To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Galant - Ogólne - Przyspieszenie GALANT 2,5 V6 Automat?

Anonymous - 22-09-2006, 22:05

No tak ,ale jak to jest np. w przypadku tiptronica?Tam juz nie masz standardowo 1,2,3 tylko D albo sekwencje.Chyba ,ze na sekwencji bedzie lepiej przyspieszal niz na D??
a tak wogole to jak to walsnie jest z tymi biegami 1,2,3 ktore sa w standardowym automacie.jak sie na tym jezdzi i kiedy i czym to sie wlasciwie rozni od sekwencji?

saphire - 23-09-2006, 06:09

W standartowym automacie ustawienie wajhy ogranicza automat że to co ustawiłeś to maksymalny bieg do jakiego wolno mu zmieniać - więc lata sobie sam od L (1-ka) do tego co ma ustawione:
L=1-ka
2=1..2-ka
3=1..3-ka
D=1..4-ka (chyba że ktos ma więcej biegów w automacie to od 1..ostatniego)
LOCK to tryb zimowy więc startując pomija L (1-kę) i zaczyna od 2-ki
SPORT to tryb sportowy więc zależy od skrzyni ale zwykle wtedy tak chodzi by zmieniać w górę lub w dół nie ekonomicznie ale sportowo np. mocniej kręcąc obroty w stronę większych momentów lub mocy.
TIPTRONIC to sam sobie albo z wajhy albo z łopatek przy kierownicy +/- podbijasz albo obniżasz bieg więc wtedy automat sam nie zmienia ale czeka na twoją decyzje jakim biegiem ma jechać czyli taki manual co to za ciebie bieg przełącza siłownikiem ;)

Anonymous - 23-09-2006, 10:39

saphire napisał/a:
ustawienie wajhy ogranicza automat że to co ustawiłeś to maksymalny bieg do jakiego wolno mu zmieniać

aaa.. rozmumiem,ale co a roznica w takim razie w przyspieszeniu .czy zapniesz mu dwojke czy dasz mu D tak samo powinien rozpedzac sie do 100km/h tyle ,za na D pojedzie dalej a przy dwojce szybciej skonczy.
Co do tiptronica to wiem ja dziala tylko zastanawiam sie wlasnie czy jest jakas roznica w przyspieszeniu pomiedzy D a manualną zaminą.

Bartek - 23-09-2006, 11:24

4 biegi a 5 to tak naprawde podstawowa różnica.....

Tiptronic tak naprawde przydaje sie w momencie, jak chcesz ostro ruszyć - na D ruszasz ospale (bo baedzo szybkio zmienia z 1 na 2), albo palisz gume w miejscu

saphire - 23-09-2006, 14:26

bokciu napisał/a:
ale co a roznica w takim razie w przyspieszeniu .czy zapniesz mu dwojke czy dasz mu D tak samo powinien rozpedzac sie do 100km/h tyle ,za na D pojedzie dalej a przy dwojce szybciej skonczy.


Otóż automat zmienia biegi czasem za wcześnie czasem za późno bowiem taki gwałtowny but to dla niego zwykle nietypowa sytuacja i wszystko zależy od jego wbudowanych algorytmów i stada parametrów z czujek - mózg dobrego kierowcy mimo wszystko lepiej potrafi ocenić kiedy powinien zmienic bieg stąd gdy automatowi zdejmujesz ograniczenie na zmianę biegu na wyższy w odpowiednim momencie to on to dopiero wtedy zrobi zatem zwykle (choć to wcale nie jest przesądzone - patrz tryb sportowy) kopyto jest większe niż na full automacie.

Anonymous - 23-09-2006, 16:39

No czyli defacto na Tiptronicu powinien nieco lepiej przyspieszac poniewaz to ja zadecyduje kiedy zmienic na wyzszy.

Bartek napisał/a:
4 biegi a 5 to tak naprawde podstawowa różnica.....

ale o co konkretnie Ci chodzilo z tym piatym biegiem?

saphire - 24-09-2006, 07:49

Pewnie o to że 5cio biegowy automat jest lepszy niż 4ro biegowy bo przełożenia poszczególnych biegów są krótsze.
Anonymous - 19-10-2006, 13:08

Do d..py z tymi stronkami... mase EA5A 2,5V6 podają jako 1290kg... Jak to w końcu jest z tymi przyspieszeniami i vmax? Ja mam tego 6A13 161KM (po 2001) w automacie z tiptronikiem... o ile przyspieszenie do 100km/h jest w granicach ok <9s to 225km/h jeszcze nie udało mi się pojechać ;) . Fakt że auto jest obciązone dodatkowymi matami wygluszającymi, fotele ragulowane elektrycznie tez sa chyba cięższe od "zwykłych" itd.. klima z koleji obciąża silnik ale chyba nie w trybie eco... Opony 225/50/17 ... może tu jest pies pogrzebany. Przy węższych laczkach opory toczenia są niższe i można osiągnąć wyższą predkość... BTW czy ktos jechał te vmax ? :) Jakie obroty powinien miec silnik przy 225 km /h :) ))
Anonymous - 19-10-2006, 14:52

@kunta> http://www.mitsubishi-gra...6&highlight=235
Anonymous - 19-10-2006, 15:00

Te 235 to chyba przegięcie :) Ja mam opony wieksze niż standard ale prezeklamanie to tylko kilka procent. Silnik ma 80 tys przejechane na oleju 0w30, pełna igła - klubowicze znają moj samochód i wiedzą to :) Dlaczego gal rocha rozpedza sie do 235 a moj nie? :) Chyba ze na to potrzeba duzo czasu i dlugi odcinek drogi z górki...
Wiktor - 19-10-2006, 15:54

jak wracałem z niemiec na dugim prostym odcinku autostrady wskazówka na liczniku w moim galancie była ok 1 mm ponizej 230, ale trzeba było bardzo długo sie rozpędzać
Anonymous - 19-10-2006, 15:56

Wiktor: automat czy manual? jakie masz ogumienie? jechałes na niemieckiej benzynie :) ?
Wiktor - 19-10-2006, 17:20

skrzynia manualna, koła standardowe 15 szerokosc 205, no i oczywiscie bęzyna niemiecka
roch_27 - 19-10-2006, 22:20

kunta napisał/a:
Te 235 to chyba przegięcie :)
jak chcesz możemy sprawdzić na jakims dobrym odcinku :wink: dodatkowo napisałem "licznikowo" poza tym masz automat i dlatego masz mniejszą Vmax
kunta napisał/a:
Dlaczego gal rocha rozpedza sie do 235 a moj nie? :) Chyba ze na to potrzeba duzo czasu i dlugi odcinek drogi z górki...
odcinek prostej drogi ale nie bede pisał gdzie, co i jak :wink: jak chcesz to na PW

pozdro

Anonymous - 20-10-2006, 09:20

aaa... myslalem, ze tez masz automata :)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group