To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EA2A/W 2.0] Stukające zawory. Szarpanie autem.

robertdg - 05-08-2010, 20:23

Czujnik położenia wałka rozrządu nie ma nic wspólnego ze stukającymi zaworami, a przeważnie objawami jego uszkodzenia jest niemożnośc odpalenia auta.
s8n - 05-08-2010, 20:54

robertdg napisał/a:
Czujnik położenia wałka rozrządu nie ma nic wspólnego ze stukającymi zaworami, a przeważnie objawami jego uszkodzenia jest niemożnośc odpalenia auta.


Odnoszę wrażenie, że zboczyłeś trochę z kursu. Nie stukający zawór jest problemem a szarpanie autem po rozgrzaniu się silnika. Bo auto po przejechaniu określonej liczby kilometrów i zagrzaniu się silnika zaczyna szarpać i w końcu staje.

robertdg - 05-08-2010, 21:05

s8n napisał/a:
Odnoszę wrażenie, że zboczyłeś trochę z kursu. Nie stukający zawór jest problemem a szarpanie autem po rozgrzaniu się silnika. Bo auto po przejechaniu określonej liczby kilometrów i zagrzaniu się silnika zaczyna szarpać i w końcu staje.
Wybacz, odnoszę sie do tematu wątku, jeżeli auto stanie, są problemy z jego odpaleniem :?: Jeżeli tak, to wine faktycznie może ponosić czujnik połozenia wałka rozrządu.
Krzyzak - 05-08-2010, 21:33

robertdg napisał/a:
Czujnik położenia wałka rozrządu nie ma nic wspólnego ze stukającymi zaworami, a przeważnie objawami jego uszkodzenia jest niemożnośc odpalenia auta.

wałka? - pomyliłeś z czujnikiem wału

s8n - 28-10-2011, 21:01

Przepraszam, że tak późno, ale zapomniałem, że ktoś mógłby mieć podobny problem.
Po wymianie oleju, sprawdzeniu cewek zapłonowych, sprawdzeniu rozrządu i wymianie świec, wymieniłem ... czujnik położenia wałka rozrządu i problem zniknął.
Pozdrawiam.

Dominick - 01-11-2011, 23:26

dokładnie ja to samo przerabiałem, jakies kosmosy zapłon przepustnica przepływomierz lambda swiece kable rozrzad patrzylem 3 ! razy czy aby sie nie przestawia, znaki cacy załamka okazało sie ze czujnik, i ni chu... na błedach nie wyskoczyło
s8n - 26-09-2012, 17:27

Dobra Panowie i Panie witam ponownie!
Nie będę zakładał nowego tematu bo to kompletnie nie ma sensu. Wczoraj wracając autem z miejscowości oddalonej od mojej o jakieś 7km w połowie 'trasy' zapalił się check, zgasł i znowu się zaświecił no i ... tak został. Dzisiaj odpaliłem samochód check nie zniknął, przejechałem kilka km, wracając przy hamowaniu auto zgasło, wjechałem na podwórko, sprawdziłem co mi wywali komputer.
11 - sonda lambda. Wcześniej zauważyłem spadki mocy zarówno na benzynie jak i na gazie przy wyższych obrotach, jakby się dławił.
Pytanie nasuwa mi się jedno, czy to na pewno sonda lambda i czy da się ją w jakiś prosty sposób wymienić.
Pozdrawiam serdecznie!

m6riano - 26-09-2012, 19:25

Możesz podmienić sonde na drugą i wtedy bedziesz wiedział..
tnalag - 10-01-2013, 18:49

Od jakiegoś czasu zauważyłem, że po odpaleniu zimnego silnika coraz głośniej słychać zawory/popychacze ogólnie klekocze jak diesel przez parę sekund. Jakieś 5 tyś. temu wymieniany olej na Valvoline Maxlife 5w40. Przebieg Misia to 176 tkm. Przynajmniej tyle licznik pokazuje :D Silnik się nie poci, na ciepłym jest wszystko ok. Pamiętam, że jak go kupiłem też trochę klekotał, po zmianie oleju było lepiej, ale po 5 tyś od wymiany raczej olej nie wymaga jeszcze zmiany. Czy zmiana na półsyntetyk coś pomoże?
Hugo - 10-01-2013, 19:40

tnalag napisał/a:
Czy zmiana na półsyntetyk coś pomoże?
Nie, może być tylko gorzej.
deejay - 10-01-2013, 19:45

W tym przypadku tylko demontaz pokrywy i klawiatury i weryfikacja ilosci uszkodzonych popychaczy załatwi problem.
fredfm - 11-01-2013, 07:48

tnalag napisał/a:
...Jakieś 5 tyś. temu wymieniany olej na Valvoline Maxlife 5w40. ...


Miałem dokładnie tę samą sytuację na tym oleju, na motulu cisza od wymiany do wymiany tj 15tys, a po tym po 5tys. km rano po odpaleniu miałem sieczkarnie pod maską..

tnalag - 11-01-2013, 17:30

fredfm napisał/a:
tnalag napisał/a:
...Jakieś 5 tyś. temu wymieniany olej na Valvoline Maxlife 5w40. ...


Miałem dokładnie tę samą sytuację na tym oleju, na motulu cisza od wymiany do wymiany tj 15tys, a po tym po 5tys. km rano po odpaleniu miałem sieczkarnie pod maską..



A dokładnie na jakim motulu ? Ja jeszcze poczekam bo szkoda mi wymieniać olej po 5 tyś.

predatorix - 11-01-2013, 22:52

U mnie Misiek 208000 przebiegu. Auto raz klekotało raz nie ale generalnie to mega głośne podczas jazdy plus wibracje na około 2500 obr/min decyzja: WYMIANA SAMOREGULATORÓW na nowe. Po wymianie.... Zero klekotania,auto miękko sie zbiera, zero wibracji. Az sie nie chce z auta wychodzić.Koszt nie najniższy ale sie opłacało :)
fredfm - 13-01-2013, 12:51

Cytat:
A dokładnie na jakim motulu ? Ja jeszcze poczekam bo szkoda mi wymieniać olej po 5 tyś.


Kolego klepało mi na valovoline maxlife 5W40, taki w czerwonej bańce z "licznikiem kilometrów":):) Wróciłem do motula xcess 5w40 którego lałem od momentu kupna i teraz leję go nadal.. Błoga cisza przez 15tys.. km



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group