To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander I GEN Techniczne - palenie sprzegla

Daniel_Sz - 25-06-2011, 14:43

Sprzęgło wymienione - wszystko śmiga na razie jak powinno.
Komarecki - 25-06-2011, 21:45

Daniel_Sz, Daj znać gdzie zmieniałeś sprzęgło i ile Ciebie taka zabawa kosztowała ? Gdzieś słyszałem ze w modelach O I poliftowych trzeba praktycznie silnik wyciagnąć by do sprzęgła się dostać i wymiana moze kosztować nawet ponad 400 zł Czy to prawda ?
Daniel_Sz - 26-06-2011, 01:15

Ja zmieniałem w "zwykłym warsztacie". Roboty rzeczywiście było sporo i chyba z pół silnika wyciągnięte - przynajmniej tak to wyglądało, a ja się za bardzo nie znam. Koszt wymiany wyszedł równe 400 zł, więc myślę, że nie drogo, koszt sprzęgła z wysyłką to 1080 zł. W serwisie zabawa w całość (części + wymiana) około 3200 :) .
olabart - 21-02-2013, 11:07

Niestety u kumpla padło sprzęgło w 2.0T. Zamówiłem AISIN za 1000zł. No i przyszło:
opakowanie AISIN
tarcza EXEDY
docisk EXEDY
łożysko AISIN
Wszystko MADE IN JAPAN.
Wymiana prawdopodobnie 400zł. Zobaczymy.
Myślę, nie ma co przepłacać za inne. Pozdr

desti - 21-02-2013, 19:25

olabart,
Mi się udało dorwać całą skrzynie z EVO8 która wytrzymuje po 400KM i 600NM sprzęgło od przebudowy miało zrobione 1200km i niemiec dostał strzała w tył autka.

macia - 21-02-2013, 22:20

A ta skrzynka to podejdzie p&p???
olabart - 26-02-2013, 08:50

Tak na szybko, co by komuś źle nie pomóc - odnośnie mojego poprzedniego postu. Podobno sprzęgło do niektórych wersji TURBO jest INNE. Po prostu trzeba najpierw rozebrać, żeby sprawdzić jakie podchodzi. Proszę moderatora o dodanie tego wpisu do mojego poprzedniego postu, żeby ktoś nie poprzestał lektury na nim.
A więc tak:
Z tego co się dowiedziałem to do outlandera 2.0 bez turbo podchodzi to EXEDY o którym pisałem wcześniej.
Natomiast w wersji z turbiną mogły być podobno montowane dwa rodzaje:
- tzw. pchane (i takie zamówiłem w/g wielu katalogów - cena 1000 - 1500 w zależności od sprzedawcy - średnica tarczy 23cm)
- tzw. ciągnione - i podobno takie ma być do miśka kolegi, ceny na teraz od 2000 do 3000zł - średnica tarczy 24cm)

Myślę, że najpewniej sprawdzić po numerze VIN w serwisie.

Z powodu długiego czasu oczekiwania oraz wyższej ceny sprzęgła ciągnionego zdecydowałem się wysłać sprzęgło do regeneracji. Napiszę wkrótce, co z tego wyjdzie.

desti - 26-02-2013, 18:20

macia
Ja dorwałem skrzynię z EVO8 ale standardowo było tam 265km a została przebudowana na wyczynową i z tej skrzyni pasuje całe kompletne sprzęgło to tzw jak pisze olabart ciągnione u mnie było o średnicy 242mm i o 23 kostakach tej tarczy czyli bardzo podobne do tego EXEDY standardowego. Natomiast w Evo sprzęgło ma średnice 240mm a docisk i łożysko oporowe są idealnie takie same ze skrzyni pasuje jeszcze kilka zębatek. Po założeniu od grudnia zrobiłem już ok 1000km i wszystko jest ok. Jak jest duży mróz to standardowo jak w naszych miśkach ciężko wchodzi 2-gi bieg a jak się rozgrzeje to jest wszystko ok. Jak już są temperatury w granicach 5 stopni to cała skrzynia chodzi tak przyjemnie lekko, pedał sprzęgła też wyraźnie lżej chodzi.
olabart
to sprzęgło co ma twój znajomy to trzeba ściągać z anglii bo w polsce jest niedostępne i z przesyłką kosztuje ok 2600zł mowa o całym kompletnym czas oczekiwanie ok tygodnia

olabart - 01-03-2013, 18:11

Witam. Przybyło zregenerowane sprzęgło. Koszt o dziwo tylko 280zł. Wykonanie nie budzi moich zastrzeżeń. Kumpel odebrał Miśka i wszystko gra. Pozostała mała usterka. Cieknie simering - uszczeniacz wału napędowego od strony skrzyni (przód). Pewnie przy rozbieraniu lub składaniu się uszkodził. Ktoś może poradzi gdzie kupić?
Kriss777 - 11-10-2013, 17:09

olabart napisał/a:
Witam. Przybyło zregenerowane sprzęgło. Koszt o dziwo tylko 280zł. Wykonanie nie budzi moich zastrzeżeń. Kumpel odebrał Miśka i wszystko gra. Pozostała mała usterka. Cieknie simering - uszczeniacz wału napędowego od strony skrzyni (przód). Pewnie przy rozbieraniu lub składaniu się uszkodził. Ktoś może poradzi gdzie kupić?


Witam,

mechanik zaproponował mi regenerację sprzęgła i stąd moje pytanie:
- jak spisuje się regenerowane sprzęgło ( ile km przejechane )
- gdzie można je zregenerować

Dziękuję

desti - 11-10-2013, 18:34

Kriss777,
Co do opłacalności to jest jakaś ale wszystko zależy czy nie masz popalonego, bo niekiedy to w rozsypce masz łożysko oporowe i docisk popalony to wtedy zostaje Tobie tylko montaż nowego kompletu.
Jest firma w Świeciu co tam jak się pytałem to sprzęgło o śr 230mm obiją nowymi okładzinami za ok 150zł
Co do przebiegów to coś na pewno ustępuje fabrycznie nowemu ale masz różnice w cenie

kumpo - 20-10-2013, 14:02

ja mam regenerowane sprzęgło koszt 120zł okładziny jakies wzmocnione lucasa jeżdze i nie ma problemu wymieniłem jeszcze łożysko bo huczało docisk został stary bo był dobry


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group