To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Ogólne - Plusy i Minusy od użytkownikow dla Lancera CYxA

sn - 06-01-2010, 21:59

marmach napisał/a:
macior napisał/a:
marmach napisał/a:
delikatna podsufitka

a co? ktoś się będzie nogami zapierał...? :oops:

Nie, chodziło mi raczej o to, że szybko będzie się wycierać , gdy chcesz to wyczyścić od śladów usmarowanych łapek mechanika lub po prostu z kurzu i takich tam...:mrgreen:


ja miałem inny przypadek, zarysowałem podsufitkę kluczykiem :/
w pełni przypadkowo po prostu przejechałem nim po podsufitce i prawie wydarłem kawałek materiału.. nigdy wcześniej nawet nie pomyślał bym, że coś takiego może się zdarzyć (z tą srebrna listwa nie jest lepiej)

i wcale nie jest tak, że nie dbam o auto, lecz służy mi głównie do jeżdżenia (chyba po to jest), a nie aby uważać cały czas, żeby czegoś przypadkiem nie zarysować...

macior - 07-01-2010, 06:58

el_diablo napisał/a:
olosoft napisał/a:
przy przyspieszaniu z CVT konie gdzieś się rozbiegają (przy zmianie łopatkami jest lepiej),


A powiem Ci, że to jest złudzenie (tzn. że na łopatkach jest lepiej). Zmierz czas na łopatkach i na automacie z pedałem w podłodze to zobaczysz

ta skrzynia jest adaptacyjna i jej "zestopniowanie" w trybie CVT dostosowuje się do preferowanego w ostatnim czasie sylu jazdy danego kierownika (podobno :? ) więc przy pierwszych podejściach do nagłego przyspieszenia skrzynia ustawia się tak jak w ostatnio wykonywanych "cywilnych" przyspieszeniach - jak zaczniemy jeździć tylko z pedałem w podłodze to ona się tego na uczy i będzie tak się wkręcać (i srednie spalanie 20dm3 hehe) a póki co najlepszą dostępność optymalnego wykorzystania ciągu szybciej realizować łopatkami
tak mi się zdaje :)

[ Dodano: 07-01-2010, 07:01 ]
marmach napisał/a:
Ale skojarzenia masz dobre...

tylko takie mam :twisted:

el_diablo - 07-01-2010, 07:35

macior napisał/a:
ta skrzynia jest adaptacyjna i jej "zestopniowanie" w trybie CVT dostosowuje się do preferowanego w ostatnim czasie sylu jazdy danego kierownika (podobno )


Szczerze mówiąc zaobserwowałem jedynie dwa objawy adaptacyjności:
- tempo przyspieszania na tempomacie (jak się trochę poturlałem relaksacyjnie to na tempomacie zaczął przyspieszać bez redukcji)
- po szybszej jeździe maksymalne przełożenie przy utrzymywaniu stałej prędkości czasami jest trochę niższe od najwyższego możliwego.

Po za tym skrzynia jest przewidywalna i zachowuje się cały czas tak samo, co bardzo mi odpowiada.
Generalnie to w topicu o CVT powinniśmy o tym pisać chyba...?

macior - 07-01-2010, 08:20

el_diablo napisał/a:
Generalnie to w topicu o CVT powinniśmy o tym pisać chyba...?
owszem, tam jest sympatycznie :)
ale osobiście CVT uważam za DUŻY PLUS Lancera - w moim przypadku to był podstawowy powód wyboru tego samochodu (jedyna sensowna konkurencja na rynku w tym zakresie to rozwiązania typu DSG, ale przy rozmiarach i wyposażeniu na poziomie Invite konkurencja jest albo dużo droższa albo czas oczekiwania na pojazd wyniósłby nie pół miesiąca, a prawie pół roku :shock: )

pekaes - 07-01-2010, 10:13

No to i ja wrzucę swoje trzy grosze, choć już to gdzieś pisałem/pislaliśmy...

Plusy:
- atrakcyjny design,
- relatywnie mało popularna marka,
- stosunek wyposażenia do ceny,
- domniemana wysoka jakość prdoduktu made in Japan,
- pewność prowadzenia,
- wysoki komfort podróżowania,
- bardzo dobrze działające skrzynia biegów,
- ergonomia deski rozdzielczej (prostota),
- przestronność wnętrza (wymiary auta na pograniczu klasy C i D),

Plusy ujemne:
- spore zużycie paliwa (gęste korki, bardzo duża prędkość),
- brak 6-go biegu (to powinien być już standard),
- dość ospały silnik (spodziewać się można większej dynamiki),
- fatalny lakier (boję się dosłownie przechodzić obok auta, aby go czasem nie zarysować...),
- dość tandetne wykończenie auta (kiepskie spasowanie deski rozdzielczej, słabe materiały w obiciach drzwi),
- nieprzyjemny hałas w przedziale prędkości 130-140 km/h,
- zbyt wąski lewy podłokietnik,
- zbyt krótki, nieprzesuwany podłokietnik prawy,
- radio, które lubi żyć swoim życiem (raz jest ciszej, raz głośniej),
- tandetne wykończenie bagażnika (Sedan),
- zamarzające spryskiwacze przedniej szyby.

I to chyba wszystko (na razie). Wychodzi na to, że auto ma więcej słabych stron niż mocnych. Może warto więc zrobić sondę i postawić pytanie: "czy kupiłbyś Lancera po raz drugi?" :)

gzesiolek - 07-01-2010, 11:19

Stawiam ze wybierajacy pkt 1 i 2 kupiliby Lancerka raczej po raz drugi, a 3,4 i 5 nie kupiliby i wybrali co innego...
i masz odpowiedz :D

Ja bym kupil... Przez pierwsze 16tys km nie zawodzi w zadnym aspekcie...

sla - 08-01-2010, 18:58

Ocena samochodu zależy od punktu odniesienia i oczekiwań, dlatego ankieta zamieszczona w tym temacie o niczym nie mówi, w przeciwieństwie do opisu właścicieli samochodów.
jaca71 - 09-01-2010, 00:05

sla napisał/a:
Ocena samochodu zależy od punktu odniesienia i oczekiwań, dlatego ankieta zamieszczona w tym temacie o niczym nie mówi, w przeciwieństwie do opisu właścicieli samochodów.

Noooo. Znając zgorzkniałego sla to jego chyba nic nie zadowoli - tak ma wyśrubowany punkt odniesienia i oczekiwań. Ja zdając sobie sprawę z budżetowości Lancer jestem w 100% zadowolony. Wad nie zauważam a te, które wymieniłem to tak żeby coś napisać. Dwie rzeczy mnie wnerwiają: 1. grubość słupków i minimalna widoczność z tym związana (w innych samochodach jest tak samo), 2. Nie wyłączające się migacze na średnich skrzyżowaniach. Reszta to nieistotne pierdoły.

Żeby nie było że nie mam punktu odniesienia - miewam przyjemność pojeździć na prawdę wypasionymi samochodami i to dosyć często.
A Lancer? Jest/był na moja kieszeń w momencie zakupu i stać mnie na jego utrzymanie a moje potrzeby zapewnia w 100% i co najważniejsze teraz w zimie moim dzieciom główki nie marzną ;) . Pewnie że mógłbym mieć lepszy samochód ale wiem że by mnie to zbyt wiele kosztowało a nie bardzo chcę się ograniczać w życiu codziennym - na razie na spleśniały ser i stare wino wystarcza ;)

sla - 09-01-2010, 17:05

jaca71 napisał/a:

A Lancer? Jest/był na moja kieszeń w momencie zakupu i stać mnie na jego utrzymanie a moje potrzeby zapewnia w 100%

Tylko co to ma do rzeczy, czy jest to dobry czy zły samochód. A to że spełnia Twoje potrzeby w 100% o niczym nie świadczy, każdy ma je inne.
jaca71 napisał/a:
Znając zgorzkniałego sla to jego chyba nic nie zadowoli

?????Nie zauważyłem żebym się wypowiadał jako użytkownik bo nim nie jestem, ale nie musisz się martwić o moje stany zadowolenia. Istnieją.

Maciek - 09-01-2010, 17:19

Panowie:jaca71, i sla, PROSZĘ o spokój. Pozdrawiam
jaca71 - 09-01-2010, 17:35

sla napisał/a:
Tylko co to ma do rzeczy, czy jest to dobry czy zły samochód. A to że spełnia Twoje potrzeby w 100% o niczym nie świadczy, każdy ma je inne.


Ano ma to tyle do rzeczy że dla mnie jest to dobry samochód. W swej klasie moim skromnym zdaniem jest w ścisłym środku stawki ;) Nie wybija się ani nie odstaje. Dodatkow każda opinia będzie subiektywna. Zauważ że żadny peanów na temat tego samochodu nie pisałem/piszę
sla napisał/a:
?????Nie zauważyłem żebym się wypowiadał jako użytkownik bo nim nie jestem, ale nie musisz się martwić o moje stany zadowolenia. Istnieją.

Aż dziw bierze ;) przecież odkąd pamiętam bardzo ciężko pracujesz na miano forumowego marudy.

Maciek napisał/a:
Panowie:jaca71, i sla, PROSZĘ o spokój. Pozdrawiam

Spoko - przecież my tylko się przekomarzamy ;) Zero agresji, z którejkolwiek strony, przynajmniej mam taka nadzieję

Maxim - 09-01-2010, 19:56

Plusy:

- raty 0% na 3 lata
- ładne nadwozie (sedan)
- odpowiadające mi wyglądem surowe wnętrze
- miejsce na kubki w tylnim podłokietniku
- śmietnik - to głębokie miejsce pod łokietnikiem (podobno lodówka)
- spalanie/przyspieszenie jak na silnik 1.5 jest dla mnie zadowalające
- duże lusterka boczne
- wycieraczki, gdzie kierowcy jest większa a pasażera z boku mniejsza.
- sporo poduszek powietrznych

minusy:

- LAKIER!
- płyta pilśniowa w bagażniku (sedan)
- huczenie między 3.5-4.5 obrotów
- podłokietnik za nisko położony, za krótki i dość twardy.
- zamarzające spryskiwacze
- parujaca przednia szyba gdy klimatyzacja działa w trybie automatycznym
- przy dużym naświetleniu nieczytelny wyświetlacz radia

Ogólnie samochód super jak za tę cenę i oczywiście gdybym stanął przed wyborem ponownie też bym się na niego zdecydował.

Trik - 09-01-2010, 20:28

Maxim napisał/a:
to głębokie miejsce pod łokietnikiem (podobno lodówka)

"Podobno lodówkę" to masz w schowku przed pasażerem. Pod sufitem schowka masz taki cymesik do otwierania i zamykania dolotu powietrza. :)

[ Dodano: 09-01-2010, 20:29 ]
Maxim napisał/a:
płyta pilśniowa w bagażniku (sedan)

W SB też jest tylko piętro niżej :D

Luk - 10-01-2010, 00:11

Maxim napisał/a:
przy dużym naświetleniu nieczytelny wyświetlacz radia

A masz ustawioną opcję świateł dziennych? Bo jeżeli nie, to w dzień światła włączone przełącznikiem na ON powodują przygaśnięcie radia. Jak masz włączoną tę opcję, to wyświetlacz nie przygasa w dzień.

Trik napisał/a:
Maxim napisał/a:
płyta pilśniowa w bagażniku (sedan)

W SB też jest tylko piętro niżej


Nie ma, jest miękka wykładzina zakrywająca zapas i narzędzia :)

mazin - 10-01-2010, 10:59

Luk napisał/a:
Maxim napisał/a:
przy dużym naświetleniu nieczytelny wyświetlacz radia

A masz ustawioną opcję świateł dziennych? Bo jeżeli nie, to w dzień światła włączone przełącznikiem na ON powodują przygaśnięcie radia. Jak masz włączoną tę opcję, to wyświetlacz nie przygasa w dzień.

Trik napisał/a:
Maxim napisał/a:
płyta pilśniowa w bagażniku (sedan)

W SB też jest tylko piętro niżej


Nie ma, jest miękka wykładzina zakrywająca zapas i narzędzia :)

A pod pilśnia, o ile ktoś zamontował we własnym zakresie - np. ja i PanTomas :-)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group