawdzić czy alternator ładuje aku? Czy te podane wartości przeze mnie wyżej wykluczają problem z alternatorem?

Kod:
Zrobiłem pomiary i na włączonym silniku oraz obciążeniu (nawiew max, ogrzew. tylnej szyby, światła) jest 14.06-08
bez obciążenia 14.10-12.
Przy wyłączonym silniku ok 13.8

wicek - 01-03-2012, 21:28

Jak już mowa o alternatorze to może ma ktoś sprawny na sprzedaż? Galant 2.5 V6 98
m6riano - 01-03-2012, 23:11

Wrzuć temat w dziale kupie..
Dread87 - 02-03-2012, 01:14

wonsz, tak, podane przez Ciebie wartosci swiadcza o tym, ze akumulator jest ładowany:)
wicek - 02-03-2012, 06:45

m6riano napisał/a:
Wrzuć temat w dziale kupie..


Nie mam tam dostępu:
Cytat:
Tylko użytkownicy z uprawnieniami dostępu mogą czytać tematy na tym forum.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group