To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EA3A/W 2.4] Regulacja Silnika 4G64 (GDi)

Anonymous - 25-03-2010, 18:25

Witam Panów serdecznie,
Podpinam się do tematu z jednego powodu - 2,4 GDI 1999r - szarpanie, brak mocy, wolne obroty, przepustnica - ogólnie padaka.

Jako że z Panem Szulcem ze Skoczowa już byłem od jakiegos czasu w kontakcie, zdecydowałem się na jego usługi.

Pan jest strasznie pewny siebie, wszystko wie, dla niego to pestka i standart i w ogóle trzeba tylko zapłacić i auto będzie jak nowe.....ładnie wszystko brzmi ale sceptyzm
górował.

Zawiozłem auto 2 tygodnie temu - diagnostyka:
sprężanie na cylindrach - 12 Mpa - ma być 18
nierówne obroty i szarpanie - winna przepustnica.
KATEGORYCZNIE zły olej w silniku - był 10W40 - olej ten jest nadwyraz błędnym rozwiązaniem ponieważ jego lepkość powoduje wiązanie się ze spalinami które cofają się poprzez EGR
- KATEGORYCZNIE MUSI BYĆ FULL SYN. - w tej chwili 0w40.
Ogolne prognozy na moc to - ok. 90 KM!!!!!!

Pan pracował 2 tygodnie i na bieżąco informował mnie o wszystkim dokumentując to zdjęciami ( zdjęcia głowicy,kolektora i zaworów przyprawiły mnie o ból głowy )
Silnik, przepustnica, pompa wys. ciśnienia zostały rozebrane do ostatniej śrubki - czyszczona głowica, zawory, wymiana uszczelniaczy zaworowych, regeneracja przepustnicy,
EGR, pompy.
Jednym słowem wszystko z silnika zostało "wypolerowane"

Wczoraj dostałem auto.........efekt??
PIORUNUJĄCY!!!!!!!

- brak szarpania
- stabilne i prawidłowe obroty silnika na biegu jałowym,
- spręzanie w cylindrach - 18 MPA
- moc - PIORUNUJĄCA!!!!! - na hamowni nie byłem ale odczucie i porównanie z innymi autkami mowi mi ze spokojnie te 150KM osiagane sa bez problemu.
- gwarancja na 200 tyś KM
- co pół roku przyjeżdzam na kawe do Pana Szulca i czyścimy przepustnice i diagnozujemy czy wszytsko jest git.
O kosztach nie bede pisal - wystarczy zadzwonic do Pana Szulca.

Post umieszczam z jednego powodu - mam to auto od 3 lat i przez ten okres nawet nie zdawałem sobie sprawy co potrafi 2,4 GDI.
Robiłem mnóstwo niepotrzebnych rzeczy - wymiana przepustnicy ( nic nie dało ), rózne diagnostyki i próby napraw w ASO
, czyszczenia, i inne tego typu pierdoły które nie przynosiły ŻADNEGO efektu. Jak zsumowałem sobie wszystkie wydatki z 3 lat na te właśnie "pierdoły" to wyszło mi że
za ten koszt mogłem skorzystać z usług Pana Szulca 3 RAZY......
Napewno będe dalej korzystał z usług pana Szulca:)

Jeżeli ktoś będzie miał pytania odnośnie szczegółów pracy Pana Szulca ( starałem się wszystko zapamiętać )to zapraszam na Priv, bąsz w ten temat.

Lideek

Jeremy79 - 09-12-2010, 11:40

Czy istnieje możliwość podkręcenia TPS w 2.4 GDI (do 2,5 V6 znalazłem manual), a jeśli tak, to w którym miejscu jest ta "magiczna śrubka" do regulacji.
Wiem, że muszę wpiąć się w 2 i 3 pin w kostce, ustawić wartość 0.45-0.55 V. Tylko nie wiem gdzie mam "kręcić" tym TPS'em?
Rozumiem, że TPS znajduje się bliżej dolotu powietrza?

robertdg - 09-12-2010, 11:55


Jeremy79 - 09-12-2010, 12:56

Podziękował ślicznie kolego robertdg. O to mnie się rozchodziło :wink:
W manualu jest mowa o kanale nr 1, ale chodzi tu o MUT-II ? My wpinamy sie pod 2 i 3 pin?

radek79 - 10-12-2010, 21:01

witam ustawianie obrotów tps-em nic ci nie da ,po każdym odłączeniu akumulatora i uczeniu od nowa obrotów będziesz miał tak samo lub całkiem ci będą spadać aż do zgaśnięcia auta
Iron.Falcon - 29-06-2013, 23:48
Temat postu: [EA3A/W 2.4]
Czy w kwestii falujących delikatnie obrotów mogę posiłkować się informacjami z wątku dla Carismy ? Regulacja pompy wysokiego ciśnienia



w 2.4 GDI wygląda to tak samo ?

radek79 - 30-06-2013, 08:45

możesz
Iron.Falcon - 30-06-2013, 09:39

radek79, a czy możesz proszę łopatologicznie wytłumaczyć mi abym miał pewność, że robię wszystko dobrze... ja rozumiem to tak :
- podpinam się z miernikiem przy pompie
- sprawdzam jakie napiecie daje na biegu jałowym, 2000obr i maks
- kręcąc tą "śrubką" staram się osiągnąć wartość 3V w całym zakresie obrotów

dobrze mam to poukładane w głowie ?

radek79 - 30-06-2013, 09:51

zacznę od tego że nie szukał bym falowania obrotów w winie pompy, gdyby ci silnik poszarpywał źle przyśpieszał na wyższych obrotach to wtedy tak, jak czyściłeś kolektor to też czyściłeś zawór egr :?:
Iron.Falcon - 30-06-2013, 09:53

nie... tylko przepustnica była czyszczona i ja tego nie widziałem bo robił to mechanik - ponoć nie była bardzo zabrudzona więc kolektora nie ruszał już nawet o zaworze EGR nie wspomnę.
radek79 - 30-06-2013, 10:08

to już wiesz co masz do zrobienia, jak zdejmiesz kolektor to i kanały dolotowe w głowicy też mają być wyczyszczone jak i zawór egr, po tym wszystkim pokusił bym się o ponowne ustawienie tps i porządna nauka obr.
Iron.Falcon - 30-06-2013, 23:19

obroty akcja filmu średnio porywająca ale widać wachania wskazówki...
Damian780425 - 07-07-2013, 18:06

Witam kolegów !!!!

Dawno mnie tu nie było post napisany kawał czasu temu .
Dałem sobie spokój i tak jeździłem do dziś , :
- braki w mocy
- wysokie spalanie
- poszarpywanie
- i co najgorsze przy wyprzedzaniu potrafił zamulić :shock:
Trafiłem sarnę i autko stało porozkręcane w garażu postanowiłem wrócić do tematu.
I tak po kolei przepustnica kiedyś czyściłem nie bardzo to pomogło następne czyszczenie kolektor z przepustnicą niby jakaś zmiana ale to nie było to . Teraz wszystko od przepustnicy po zdjęcie głowicy .
Gdy zobaczyłem głowice i tłoki doznałem szoku ( JAK TO AUTO MOGŁO SIĘ PORUSZAĆ )
Głowica wysłana do firmy na mycie i czyszczenie przyjechała jak nowa kolektor i przepustnica jak nowe . Wszystko poskładane auto prosto mówiąc ( JAK NOWE ) !!!!!
Efekt taki jak by ktoś mi turbine zamontował ( przyspieszenie , elastyczność , kultura pracy )
Odczucia subiektywne + 45 do 50 KM tak tak !!!
Tym tematem zakończyłem moje problemy z tym silnikiem i myślę że wszystkie jednostki tego typu potrzebują okresowego kompleksowego czyszczenia . Jest wiele postów na forum dotyczących problemu z GDI a taka operacja usuwa 99% z nich . Postanowiłem zaślepić EGR ale to moja decyzja sa wrogowie jak i zwolennicy tej metody. Ja po 4 latach postanowiłem zaślepić , co będzie to się okaże auta nie zamierzam sprzedawać więc opisze skutki zaślepiania EGR .

Pozdrawiam wrogów i miłośników tego silnika tak naprawdę dzielą się oni na tych co mają brudne jednostki i czyste. ;-)

Iron.Falcon - 07-07-2013, 18:39

Damian780425, jeśli nie jest to tajemnicą to napisz mi proszę jaki był koszt tego zabiegu i do kogo wysyłałeś. Tu lub na PW. Z góry dziękuję.
milo - 07-07-2013, 19:47

Damian780425 napisał/a:
Postanowiłem zaślepić EGR

I słusznie w większosci jednostek wystepuje brud nagar itp ,tez mam zaslepiony w TD a tam nie zła sadza była :shock:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group