To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - Colt CJ0 1,6 90KM 1996r

Arti_Ca0 - 01-02-2010, 23:20

otwor centrujacy to ma znaczenie w zasadzie tylko przy stalowkach (bo musi byc taki) jezeli bedziesz szukal alu to moze byc wiekszy i wtedy sobie pierscienie zakladasz. et rowniez moze byc mniejsze, ale nie pamietam do ilu (na forum gdzies jest ta informacja) ale chyba max et 35
idas - 01-02-2010, 23:28

ET trzeba dobierać w zależności od szerokości felgi (jest to odległość powierzchni przylegającej do piasty od środka felgi). Dla różnych szerokości, różne ET będzie granicznym. Dodatnie ET odsuwa powierzchnię mocowania od środka na zewnątrz, a ujemne w kierunku auta (co powoduje często wychodzenie felg poza obrys auta-nielegalne). Inaczej dodatnie zmniejsza rozstaw kół, ujemne zwiększa.
mystek - 04-02-2010, 13:52

Jestem umówiony z Leszkiem na czwartek za tydzień na wymianę rozrządu, filtrów i płynów. Rozrząd sam mi kupi, natomiast olej zobowiązałem się samemu kupić i tutaj mam pytanie.

Valvoline 10w40 - http://moto.allegro.pl/it..._zl_gratis.html

czy Motul 10w40 - http://moto.allegro.pl/it...rier_14_zl.html

Macie jakieś doświadczenia z tymi olejami?

Hugo - 04-02-2010, 14:29

mystek napisał/a:
Valvoline 10w40 - http://moto.allegro.pl/it..._zl_gratis.html

czy Motul 10w40 - http://moto.allegro.pl/it...rier_14_zl.html
Bez różnicy. Oba są znakomite.
Ja_good - 04-02-2010, 15:06

Dokladnie tak jak HUGO pisze.oba beda odpowiednie.
Ja mam Valvo teraz ale przesiadam sie na wiosne na motula.Jak cos to moge CI kupic to bys za wysylke nie placil bo to niedaleko mnie jest ;)

mystek - 04-02-2010, 16:36

W takim razie chyba pójdę w Motula. Chociaż mój brat bardzo zachwala sobie Valvo, musi być różnica w rodzinie :) .

Dzisiaj zarejestrowałem Colcika, ubezpieczyłem... Odnośnie tej rozgorzałej dyskusji wyżej. Otóż babka przepisała jedynie umowę na mnie i nic nie musiałem dopłacać, takze dostałem tylko papierek i tyle, mam ubezpieczenie do czerwca za free :)

Przerejestrowanie 245zł :/ trochę dużo, ale liczyłem się z takimi kosztami.

Nakładki na spryskiwacze już oderwane :) . Poszło gładko, ręcznie, lakierowi nic się nie stało. W niedzielę dobieram się do nalepki na szybie.

Zadzwoniłem do Leszka i polecił mi kupić litr Mobila 10w40 i sobie dolać do fulla, skoro bierze mi olej. Wlałem 0,5l i pokazywał pełen poziom na bagnecie, ale to było na ciepłym silniku, więc jutro rano zobaczymy jak się to prezentuje na zimnym.

Niedawno zauważyłem pęcherzyki rdzewki pod tylną szybą :/ tylko są one w takim mało dostępnym miejscu, tzn wchodzę one jakby już pod samą szybę i troszeczkę wychodzi na tą część poziomą (to jest dosłownie może z 3milimetry patrząc od boku jakby na tą szybę w łączeniu z klapą). Na samym spadzie klapy w pionie nie ma nic... jeszcze. Jak dostać się do tej rdzy pod szybą? Bo na tym zgrubieniu to jeszcze jakoś zetrę, gorzej będzie tam pod szybę wejść :/

a tutaj link o które łączneie mi konkretnie chodzi:

http://img713.imageshack....089bf6caae8.jpg

mystek - 06-02-2010, 15:31

Po kilku godzinnych trudach Mitsu doprowadzone do stanu używalności :)

http://img709.imageshack....20100206007.jpg

Garaż, doświadczenie oraz suszarkę i nóż użyczył Ja_good, za co ogromne dzięki :)

Ściąganie naklejki zajęło gdzieś 1h10min i poszło bardzo gładko. Później przemyte czterochlorkiem węgla. Dodatkowo zdarte nalepki starej rejestracji i przyklejenie nowej, oraz posmarowanie uszczelek Silolem, aby nie przymarzały.

Po całym zabiegu godzina w myjni i tak oto jest nareszcie seryjnym Colcikiem :) .

Ja_good - 06-02-2010, 15:44

zapomniales o AutoMax-ie na koncowce wydechu i Meguairsie na klapie :lol:

BTW naraszcie Colt wyglada jak powinien :wink:

Marcin-Krak - 06-02-2010, 22:08

mystek, dobra robota :)
Mam nadzieję, że nie uszkodziłeś ogrzewania tylnej szyby :wink:

mystek - 06-02-2010, 22:28

nie, nie, ta nalepka była od strony zewnętrznej, także wszystko jest ok :) . Szyba też nie wydaje się porysowana, więc nic tylko rozkoszować się serią :) )

Teraz już ciężko będzie Ci mnie rozkminić na mieście :P

Marcin-Krak - 06-02-2010, 22:30

mystek napisał/a:
Teraz już ciężko będzie Ci mnie rozkminić na mieście :P

Jest rejestracja :P Poza tym CJ-otki i jeszcze w takim kolorze, to ja widzę nawet mimo mej wady wzroku :mrgreen:

mystek - 06-02-2010, 23:32

Hehe, no w sumie fakt :) ) a swoją drogą, to mało takich Coltów ogólnie jeździ po Krakowie imo. Ja dotychczas (tj od poniedziałku) spotkałem jednego, ale za to identycznego jak mojego Colta. Tak to nic.

Szkoda, że Mazdą jeździsz, bo pewnie za Mitsu będę się tylko rozglądał. Miałem kupować taką 323f GT we Wrocławiu, ale ten Colt nie dość, że dużo tańszy (jakieś 2000zł), to jeszcze w ekstra stanie. Ale wiadomo, że takie 2,0 V6 to jest marzenie juz :)

mystek - 08-02-2010, 12:02

Czy spalanie w moim Colcie nie jest zbyt wysokie? Na zdjęciu światlo źle się odbiło, ale jest równiusieńko na środku. A skoro bak ma 50l, to chyba coś jest nie teges? 25l spaliłby mi na 190km?

http://img525.imageshack....65/20100208.jpg

Jazda tylko po mieście, ale na takiej trasie, gdzie w zasadzie cały czas jadę te 70-90km/h i mało co światła chwytają.

Spróbuję podjechać dzisiaj i zatankować, zobaczę ile paliwa mi wejdzie. Bo licznik wyzerowałem po ostatnim dolaniu pod korek.

PS: a dziwi mnie to spalanie, gdyż na trasie z Opola spalił mi zwyczajowe 7,5l/100km przy prędkości 130-150km/h średnio po A4. Po mieście wżerałby mi 12 litrów kurna? Depnę mu czasami, ale nie aż tak, że jadę te 10km po mieście i cały czas go żyłuję, tylko na krótkich odcinkach typu 200-300m a później piąty bieg, 60-70km/h i spokojnie aż do celu

Marcin-Krak - 08-02-2010, 12:25

mystek, nie raz i nie dwa było pisane, że liczenie spalania w ten sposób, to ja Ci prędzej z gwiazd powróżę i więcej powiem :twisted: Wskaźnik w Coltach w żaden sposób nie jest miarodajny.
Jedynym sposobem jest zatankować do pełna i policzyć jakie spalanie wyszło ;)

mystek - 08-02-2010, 12:45

No dobrze, w takim razie tak też zrobię. Swoją drogę chyba masz rację z tym miernikiem poziomu paliwa, bo np wczoraj kumplowi pokazywałem jak to mniej więcej jeździ, bo jeszcze nie widział tego Colta. No i wyjeżdżając z pod domu miałem jakoś 3/4 baku (wg tego wskaźnika), a po przejechaniu dosłownie 4km (2 na rozgrzanie, 2 żeby mu depnąć) miałem już tego paliwa ciut ponad połowę :| .

W Audi brata było np tak, że jak mu się depnęło, to paliwo spadało dość szybko, ale zaraz jak uspokoiło się jazdę, to ta wskazówka rosła, a w Colcie jeszcze tego nie zaobserwowałem. Czyli jakby spadnie, ale nie urośnie z powrotem. Nawet w Seicento firmowym, którym jeździłem rósł ten wskaźnik.

PS: Aha i oleju mi już jakoś nie gubi :) . Tzn jak go kupiłem miałem jakoś 3/4 poziomu, później spadł mi do 0,5 miernika bagnetu i się przeraziłem. Dolałem mu Mobila 10W40 na full (tzn do końca miarki, jak mi Leszek powiedział) i tak jeżdżę już kilka dni i dzisiaj sprawdzałem na zimnym i nadal mam cały miernik zapełniony :) . Czyli jest dobrze. Ale Motul już zakupiony :)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group