To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - Lancer CB4A mój drugi japończyk

londolut - 20-11-2009, 17:28

idas, sprawdź czy nie ma luzu. Serwisówka podaje 22mm czystego gwintu.
idas - 20-11-2009, 17:38

Luzu nie ma, nic nie puka na nierównościach:) 22mm gwintu wystaje więc chyba jest ok, jutro sprawdzę jak to wygląda. Zastanawia mnie tylko ten stary łącznik - cieńsza i o jakieś 10 mm krótsza śruba...w ogóle tamta nakrętka i śruba były na klucz 14, a w tym nowym na 17...
idas - 21-11-2009, 18:06
Temat postu: problem
No i pojawił się problem... Śruby przy wahaczu nie chcą puścić, mechanik powiedział, że nie chciał ich ukręcić bo by mi auto unieruchomił. Muszę więc kupić kompletny wahacz (już nawet znalazłem w dobrej cenie) i oni tamtego wytną bo innej opcji nie ma.Śrubę mimośrodową będzie trzeba dorobić. Myślę że to dobra opcja bo widziałem na allegro takie z podkładką za 49 zł (a jeszcze wysyłkę trzeba dodać...wahacz taniej wyjdzie) a to przecież zwykła śruba ścięta tylko odpowiednio na końcu... Więc niestety muszę jeszcze pojeździć moim "skrzypczydłem" i postraszyć ludzi na ulicach 8) . Auto dostało jednak nową końcówkę drążka kierowniczego Yamato i ustawiona została zbieżność na przedniej osi. Chwilowo jest przyjemnie ciszej aczkolwiek lewy łącznik też zaczyna postukiwać. Przy okazji wahaczy zamówię również łącznik bo wymiana jest całkiem łatwa i przyjemna (o ile się nie będzie męczyło z odkręcaniem starego łącznika:))

P.S. Zastanawiam się czy to że mam na tym lewym kole którego wahacz tak strasznie skrzypi rozregulowaną zbieżność (wg.mechanika) nie jest powodem lekkiego opadnięcia tej strony. W końcu koło jest pod za dużym kątem ustawione.

kartomaniak gti - 22-11-2009, 10:43

polej śruby coca colą... powinny puścic po 2-3 dniach :twisted:
idas - 01-12-2009, 16:54

Dzisiaj lancer urósł w moich oczach:) kurier odbierał ode mnie przesyłkę i dzwoni by zapytać gdzie się ma zatrzymać, na co ja odpowiadam że obok Mitsubishi lancera grafitowego, a on na to:
"koło tej evo jedyneczki?" hehe. Mówi, że często tu bywa i zna to auto z widzenia:) Mała rzecz a cieszy:D

kartomaniak gti - 01-12-2009, 17:16

mam jednak ten znaczek na przód:)
idas - 01-12-2009, 23:27

Koledzy czy możliwa jest wymiana sprężyn w tylnej kolumnie resorującej bez używania ścisków? Gdzieś na forum czytałem, że w colcie CA0 nie trzeba ich mieć i można spokojnie ręką ścisnąć. W jednym z manuali które posiadam (honda CRX del sol) również jest demontaż przeprowadzony bez ścisków. I jak sobie poradzić z dolną śrubą mocującą kolumnę do piasty, nie przecinając jej? No chyba, że taka śruba do dostania w każdym metalowym sklepie, wtedy poproszę o info jakie to są, aby się w nie zaopatrzyć:)
rosomak1983 - 01-12-2009, 23:34

idas napisał/a:
że w colcie CA0 nie trzeba ich mieć i można spokojnie ręką ścisnąć.

jesli w colcie to w lancerze to samo. Ja sciagąlem z zaciskami, nie kombinowałem bo miałem. Wiec w sumie Ci nie powiem. Wiem ze al;bo z przodu albo z tyłu rzeczywsicie jakos newiele była ta sprezyna napreżona.
idas napisał/a:
I jak sobie poradzić z dolną śrubą mocującą kolumnę do piasty, nie przecinając jej?

odkrecic ale przedadza sie dobre klucze... Trzeba bodajrze złapać z obu stron a po odkreceniu wybić.

Hugo - 02-12-2009, 01:12

idas napisał/a:
Koledzy czy możliwa jest wymiana sprężyn w tylnej kolumnie resorującej bez używania ścisków?
Tak. Sprężyna prawie wcale nie jest ściśnięta w stanie spoczynku (max. rozprężenie). To też potęguje stuki podczas deszczu w tych autach.
idas - 13-12-2009, 14:52

Dzisiaj misiek mnie trochę zestresował:/ w jednym przednim kole szybciej traci ciśnienie:/ przez dwa tygodnie zeszło 0.4 bara, przebicia nigdzie nie ma guma opony wygląda ok, możliwe że wentyl gdzieś przepuszcza. Ale to mniejsze zmartwienie bo wyciągnąłem kontrolnie świeczki i okazuje się, że izolator jest śnieżno-biały... Oznaczałoby to że jeździ na zbyt ubogiej mieszance prawda? Proszę oceńcie i powiedzcie co można zrobić aby było dobrze (czyli piaskowo brązowo:D a tak wcześniej było, na świecach NGK-tu Denso). Na dodatek na świecy 2 cylindra widać trochę oleju-powyżej uszczelki-co by na szczęście oznaczało chyba wyłącznie przeciek z pokrywy zaworów.
1 cylinder:

2 cylinder:

3 cylinder

i ostatni 4:

robertdg - 13-12-2009, 15:10

Zerknij tutaj odnosnie swiec KLICK jak swieca ma niewłasciwa mieszanke to jest cala w sadzy, swieca jak jest mokra od oleju to najczesciej wina sa pierscienie tlokowe, ewentualnie e-learning NGK
idas - 13-12-2009, 15:34

Świece mokre od oleju nie były (przynajmniej w obszarze roboczym bo na jednej był olej ale na części powyżej głowicy). W sadzy też nie są jak widać, chodzi o to że wcześniej izolator w świecach NGK miał taki brązowy-piaskowy kolor i to wg. literatury oznaczało prawidłową mieszankę, a taki biały izolator sugeruje zbyt ubogą. Co może powodować za ubogą mieszankę? bo w drugą stronę to łatwiej zdiagnozować...
robertdg - 13-12-2009, 15:44

Uboga mieszanka może doprowadzić do uszkodzenia zaworów, uszczelki głowicy, pierścieni tłokowych, tłoków, natomiast zbyt bogata do uszkodzenia sondy Lambda i katalizatora.
idas - 13-12-2009, 16:02

Dzięki:) Pytałem jednak o to co może powodować, że mieszanka jest zbyt uboga:) Zabrudzone wtryski?
P.S. Katalizatora już nie mam:) (nie był wbity w dowodzie)

robertdg - 13-12-2009, 16:04

idas napisał/a:
Pytałem jednak o to co może powodować, że mieszanka jest zbyt uboga
głownie stan filtrów i jakość paliwa, oraz jakiekolwiek zaburzenia w układzie paliwowym, powodujące utrudnienia w dostarczaniu paliwa


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group