To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander II GEN Techniczne - Hamulce

mitsu00 - 22-03-2010, 19:55

KowaliK napisał/a:
Na stronie 4kolka.pl znalazłem "zwykłe" tarcze EBC na przód za 297,36 PLN + klocki "standard" na przód za 106,75 PLN.

A tych klocków Textara na Allegro nie widać, są same tarcze w komplecie z klockami ATE. :roll: Mitsu, mógłbyś podrzucić jakiś link z nimi?

http://www.iparts.pl/auto...633-100032.html
http://www.iparts.pl/auto...633-102227.html

KowaliK - 22-03-2010, 20:15

Dzięki, zamówienie złożone.

Dałbym "pomógł", ale nie mam takiej możliwości. :wink:

sylb - 22-03-2010, 20:18

KowaliK napisał/a:
Na stronie 4kolka.pl znalazłem "zwykłe" tarcze EBC na przód za 297,36 PLN + klocki "standard" na przód za 106,75 PLN.

A tych klocków Textara na Allegro nie widać, są same tarcze w komplecie z klockami ATE. :roll: Mitsu, mógłbyś podrzucić jakiś link z nimi?

Mam dziwne, przeczucie że to za 1 szt.

mitsu00 - 22-03-2010, 20:23

Cytat:
Mam dziwne, przeczucie że to za 1 szt.

Tarcze zawsze kupuje się na sztuki :wink:

Grzesq - 13-10-2010, 21:25

Nadzedł u mnie czas na zmianę hamulców. Trochę poczytałem, przeanalizowałem co jest dostępne na rynku i wybór padł na firmę EBC.
Właśnie dostałem przesyłkę z nowym zestawem tarcz i klocków z EBC, w piątek montuję zobaczymy jaki będzie efekt -zakładam, że lepszy niż na fabrycznych :)

Tarcze na przód nawiercane i nacinane z serii EBC Turbo Groove :

http://img202.imageshack.us/i/23382383.jpg/
http://img28.imageshack.us/i/20858089.jpg/
http://img225.imageshack.us/i/52479356.jpg/

Klocki przód EBC Red Stuff wzmacnianego spiekami ceramicznymi ze zmniejszonym pyleniem o min. 60% :

http://img820.imageshack.us/i/78627879.jpg/
http://img440.imageshack.us/i/99703707.jpg/
http://img199.imageshack.us/i/96272616.jpg/

I na koniec klocki na tył, tarcze zostają fabryczne, EBC Green Stuff wzmacniane :

http://img829.imageshack.us/i/kt1y.jpg/
http://img63.imageshack.us/i/kt2y.jpg/

Przy przeglądzie przy okazji wymieniam płyn hamulcowy na Motul RBF660 o powyższonym punkcie wrzenia do 216 stopni / 325stopni, przewyższa temperaturowo wskażniki innych płynów hamulcowych klasy DOT 5.1.

Gunner - 14-10-2010, 02:39

No sliczne.
Mam takie od 27tys.Wlasnie zaczely delikatnie bic przy wychamowywaniu powyzej 110km/h.Klocki zielone ,juz prawie sie koncza.A zaznacze ze duzo przejechalem autostradami,wiec hamowania za duzo nie ma w porownaniu z "przelotowkami" a la Gdansk-Wawa.
Strasznie brudza felgi.Jesli zaniedbasz czeste mycie ,to bedziesz musial osad pucowc detergentem do felg.Ale trzeba przyznac 1 plus,hamuja w miare efektywnie.
Warto zalozyc np. Nisshinbo.Kolega ma zalozone w RAVce.Spisuja sie naprawde revelka.
A nie jest "ES"-emeryt style. :mrgreen:

dab - 14-10-2010, 07:26

Grzesq napisał/a:
Nadzedł u mnie czas na zmianę hamulców.


przy jakim to przebiegu?

rezon - 14-10-2010, 08:35

Gunner napisał/a:
Wlasnie zaczely delikatnie bic przy wychamowywaniu powyzej 110km/h
przetocz je. Na pewno pomoże, kwestia tylko jak trwale. Zawsze to lepiej spróbować za 100zł niż kupować nowe tarcze, bo od kałuży któraś się zwichrowała
dab - 14-10-2010, 09:24

rezon napisał/a:
przetocz je.


a ja slyszalem ze to nie jest zq bardzo bezpieczna operacja, ze to jakis relikt PRLu itd...ktos moze cos konkretnego w tym temacie powiedziec? :?:

Grzesq - 14-10-2010, 10:27

dab napisał/a:
przy jakim to przebiegu?


31000km :) , ale mam już do dupy tarcze, huczą niemiłosiernie przy hamowaniu z większych prędkości i o wiele gorzej hamują... Na bezpieczeństwie nie zamierzam oszczędzać. Mam cichą nadzieję, że będzie dużo lepiej hamować niż ori po wymianie.

[ Dodano: 14-10-2010, 10:29 ]
Gunner napisał/a:
Strasznie brudza felgi.

Właśnie dlatego wybrałem czerwone klocki na przód, bo mają mniejsze pylenie od 60% do 90% w stosunku do klasycznych klocków. Z tego co pisałeś Ty masz zielone klocki.

mitsu00 - 14-10-2010, 10:33

A czy takie nawiercane i żlobione tarcze nie burczą czasem przy dohamowywaniu? A tak na marginesie to nie lekki Overkill montować takowe w Outlanderze? Przecież to nie wyścigówka. Musiały trochę monety kosztować....
dab - 14-10-2010, 10:36

qrcze :-) trzeba byc niezlym specjalista zeby zarznac tarcze i klocki przy takim przebiegu, u mnie klocki wysiadly po 40stce ale tarcze sa Ok, maja moze z 1,5mm rant, jeszcze spokojnie z 2 lata sie pojezdzi... nie sadze zebys mial tarcze bardziej starte...chyba ze masz specyficzna umiejetnosc jazdy/hamowania (np. zawsze max hebel w podloge)
nie wiem czemu masz az tak mocne parcie na wymiane...moze cie gotowka swedzi w kieszeni? ;-)
ja bym najpierw dokladnie sprawdzil co tam w trawie piszczy, sciagnik koleczka, sprawdz czy obie tarcze na osi i klocki sa rownomiernie zuzyte i w jakim stopniu..to ze piszcza/szumia o niczym moze nie swiadczyc...
A po wymianie na inne tez bym sie raczej nie spodziewal ze przy hamowaniu staniesz deba! :-)

Grzesq - 14-10-2010, 12:50

mitsu00 napisał/a:
. Musiały trochę monety kosztować....


Taniej niż fabryczne w ASO ;)

mitsu00 - 14-10-2010, 12:57

Grzesq napisał/a:
mitsu00 napisał/a:
. Musiały trochę monety kosztować....


Taniej niż fabryczne w ASO ;)

Ja tam na poczciwych Ashikach za stówkę /tarcza zrobiłem juz ponad 30 tys. i maja się świetnie :mrgreen:

janekzpolic - 14-10-2010, 12:59

będzie pisk jak ta lala na takim zestawie do tego po sezonie będą biły


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group