To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EA5A/W 2.5] Szarpanie silnikiem

bieniak - 06-10-2010, 23:10

witam wszystkich ponownie.
otóż od kilku dni doskwiera mi dość znaczny problem na niskich obrotach głównie na V biegu czuć szarpanie(głównie na gazie) jednakże drgania czuć nie tylko na całej budzie ale najmocniej pod pedałem gazu normalnie jak by coś luźnego było i pukało aż
na benzynie silnik nie ciągnie 1000-1700 potem dostaje strasznego kopa aż zrywa przyczepność czaSAMI
wymienione:
przewody nowe NGK
filtry
świece denso(zastanawiam się czy nie włożyć narazie starych i zobaczyc czy nie przestanie szarpać)
nowa cewka
zastanawiam się czy te zamulenie nie jest spowodowane źle ustawionym TPsem

Dman666 - 13-10-2010, 11:44

Pytanie padlo ale nie bylo odpowiedzi - czy da sie jakos sprawdzic bez podmiany aparatu zaplonowego, ze uszkodzeniu ulegla cewka?
pipi_ja - 13-10-2010, 15:26

Podłączam się do tematu.
U mnie też ostatnio szarpie z tym, że w ciut inny sposób. Najgorzej jest na zimnym silniku. Gaz czy benzyna jest to samo. Jak powoli przyspieszam szarpie, jak wdepnę gaz głębiej nie czuć tego. Po rozgrzaniu efekt ten zanika ale za to mam to samo co zbir. Swiece nowe, kable też, kopułka nie tak dawno wyczyszczona i nic to nie zmieniło.
Po rozgrzaniu na wolnych obrotach czuć jak gdyby nieraz wypadł któryć zapłon.

jaskier - 13-10-2010, 19:33

Można posprawdzać rezystencje zgodnie z manualem, ewentualnie jak świece, kable, kopułka i palec są OK, można podjechać do stacji diagnostycznej i sprawdzić pomiar spalin. Jak wyjdzie nadmiar węglowodorów (oczywiście jeśli jest katalizator) na biegu jałowym i czuć nierówną pracę silnika to raczej jest pewne, że coś z zapłonem jest nie tak (zwłaszcza jak na gazie jest tak samo). Wtedy obstawiałbym cewkę.

U mnie właśnie problemem była nieszczęsna cewka, po wymianie spokój.

pipi_ja - 13-10-2010, 21:57

A ECU wymruga błąd cewki? Bo dzisiaj chciałem to zrobić i nic nie pokazał, żadnych błędów przy silniku. Natomiast ABS pokazał 21, 23 i 24. Nie wiem skąd bo ABS jak do tej pory działał bez problemów. Troche zjechałem z tematu,ale wybaczcie :)
jafo2 - 14-10-2010, 01:39

Błędami ABS-u się nie przejmuj te błędy to standard. Jeśli chodzi o błąd cewki mi kiedyś się wyświetlił. Po wyprzedzaniu i odpuszczeniu gazu zapalił się check engine i silnik stracił moc.
Po zatrzymaniu i wymruganiu błędów wyświetliło mi błąd nr 44 - cewka zapłonowa lub tranzystor mocy dla cyl 1 i 4. Tylko że ja mam silnik 2.0.

Dman666 - 05-11-2010, 16:08

jaskier napisał/a:
Można posprawdzać rezystencje zgodnie z manualem, ewentualnie jak świece, kable, kopułka i palec są OK, można podjechać do stacji diagnostycznej i sprawdzić pomiar spalin. Jak wyjdzie nadmiar węglowodorów (oczywiście jeśli jest katalizator) na biegu jałowym i czuć nierówną pracę silnika to raczej jest pewne, że coś z zapłonem jest nie tak (zwłaszcza jak na gazie jest tak samo). Wtedy obstawiałbym cewkę.

U mnie właśnie problemem była nieszczęsna cewka, po wymianie spokój.


OK. A zna ktos miejsce gdzie u kogo to sprawdzic (moze byc nawet poza DC)? technicznie nie mam warunkow do sprawdzenia....auto po 2 tygodniowym lezeniu u mechanika dzisiaj odbierane a defekt nadal jest-prawdopodobnie kabel lub cewka/aparat zaplonowy.
Juz mi sie cierpliwosc konczy ;-) Auto to oczywiscie V6 poliftowe.

wilukce - 13-12-2010, 20:46

Słuchajcie chłopaki mam taki mały problem. Ostatnio mi auto przerywa trochę. I na benzynie i na LPG. Zauważyłem na postoju, obroty 600, jak mi przerwie takie lekkie szarpnięcie i mi przygasają światełka podświetlające licznik. Taki spadek napięcia chwilowy. Iskra ucieka z kabla na mase ? Co o tym myślicie ? Przewody do wymiany ?
radek79 - 13-12-2010, 21:52

witam i ja się przyłącze do tematu mianowicie
u mnie się pojawia dopiero po przejechaniu około 20km na rozgrzanym silniku i tylko do 2tyś/obr przy jednostajnej prędkości czuć szarpnięcia co raz silniejsze po dodaniu lup puszczeniu gazu przestaje szarpać
kopułka,palec ,przewody, świece wymienione
szarpie na benzynie i lpg

Dman666 - 20-12-2010, 14:20

wilukce napisał/a:
Zauważyłem na postoju, obroty 600, jak mi przerwie takie lekkie szarpnięcie i mi przygasają światełka podświetlające licznik. Taki spadek napięcia chwilowy. Iskra ucieka z kabla na mase ? Co o tym myślicie ? Przewody do wymiany ?


Moze elektrozawor od LPG sie wlacza/wylacza. U mnie tak jest, ze przy szarpnieciu jest proba przelaczenia na benzyne a zaraz potem komputer przelacza na LPG-w krotkim odstepie czasu jest wylaczenie/wlaczenie przy niskich obrotach i stad spadek napiecia.

Ale odnosnie przyczyny?Sam nie wiem i nie mam pojecia jak to zdiagnozowac u siebie ;->

wilukce - 20-12-2010, 18:59

Dman666 napisał/a:
Moze elektrozawor od LPG sie wlacza/wylacza. U mnie tak jest, ze przy szarpnieciu jest proba przelaczenia na benzyne a zaraz potem komputer przelacza na LPG-w krotkim odstepie czasu jest wylaczenie/wlaczenie przy niskich obrotach i stad spadek napiecia.

Ale odnosnie przyczyny?Sam nie wiem i nie mam pojecia jak to zdiagnozowac u siebie ;->


Zapomniałem dodać, że podczas jazdy też czasem przerywa. Mam już kable i świece i w czwartek wymianiam. Dam znać co było przyczyną ;)

atsar - 23-12-2010, 14:18

u mnie przyczyna byl emulator wtryskiwaczy od LPG, po wymianie jak reka odjął.
Wczesniej szarpal , na LPG i na PB. Wymienialem po kolei:
przewody i swiece,
aparat calkowicie nowy,
przeplywomierz,
i nadal dziad mi szarpal,
przyjrzałem sie blizej emulatorowi i mial zdewastowana obudowe.
Po wymianie chodzi jak powinien :D
Jak sie pozniej dowiedzialem, niemiec sprzedal bo nie chodzil mu na jeden gar i nikt nie mogl dojsc co mu dolega...

Dman666 - 23-12-2010, 14:39

atsar napisał/a:
u mnie przyczyna byl emulator wtryskiwaczy od LPG, po wymianie jak reka odjął.
przyjrzałem sie blizej emulatorowi i mial zdewastowana obudowe.
Po wymianie chodzi jak powinien :D
Jak sie pozniej dowiedzialem, niemiec sprzedal bo nie chodzil mu na jeden gar i nikt nie mogl dojsc co mu dolega...


A to niezle-brzmi dokladnie jak opis moich dolegliwosci.

bieniak - 23-12-2010, 16:16

ooo nie tylko twoich ale także i moich
wilukce - 23-12-2010, 17:17

U mnie kable były winne (albo świece). Po wymianie działa jak należy :)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group