To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Problem z ładowaniem

Krzyzak - 21-08-2011, 00:33

na mojej WWW jest opis jak rozebrać alter
w EA jest podobnie, tylko regulator zintegrowany ze szczotkotrzymaczem i szczotkami

arturj123 - 31-08-2011, 16:22

Od dłuższego czasu zagłębiłem się temat związany z alternatorem. Poczytałem co nieco parę tematów związanych z alternatorem. Swój problem opisałem stronę wcześniej. Alternator odebrałem u fachowców od alternatorów, okazuje się, że z 9 diod (bodajże każda po 100A), 2 z nich są uszkodzone oraz prawdopodobnie regulator. Aby potwierdzić uszkodzenie u znajomych elektroników sprawdziłem jeszcze raz diody, ta sama diagnoza. Problem z tym alternatorem jest taki, że te diody teoretycznie nie są do wymiany (maja fabrycznie bardzo dobre, przewodzące połączenie z dużym radiatorem). Oczywiście można kombinować, ale nie wiem czy jest sens. Zaciekawiła mnie jeszcze jedna tabelka z manualu. Czy dobrze rozumie, wraz ze wzrostem temperatury zwiększają się wahania napięcia??


CZy ktoś wie, czy jest szansa dostać cały "moduł" z diodami, radiatorami, szczotkami, regulatorem? Najciekawsze jest to, że na drugim alternatorze (kupiona używka)
jest ten sam objaw. Jakaś wada fabryczna??

Poniżej zdjęcie elementów alternatora (bez wirnika, stojana)

robertdg - 31-08-2011, 16:37

Regulator MD619268
Prostownik MD619284

Dostępne oryginały w serwisie, ewentualnie dzwoń po sklepach z elektronika silników

Owczar - 31-08-2011, 16:56

arturj123 napisał/a:
Czy dobrze rozumie, wraz ze wzrostem temperatury zwiększają się wahania napięcia??


Wahania jak wahania. Bardziej zmienia się zakres. Chodzi pewnie o troskę o akumulator.

Nowe będzie ciężko dostać. Tak jak napisał Robert. Jedynie serwis lub regeneracja.

arturj123 - 31-08-2011, 18:17

Sprawdziłem jeszcze jedną w sumie najprostszą rzecz (od której mogłem zacząć), mianowicie podpiąłem dodatkowo przewód przekroju 12mm2 bezpośrednio z alternatora (używkę którą w tej chwili eksploatuje) do akumulatora i jest znaczna poprawa. Napięcie nie schodzi poniżej 13.1V (nawet po puszczeniu pedału gazu). Bez tego przewodu spadało do 12,6V i dość wolno wzrastało do ponad 14V. W tej chwili zauważyłem, że gdy pedał gazu jest w użyciu napięcie ładnie trzyma 14,2-14,3V, czyli w sumie myślę, że problem rozwiązany ;) Ciekawy tylko fakt jakby się zachowywał ten rozebrany alternator po złożeniu do całości :shock:

Dodatkowo sprawdziłem także masowanie, ale tu jest wszystko w porządku.

plecho1 - 01-09-2011, 07:35

Sprawdź jeszcze główne masy po między aku a karoserią i aku a silnikiem.
Kojec - 25-09-2011, 19:41

Cześć,

mam pytanie co do alternatora, odpaliłem dziś auto pojechałem na myjnie i po umyciu auto już nie odpaliło, myślałem że padł akumulator, kumple podjechali i odpaliłem na kablach.

Po przejechaniu 35 km zgasiłem auto i to samo, rozrusznik kręci a auto nie pali. Znów odpaliłem na kable i wróciłem do domu.

Miernikiem spr aku i nic go nie ciągnie, co najlepsze jadąc autem zgasło nagle radio, wyłączyłem światła i radio gra. Miernik pokazuje że jest ładowanie ale bardzo małe, mam 9,7v i nie idzie w górę, włożyłem wczoraj zegary HC ale też nie ciągną.

Czy to jest znak że skończyły się szczotki, lub płytka??:>
Gdzie kupię części do wymiany i jakie mam kupić, mój gal to 2,4 GDi z 2000roku.

Proszę o jakąś pomoc.

Pozdrawiam

robertdg - 25-09-2011, 19:47

Kojec napisał/a:
włożyłem wczoraj zegary HC ale też nie ciągną.
Jeżeli ich nie dostosowałeś, to masz przyczyne braku ładowania
Kojec - 25-09-2011, 19:52

nie dostosowałem tzn?? Zegary zrobił mi znajomy z forum i wszystko z nimi jest ok, po założeniu jechałem w trasę, po powrocie jeszcze kilka razy się nimi chwaliłem przed domem i następnego dnia auto odpaliło. W zegarach wiem że zostały zmostkowane piny 4-5
robertdg - 25-09-2011, 20:04

A co z pinami od ładowania aku i poziomu oleju :?:
Kojec - 25-09-2011, 20:13

Na razie mam tylko świecące zegary, na właśnie te dwie kontrolki muszę się jeszcze umówić gdyż Maciek nie miał schematu do GDi.
deejay - 25-09-2011, 20:13

robertdg napisał/a:
A co z pinami od ładowania aku i poziomu oleju


Jesteśmy w trakcie wertowania schematu od GDI :wink:

Kojec - 25-09-2011, 20:25

w każdym razie czy to może mieć związek z problemem ładowania?? Spr alternator na ściągniętej klemie, ładuje 9V
robertdg - 25-09-2011, 21:26

Jak brak kontrolki ładowania to i z tym związane problemy.

Ponadto przejrzenie wedle ścieżek ori zegarów względem HC i podmiana odpowiednich pinów to kilkanaście minut roboty, nie potrzeba schematów ;-)

Kojec - 25-09-2011, 21:30

dopiero w sobotę się widzę z osoba która mi to zrobi, lecz wątpię by samo to że kontrolka nie świeci powoduje brak zasilania, jak kilka krotnie odpalałem auto po włożeniu zegarów hc


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group