Forum ogólne - Światła do jazdy dziennej
krzychu - 26-03-2010, 18:59
http://www.kogiel.za.pl/downloads.php#119
tu jest strona tego modułu. Możesz zapytać czy to sprzedają z tym że sam osobiście go nie testowałem jak by co
Mój obecny układ się spisuje na razie.
laskadan - 26-03-2010, 23:16
http://www.allegro.pl/lis...C5%82+dziennych
taki moduł montował gość w programie toolbox TVN TUBRBO bardzo łatwy montaż
Paweł_BB - 27-03-2010, 07:10
laskadan napisał/a: | http://www.allegro.pl/listing/search.php?sg=0&string=modu%C5%82+%C5%9Bwiate%C5%82+dziennych
taki moduł montował gość w programie toolbox TVN TUBRBO bardzo łatwy montaż |
Rozumiem że taki moduł można zamontować jak tylko się chce, czyli żeby np. włączał światła mijania, pozycyjne tylne itp. albo drogowe? A co z mocą świateł drogowych? czy moc da się jakoś ustawić?
plecho1 - 27-03-2010, 08:16
On jest do świateł diodowych więc na mały prąd. Można nim wysterować różne rzeczy ale prawdopodobnie trzeba dołożyć dodatkowe przekaźniki.
laskadan - 27-03-2010, 10:07
Cytat: | AUTOMAT DO DIODOWYCH ŚWIATEŁ DZIENNYCH
Wystarczy podpiąć przewody bezpośrednio do akumulatora , pod + swiateł postojowych (przewód pomarańczowy) oraz do swiateł dziennych.
ŚWIATŁA BĘDĄ SAME SIĘ WŁĄCZAŁY PO URUCHOMIENIU SILNIKA (kiedy nastąpi ładowanie akumulatora i prąd wzrośnie do ponad 13V) ORAZ WYŁĄCZAŁY GDY SILNIK ZGAŚNIE (brak ładowania = spadek napięcia) LUB GDY WŁĄCZYMY ZWYCZAJNE ŚWIATŁA |
plecho1 - 27-03-2010, 12:09
laskadan jeśli odniosłeś się do mojej wypowiedzi to chyba mnie nie zrozumiałeś.
To jest cytat z aukcji.
"Automat do diodowych świateł dziennych "
Chodzi mi o to że światła diodowe mają moc około 3 waty to znaczy że pobierają prąd o wartości około 0.2A a mijania 110 wat czyli prąd około 7,5A. To jest duża różnica i jeśli moduł jest przystosowany do świateł diodowych, co podkreśla sprzedawca, to po bezpośrednim podłączeniu na nim świateł mijania może się spalić.
laskadan - 28-03-2010, 00:11
Tak chodzi mi o to ze ten moduł jest do świateł dziennych diodowych
sampler - 03-04-2010, 22:42
krzychu napisał/a: | http://www.kogiel.za.pl/downloads.php#119
tu jest strona tego modułu. Możesz zapytać czy to sprzedają z tym że sam osobiście go nie testowałem jak by co
Mój obecny układ się spisuje na razie. |
Chcialem dzis uruchomic wlasnie ten modul w galancie i spotkala mnie niemila sytuacja.
Otoz okazalo sie ze w galancie lampy sterowane sa masa a zatem podlaczajac 6 V zasilamy cala lampe takim napieciem. O ile mozemy wymusic prace swiatel mijania lub dlugich to niestety glupieja silniczki regulacji swiatel (bucza). Takze dalem sobie spokoj.
JCH - 03-04-2010, 23:38
sampler napisał/a: | Chcialem dzis uruchomic wlasnie ten modul.... | Do mnie Kogiel nie odpisuje, tak więc na razie nie wiem
krzychu - 04-04-2010, 09:23
sampler napisał/a: |
Otoz okazalo sie ze w galancie lampy sterowane sa masa a zatem podlaczajac 6 V zasilamy cala lampe takim napieciem. |
Obwód do żarówek powinien być osobny niż ten do silniczków (do tego do silniczków to chyba powinno być raz tak i odwrotnie żeby można było do góry i do dołu nimi sterować). Nie mogę sobie wyobrazić żeby to na jednym obwodzie działało z silniczkami. Druga sprawa no to masz na odwrót w Lancerze są sterowane +.
sampler - 04-04-2010, 12:09
krzychu napisał/a: | sampler napisał/a: |
Otoz okazalo sie ze w galancie lampy sterowane sa masa a zatem podlaczajac 6 V zasilamy cala lampe takim napieciem. |
Obwód do żarówek powinien być osobny niż ten do silniczków (do tego do silniczków to chyba powinno być raz tak i odwrotnie żeby można było do góry i do dołu nimi sterować). Nie mogę sobie wyobrazić żeby to na jednym obwodzie działało z silniczkami. Druga sprawa no to masz na odwrót w Lancerze są sterowane +. |
Niestety jest inaczej. po podlaczeniu 6V czy to od strony zarowki czy bezpiecznikow jest ten sam efekt czyli nieciekawe zjawiska akustyczne wydobywajace sie z silniczkow.
Mozna to obejsc dostawiajac przekaźnik 6V dwutorowy ktory odetnie przewód "+" od lamp przy pracy swiatel dziennych.
Jaro1974 - 08-04-2010, 00:22
Powiem tak. Ja mam założone światła LED do jazdy dziennej i nie dokupowałem żadnego modułu. A montaż jest banalnie prosty :+ świateł LED podłączony do zacisku bezpiecznika gdzie po przekręceniu kluczyka w stacyjce pojawia się prąd a - do przewodu + świateł pozycyjnych. Przekręcam kluczyk i uruchamiam silnik - LED-y świecą włączam światła pozycyjne, mijania lub drogowe i LED-y nie świecą. Wszystko działa jak trzeba , nic się nie dzieje i wszystko z literą prawa - przy włączaniu świateł nie ma ingerencji ze strony człowieka aby wyłączyły się LED-y i odwrotnie. Po wyłączeniu auta same gasną.
krzychu - 08-04-2010, 00:36
Z LED-ami nie ma problemu bo te zadowalają się kilkoma watami. Jak chcesz używać drogowych jest tego więcej to jak by 2 różne problemy.
Anonymous - 08-04-2010, 20:07
Podłączę się do tematu, bo sam się przymierzam do zamontowania w Colcie świateł do jazdy dziennej. Z tego co napisał Jaro1974, to faktycznie wydaje się to bardzo proste. Mam zderzak bez halogenów i w to miejsce chcę wrzucić te do dziennej. Ale nie wiem, czy opłaca mi się wydawać sporo kasy na LEDy czy kupić zwykłe. Czy ktoś już się tym w Colcie bawił?
krzychu - 08-04-2010, 20:10
Musisz zmierzyć w jakim miejscu masz to miejsce na halogeny. Światła do jazdy dziennej muszą być na minimalnej wysokości 25cm.
|
|
|