Nasze nieMiśki ;-) - Ford Mondeo mk IV 1.8 TDCi
gigant87 - 10-11-2013, 19:57
Dziś padł rekord:
przejechane 1100km, w tym czysta trasa ok 450km, reszta jazda podmiejska i miejska, baaardzo spokojna, prędkości zgodne z przepisami lub 10km/h mniej, rzadkie wyprzedzanie
Wynik: 5,48l/100km !
robertdg - 10-11-2013, 21:06
Napisz jeszcze czy bardzo załadowany czy nie, ciekawe czy dałby rade wyciągnąc poniżej 5l/100km
Piwor - 10-11-2013, 23:15
robertdg, powinno dać radę.
robertdg - 11-11-2013, 08:53
Pytanie, jak bardzo trzeba jeździć na emeryta aby coś takiego uzyskac, a moze wystarczy wyłączyć klime
Znajomy mi człowiek posiada Megane IIIgen 1.5dCi 105KM, kurde u niego zawsze średnie spalanie oscyluje w granicach ~4litry/100km, jemu w mieście to auto nie pali więcej jak 4,6l/100km. Te silniki obiegowo mają opinie bardzo oszczędnych, aczkolwiek niekoniecznie udanych technologicznie. Miałem możliwość przejażdżki z jegomościem do Krakowa, w dodatku autostradą, spalanie 3,7l/100km. Słowem podsumowania; myślałem, że coś wiem o emeryckim stylu jazdy
Piwor - 11-11-2013, 10:19
robertdg, wystarczy włączyć tempomat przy 110.
Te 1.8 pamiętają króla świeczka, nie mniej, potrafią mało spalić. Nie to co generacje z mk1.
Poza tym skrzynia robi robotę. Startu to tu nie ma, ale po trasie potrafi zaskoczyć.
Co do 1.5dCi - szkoda słów.
gigant87 - 11-11-2013, 20:17
Miałem zastępczą Megankę z tym silnikiem i paliła dość porównywalnie do Mondziaka (6,5), ale też ze względu na niższą moc, trochę bardziej ją kręciłem... z drugiej strony, przez hałas w trasie nie przekraczałem 120 km/h.
Wracając do mojego "wyczynu", to samochód nie był załadowany jakoś szczególnie (po trasie tylko bagaże, znicze etc, a po mieście jeździłem w 2 osoby). Z klimą nic nie kombinowałem, cały czas jest na ustawieniu "AUTO". Jedynie jak jest zimny silnik, to ustawiam słabszy nadmuch, by pozwolić szybciej nagrzać się silnikowi. Po kilku kilometrach wciskam "AUTO" i tak działa.
Wg mnie w długiej trasie (chodzi o rozgrzanie silnika), przy spokojniej jeździe (bez wyprzedzania i przekraczania 110km/h) można zejść do tych 5l/100km.
Sprawdzę przy najbliższej okazji.
Średnie z 25000km mam 6,42l/100km.
Aaaa i żeby nie było, że zajeżdżam dwumasę, to kręcę silnik normalnie do 2,5-3 tys obr/min i unikam jazdy poniżej 1,7 tys obr/min.
Piwor napisał/a: | Poza tym skrzynia robi robotę. Startu to tu nie ma, ale po trasie potrafi zaskoczyć.
|
Prawda.
Anonymous - 12-11-2013, 00:08
gigant87 napisał/a: | przejechane 1100km, w tym czysta trasa ok 450km, reszta jazda podmiejska i miejska, baaardzo spokojna, prędkości zgodne z przepisami lub 10km/h mniej, rzadkie wyprzedzanie
Wynik: 5,48l/100km ! |
muszę komuś takiemu pożyczyć auto, żeby sprawdził mi te minimum, bo co zatankuje do pełna to zrobię może ze 100km jazdy eko a potem znowu ogień
kwi84567 - 12-11-2013, 14:17
mondziaki nowe są super
gigant87 - 12-11-2013, 20:14
Derpin napisał/a: | gigant87 napisał/a: | przejechane 1100km, w tym czysta trasa ok 450km, reszta jazda podmiejska i miejska, baaardzo spokojna, prędkości zgodne z przepisami lub 10km/h mniej, rzadkie wyprzedzanie
Wynik: 5,48l/100km ! |
muszę komuś takiemu pożyczyć auto, żeby sprawdził mi te minimum, bo co zatankuje do pełna to zrobię może ze 100km jazdy eko a potem znowu ogień |
Od momentu jak zacząłem się uczyć niemieckiego z audiobooka podczas jazdy, zacząłem też jeździć spokojniej, równo, w rządku, bez wyprzedzania... Niemal jak Niemcy.
gigant87 - 29-11-2013, 20:17
W poniedziałek był przegląd na 120 tyś km.
Przy okazji wymiana oleju, wszystkich filtrów i opon na zimowe.
Po raz kolejny wpadły oryginały Motorcrafta - nie są dużo droższe niż zamienniki.
Wg mechanika przy następnym przeglądzie będzie wymiana dwumasu i sprzęgła.
Przy okazji wychwycił, że klocki się kończą, więc niedługo wymienię.
Poza tym... hula.
Niedawno pojeździłem trochę Aurisem... następne auto koniecznie z automatem!
Na nowo przypomniałem sobie jaka to wygoda.
gigant87 - 26-05-2014, 22:09
Nic się nie działo... ok 134000 zaczęła wyć pompa wspomagania.
Jest duże prawdopodobieństwo, że to tylko kwestia wymiany płynu wspomagania kierownicy.
Umówiłem się na piątek w serwisie, zobaczymy co wymienią.
Ogólnie wracam z przeglądami do ASO, jest całkiem niezła oferta, a i chcę przedłużyć gwarancję i assistance.
Od momentu zmiany pracy (z początkiem roku) auto nie jeździ zbyt wiele - więcej czasu spędzam w Monachium ujeżdżając służbowego Avensisa.
Zastanawiam się nad sprzedażą, ale z drugiej strony, auto dopiero co straciło dużo na wartości, a w tych pieniądzach nic bardziej sensownego się nie kupi...
Echh.... trzeba odkładać na nowego Passata...
Matejko - 26-05-2014, 22:16
gigant87 napisał/a: | Echh.... trzeba odkładać na nowego Passata... |
1.4tsi jak zacznie wyć przy 134000 to wymienisz... silnik
Piwor - 27-05-2014, 18:28
Matejko napisał/a: | 134000 to wymienisz... silnik |
Optymista.
gigant87 - 15-06-2014, 12:39
Wystarczyło wymienić płyn wspomagania i jest OK. Czasem tylko na wysokich (jak na diesla) obrotach, podczas mocnego skrętu (na rondzie) słychać słabe wycie...
gigant87 - 11-08-2014, 21:43
No i było nie OK...
W końcu przy przeglądzie na 140000km i wymianie tarcz+klocków na wszystkich 4 kołach (wleciały oryginały) wpadłem na pomysł, że może jest układ zapowietrzony. No i tak jak auto było w powietrzu to pokręciłem kołami od skraju do skraju i tak się odpowietrzyło...
Niestety okazało się, że turbo trochę odymione jest i mechanik zalecił sprawdzać jak się zachowuje, czy nie gwiżdże i czy nie ma spadku mocy. To przy następnym wyjeździe do Niemiec się sprawdzi.
Poza tym, jeździ i dzielnie znosi trudy eksploatacji... Oby tak dalej.
|
|
|