To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[96-02]Colt CJ0 - [CJxA] Trzęsie kierownicą przy skręcaniu

Anonymous - 19-10-2009, 23:12

Pexu, teraz to zgłupiałem....
hmm zastanówmy się...
tylko przy skręcaniu i odkręcaniu kierą telepie...
tylko przy jeździe na wprost koła latają...


kurde a może faktycznie to wina amorów i poduszek(łożyskowania) amorków ?
a jak auto trzyma się drogi przy większych prędkościach ? ;> w kałużach i na nierównościach? jak reaguje na dziury?

Pexu - 20-10-2009, 08:51

Deo napisał/a:
tylko przy skręcaniu i odkręcaniu kierą telepie...

Nawet nie telepie, ale kierownica drga. Tylko...nie zawsze. I nie wiem od czego to zależy.

Deo napisał/a:
tylko przy jeździe na wprost koła latają...

Tak, tylko przy jeździe prosto czuć efekt kołysania a już na pewno przy małych prędkościach. I - co zagadkowe - też nie zawsze.

Deo napisał/a:
kurde a może faktycznie to wina amorów i poduszek(łożyskowania) amorków ?

Okaże się w czwartek. Wymienię amortyzatory i będziemy, mam nadzieję, trochę mądrzejsi...

Deo napisał/a:
a jak auto trzyma się drogi przy większych prędkościach ? ;> w kałużach i na nierównościach? jak reaguje na dziury?

O tym będę mógł powiedzieć trochę jak wymienię amortyzatory. Wydaje mi się że jest OK, ale możliwe że od początku jest coś nie tak, a ja po prostu nie mam porównania...

Anonymous - 22-10-2009, 23:45

to testuj i opowiadaj co i jak, bo wiem, że już jesteś po wymianie ;)
Pexu - 23-10-2009, 07:33

Ufff...no więc tak... Colcik po wymianie amortyzatorów ma nieznacznie przekrzywioną kierownicę, co sugerowałoby potrzebę zrobienia zbieżności ale... No właśnie, tu jest spore ALE. Mianowicie, objawy drgania kierownicy przy skręcie/odkręcaniu ze skrętu radykalnie zmalały. Podobnie z bujaniem auta przy toczeniu się w korku... A co zostało zrobione? Wymienione amortyzatory z przodu i zamienione koła przód-tył. A dlaczego waham się ze zbieżnością? Po pierwsze była niedawno ustawiana, a po drugie - poprzednio, po wymianie sworznia i końcówek a przed jej ustawieniem - również wydawało mi się że Misiek prowadzi się lepiej, zakręty pokonuje płynniej i mniej kierownica drga. Później pojechałem na zbieżność i było gorzej. Więc może niech tak zostanie? :)
Anonymous - 23-10-2009, 10:23

Lepiej ustaw bo ci opone zeżre.
..................................................
A propos problemów z zawieszeniem to taka mała anegdotka :D
Moj kuzyn w Civicu VI szukał usterki w zawieszeniu bo kierownica mu sie nie odkręcała sama po skrecie.Mechanicy zaglądali, ustawiali zbieżność,a okazało sie że nie ma stabilizatora w ogóle :lol:

Pexu - 23-10-2009, 13:18

adamovicius napisał/a:
Lepiej ustaw bo ci opone zeżre.

W zasadzie masz rację.
Czy po wymianie amortyzatorów ustawia się samą zbieżność? Czy geometrię?

adamovicius napisał/a:
Moj kuzyn w Civicu VI szukał usterki w zawieszeniu bo kierownica mu sie nie odkręcała sama po skrecie.Mechanicy zaglądali, ustawiali zbieżność,a okazało sie że nie ma stabilizatora w ogóle

:lol:

Anonymous - 23-10-2009, 18:28

Pex ustaw zbieżność a jak będziesz to poproś o sprawdzenie kąta pochylenia koła ;)
po 2 wymieniłeś same amorki czy też łożyskowanie(poducha amora)?
po 3 trzeba było poczekać z zamianą kół bo teraz nie wiemy czy koła czy amory
po 4 nie powinna się zmienić zbieżność po wymianie amorków coś usieliście pokiełbasić ;)

Pexu - 23-10-2009, 19:14

Deo napisał/a:
po 2 wymieniłeś same amorki czy też łożyskowanie(poducha amora)?

Same amorki, mocowania i łożyska najpóźniej na wiosnę wymienię :)

Deo napisał/a:
po 4 nie powinna się zmienić zbieżność po wymianie amorków coś usieliście pokiełbasić

Nie sądzę, takie rzeczy się podobnież zdarzają ;)

robertdg - 23-10-2009, 20:39

Pexu, pamietaj ze kazda ingerencja w zawieszenie wiaze sie z jego ponowna regulacja, czyli kompletna geometria zawieszenia. Takie niestety zalozenia i wymagania techniczne
Pexu - 23-10-2009, 21:16

robertdg napisał/a:
Pexu, pamietaj ze kazda ingerencja w zawieszenie wiaze sie z jego ponowna regulacja, czyli kompletna geometria zawieszenia. Takie niestety zalozenia i wymagania techniczne

Dziękuję, zatem mam już jasność :)

[ Dodano: 27-11-2009, 19:31 ]
dzisiaj, przy okazji wymiany opon poprosiłem by obejrzano felgi i co się okazało? że jedna jest troszkę krzywa, co zapewne powoduje kołysanie Misiem przy niskich prędkościach w korku... zatem dziękuję wszystkim za rady i zaintersowanie tematem :)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group