To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[XX-92]Colt C50 i starsze - Czujnik prędkości jazdy?

londolut - 21-01-2010, 22:47

avangarda napisał/a:
docencik87 napisał/a:
ECU w C5x podczas jazdy na luzie podbija obroty tak do ok 1300 obrotów.
a nie powinien i wcześniej tak się nie działo.
Jeśli Colt jest na luzie i zaczniesz się toczyć (np z góry) to ECU automatycznie podbija obroty silnika. Tak jest na bank w każdym zdrowym modelu C5x i CAx.
avangarda - 21-01-2010, 22:51

londolut napisał/a:
Jeśli Colt jest na luzie i zaczniesz się toczyć (np z góry) to ECU automatycznie podbija obroty silnika. Tak jest na bank w każdym zdrowym modelu C5x i CAx
coooooooooo?? :shock: londolut, proszę jaśniej, to oznacza, że rozpędzam się dajmy na to do 50 km/h i wrzucam na luz, autko dalej jedzie, to jakie wtedy ma mieć obroty na tym luzie w czasie tej jazdy z 50 km/h?
londolut - 21-01-2010, 22:54

avangarda napisał/a:
londolut, proszę jaśniej, to oznacza
To, ze zatrzymując się do zera, wrzucając luz i tocząc się z góry siłą grawitacji obroty będą pomiędzy 1-1,5k.
To samo jadąc 50 i wrzucając luz dopiero po zatrzymaniu obroty spadną poniżej 1k.

Anonymous - 21-01-2010, 22:55

A jak się ten czujnik zepsuje lub ktoś odetnie kabelek który idzie do ECU to fabryczne ograniczenie prędkości się wyłącza,ot taka tam ciekawostka :D

[ Dodano: 21-01-2010, 22:59 ]
londolut napisał/a:
To, ze zatrzymując się do zera, wrzucając luz i tocząc się z góry siłą grawitacji obroty będą pomiędzy 1-1,5k

A to wszystko po to żeby wspomaganie hamulca odpowiednio działało(moje rozumowanie)

avangarda - 21-01-2010, 23:01

londolut napisał/a:
To, ze zatrzymując się do zera, wrzucając luz i tocząc się z góry siłą grawitacji obroty będą pomiędzy 1-1,5k.
To samo jadąc 50 i wrzucając luz dopiero po zatrzymaniu obroty spadną poniżej 1k.
ludzieeee, co ja z wami mam... To truję od paru dni, że coś nie tak i kombinuję, a tu się okazuje, że to tak ma być?? Czy ja się nie jasno wyrażam?? :D jeśli prawdą jest to co mówisz, to oznacza, że z moim colciakiem jest WSZYSTKO w najlepszym porządku... Tyle, że poprostu w życiu nie słyszałam, żeby takie podbijanie obrotów na luzie w czasie jazdy bądź toczenia było czymś prawidłowym, ale widocznie mało jeszcze wiem. Jesteś pewny, mam się już cieszyć? :mrgreen:


4g63colt napisał/a:
A jak się ten czujnik zepsuje lub ktoś odetnie kabelek który idzie do ECU to fabryczne ograniczenie prędkości się wyłącza,ot taka tam ciekawostka

czytałam o tym, ale właśnie nie wiedziałam dlaczego niektórzy celowo odłączają czujnik... :wink:

szpala85 - 21-01-2010, 23:02

4g63colt napisał/a:
londolut napisał/a:
To, ze zatrzymując się do zera, wrzucając luz i tocząc się z góry siłą grawitacji obroty będą pomiędzy 1-1,5k

A to wszystko po to żeby wspomaganie hamulca odpowiednio działało(moje rozumowanie)


dokładnie tak samo miałem w 1,6 GTi .... jak stał to obroty były niskie ale jak jechałem z górki i dawałem na luz to obroty nigdy nie spadały do wartości takich jak na staniu zawsze były pow. 1000 obr/min ..... :wink:

[ Dodano: 21-01-2010, 23:04 ]
avangarda, co ty byś bez nas zrobiła :lol: ....

avangarda - 21-01-2010, 23:05

szpala85 napisał/a:
dokładnie tak samo miałem w 1,6 GTi .... jak stał to obroty były niskie ale jak jechałem z górki i dawałem na luz to obroty nigdy nie spadały do wartości takich jak na staniu zawsze były pow. 1000 obr/min
nie mam więcej pytań... widocznie serio źle opisałam problem, skoro nikt wcześniej nie skumał, że to o to chodzi... :mrgreen: :mrgreen:
Anonymous - 21-01-2010, 23:05

Tzn.ECU wie że auto się porusza, podtrzymuje obroty i w ten sposób wytwarza większe podciśnienie w kolektorze ssącym co przekłada się na działanie wspomagania hamulca.
londolut - 21-01-2010, 23:08

avangarda, napisałaś
Cytat:
po CAŁKOWITYM zatrzymaniu trzyma idealnie obroty a w czasie jazdy jakby zacina sie na około 1500 rpm
To nijak ma się do tego co ja opisałem ;) :D

avangarda napisał/a:
Czy ja się nie jasno wyrażam?
No raczej :P
avangarda napisał/a:
Jesteś pewny, mam się już cieszyć?
Możesz otwierać szampana hah :)

Szerokości ;)

avangarda - 21-01-2010, 23:31

londolut napisał/a:
To nijak ma się do tego co ja opisałem
a bo mężczyźni rozumują INACZEJ :P :P Ty po prostu stworzyłeś konkrety z tego, co ja miałam na myśli :D ale grunt, że koniec końców porozumienie zostało osiągnięte i to z jakim skutkiem! Normalnie aż mi się lekko na duszy zrobiło hehe, dzięki :wink:
robertdg - 21-01-2010, 23:33

avangarda napisał/a:
a bo mężczyźni rozumują INACZEJ
Kobiety, zawsze odwróca kota ogonem tak, aby wina nie była po ich stronie :D
avangarda - 21-01-2010, 23:36

robertdg, :mrgreen: ale nie zaprzeczysz, że jest to sztuka... :mrgreen:
londolut - 21-01-2010, 23:37

Na temat poproszę 8)
avangarda - 21-01-2010, 23:47

londolut, już zaczynasz swoje panie adminie... :P ja temat zaczęłam i ja go kończę, ot co :P :wink:
josie - 22-01-2010, 14:03

1500obr to trochę dużo. Mi podbijał do ok 1200-1300max.
Ja wstępnie sprawdzałem regulację przetaczając auto na luzie ok 1m i patrząc czy podnosi obroty :wink:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group