To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[XX-92]Lancer C6x i starsze - Półoś - problem z "wysuwającym" się przegubem wewn

bartoslaw - 05-02-2010, 00:21

No to kapucha. Co tu teraz robić? Jakie są skutki posiadania takiej skrzyni w komplecie z silnikiem 1.5 12v. Zdrowo to tak?
mkm - 05-02-2010, 00:22

bartoslaw, a co dalej? F5M22?
bartoslaw - 05-02-2010, 15:14

F5M221RRMC Y3009. W sumie nie miało prawa pasować z półosiami. Tylko co tu wykombinować..

[ Dodano: 05-02-2010, 17:20 ]
Hmm. Posprawdzałem w manualu i wychodzi że przełożenia różnią się tylko na 1-szym biegu. Reszta to samo. Różnice są w łożyskowaniu w mechanizmu różnicowego: w KM201 łożyska kulkowe, w KM206: stożkowe - stąd różnica w długości wielowypustu (tak przypuszczam). Podejdą do tego przeguby wewn. od CB0?

josie - 06-02-2010, 13:34

To by trzeba pomierzyć kilka wymiarów i policzyć zęby. Zapytaj Trawora (Trawor76) on ma dużo części. Ważne żeby po zmianie przegubu cała półoś nie była dłuższa/krótsza (nie mówię o brakującym kawałku co ma siedzieć w skrzyni).
bartoslaw - 14-02-2010, 13:21

Dopasowanie przegubów do tej skrzyni to nie taka prosta sprawa jak się okazało. Wielowypust na przegubach wewnętrznych niby pasuje na średnicy do skrzyni ale jest za krótki (o ok 7-10 mm). Z kolei nie można ich dopasować od KM206 bo wielowypust na drągu różni się ilością zębów (od KM201 - 22 zęby; od KM206 - 30 chyba). Wyłażąca półoś z lewej strony okazała się najmniejszym problemem. Prawa okazała się za długa i przy skręconych kołach wprowadzała cały silnik w cholerne wibracje. Objawy prawie identyczne jak przy uszkodzonym przegubie zewnętrznym. Jakże ogromne było moje zdziwienie jak po zmianie przegubu na HDK bicie nie ustało. Skoczyło się małą modyfikacją w postaci skrócenia półosi (trochę było rzeźbienia). Rozwiązanie tymczasowe bo nie lubię fuszery. Za jakiś czas wymienię po prostu skrzynie. Mam jednak małe pytanie co do skrzyni F5M221RRMC Y3009 Bo nie wiem z których tabel w manualu korzystać. Czy to jest M/T; A/T czy T/C?
Anonymous - 01-03-2010, 23:46

jesli jescze nie rozwiązałes tego problemu to ja mam rozwiazanie:D

tak an szybko przeczytałem temat i wyczytałem ze masz skrzynie od galanta 2 litry jesli tak to wystarczy zdobyc 2 przeguby wewnetrzene od takiego wozu i wsunac swoje polosie w te przeguby srednica i wszystko powinno pasowac roznica jest tak jak napisałes w długosci wieloklinu:D znam to z własnego doswiadczenia i wiem ze to dziala jak bys jeszcze cos potrzebował to zapraszam na gg bu tu rzadko bywam

bartoslaw - 04-03-2010, 22:11

Problem rozwiązany tymczasowo. Skrzynia nie jest od galanta tylko od lancera/colta 1.6 (silnik 4g61). Od gala nie dopasuje bo wpusty w przegubach (te do drąga) różnią się ilością zębów gal - 23; lancer - 22. Najbardziej skuteczne rozwiązanie to zmiana skrzyni.
mkm - 05-03-2010, 00:17

bartoslaw napisał/a:
Najbardziej skuteczne rozwiązanie to zmiana skrzyni.

a zeby miec juz 100% pewnosci to razem z polosiami :)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group