To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Techniczne - Światła mijania - czujnik

olosoft - 27-11-2009, 10:28

adalbert7 napisał/a:
To nie jest tak, że światła gasną w momencie rozruchu, tylko w tym momencie rozrusznik pobiera tak duży prąd, żę moc w układzie na momencik zmniejsza się tak drastycznie iż większość urządzeń albo przygasa, a jak mają zabezpieczenie niskoprądowe, to na tą chwilę wyłączają się.


Dlatego zaznaczałem w poście, że mam biksenony - u mnie gasły. Chyba, że było to takie przygaśnięcie, które z pozycji kierowcy wyglądało na całkowite zgaszenie. :) Nie ma to z resztą większego znaczenia, producent przewidział możliwość rozruchu auta z włączonymi światłami na fabrycznym akumulatorze i niczym to nie grozi. A jak się aku za parę lat zużyje to nic tylko kupić nowy.

Krzyzak - 27-11-2009, 10:37

nie wiem jak w nowych, ale np. stare Miśki (jak moje) mają tak sterowany rozruch, że światła mijania czy dmuchawa są wyłączane przez ECU a nie z powodu braku prądu
josie - 27-11-2009, 12:17

Krzyzak napisał/a:
nie wiem jak w nowych, ale np. stare Miśki (jak moje) mają tak sterowany rozruch, że światła mijania czy dmuchawa są wyłączane przez ECU a nie z powodu braku prądu


A mi się wydaje, że nikt nie zaprzęgał ECU do takiego sterowania, tylko po prostu po przekręceniu kluczyka na START, stacyjka "zabiera" napięcie części obwodów które je dostają w pozycji ON

Luk - 27-11-2009, 12:25

josie napisał/a:
A mi się wydaje, że nikt nie zaprzęgał ECU do takiego sterowania, tylko po prostu po przekręceniu kluczyka na START, stacyjka "zabiera" napięcie części obwodów które je dostają w pozycji ON

Nie. Wyraźnie "coś" dba o to, żeby na czas rozruchu wyłączały się inne urządzenia.

Krzyzak - 27-11-2009, 12:36

josie, prosta operacja - włącz takie auto tylko na samym aku - mi się już zdarzyło...
po kolei zgasło: radio (tylko na firmowej wiązce a nie bezpośrednio do aku), światła, wentylator itd. a silnik pracował do końca i kluczyk był w tej samej pozycji - sprawdziłem
a w silniku V6 z Galanta EA dodatkowo odłączył 3 cylindry i auto pracowało tylko na 3 - też sprawdzone :)

krzychu - 27-11-2009, 14:15

Krzyzak - mówisz o samochodach za lepszych czasów. Teraz już nikomu na tym nie zależy księgowi, księgowi i księgowi. U mnie przy odpalaniu światła się świecą (przygasają bo spada napięcie podczas rozruchu).
josie - 27-11-2009, 17:28

Krzyzak napisał/a:
po kolei zgasło: radio (tylko na firmowej wiązce a nie bezpośrednio do aku), światła, wentylator itd. a silnik pracował do końca i kluczyk był w tej samej pozycji - sprawdziłem


Tak, ale do każdego z wyłączanych obwodów musiałby być przekaźnik, którym ecu mogłoby sterować. Radio - nie słyszałem, wentylator - też chyba nie ma, światła mają.
Nie widziałem też na schematach, żeby ECU miało jakieś wyprowadzenia do sterowania tymi obwodami.
ECU może za to być odporne na niskie napięcie np 7V, przy którym radio już się wyłączy, powiewu z dmuchawy nie poczujesz, a światła będą świeciły 2x słabiej.
Zresztą - to chyba średni pomysł żeby światła całkowicie zgasły - co z jazdą w nocy??

tomekrvf - 27-11-2009, 20:09

Przy rozruchu (stacyjka w pozycji ST) jest odcięcie:
ACCESSORY SOCKET AND CIGARETTE LIGHTER
-AUDIO SYSTEM
-ELECTRIC RETRACTABLE/REMOTE CONTROLLED MIRROR
-KOS
-MMCS
-REMOTE CONTROLLED MIRROR
-WINDSHIELD WIPER AND WASHER
Zostaje:
-HEADLAMP
-POWER WINDOWS
i oczywiście ECU silnika

Mac_Man1 - 27-11-2009, 22:08

tomekrvf napisał/a:
Przy rozruchu (stacyjka w pozycji ST) jest odcięcie:
ACCESSORY SOCKET AND CIGARETTE LIGHTER
-AUDIO SYSTEM
-ELECTRIC RETRACTABLE/REMOTE CONTROLLED MIRROR
-KOS
-MMCS
-REMOTE CONTROLLED MIRROR
-WINDSHIELD WIPER AND WASHER
Zostaje:
-HEADLAMP
-POWER WINDOWS
i oczywiście ECU silnika

Wygląda więc, że reflektory będą włączone podczas rozruchu :?:

Luk - 27-11-2009, 22:40

Mac_Man1 napisał/a:
Wygląda więc, że reflektory będą włączone podczas rozruchu

Tak, ale tylko w pozycji wyłącznika na ON.
Jak masz włączoną opcję świateł dziennych, to zaświecą się dopiero po rozruchu (oj, chyba się powtarzam... :mrgreen: )

Mac_Man1 - 28-11-2009, 09:33

Luk napisał/a:
... oj, chyba się powtarzam... :mrgreen:

Wcale :lol:
Dzięki Wszystkim za opinie :p

Krzyzak - 29-11-2009, 10:57

josie napisał/a:
Tak, ale do każdego z wyłączanych obwodów musiałby być przekaźnik
josie napisał/a:
ECU może za to być odporne na niskie napięcie np 7V, przy którym radio już się wyłączy


też o tym myślałem, jednak fakty są takie, jak opisałem
w kwestii napięcia - na aku było 11.3 V a po odpaleniu spadło na 10.7 (sprawdzałem czy jest ładowanie)

jmb7 - 23-03-2010, 00:39

a wracając do zapalania samochodu przy włączonych światłach to nie "wykańczamy" szybciej ksenonów? a żarniki do tanich nie należą;

czytałem w paru miejscach; wiem, że ktoś zaraz napisze, że żywotność to ponad 100k km, ale w poprzednim samochodzie jeden żarnik wykończył się po niecałych 60k km;

nie wiem jak jest ze zwykłymi żarówkami i czy ma to znaczenie;

rezon - 23-03-2010, 13:23

jmb7 napisał/a:
wracając do zapalania samochodu przy włączonych światłach to nie "wykańczamy" szybciej ksenonów? a żarniki do tanich nie należą;
wykańczamy. A co do 100kkm - nie mniej ważna jest liczbą włączeń i wyłączeń. Tak jak ze świetlówką - raz włączona mogłaby świecić niemal całą wieczność.
Marrecki7.7 - 20-06-2016, 19:05
Temat postu: [CY3A 1.8] Nie działające światła do jazdy w dzień.
Witam.
Co może być przyczyną nie działających świateł w pozycji auto ? Dodam ze po zmierzchu w pozycji pokrętła auto swiatła działają normalnie. Brak jest również podświetlenia zegarów i radia w dzień. Dziękuję za wszelkie sugestie. Pozdrawiam



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group