To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - PROJEKT: swap większego silnika do Carismy

robertdg - 18-12-2009, 00:11

Matejko napisał/a:
no akurat nie zaokraglamy do 1.9, bo 1.9 to 1855ccm, a 1948 to 2.0(w volvo)
Matejko napisał/a:
kurcze,no nie ma kutych


Informacje zaczerpnięte i pokrywająe sie na wielu stronach o tematyce Volvo z silnikiem T4

Cytat:
Najbardziej polecany jest 1.9 turbo z lat 1998-2000.
Z ciekawszych rozwiązań posiadał kute obniżone tłoki, kute korby, zawory wydechowe chłodzone sodem, natrysk oleju na denka tłoków, chłodnica oleju i co ciekawe - koło dwu-masowe, niestety dosyć drogie ale na szczęście całkiem trwałe.

Były dwie odmiany:
B4194T 1998-1999 - bez zmiennych faz rozrządu.
B4194T2 2000r - ze zmiennymi fazami rozrządu.

Hubeeert - 18-12-2009, 07:57

robertdg czytałes temat z liku który podałem? :roll:

Zacznij od czytania, potem pisz i nie pouczaj ludzi, którzy dużo więcej od Ciebie wiedzą o Carismie.
Matejko temat swap T4 do Cari rozpoznał dokładnie i... jeździ T4.

Bartek - 18-12-2009, 08:38

robertdg napisał/a:
dylson napisał/a:
http://www.otomoto.pl/ind...ow&id=C10894778
anglik, dochodzi jeszcze przeróbka instalacji elektrycznej RHD-LHD


Tu Cię zaskoczę - instalacja silnikowa jest identyczna rhd-lhd. Poza tym i tak wypruwasz z instalacji tylko kable do silnika, resztę zostawiając w spokoju. Tak zrobiłem w Wagonie - mam podwójną instalację i w niczym to nie przeszkadza.....

Anonymous - 18-12-2009, 10:59

Ile wazy 2.5v6? I mysle, ze sporo osob przesadza mowiac, ze carisma z takim silnikiem to bedzie potwor wymiatacz itp. Carisma z tym silnikiem bedzie wazyla pewnie ponad 1200kg a to nie jest jakos super malo. Dla porownania moja maxima wazy 1360kg i ma 220km i 285nm myslicie, ze objechala by mnie taka carisma?
Matejko - 18-12-2009, 13:37

Hubeeert napisał/a:
Matejko temat swap T4 do Cari rozpoznał dokładnie i... jeździ T4.


no prawie bo podciagnietym 2.0T :wink:

robertdg napisał/a:
Z ciekawszych rozwiązań posiadał kute obniżone tłoki, kute korby, zawory wydechowe chłodzone sodem, natrysk oleju na denka tłoków


nie wiem skad te informacje uzyskales, tylko i jedynie prawdziwa jest natrysk oleju na denka tlokow(jak sie wyjmie bagnet i zrobi rundke to caly silnik w oleju :) ),
bo skoro bylby zakuty to czemu mialby w serii tylko 200ps, skoro zakuty wytrzymuje bezpiecznej mocy z 350ps

co do silnikow dobrze podales:
B4194T 1855 cm3 147kW 200HP 5500obr/min 1998-1999 T4
B4194T2 1855 cm3 147kW 200HP 5500obr/min -2000- T4 - zmienne fazy
B4204T 1948 cm3 118kW 160HP 5100obr/min 1998-1999 2.0T
B4204T2 1948 cm3 118kW 160HP 5100obr/min -2000- 2.0T - zmienne fazy
B4204T3 1948 cm3 118kW 160HP 5100obr/min 2001-2004 2.0T - --||--
B4204T5 1948 cm3 147kW 200HP 5200obr/min 2001-2003 T4 - zebym bobla nie strzelil, to bodajze ten tez ma vvt i zmienna geometrie lopatek w turbinie,

ogolnie wszystkie silniki 1948(2.0) sa silnikami slabszymi niz 1855(1.9), w latach 2001-2003 roznice w T4 i 2.0t to turbina, i w 2003r. w t4 byly wydajniejsze wtryskiwacze

czyli moge wziac swojego 2.0T 160ps, wlozyc turbine z t4 i dzien dobry mamy 200ps, do tego dmuchnac 1.1-1.2 bara, zrobic remap kompa i 220ps,
czyli zysk 60ps za ~2000zl
tylko jedno male "ale" dotyczace kazdej T4, ma laga duzego jak 20litrowe wiadro ;) a 2.0T w serii odpycha sie bardzo przyjemnie, a to ze jest turbina mozna zobaczyc po zamontowaniu wskaznika cisnienia doladowania, moment jest bardzo plaski, ze juz od samego dolu przyjemnie sie odpycha,
u mnie przy wcisnieciu gazu w podloge w toczacym sie aucie na 3 biegu przy ok. 1000obr/min, spowoduje nadmuchanie 0,9bara do momentu uzyskania ~4500obr/min

Anonymous - 18-12-2009, 18:21

Dzięki za wszystkie odpowiedzi. Na pewno dają do myślenia. Wniosek jaki się nasuwa na myśl jest taki, że nie warto rozbrajać mojej Carismy. Silnik ma przejechane ~110.000 km. Samochód jest w świetnym stanie technicznym. Jest po sporej (kilka tyś. PLN) inwestycji. Nie będę niszczył swojego pięknego autka. :lol: :roll: Do tego trzeba dodać, że żona nie zgadza się na przeróbkę TEJ Carismy. Jeżeli samochód pali 7 litrów w mieście, 5 litrów w trasie to czego więcej trzeba. ;)

Jednakże pomysł ciągle pozostaje. Może zdecydujemy się na kupno Carismy GDI i wtedy zacznie się dłubanie. ;) Gorzej będzie, gdy pojawi się dziecko i trzeba będzie kupić kombika, wtedy to już tylko V40 T4 lub Gal 2.5 V6 i o stworzeniu mocnej Carismy trzeba będzie zapomnieć. ;)

Morfi napisał/a:
Moja rada założyć turbo, dmuchnać 0,4- 0,5 bara i cieszyć się mocą w okolicach 160-170 KM.

Jest to nieopłacalne... Za taki zabieg zapłacę chyba tyle co za całą V40 T4. ;)

dylson napisał/a:
Ile wazy 2.5v6? I mysle, ze sporo osob przesadza mowiac, ze carisma z takim silnikiem to bedzie potwor wymiatacz itp. Carisma z tym silnikiem bedzie wazyla pewnie ponad 1200kg a to nie jest jakos super malo. Dla porownania moja maxima wazy 1360kg i ma 220km i 285nm myslicie, ze objechala by mnie taka carisma?

Moja Carisma 1.6 waży... 1235 kg...

Anonymous - 19-12-2009, 11:00

enanthate napisał/a:
Moja Carisma 1.6 waży... 1235 kg...

Ciezkie bydle. Wazy wiecej jak diesel czy ja zle pamietam mase td?

Matejko - 19-12-2009, 11:16

dylson napisał/a:
ja zle pamietam mase td?

raczej zle :)

Morfi - 19-12-2009, 16:33

Po lifcie jeszcze im przybyło kg.
robertdg - 20-12-2009, 10:27

Matejko, Zwracam honor, wybacz pochopność mojego działania na temat silnika T4 byly to jendak informacje zaczerpięte z wielu for motoryzacyjnych głownie o autach seryjnych z duża moca - co? jak? dlaczego?, moje wyrażone zdanie było przedwczesne i niedojrzałe, obecnie siedziałem długo i wertowałem fachowe strony i fora które związane były z opisami silników Volvo, przyznaje się do błędu, silnik T4 (B4194T) nie jest fabrycznie zakuty można jednak określić go mianem "wzmocniony" Chciałem przeprosić forumowiczów za wprowadzenie w tak rażący błąd :oops: :oops: :oops: , a Tobie Matejko chciałem podziękować, za to że dzieki mobilizacji wywartej w twym wypowiadziach na mnie, stałem sie choć ciut mądrzejszy :mrgreen:

Hubeeert napisał/a:
nie pouczaj ludzi, którzy dużo więcej od Ciebie wiedzą o Carismie.
Wybacz, nie uważam sie za jajko mądrzejsze od kury, ani też nie chciałem pisać w taki sposób aby kogoś urazić, nie będe się też sprzeczał na tematy konstrukcyjne tegoż auta, bo to nie ma sensu i do niczego nie prowadzi. Przepraszam
Hubeeert - 20-12-2009, 11:35

robertdg chodzi o to, że wystarczyło poczytać nasze Forum i wiedziałbyś więcej. Oparłeś się na jednym źródle i to Ci wystarczyło - pamiętaj - to tylko Forum :wink:
Koyocik - 20-12-2009, 11:47

enanthate, chyba słuszna decyzja. Swap na mocniejszy silnik z natury rzeczy jest nieopłacalny, robi się go wtedy, gdy:
1. Jesteś entuzjastą i chcesz mieć coś nietypowego;
2. Jesteś emocjonalnie związany ze swoim samochodem ale jest on stanowczo zbyt ospały.
3. Zamierzasz robić swapa dla samego swapa - żeby się nauczyć i spróbować jak to smakuje
lub kombinacja powyższych trzech punktów.
Nie zawsze swap robi się po to, żeby uzyskać rakietę - czasem po prostu "troszkę brakuje".

Anonymous - 23-12-2009, 22:11

Troszkę odbiegając od tematu: w jakich modelach montowana był ta wersja silnika 4G93?

4G93 DOHC 16 Valve Turbocharged
TD04 turbocharger variant
Total Displacement - 1834cc
Bore - 81.0mm
Stroke - 89.0mm
Compression Ratio - 10:1.
Maximum Output - 152 kW (207 PS; 204 bhp) @ 5,500 rpm
Maximum Torque - 270 N·m (200 ft·lbf) @ 3,500 rpm

robertdg - 23-12-2009, 22:49

enanthate napisał/a:
4G93 DOHC 16 Valve Turbocharged
Słyszałem kiedyś o tej wersji silnika bodajże w Lancerze, możesz znależć info tutaj KLICK albo TU
rasiak1980 - 27-12-2009, 09:24

to są turbo gdi i one produkują coś koło 150 kucy jest jeszcze jedna wersja wolnossąca 1,8 4g93 dohc 16V nie gdi tylko MPI około 160 kucy wariant o którym napisał enanthate to prawdopodobnie ten drugi silnik dmuchnięty przy pomocy jakiegoś śmigiełka silnik gdi różni sie tylko tłokami i głowicą chciałem nawet kupić głowice ale gościu chciał coś koło 150 funtów :D montowane chyba były w protonach satria gti z tym że chyba tam miałeś wersje P albo L już nie pamiętam ale chyba rozrząd miały po prawej stronie a wydech normalnie z przodu


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group