To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Sigma/Diamante Ogólne - ASO WROCŁAW versus moja SIGMA przeczytaj KU PRZESTRODZE! ! !

VirMan - 29-12-2009, 21:49

Ja sie przecież z nikim nie przepycham tylko przywołuję najrzetelniejszą dla mnie dostępną wiedzę.. szkoda że traktujesz to jako przepychanie.. Sam wiele się przez ten rok nauczyłem i zweryfikowałem masę nietrafnych swoich poglądów. Generalnie staram sienie prezentować żadnego typu wydaje mi się , ale fakty i logiczne wnioski najlepiej poparte praktyką..

I muszę powiedzieć że to co piszesz o mineralnych olejach nie jest prawdą.. Oleje syntetycznie za zwyczaj nie mają substancji rozpuszcających bebechy ( oprócz standardowych produktów spalania pozostawionych w nieszczelnosciach silnika ) i wycieki z silnika wiążą sie jedynie z rozpusczeniem korków parafinowych ( to pozostałośc z rafinacji olejów) w zapuszczonych nieszzcelnosciach - i tu kosior swego czasu miał rację , uszczelka jeśli pocieknie , to trzeba ja wymienić ,a nie zapychać ,bo to że owszem silnik może w pewnych warunkach usczelnić się olejem mineralnym , jest jedynie narażeniem się na niemiłą sytuację , kiedy taka złogowa uszczelka po prostu wypadnie , powodując lanie oleju z uszczelnienia po którym można nie wrócić z dalszego wyjazdu.

Więc - prawdą jest ze może to spowodować wycieki z miejsc w których poprzednio ich nie było ale to tylko pokaże co trzeba zrobić , a między bajki należy włożyć zatkanie kanałow olejowych.. musiałbyś mieć niemiłosiernie stary i zapuszczony silnik , który i tak wcześniej czy później zatkałby się tym syfem. Poza tym w przypadku wzrostu mocnego temperatury(dłuższe butowanie , np wyprzedzanie kilku kolumn pod rząd) taka parafina sie roztopi tak czy inaczej , i wtedy nie będize fajnie.

jeszcze jedno małe ale - dawnymi czasy kiedy nie było olejów syntetycznych , niektóre silniki były projektowane pod złogi i ta osadzająca się parafina była naturalnym uszczelniaczem i cześcią funkcjonalną silnika uwzględnioną przez projektantów - ale nasze silniki były projektowane pod koniec lat osiemdziesiatych :) defacto silnik 24v to silnik taki jak w 3000gt , który w tamtym okresie mógł przyjmowaś oleje syntetyczne.

Jeśli sie mylę , po prostu pokaż mi to - na pewno chętnie się czegoś nauczę :) puki co to najrzetelniejsze informacje jakie udało mi się zdobyć na internecie oraz własną i cudzą praktyką.

[ Dodano: 29-12-2009, 21:57 ]
ps. na swojej skrzyni przetestowałem olej ATF 4+ , który rzekomo miał sprawić ,ze z mojej skrzni bedzie sielało olejem ,zatrze sie , uszczelnienia szlag trafi itd.. przejechałem na nim 30k , skrzynka śmigała jak ta lala , ale mówię , może i mają rację - zalałem też mobilem ATF ale 3 - bo ma parametry zbliżone do 2 ( fabrycznny ) i co sieokazało - skrzynia sucha jak była tak jest , wszystko działa jak trzeba , ale olej ( jak sie domyśłałem ) przy wyzszych temperaturach nie zachowuje sie tak idealnie jak poprzedni , no i na zimnym bardziej szarpie.

prosty wniosek - skrzynia w stanie bardzo dobrym , ATF 4+ i żadnych negatywnych objawów. Skrzynia w mercu z 86 roku , - ATF 4 i po kilkuset kilometrach do wymiany jakies tam zaworki - dlaczego - bo nie był projektowany pod to i sterowanie takiej skrzyni jest właśnie hydrauliczne i zmiana parametrów oleju , skutkuje zmianą sterowania i szlag trafia. A u nas skrzynia jest sterowana elektronicznie , wiec jedynie poprawia się charakterystyka mechaniczna. Od razu mówie ,ze jeszce nie testowałem tego oleju na skrzyniach z wiekszym przebiegiem , ale niebawem wytestuje na 240 tys w 24v i powiem jakie są róznice.

wojtas - 30-12-2009, 09:07

Bartek mówiąc o zanieczyszczeniach nie miałem namyśli parafiny, tylko tzw. przypalony olej który przylega do ścianek bloku czy głowicy.
Jeśli chodzi o konstrukcje silników to mówimy o silnikach które mają przebieg w granicach 200kkm.
Co do oleju w skrzyni to już inna bajka. Ma on inne parametry i inne zastosowanie.


PS Sorki za OT

Anonymous - 30-12-2009, 09:26

Tak się podłączę, zgadzam się z jednym i z drugim tylko Bartek mija się ztym o co chodzi Wojtasowi a ja twierdzę że Wotas ma racje w instrukcji obsługi zalecają olej 10w40 do naszych warunków klimatycznych. W latach 90 tych z tego co pamiętam nie było u nas dostępnych olejów które wymieniacie i nie ma się co czarować im olej żadszy a silnik starszy to tak jak pisze Wojtas.
Pozdrawiam :wink:

lukasz12 - 30-12-2009, 09:30

Robi sie troche offtopic i za chwilę będzie mozna z tego wydzielić inny temat. A swoja droga ja wiem tyle że moja na jakimś nieznanym oleju dawała rade z Niemiec (jak prowadziłem do Polski) a na autobahnie nie oszczędzałem silnika i nie było problemów typu swiecąca się kontrolka ciśnienia oleju :) Na Valvoline 10W40 (czyli tylko 40) też daje rady. Można kupować nawet Motula tylko sie pytam PO CO? 2 Wymiany kosztują tyle co silnik (niech bedzie 12V) wiec...czy to sie opłaca? :)
Ile % czasu jeździcie z pełnym butem kiedy faktycznie w silniku jest piekło?
Wystarczy dobrej jakości przeciętnej klasy olej (czyli 10W40 lub 5W40), z obserwacji i doświadczeń innych widać że VALVOLINE sie sprawdza w tych silnikach, taki też stosuje. Teraz zobaczę po uszczelnieniu jak wypada zużycie. Przesada w którakolwiek ze stron nie jest wskazana.

HermeS - 30-12-2009, 11:36

hehe Moja MISIA ma tylko 52 tyś km :P więc troche faktycznie polecieliście do przodu z tematem ;d
zbyszek05 - 30-12-2009, 13:33

mi chodziło głównie o to że niektóre z olei potrafią zapalić lampkę stanu oleju w samochodzie sigma a stosowany przeze mnie olej maxlife tego nie robi - cena nie jest jakaś wygórowana bo to ok 130zł. za 4.3 litra /5 litry /no i filtr -oby nie filtron -polski produkt bo się nie nadaje - stosuje championa lub mann'a a cena podobna .i nic sie nie zapala a maxlife daje sobie radę ze smarowaniem idealnie - wiem to z takiego przykładu że mam rozkręcony motorek /oczywiście ten co firma gumpol załatwiła/
VirMan - 30-12-2009, 13:41

Not o napewno - że niektóre silniki lubią określone oleje :) syski, w latach 90 w japonii gdzie robiono 3000gt były mineralne takie jak dzis u nas ,więc tu akurat nie ma problemu , ale jak mówisz - ten silnik zaleca 10w40 , bo do takiego go zaprojektowali. Nie znaczy że w rekomendacji dla 3000gt 24v nie bylo ze mozna lac mineralny 5w40 albo 5w50
lukasz12 - 30-12-2009, 21:37

A jeszcze taka obserwacja - dzisiaj dolałem oleju pod MAX prawie - weszło prawie 1 litr. Silnik się wyraźnie uciszył czyli musi być prawie przy max żeby dobrze chodził. Jeśli jest w połowie to czasem słychać było lekkie pukanie samoregulatora
zbyszek05 - 31-12-2009, 10:42

łukasz ja już gdzieś pisałem o tym że zauważyłem u siebie jak olej mam pod max to silnik cicho pracuje ...nie słychać klepania - bo regulatory się nie przypowietrzają .w miarę jak ten olej schodzi zaczyna się poklepywanie ....lub zapalanie lampeczki- ale nie na valvoline .
24V chyba tak ma że lubi ten olej jak jest go ok.5 litr.mimo że podają 4.3 l w instrukcji

HermeS - 31-12-2009, 13:33

10 W 40 to wg mnie jest głownie olej do silników motocyklowych - obie moje maszyny dwu kołowe na korku wlewu takie właśnie mają oznaczenie - a żaden z nich to nie DOHC - więc reasumując nie wiem Panowie czy to nie za ciężki troszkę olejek

PS hehe miało być OSTRZEGAWCZO O ASO a wyszło ZAPOBIEGAWCZO O OLEJACH - zabawnie niektóre wątki ewoluują ale to nasza ludzka cecha ze gdzie sie spotka kilku facetów tam uparcie temat leci w str kobiet lub polityki z tym drugim to moze jednak nie poruszajmy hehe taka mała hipokryzja we mnie ale ....spox

[ Dodano: 31-12-2009, 13:47 ]
wojtas021180 napisał/a:
Z tego co się orientuje to:
0W i 5W– olej syntetyczny,
10W- olej półsyntetyczny,
15W i 20W- olej mineralny.

I tego się trzymam. :roll:


WIĘC (nie zaczyna się zdania od więc....hehe) u mnie jest syntetyk i jezeli przeszedł bym na 10 W czyli pół to na pewno nie po 50 tyś km bo bym tylko silnik spowolnił Tu raczej bym skłaniał się do teorii że olej powinno się dobierać do przebiegu jaki ma silnik - syntetyki są dość czyste wg mnie, naturalne zawierają wiecej ołowiu i podobnych co zdecydowanie zmniejsza wszelkie luzy na panewkach i jak najbardziej zgodzę sie że do aut o powyżej 200 tyś km lepiej już lać 10 W i powyżej tej wartości co w znaczacym stopniu nawet na słuch zmniejsza hałas silnika i wszelkie stuki - i to mówiłem ja Technik mechanik pojazdów samochodowych ;) sytuacja ANALOGICZNA odwrotna przy czystym minerale albo pół mineralnym nie zaleca się już powrotu do niższych wartości pierwszego oznaczenia GDYŻ jest jak mówiłem: syntetyk za czysty i wypłucze filtr olejowy jaki odkłada się przy mineralnym i pół mineralnym czego następstwem bedzie nieznaczny spadek mocy , szybsze zużycie etc

lukasz12 - 31-12-2009, 13:47

HermeS napisał/a:
10 W 40 to wg mnie jest głownie olej do silników motocyklowych - obie moje maszyny dwu kołowe na korku wlewu takie właśnie mają oznaczenie - a żaden z nich to nie DOHC - więc reasumując nie wiem Panowie czy to nie za ciężki troszkę olejek

PS hehe miało być OSTRZEGAWCZO O ASO a wyszło ZAPOBIEGAWCZO O OLEJACH - zabawnie niektóre wątki ewoluują ale to nasza ludzka cecha ze gdzie sie spotka kilku facetów tam uparcie temat leci w str kobiet lub polityki z tym drugim to moze jednak nie poruszajmy hehe taka mała hipokryzja we mnie ale ....spox


Ekhm, radzę zajrzeć do instrukcji, wyraźnie jest wskazane jakie oleje moga być stosowane w danym zakresie temperatur. I jeszcze jak było to juz wcześniej napisane - zależy jaki jest stan silnika (przebieg, wycieki).

robertdg - 01-01-2010, 15:59

wojtas021180 napisał/a:
Z tego co się orientuje to:
0W i 5W– olej syntetyczny,
10W- olej półsyntetyczny,
15W i 20W- olej mineralny.

I tego się trzymam. :roll:


To nie do końca prawda, bowiem istnieją odstępstwa od reguły, spójrz na oferty roducentów oleju, np olej Castrol power 1 racing 10W50 to pełny syntetyk, albo Castrol edge sport RS 10W60 to też pełny syntetyk, Valvoline 4T 10W40 to olej mineralny.

Anonymous - 01-01-2010, 18:38

PANOWIE by nie robić dalszych kłótni oto zestawienie jakie producent auta zaleca stosowanie olejów do silnika w tym przypadku chodzi o jednostkę 12V , jaki olej będzie zastosowany jest to indywidualna sprawa każdego ale patrząc na tabele trzeba brać pod uwagę jakie w Polsce są warunki klimatyczne, tabela ta pochodzi z książki serwisowej sigmy sprzedawanej na terenie Niemiec


lukasz12 - 01-01-2010, 19:06

Czyli jak widać 10W40 idealnie daje radę w naszych warunkach :)
Możliwe że 5W40 też jest OK ale ile razy w roku jest zimniej niż -10?

wojtas - 02-01-2010, 09:14

robertdg napisał/a:
To nie do końca prawda, bowiem istnieją odstępstwa od reguły, spójrz na oferty roducentów oleju, np olej Castrol power 1 racing 10W50 to pełny syntetyk, albo Castrol edge sport RS 10W60 to też pełny syntetyk, Valvoline 4T 10W40 to olej mineralny.


Zgadzam się z twoim zdaniem . Pragnę tylko zauważyć że pisałem o olejach ogólnie dostępnych. Trudno znaleźć dzisiaj na stacji paliw olej syntetyczny o parametrach 10W50, czy mineralny 5W 40.
Tak czy siak sprawę oleju uważam za zamkniętą książka serwisowa podaje dokładnie jaki olej należy stosować w naszych warunkach klimatycznych, a co do firmy to już niech będzie indywidualna sprawa każdego właściciela pojazdu. :)

PS sorki za o ot



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group