Carisma - Techniczne - Skrzynia biegów, chwilowe braki mocy - proszę o poradę
Jaro1974 - 07-11-2009, 20:16
Znając życie i swój przypadek to na pewno byś na tym nie dojechał nawet 100 km a już nie mówiąc o przyjeździe z NL. Robertdg wszystko ci dobrze opisał a ja z własnego doświadczenia proponuję od razu wymienić cały wysprzęgnik bo jeśli puścił to są tylko praktycznie dwa powody : przetarł się uszczelniacz na tłoczku lub są wżery na gładzi wysprzęgnika i ja raczej obstawiałbym na ten drugi wariant. udanej naprawy i szerokiej drogi powrotnej do PL.
radek230481 - 07-11-2009, 22:01
Panowie ja tak już z tydzień jeżdżę ( 500km) ale w poniedziałek zabieram się do roboty, a swoją drogą za wymianę wysprzęglika (za samą usługę) w NL powiedzieli mi 250 Euros (mało zawało nie dostałem) .... eh
[ Dodano: 07-11-2009, 22:04 ]
jaro1974 z wysprzęglika mi się nie leję tylko jak gumę ścisnąłem to poleciał strumyk tak że chyba tylko dzięki temu zrobiłem te 500km
robertdg - 07-11-2009, 22:11
radek230481, ja jakbym dostal 10% tej kwoty za wymiane bylbym szczerze usatysfakcjonowany
[ Dodano: 07-11-2009, 22:13 ]
tyle forsy to za to u nas mozna wymienic kompletne sprzegło, wysprzeglik, zregenerowac pompke sprzegla
Jaro1974 - 07-11-2009, 22:17
A za wyprzęgnik ile tam krzyczą? Ja za swój nowy oryginalny w sklepie ( nie chciało mi się czekać na tańszy zestaw z allegro) zapłaciłem niecałe 150pln a zrobiłem sobie sam i jak pisałem zajęło mi nie całe pół godziny i po bólu. A że ty przejeździłeś na tym ok. 500km to powiem szczerze że w szoku jestem . Mnie jak padł to praktycznie był to moment.
robertdg - 07-11-2009, 22:22
Jaro1974, ja mialem taka mazde tez w wysprzeglikiem dzialalo tak samo jak u radek230481, az w pewnym momencie usczelniacz zgarniajacy niewytrzymal i pekl, scianka na jego odcinku obrocila sie w droga strone no i lipa, na poczatku bylo slabnace sprzeglo, z biegiem czasu pedal zdarzalo sie ze wogole nie odbil, ale po podwazeniu noga wrocil i bylo jako tako, pozniej juz zaczal sie czalkiem tracic, wpadal nie wracal, sprzeglo raz bylo raz nie, szczescie ze dalem rade dojechac do domu, jakies 15km, jeszcze pare manewrow na podworku, a juz do garazu trzeba bylo auto wepchac
Jaro1974 - 07-11-2009, 22:30
Ja miałem lepiej - pojechałem do pracy i podczas powrotu zaczęło siadać i przed bramą wjazdową musiałem wyłączyć auto aby wcisnąć bieg i jakoś wjechać prosto do garażu . Dodam że do pracy mam 8 km w jedną stronę. Tak więc że radek230481 przejeździł ok 500 km to dla mnie szok że to mu się udało.
radek230481 - 07-11-2009, 22:31
serio mówię z tymi kilometrami (może nawet ponad), a co do wysprzęglika to powiem ci że jeszcze nie orientowałem się ale myślę ze 200PLN powinienem się zamknąć , dam znać co i jak w poniedziałek. Chciałbym podziękować robkowi za info bo być może dzięki niemu nie będę miał takich pleców z tym wysprzęglikiem,
robertdg - 07-11-2009, 22:35
radek230481, bedzie okazja na spocie ogolnopolskim, jezeli dotre do niego
Jaro1974 - 07-11-2009, 22:37
No w końcu po to to forum jest abyśmy sobie w jakiś sposób pomagali i dzielili się swoimi spostrzeżeniami i uwagami. Podziękujmy moderatorom
[ Dodano: 07-11-2009, 22:55 ]
A oto i mój miś latem.
Sylwan - 07-11-2009, 23:55
Jaro1974, Instalację mam już parę lat, jak kupowałem ją to już była, natomiast parownik wymieniałem jakieś 5 miesięcy temu, może nawet nie całe. dokładne nie pamiętam. Instalację mam pierwszej generacji. Jeżeli chodzi o rurę dolotową to wydaje mi się, że zasysa lewego powietrza, ale pewien na 100 % nie jestem... Tak czy tak będę musiał go wymienić na nową. Ja cały czas się zastanawiam czy ten zawór EGR nie jest zepsuty... I chyba też będę musiał go sprawdzić, i w związku z tym mam pytanie, czy nie wiesz gdzie on się znajduje i jak się go demontuje w silniku 1,8 GLX, bo nigdzie tego nie mogłem znaleźć...
pawelsonx - 08-11-2009, 00:18
w manuale rozdział 17 strona 41 jest wszystko włącznie z tym gdzie znajduje się ten egr
Jaro1974 - 08-11-2009, 14:42
Zgadzam się z pawelsonx- tam masz to wszystko opisane. Ale w pierwszej kolejności zabrałbym się za uszczelnienie dolotu i wtedy ewentualnie jak by nie dało to skutku zabierał bym się za egr-a. Instalację gazową pierwszej generacji znam powiedziałbym bardzo dobrze ponieważ mam ją w seacie mojej żony i jeśli ciągnie lewe powietrze to nigdy nie będzie dobrze działać.
Sylwan - 08-11-2009, 15:43
ok to tak zrobię tylko powiedzcie mi jak się to otwiera. bo ja jakoś nie mogę. Ściągnąłem to normalnie i otwiera mi się tylko pierwsza strona. Ewentualnie jakim programem to otworzyć. U mnie włącza się Adobe...
robertdg - 08-11-2009, 16:52
Moze to pomoze
str 41 str 42 str 43 str 44
pawelsonx - 08-11-2009, 18:09
Sylawn napisał/a: | ok to tak zrobię tylko powiedzcie mi jak się to otwiera. bo ja jakoś nie mogę. Ściągnąłem to normalnie i otwiera mi się tylko pierwsza strona. Ewentualnie jakim programem to otworzyć. U mnie włącza się Adobe... |
co do programu to wiadomo tylko foxit
a co do otwierania to musisz się wgryźć w głąb katalogów aż twoim oczom ukażą się 3 katalogi manuale, supplementen oraz service bulletyns
|
|
|