Carisma - Techniczne - PROJEKT: swap większego silnika do Carismy
robertdg - 18-12-2009, 00:11
Matejko napisał/a: | no akurat nie zaokraglamy do 1.9, bo 1.9 to 1855ccm, a 1948 to 2.0(w volvo)
|
Matejko napisał/a: | kurcze,no nie ma kutych |
Informacje zaczerpnięte i pokrywająe sie na wielu stronach o tematyce Volvo z silnikiem T4
Cytat: | Najbardziej polecany jest 1.9 turbo z lat 1998-2000.
Z ciekawszych rozwiązań posiadał kute obniżone tłoki, kute korby, zawory wydechowe chłodzone sodem, natrysk oleju na denka tłoków, chłodnica oleju i co ciekawe - koło dwu-masowe, niestety dosyć drogie ale na szczęście całkiem trwałe.
Były dwie odmiany:
B4194T 1998-1999 - bez zmiennych faz rozrządu.
B4194T2 2000r - ze zmiennymi fazami rozrządu.
|
Hubeeert - 18-12-2009, 07:57
robertdg czytałes temat z liku który podałem?
Zacznij od czytania, potem pisz i nie pouczaj ludzi, którzy dużo więcej od Ciebie wiedzą o Carismie.
Matejko temat swap T4 do Cari rozpoznał dokładnie i... jeździ T4.
Bartek - 18-12-2009, 08:38
Tu Cię zaskoczę - instalacja silnikowa jest identyczna rhd-lhd. Poza tym i tak wypruwasz z instalacji tylko kable do silnika, resztę zostawiając w spokoju. Tak zrobiłem w Wagonie - mam podwójną instalację i w niczym to nie przeszkadza.....
Anonymous - 18-12-2009, 10:59
Ile wazy 2.5v6? I mysle, ze sporo osob przesadza mowiac, ze carisma z takim silnikiem to bedzie potwor wymiatacz itp. Carisma z tym silnikiem bedzie wazyla pewnie ponad 1200kg a to nie jest jakos super malo. Dla porownania moja maxima wazy 1360kg i ma 220km i 285nm myslicie, ze objechala by mnie taka carisma?
Matejko - 18-12-2009, 13:37
Hubeeert napisał/a: | Matejko temat swap T4 do Cari rozpoznał dokładnie i... jeździ T4. |
no prawie bo podciagnietym 2.0T
robertdg napisał/a: | Z ciekawszych rozwiązań posiadał kute obniżone tłoki, kute korby, zawory wydechowe chłodzone sodem, natrysk oleju na denka tłoków |
nie wiem skad te informacje uzyskales, tylko i jedynie prawdziwa jest natrysk oleju na denka tlokow(jak sie wyjmie bagnet i zrobi rundke to caly silnik w oleju ),
bo skoro bylby zakuty to czemu mialby w serii tylko 200ps, skoro zakuty wytrzymuje bezpiecznej mocy z 350ps
co do silnikow dobrze podales:
B4194T 1855 cm3 147kW 200HP 5500obr/min 1998-1999 T4
B4194T2 1855 cm3 147kW 200HP 5500obr/min -2000- T4 - zmienne fazy
B4204T 1948 cm3 118kW 160HP 5100obr/min 1998-1999 2.0T
B4204T2 1948 cm3 118kW 160HP 5100obr/min -2000- 2.0T - zmienne fazy
B4204T3 1948 cm3 118kW 160HP 5100obr/min 2001-2004 2.0T - --||--
B4204T5 1948 cm3 147kW 200HP 5200obr/min 2001-2003 T4 - zebym bobla nie strzelil, to bodajze ten tez ma vvt i zmienna geometrie lopatek w turbinie,
ogolnie wszystkie silniki 1948(2.0) sa silnikami slabszymi niz 1855(1.9), w latach 2001-2003 roznice w T4 i 2.0t to turbina, i w 2003r. w t4 byly wydajniejsze wtryskiwacze
czyli moge wziac swojego 2.0T 160ps, wlozyc turbine z t4 i dzien dobry mamy 200ps, do tego dmuchnac 1.1-1.2 bara, zrobic remap kompa i 220ps,
czyli zysk 60ps za ~2000zl
tylko jedno male "ale" dotyczace kazdej T4, ma laga duzego jak 20litrowe wiadro a 2.0T w serii odpycha sie bardzo przyjemnie, a to ze jest turbina mozna zobaczyc po zamontowaniu wskaznika cisnienia doladowania, moment jest bardzo plaski, ze juz od samego dolu przyjemnie sie odpycha,
u mnie przy wcisnieciu gazu w podloge w toczacym sie aucie na 3 biegu przy ok. 1000obr/min, spowoduje nadmuchanie 0,9bara do momentu uzyskania ~4500obr/min
Anonymous - 18-12-2009, 18:21
Dzięki za wszystkie odpowiedzi. Na pewno dają do myślenia. Wniosek jaki się nasuwa na myśl jest taki, że nie warto rozbrajać mojej Carismy. Silnik ma przejechane ~110.000 km. Samochód jest w świetnym stanie technicznym. Jest po sporej (kilka tyś. PLN) inwestycji. Nie będę niszczył swojego pięknego autka. Do tego trzeba dodać, że żona nie zgadza się na przeróbkę TEJ Carismy. Jeżeli samochód pali 7 litrów w mieście, 5 litrów w trasie to czego więcej trzeba.
Jednakże pomysł ciągle pozostaje. Może zdecydujemy się na kupno Carismy GDI i wtedy zacznie się dłubanie. Gorzej będzie, gdy pojawi się dziecko i trzeba będzie kupić kombika, wtedy to już tylko V40 T4 lub Gal 2.5 V6 i o stworzeniu mocnej Carismy trzeba będzie zapomnieć.
Morfi napisał/a: | Moja rada założyć turbo, dmuchnać 0,4- 0,5 bara i cieszyć się mocą w okolicach 160-170 KM. |
Jest to nieopłacalne... Za taki zabieg zapłacę chyba tyle co za całą V40 T4.
dylson napisał/a: | Ile wazy 2.5v6? I mysle, ze sporo osob przesadza mowiac, ze carisma z takim silnikiem to bedzie potwor wymiatacz itp. Carisma z tym silnikiem bedzie wazyla pewnie ponad 1200kg a to nie jest jakos super malo. Dla porownania moja maxima wazy 1360kg i ma 220km i 285nm myslicie, ze objechala by mnie taka carisma? |
Moja Carisma 1.6 waży... 1235 kg...
Anonymous - 19-12-2009, 11:00
enanthate napisał/a: | Moja Carisma 1.6 waży... 1235 kg... |
Ciezkie bydle. Wazy wiecej jak diesel czy ja zle pamietam mase td?
Matejko - 19-12-2009, 11:16
dylson napisał/a: | ja zle pamietam mase td? |
raczej zle
Morfi - 19-12-2009, 16:33
Po lifcie jeszcze im przybyło kg.
robertdg - 20-12-2009, 10:27
Matejko, Zwracam honor, wybacz pochopność mojego działania na temat silnika T4 byly to jendak informacje zaczerpięte z wielu for motoryzacyjnych głownie o autach seryjnych z duża moca - co? jak? dlaczego?, moje wyrażone zdanie było przedwczesne i niedojrzałe, obecnie siedziałem długo i wertowałem fachowe strony i fora które związane były z opisami silników Volvo, przyznaje się do błędu, silnik T4 (B4194T) nie jest fabrycznie zakuty można jednak określić go mianem "wzmocniony" Chciałem przeprosić forumowiczów za wprowadzenie w tak rażący błąd , a Tobie Matejko chciałem podziękować, za to że dzieki mobilizacji wywartej w twym wypowiadziach na mnie, stałem sie choć ciut mądrzejszy
Hubeeert napisał/a: | nie pouczaj ludzi, którzy dużo więcej od Ciebie wiedzą o Carismie. | Wybacz, nie uważam sie za jajko mądrzejsze od kury, ani też nie chciałem pisać w taki sposób aby kogoś urazić, nie będe się też sprzeczał na tematy konstrukcyjne tegoż auta, bo to nie ma sensu i do niczego nie prowadzi. Przepraszam
Hubeeert - 20-12-2009, 11:35
robertdg chodzi o to, że wystarczyło poczytać nasze Forum i wiedziałbyś więcej. Oparłeś się na jednym źródle i to Ci wystarczyło - pamiętaj - to tylko Forum
Koyocik - 20-12-2009, 11:47
enanthate, chyba słuszna decyzja. Swap na mocniejszy silnik z natury rzeczy jest nieopłacalny, robi się go wtedy, gdy:
1. Jesteś entuzjastą i chcesz mieć coś nietypowego;
2. Jesteś emocjonalnie związany ze swoim samochodem ale jest on stanowczo zbyt ospały.
3. Zamierzasz robić swapa dla samego swapa - żeby się nauczyć i spróbować jak to smakuje
lub kombinacja powyższych trzech punktów.
Nie zawsze swap robi się po to, żeby uzyskać rakietę - czasem po prostu "troszkę brakuje".
Anonymous - 23-12-2009, 22:11
Troszkę odbiegając od tematu: w jakich modelach montowana był ta wersja silnika 4G93?
4G93 DOHC 16 Valve Turbocharged
TD04 turbocharger variant
Total Displacement - 1834cc
Bore - 81.0mm
Stroke - 89.0mm
Compression Ratio - 10:1.
Maximum Output - 152 kW (207 PS; 204 bhp) @ 5,500 rpm
Maximum Torque - 270 N·m (200 ft·lbf) @ 3,500 rpm
robertdg - 23-12-2009, 22:49
enanthate napisał/a: | 4G93 DOHC 16 Valve Turbocharged | Słyszałem kiedyś o tej wersji silnika bodajże w Lancerze, możesz znależć info tutaj KLICK albo TU
rasiak1980 - 27-12-2009, 09:24
to są turbo gdi i one produkują coś koło 150 kucy jest jeszcze jedna wersja wolnossąca 1,8 4g93 dohc 16V nie gdi tylko MPI około 160 kucy wariant o którym napisał enanthate to prawdopodobnie ten drugi silnik dmuchnięty przy pomocy jakiegoś śmigiełka silnik gdi różni sie tylko tłokami i głowicą chciałem nawet kupić głowice ale gościu chciał coś koło 150 funtów montowane chyba były w protonach satria gti z tym że chyba tam miałeś wersje P albo L już nie pamiętam ale chyba rozrząd miały po prawej stronie a wydech normalnie z przodu
|
|
|