To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Odpowietrzenie hamulców

misiu-bisi - 23-11-2010, 21:39

a dlaczego w aucie z abs odpowietrzac należy z włączonym silnikiem :shock: ? pierwsze słyszę-zawsze odpowietrzałem na zgaszonym i też odpowietrzyłem-czy ktoś może zgłębić temat?
fj_mike - 23-11-2010, 22:00

misiu-bisi, ja nie jestem mechanikiem ale chyba chodzi o pompę ABSu :D
Owczar - 23-11-2010, 23:05

Na zgaszonym też można. Ja tak odpowietrzałem.
piotrkor1 - 24-11-2010, 12:04

fj_mike.Dziękuję za zdjęcie.Czyli odpowietrznik QUICK BRAKE-0069 czy z tyłu auta są takie same skoro mam hamulce tarczowe?Kocki i zestaw naprawczy w postaci blaszek TRW-PFK317 już zamówione.Właśnie blaszki te co zamówiłem czy TRW-PFK336 ?Oba zestawy pasują do tego modelu?Co jeszcze warto dokupić??

[ Dodano: 24-11-2010, 12:48 ]
Właśnie odebrałem paczkę klocki Textar 2136301 i zestaw instalacyjny klocków ham.
quick brake QB1194 a pezecież zamawiałem inny?Już na oko widać, że blaszki nie te co trzeba.Przymierzyłem do nich klocki wchodzą dwa a pośrodku jest jeszcze tarcza ham.Chyba, że się mylę?

fj_mike - 24-11-2010, 13:09

piotrkor1 napisał/a:
fj_mike.Dziękuję za zdjęcie.Czyli odpowietrznik QUICK BRAKE-0069 czy z tyłu auta są takie same skoro mam hamulce tarczowe?

Moje stare, wszystkie 4 odpowietrzniki są takie same.

marcinzam - 05-07-2011, 15:49

kochajj napisał/a:
zapewne dot 4... odpowietrzać na zapalonym... jak odkręcasz odpowietrznik to pedał w podłodze ma byc...

Obrazek


czyli przed odpowietrzaniem każdego z zacisków należy wykonać to procedurę z "master cylinder" ?

fj_mike - 05-07-2011, 17:05

marcinzam napisał/a:
czyli przed odpowietrzaniem każdego z zacisków należy wykonać to procedurę z "master cylinder" ?

Nie, przed odpowietrzaniem hamowni, wykonanie procedury z master cylinder ułatwi ci odpowietrzanie zacisków (tłumaczę za manualem). Nie musisz tego robić.

marcinzam - 05-07-2011, 20:46

ok o to mi chodziło
PIOTR_FOTO - 16-10-2011, 17:29

A nie wystarczy tylko włączony zapłon bez uruchamiania silnika? Czytałem, że przekręcenie kluczyka w pozycję zapłonu otwiera zaworki w pompie ABS i nie jest konieczne uruchomienie silnika. Dodam, że dotyczyło to ogólnie pojazdów z ABS-em a nie konkretnie Galanta. Ja przeglądając różne fora słyszałem o takiej metodzie, którą przytoczyłem w innym temacie:
1. Odsysam stary płyn hamulcowy ze zbiorniczka z płynem strzykawką z wężykiem.
2. Zalewam do zbiorniczka świeży płyn.
3. Udaję się do odpowietrznika: wg zasady zaczynam od lewego tylnego koła.
4. Poluzowuję trochę odpowietrznik, zakładam na niego strzykawkę z wężykiem i odsysam powoli go aż będzie cała strzykawka.
5. Po wypełnieniu strzykawki starym płynem zakręcam odpowietrznik i wypróżniam strzykawke. Czynności te wykonuję aż będzie czysty płyn. Oczywiście w międzyczasie uzupełniam płyn w zbiorniczku.
6. Następnie powtarzam odsysanie w kolejnych kołach wg kolejności: prawy przód, prawy tyl, lewy przód oraz przy wymianie płynu w wysprzęgniku sprzęgła.
Gdzieś czytałem, że w pojazdach z ABS-em należy włączyć zapłon aby otworzyły się zaworki w pompie ABS. Czytałem również, że nie zaleca się w układach z ABSem tradycyjnego wypompowywania płynu poprzez "deptanie" na pedał, gdyż w brudnym płynie zanieczyszczenia mogą coś pozatykać w pompie ABS. Wiem, że pojazdy z ABSem powinno się odpowietrzać za pomocą specjalnego urządzenia ale niestety go nie mam.

bania_85 - 16-10-2011, 23:27

Ile wchodzi płynu hamulcowego w cały układ?
Potrzebuje kupić płyn i nie wiem ile.

fj_mike - 17-10-2011, 06:26

bania_85, kup litr. Będziesz miał święty spokój.
bania_85 - 21-10-2011, 10:37

Orientuje się ktoś jakiej średnicy musi być wężyk który zakłada się na odpowietrzniki hamulców? Potrzebuje dzisiaj kupić, a nie mam samochodu przy sobie.

Oczywiście interesuje mnie średnica zewnętrzna odpowietrznika :)

hilfiger - 21-10-2011, 11:07

Jak ja odpowietrzałem hamulce, kupowałem wężyk o średnicy zew. 6 mm. Pasował dość ciasno.
Torp12 - 29-10-2011, 00:25

Kurde panowie doradzcie oco kaman u mnie z hamulcami. Generalnie problemy zaczely sie po renegeracji zaciskow... Po regeneracji 3 razy odpowietrzane a pedal ciagle byl gumowaty, ale po chyba 100 km sie utwardzil sam z siebie...

Teraz musial jeden zacisk rozebrac bo ciekl i znowu jest jazda... Zacisk zlozony teges smeges, odpowietrzony a pedal wpada jak w maslo, czuc ze hamuje glownie druga strona i dopiero na samym koncu bierze w miare. No to odpowietrzylem raz jeszcze, ale nadal bez rezultatu... Jakies pomysly? Dodam ze plynu nie ubywa...

PIOTR_FOTO - 29-10-2011, 16:35

Może spróbuj zacisnąć przewód gumowy prowadzący do wspomnianego zacisku i sprawdź jak wtedy zachowuje się pedał. Problem, który opisujesz dotyczy przodu czy tyłu? Kiedyś miałem podobny problem tyle że w Tico. Stanęły ze starości tylne zaciski i po czasie siadła tylna sekcja pompy hamulcowej. Dopiero wymiana pompy załatwiło sprawę.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group