Outlander II GEN Techniczne - Rodzaj żarnika - Xenony
Gunner - 20-12-2009, 00:22
Woo napisał/a: | Byłem u nich na wymianie oleju po 2kkm i prosiłem o ustawienie trybu skandynawskiego (włącznik na auto i światła się włączają przy starcie silnika - jak dobrze rozumiem tryb skandynawski). Jednak Pan w serwisie mi powiedział, że nie polecają tego trybu bo podobno w tym samym momencie zapalają sie światła i następuje start silnika co pochłania dużo energii elektrycznej i często padają żarniki |
A to ciekawe,tak sie sklada ze mam zalozone dodatkowe swiatla dzienne typu led (32 diody na strone) z trybem skandynawskim rodem Hella.
W praktyce,po odpaleniu auta,poprostu ruszam i jade a swiatla dopiero po 5-6 sek same sie zapalaja.To samo jest po wylaczeniu auta,swiatla delikatnie bledna i po doslownie 2 s same gasna.Moment rozruchu silnika a zapalenia swiatel w trybie skandynawskim nastepuje w innym czasie! Ma to swoj cel.Chyba ze Mitsu ma inny patent,albo szeryf z ASO powiedzial to co mu na jezyk przyszlo...
Pozdro
mitsu00 - 20-12-2009, 01:05
U mnie działa to tak (tryb skandynawski ustawiony fabrycznie):
1. Po przekreceniu zapłonu w pozycji grzanie świec żarowych, światła zapalają się jeśli jest ciemno na zewnątrz (w dzień się nie zapalają); 2. Zapłon w pozycji uruchamianie silnika - światła gasną w trakcie rozruchu i zapalają się ponownie po uruchomieniu silnika (w dzień zapalają się dopiero jak silnik zaskoczy).
Pozdr.
Anonymous - 20-12-2009, 15:33
jmgmotocykle napisał/a: | przyjmijmy że tak jest - odpowiedz mi na jedno pytanie - dlaczego ów mobbingu nie ma wśród zwykłych żarówek , gdzie rynek zwykłej żarówki to ok. 70-80 % - tu by była kasa - a jednak nie mówią o wymianie "parami" |
nie slyszales o teori wymiany parami ze wzgledu na inna opornosc? bo ja slyszalem.
jmgmotocykle napisał/a: | ktoś sugerując wymiane pary pewnie ma jakąś teorię dlaczego - tą teorią jest naturalne zużycie - czego nie ma w zwykłych żarówkach |
tak ma, aby przez pierwsze tygodnie swiecenia nie bylo roznicy w odcieniach czyli poprostu tylko i wylacznie czynnik wizualny osoby stojacej przed autem bo siedzac w aucie lub takie mijajac nie zauwazysz roznicy.
jmgmotocykle napisał/a: | przy dwukolorowości/intensywności ksenona też może dochodzić do oślepiania.... |
akurat niedawno wymienialem u siebie zarowki na nowe, zostawiajac stare, teraz jedna oddalem dla kumpla ktoremu przepalil sie ksenon prawie nowy (wymienial 3 miesiace temu) czyli wstawil zarowke ktora miala 6 lat z zarowka ktora ma trzy miesiace zaloze sie ze nie zauwazysz roznicy nie mowiac o jakimkolwiek niebezpeiczenstwie.
jmgmotocykle napisał/a: | pewnie zdarzyło ci się kiedyś wymijać z autem które miało spaloną żarówkę w jednym reflektorze - nie zastanowił cie dlaczego on tak bardzo oślepia - skoro świeci jedna a nie dwie żarówki???? uległa załamaniu symeria snopu swiatła - ten sam samochód mając 2 sprawne żarówki już nie oslepia!!!! |
kolejny skrajny przypadek nie majacy nic wspolnego ze sprawnymi obiemia zarowkami,
jmgmotocykle napisał/a: | obawiam się że przy dwukolorowości/intensywności ksenona też może dochodzić do oślepiania....ale to już moje obawy - ty będziesz miał kolorową drogę przed soboą i nie będą cię interesowali ci z naprzeciwka.... |
dokladnie sa to tylko twoje obawy bo tak jak pisalem wyzej nie zauwazysz tego ani ktos kto jedzie przed toba tym bardziej ze biale/zoltawe swiatlo w ksenonie jest tylko przez pierwsze kilkadziesiat godzin, a przy obecnych przepisach efekt ten mija po kilku miesiacach i naprawde jest bez sensu kupowania dwoch zarowek za ciezkie pienadze.
jmgmotocykle napisał/a: | dodam tylko że kończę ten wątek - nie będę już odpisywał - i tak nie znajdziemy porozumienia.... |
szkoda bo liczylem jeszcze na odpowiedz z twojej strony co jesli w przypadku kupienia obu nowych zarowek jedna wypali sie szybciej i zacznie swiecic na blekitno, a druga ciagle bedzie swiecic na zolto jeszcze przez ladnych pare tygodni?
jorzyk1976 - 27-02-2010, 14:28
witam mam w outku xenony i jak to jest z nimi one same sie ustawiają w zależności od obciążenia?! i gdy dzisiaj jeżdżę sam stawiam samochód na noc do garażu i następnego dnia znowu sam jadę to znowu się ustawiają czy pozycja jest zapamiętana z poprzedniego ustawienia. i drugie pytanie czy u was przy xsenonach tez jest pokrętło do ustawiania świateł czy tam powinna byc zaślepka. pozdrawiam
mitsu00 - 27-02-2010, 17:25
jorzyk1976 napisał/a: | witam mam w outku xenony i jak to jest z nimi one same sie ustawiają w zależności od obciążenia?! i gdy dzisiaj jeżdżę sam stawiam samochód na noc do garażu i następnego dnia znowu sam jadę to znowu się ustawiają czy pozycja jest zapamiętana z poprzedniego ustawienia. i drugie pytanie czy u was przy xsenonach tez jest pokrętło do ustawiania świateł czy tam powinna byc zaślepka. pozdrawiam |
Jeśli masz pokrętło do ustawiania wysokości świateł to masz jakieś pirackie dokładane pseudo ksenony bez homologacji. Poprzedni właściciel po prostu wyjął stare żarówki i wlożył żarniki i przetwornice. Jest to nielegalne, oślepiasz innych kierowców i policja może za to zabrać ci dowód rejestracyjny w razie .
Oryginalne ksenony mają czujniki samopoziomujące z przodu i z tyłu auta. Na bierząco w trakcie jazdy dopasowują położenie strumienia swiatła w zależności od obciążenia czy przechyłu nadwozia. Przycisku do regulacji wysokości światła nie ma. Jest tam zaślepka.
Pozdr.
jorzyk1976 - 27-02-2010, 17:47
ale może byc tak ze ktos wymienial plastik z przyciskami i miał akurat z regulacja swiateł i taki wstawiał. jak mozna sprawdzic czy xsenony same się regulują.
mitsu00 - 27-02-2010, 17:55
jorzyk1976 napisał/a: | ale może byc tak ze ktos wymienial plastik z przyciskami i miał akurat z regulacja swiateł i taki wstawiał. jak mozna sprawdzic czy xsenony same się regulują. |
Jeśli nie czujesz się przekonany tym co napisałem to zrób prosty test: zmień położenie pokrętła regulacji wysokości świateł np z pozycji 0 na max. jeśli strumień światła się obniży lub podwyższy to są to pirackie ksenony. Poza tym jak otwożysz maskę to zobacz czy masz na reflektorach żółte naklejki ostrzegające że auto jest wyposażone w swiatła ksenonowe. Jest też wiele innych sposobów. Te które opisałem są najprostsze.
Pozdr.
jorzyk1976 - 27-02-2010, 19:08
jak kreciłem pokretłem to nie reagowały a co do nalepek to brak swieca na niebiesko równomiernie
Anonymous - 27-02-2010, 20:10
jorzyk1976 napisał/a: | jak kreciłem pokretłem to nie reagowały a co do nalepek to brak swieca na niebiesko równomiernie |
moze masz lampy ksenonowe przelozone.
jorzyk1976 - 27-02-2010, 20:42
tzn co???????????
Anonymous - 27-02-2010, 21:29
sa trzy opcje
1. do zwyklej lampy dolozony masz ksenon HID wtedy dziala regulacja do srodka,
2. ktos wymienil na lampy ksenonowe ori (wczesniej auto mialo lampy H) stad pomimo posiadania regulacji nie dziala bo ksenonu nie reguluje sie,
3. masz oryginalne ksenony a ktos tak jak piszesz wstawil ta regulacje nie wiadomo po co.
jorzyk1976 - 28-02-2010, 18:23
tak dzisiaj sprawdziłem xsenony sa oryginalne (jest żółta nalepka) tylko nie wiem po co jest to pokrętło do regulacji świateł
mitsu00 - 28-02-2010, 18:27
jorzyk1976 napisał/a: | tak dzisiaj sprawdziłem xsenony sa oryginalne (jest żółta nalepka) tylko nie wiem po co jest to pokrętło do regulacji świateł |
Ktos ci zatem założyl oryginalne ksenony do auta fabrycznie wyposazonego w halogeny. Nie masz automatycznego samopoziomowania dlatego tez pewnie manualna regulacja wysokosci ci nie działa bo przeznaczona ona jest do halogenów.
jorzyk1976 - 28-02-2010, 19:00
technologicznie jest to możliwe? a z drugiej strony jest to nieopłacalne gdyz xsenony sa o wiele droższe od halogenów nielogiczne. mi sie wydale że coś się stało z osłoną gdzie jest ta regulacja i została ona zamieniona na taka jaką mieli.
Anonymous - 28-02-2010, 19:37
jorzyk1976 napisał/a: | technologicznie jest to możliwe? a z drugiej strony jest to nieopłacalne gdyz xsenony sa o wiele droższe od halogenów nielogiczne. |
dlaczego nielogiczne? ksenony nie sa az tak drogie a jak ktos mial taki kaprys lub mial stluczke to je wymienil.
technologicznie tez jest to mozliwe bo tylko przepinasz wtyczki lub je przerabiasz (nie wiem jak jest w outku).
aby byc pewnym powinienes sie dowiedziec gdzie znajduje sie w twoim aucie czujniki od ksenonow i sprawdzic czy tam sa (z regoly sa na wahaczach), lub zadzwonic do aso i po vin'ie sprawdzic jakie bylo fabryczne wyposazenie.
|
|
|