To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Eclipse - Techniczne - [2G 95-99] Duże spalanie i kopci z rury

kicek86 - 19-08-2010, 22:07

tak coś podejrzewałem właśnie, że błąd wtrysków powoduje zmianę wtryskiwania, ale nie miałem jak tego potwierdzić. Rezystorki wymienię jak najszybciej, bo to prosta sprawa, a może bardzo pomóc. reduktor tak jak wielozawór jest tomasetto. Wtryskiwacz... pozostawmy bez komentarza w takim razie :) czerwone sztuki. Regenerowałem je i kalibrowałem u gazowników. Uważasz, że powinienem wymienić ten sprzęt? Tak to jest jak się kupuje auto odrazu z gazem, mi kasy nie szkoda, żeby naprawić, a przez to, że ktoś wcześniej zaoszczędził z 200-300 zł to ja będę wyrzucać dużo większą kasę. Tak to już niestety jest :(
zenek_bb - 20-08-2010, 03:32

ja do swojej instalacji gazowej doinwestowałem już chyba 1,5tys. zł i teraz to mogę powiedzieć że auto mam na gaz... wtryski są kiepskie, są ludzie którzy je sobie chwalą ale to jest tak że albo mają szczęście albo nie wiedzą jak powinny wtryskiwacze działać... jest to silnik R4 i wiem że o wiele lepiej zamontować Matrixy i mieć spokój, lecz jest to kosztowna zabawa, a ten silnik nie wymaga aż tak dobrych wtrysków bo nie ma krótkich czasów jak np. V6, możesz wymienić w przyszłości na coś lepszego... zmianę czasu wtrysku zobaczyłem po podpięciu się kompem do staga i zmiana rezystorów "w locie"

jeżeli chcesz to zrobić sam proponuję kupić 4x100ohm 2W (jak nie będzie 100 kup większy nie mniejszy!!! może być 106,112 itp...) i wlutować je "na oryginalne" to znaczy "dolutować" się, wypadkowa dwóch rezystorów 100ohm równolegle daje 50ohm, a rezystory 5W mogą się nie zmieścić (zależy jakie Ci sprzedadzą) i pamiętaj że płytka jest pokryta lakierem, wystające nóżki rezystorów też, trzeba pierw zedrzeć z nich lakier potem lutować, i nie przegrzej płytki

reduktor tomasetto który masz to pewnie alaska, do 100KM powinien się wyrobić ale nie do 150... wymienić najlepiej na KME Silvera

zamontować dobry filtr fazy lotnej z wymiennym wkładem np. matrix XF.301 albo Czaja FL-02 + filtr BRC

zamontować równe węże między wtryskami a dyszami w kolektorze, ustawić dobrze ciśnienie (na silverze i tych wtryskach koło 1-1.1bar) dysze we wtryskach rozwiercić do 2,4mm lub 2,6 i ustawić dobrze mapy i to musi jechać...

aha i dobrze ustawione rodzaje czujników temperatury reduktora i gazu, robisz to po nocy, patrzysz na termometr ile jest stopni na zewnątrz, wsiadasz w auto podłączasz kompa, przekręcasz zapłon, patrzysz czy AcGasSynchro pokazuje taką samą temperaturę gazu i reduktora jak temperatura na zewnątrz, jak nie to zmieniasz typ czujnika (ostatnia zakładka w programie) i wybierasz takie typy czujników żeby temp. się zgadzały z temp. na polu i były takie same między sobą...

[ Dodano: 20-08-2010, 03:42 ]
jak się pozbędziesz CE na gazie i to wszystko co napisałem i ustawisz dobrze mapę silnik będzie miał takie same wolne obroty jak na benzynie, pod warunkiem że wszystko dobrze ustawisz, spalanie powinno mieścić się w w granicach 8-9L na trasie do 130km/h i 10-11 w mieście, oczywiście da się mniej ale to takie przyjęte normy od których się nie powinno odbiegać, spalanie odwrotne do dynamiki jazdy ewidentnie wskazuje na źle ustawioną instalację (słaby reduktor, źle ustawiona mapa, źle wykalibrowane wtryski/dysze)

kicek86 - 20-08-2010, 08:29

kupię dzisiaj rezystory 47 ohm, zobaczę, może uda się zmieścić, w najgorszym razie zrobię tak jak mówisz, że dorzucę jeszcze raz to samo.
Jeżeli uważasz, że aż tak bardzo wymiana wytrysków nie jest potrzebna to na razie ograniczę się do pozbycia się CE z deski.
Reduktor daje radę, podłączam go do kompa i ciśnienie nie spada na wyższych orotach, więc podejrzewam, że jest wystarczającej wydajności.
Węże mam równej długości, bo ostatnio sprawdzałem. Tzn są mniej więcej tej samej długości.
Czujnik reduktora gazu był robiony z 3 miesiące temu, bo za szybko przełączał się na gaz, czyli za wysoką temperaturę pokazywał, więc ten temat myślę, że jest załatwiony.
Co do filtrów to nie sprawdzałem co za filtr mam.
Jeszcze dla upewnienia się. Mapę ustawiając gazu należy tak ustawić mnożnik aby zielona krzywizna pokrywała tą od benzyny czyli niebieską z tolerancją 10% ?

zenek_bb - 20-08-2010, 08:42

nie kupuj 47 tylko jak już 56.... albo 66 jak nie ma 56 ale nie 47
kicek86 - 20-08-2010, 08:49

ok zatem kupię 56 jak będą mieć. Teraz nic tylko poczekać, aż po pracy wezmę się za kupienie rezystorków i wymianę ich :) już nie mogę się doczekać efektów :)
zenek_bb - 20-08-2010, 08:52

niby tak, pamiętaj żeby w ecli ustawiać mapę w dwóch zakresach: między 1000 a 4000 obr a potem lekka korekcja dla pełnego obciążenia powyżej 4 tys, ponieważ nie masz staga 300 plus tak jak ja nie masz korekcji od obrotów a eclipse powyżej 4000 tys. wchodzi w tryb mapy paliwowej i jedzie na bogatej mieszance, żeby zachować moc jak na benzynie AFR powinno być podobne, bez sondy szerokopasmowej też da się to zrobić, ale bez korekcji od obrotów już nie, i dlatego zmieniłem sterownik...

i pamiętaj że mapa ma się pokrywać podczas jazdy, na wolnych obrotach powinna powodować skrócenie czasu pracy wtrysków benzynowych (teoretycznie) eclipse ma takie ECU, jak będziesz chciał żeby czas wtrysku nie ulegał zmianie po przełączeniu na benzynę (tak jak radzi instrukcja AC) nie będzie się mapa pokrywała podczas jazdy na małym obciążeniu przy tym samym czasie wtrysku co na wolnych obrotach, ma to wyglądać tak że na wolnych obrotach czas wtrysku PB jest tam około 2.8ms, po przełączeniu na gaz powinien spaść do 2,4-2,6ms, za to podczas jazdy przy wyższych obrotach np. 2000RPM przy małym obciążeniu mapy się będą pokrywać

[ Dodano: 20-08-2010, 08:57 ]
filtr fazy lotnej jest bardzo ważny

ciśnienie przy pełnym obciążeniu nie powinno spaść poniżej 0.9bar, pełne obciążenie to 6-7tys na 3cim lub 4tym biegu (na 1 i 2 za krótko żeby zdążyć sprawdzić spadek ciśnienia skutecznie)

ustaw w stagu (jak możesz) próg obcinania dotrysków na 0.5ms

uaktualnij oprogramowanie

kicek86 - 25-08-2010, 09:05

chciałem się pochwalić, że zabieg się udał :) z układu nic nie wylutowywałem, natomiast oczyściłem nóżki rezystorów, które tam są i do nich dolutowałem drugie tyakie same rezystory po 100ohm 2W. Teraz się CE nie pojawia i samochód jeździ tak jak powinien :) jeszcze będę musiał spalanie sprawdzić jakie mam i na pewno się pochwalę efektami :) oby spadło:D
zenek_bb - 25-08-2010, 10:08

aby spadło musisz teraz zrobić mapkę gazu :) a najlepiej to wszystko co wcześniej napisałem :D

[ Dodano: 25-08-2010, 10:09 ]
najważniejszy efekt "naszej" ;p pracy to to że jak teraz będziesz miał jakiś błąd związany z silnikiem to pojawiające się CE Cię o tym poinformuje, natomiast wcześniej cały czas się paliło i nawet jakbyś miał jakiś inny błąd to byś się nawet o tym nie dowiedział

kicek86 - 25-08-2010, 10:45

Dzisiaj jadąc z rana do pracy podpiąłem laptopa i mapa bardzo ładnie wygląda, w jednym miejscu jest odchyłka około 4%, ogólnie dobrze się kształtuje. Jest sens robić kalibrację gazu? Tam jest zakładka do zrobienia kalibracji, ale skoro się dobrze mapa kształtuje, to chyba nie ma sensu, nie? Co do CE to co jakiś czas sprawdzałem czy się nowy błąd pojawił, ale zawsze pokazywał się tylko jeden :) Mam zamiar się odzwyczaić teraz od widoku CE na jakiś czas :P teraz muszę załatwić przekaźnik do ABS ten na 4 pinach przy pompie, bo nigdzie go dorwać nie mogę :/ Nie ma ktoś takiego działającego na zbyciu? Wtedy pozbył bym się kolejnej świecącej kontrolki :)
zenek_bb - 26-08-2010, 09:28

jak Cię to urządza mogę Ci dać schemat jak zastąpić ten przekaźnik normalnym samochodowym za 5zł
kicek86 - 27-08-2010, 08:29

dzięki, aż tak skłonny do przeróbek instalacji to nie jestem :P tym razem wolę wcisnąć tai przekaźnik co powinien być w oryginalne gniazdo :)
viader - 27-08-2010, 08:42

zenek_bb, podaj ten schemat dla potomnych bo te przekaźniki są praktycznie niedostępne a używki też w końcu padną.
MATi1G - 27-08-2010, 19:32

viader napisał/a:
bo te przekaźniki są praktycznie niedostępne

serwis załatwi jak słono zapłacisz :P :)

zenek_bb - 28-08-2010, 09:34

zrobię foto-story albo filmik żeby to ładniej wyglądało i będzie to potem w serwisówce, teraz powiem tak że oryginalny przekaźnik ma 4 styki, dwa koloru złotego i dwa srebrne, tam gdzie są wpięte te złote podpinamy w zwykłym samochodowym przekaźniku do styków NO (normal open) czyli bodajże 30 i 87b, to te które stykają się po podpięciu zasilania do cewki, adekwatnie tam gdzie są oryginalne srebrne styki podpinamy styki cewki w normalnym przekaźniku i hula
kicek86 - 10-09-2010, 14:54

przekaźniki pasują z Ecli 1G :) w ogóle pompa jest identyczna. dziś wymontowałem i wygląda tak jak ten z 2G. W niedzielę sobie na spokojnie zdemontuję autko i zamontuję przekaźniczek, a następnie pierwszy raz zobaczę jak w tym aucie działa ABS :) Co do sterownika gazu, to jeszcze poprawkę będę musiał zrobić rezystorów, bo czasem CE się pojawia.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group