To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Space Star Ogólne - [MSS 1.6] światła jazdy dziennej.

szkuba - 02-07-2010, 22:04

pablo eldiablo, światła dzienne to nie małe punkty tylko lampy o powierzchni powyżej 20cm2. Z reguły są to szerokie na 15-22cm listwy LED, lub ewentualnie okrągłe lampy o średnicy 90mm. dlatego twój wzór
pablo eldiablo napisał/a:
1715>(400+600+400).
zawiera błąd bo nie uwzględnia szerokości samych lamp dziennych powinno być: 1715<(400+160+600+160+400)
lub gdy lampy są mniejsze niż 16cm:
1715<(400+90+740+90+400)

ważne że 600 to wartość minimalna czyli może być 700,800 itp
a 400 to maksymalna czyli może być 300, 200 itp

dlatego wszystkie pokazane propozycje na moim przykładzie są prawidłowe

pablo eldiablo - 03-07-2010, 21:20

szkuba napisał/a:


ważne że 600 to wartość minimalna czyli może być 700,800 itp
a 400 to maksymalna czyli może być 300, 200 itp

dlatego wszystkie pokazane propozycje na moim przykładzie są prawidłowe


OK, już wiem, co masz na myśli, pisząc, że wszystkie propozycje są _Twoim zdaniem_ prawidłowe. Ty interpretujesz zapis rozporządzenia w ten sposób, że licząc od linii bocznego obrysu pojazdu, dopuszczalna max. odległość to 400mm + szerokość lampy.

Ja natomiast uważam, że 'nie dalej niż 400mm od bocznego obrysu pojazdu' oznacza, że cała lampa po zamontowaniu ma się mieścić na tym odcinku.

Z mojej strony chyba temat wyczerpany, wiążącą interpretację może wydać sąd, jeśli ktoś będzie miał taką nieprzyjemność ;)

Pzdr.

RaVciO - 10-01-2011, 14:50

Odnośnie przepisów, byłem dzisiaj na przeglądzie technicznym i pytałem diagnostę jak to jest z tymi światłami do jazdy dziennej, tzn. jak się mają włączać/wyłączać. Powiedział, że samochody zarejestrowane przed 01.01.2010r. mają szersze pole do popisu. W takich autach światła dzienne nie muszą się automatycznie włączać po odpaleniu auta, czy włączeniu świateł pozycyjnych, ani wyłączać po włączeniu świateł mijania. Mogą mieć osobny włącznik. Ważne natomiast jest to, żeby nie jeździć z jednocześnie włączonymi światłami mijania i dziennymi, bo za to można już dostać mandat. Te patenty z automatycznym włączaniem czy wyłączaniem świateł do jazdy dziennej są po prostu ułatwieniem dla zapominalskich użytkowników :-)
plecho1 - 10-01-2011, 15:44

Nie do końca, około 2 lata temu miałem kontrolę drogówki właśnie z powodu jazdy na światłach dziennych, w aucie wszystko działało automatycznie i pierwsze co sprawdzał policjant to homologacja - RL i Exx a następnie automatyka, czyli czy się same zapalają przy uruchomieniu auta i czy się same wyłączają przy zgaszeniu auta i przełączeniu na światła. Wtedy niejasna była sytuacja przednich pozycji i u mnie nie paliły się z dziennymi. Policjant do tego się przyczepił i powiedział że jeśli nie jest o nich wspomniane to muszą się palić. Teraz jeśli chodzi o pozycje w autach rejestrowanych przed 2010 to jest to dowolne, mogą się palić i też nie.
franek333 - 27-01-2011, 19:23

Heyka :)

Dowiedziałem się od Was dużo o przepisach i sposobach montażu.
Sam też planuję zakupić i zamontować sobie taki bajer :roll: .

Przy okazji widziałem takie BOSH-owskie, zalane w wyprofilowanej opływowej ładnej pleksie z uszczelką która pomaga dopasować się do krzywizny zderzaka (lub spojlera przedniego).

Takie coś było na promocji w Realu za bodajże 219zł za parę, a w dodatku każdy zestaw można sobie samemu obejrzeć i przetestować bo miał w tym celu zamontowany guziczek z bateriami. Świeciło prawie jak w Audi :lol:

PS Zestaw posiada homologację, instrukcję jak wpiąć właściwie w układ elektryczny, no i najważniejsze sam startuje po odpaleniu silnika i gaśnie przy przełączeniu na światła pozycyjne,mijania,drogowe (tzn podczas gdy któreś z tych się świecą - dzienne są automatycznie wyłączone).
Pozdrawiam !

mt60 - 03-04-2011, 10:21

Witam! Właśnie zamontowałem światełka do jazdy dziennej Helli ale takie na żaróweczki 6 watowe.Zamontowałem takie, gdyż jedynym rozsądnym rozwiązaniem jest zamontowanie w zaślepkach halogenów by być w zgodzie z przepisami.Światełka są podłużne i o długości 15 cm wys 5 cm i głębokości 7cm i pasują dokładnie do długości zaślepki halogenów.Otwór wyciąłem wg szablonu lutownicą i doszlifowałem szlifierką kątową z małą tarczą.Obudowę wkręciłem wkrętami do zaślepki halogenów pamiętając by strumień światła świecił na wprost a nie, po poboczu.Nie robiłem zdjęć gdyż twierdzę że to prosta robota. Można mnie podejrzeć na trasie Wodzisław -Rybnik lub przyjechać osobiście,pokażę jak to zamontowałem.Na razie nie mam zaufania do świateł diodowych-chińszczyzna ,a te na Alledrogo kosztowały ponad stówkę.
Pozdrawiam Mirek

16298 - 03-04-2011, 15:16

Momo wszystko jeśli możesz to zrób i zamieść fotkę.
franek333 - 06-04-2011, 18:01

Też proszę o fotkę :)
Wszyscy jesteśmy ciekawi Twego majstersztyku !

mt60 - 09-04-2011, 07:30

Witam.Dzięki za zainteresowanie.Jestem bardzo zalatany ale postaram się zrobić fotki w wolnym czasie.Jeśli to kogoś zainteresuje to prąd pobrałem z napięcia jakie się pokazuje w podstawie przekaźnika od klimy-ja jej nie mam- oczywiście w skrzyneczce od bezpieczników w komorze silnika.
Pozdrawiam Mirek

[ Dodano: 09-04-2011, 13:17 ]
Witam!
Tak jak obiecałem zamieszczam zdjęcia moich światełek. Pozdrawiam Mirek.







pablo eldiablo - 11-04-2011, 10:29

Bardzo zgrabnie wyszło :-) Gratulacje!

W ten sam sposób będę montował LEDowe philipsy RL (już kupione) ;-)
Jak zmierzyłeś kąt świecenia, bo widzę, że masz je zamontowane 'na wprost', nie na krzywiźnie zderzaka?

mt60 - 11-04-2011, 11:46

Witam! dziękuję za zainteresowanie.Powiem szczerze tylko wprawne oko :wink: a że wyczytałem w instrukcji obsługi niemieckiej, że można odchylić do 20 stopni to tym bardzo się nie przejąłem.
pozdrawiam Mirek

Bizi78 - 11-04-2011, 20:20

Witam.
Ja bym trochę popracował aby zamiast zwykłej taśmy izolacyjnej zastosować koszulki termokurczliwe oraz pochować gdzieś te przewody bo wygląda to trochę na prowizorkę choć wiadomo, że prowizorki są najtrwalsze :D . W Czewie widziałem spejsa, który w tym samym miejscu miał ledy ale nie wiem czy był to jakiś forumowicz jeżeli tak to niech się ujawni i wrzuci fotki.
Pozdrawiam.

mt60 - 11-04-2011, 20:53

Witam! Wiesz kolego jak to będziesz robił przy -12, w lutym, to będziesz inaczej pisał a najlepiej zrób i pokaż bo chyba zżera cię zazdrość.
Bizi78 - 11-04-2011, 22:01

Spoko, spoko i po co te nerwy moją intencją było pomóc a nie krytykować, choć zżera mnie ciekawość dlaczego montowałeś te światła zimą przy -12 stopniach, chyba że miałeś aku na wykończeniu. Co do świateł dziennych to nie będę montował, raczej zainwestuję w swoje bezpieczeństwo i zamontuję światła przeciwmgielne (oczywiście do jazdy we mgle) :D .
Pozdrawiam.

mt60 - 11-04-2011, 22:29

Witam! Co do pomocy to raczej nie.Ale masz rację w jednym ,jak ci padną żarówki za 70 dych no to się zastanawiasz nad opłacalnością, znów nowe żaróweczki czy może światła do jazdy dziennej no i wybierasz.Co do halogenów to ja jeżdżę oświetlonymi ulicami i i tak jakoś nie są mi potrzebne.Pozdrawiam


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group