[07-XX]Lancer CYxA Ogólne - Opony letnie-zimowe - Lancer CYxA 
						
												 filippoz - 25-01-2009, 23:12
  ja tak trochę nie o zimówkach ale nadal o kołach. Widziałem na forum, że ktoś wspominał z klubowiczów że kupił do lancerka Dotzy Hanzo 18" - wie ktoś kto to jest bo mam kilka pytań   
 
 
 
tak w ogóle, opony całoroczne w odebranym w piątek lancerze okazały się letnimi oponami    postanowiłem sprawdzić na necie i letnie lol a to koniec stycznia, oby mrozów już nie było !!
												 Anonymous - 27-01-2009, 18:48
  No ja dzisiaj odebralem zamowione GY UltraGrip 7+,
 
Przy odbiorze sprawdzilem date produkcji i tutaj mega wielki      
 
 
Data produkcji to 0209. 
 
 
Czekam teraz tylko na autko   
 
 
Pozdr
 
AK
												 Anonymous - 27-01-2009, 22:19
  Czyli drugi tydzien 2009 roku    Funkiel nowki  
												 mazin - 01-03-2009, 14:10
  A ja od dealera "wycyganiłem" opony i dywaniki (za alarm i czujniki niestety musiałem już zapłacić   
 
Ponieważ darowanemu koniowi nie zagląda się w zęby, to nie wybrzydzam - wcześniej, w corolli miałem Dunlopy WinterSport coś tam - baaardzo fajne oponki. Potem Firstopy - cóż, były lepsze od zużytyh dunlopów, ale chyba gorsze od nowych. Nie pojeździłem w nich dużo (ok 1000 km) bo autko sprzedałem razem z nimi.
 
 
No a dealer założył mi  Barum Polaris - pewnie były najtańsze. Ale nie jest źle, hamują dość dobrze, ABS zadziałał mi do tej pory raz, co na rejon w którym mieszkam jest niezłym wynikiem. Nie wiem jeszcze jak popada, czy sobie poradzą z odprowadzaniem wody. 
 
Jeździłem do tej pory (wymieniam i zimówki i letnie) na Michelinach, Goodyearach, Pirelli, Kleberach, Dunlopach, Dębicach, Firstopach i teraz na Barumach (a letnie Dunlopy na alusach czekają sobie w garażu). Najlepsze moim zdanim były Micheliny,  (ale i najdroższe), porównywalne z Pirelli, najsłabsze Goodyeary - to znaczy na suchym - rewelacja, na mokrym tragedia. Dunlopy były bardzo dobre, tylko przy więszych prędkościach huczały jak mała fabryka. Klebery, Dębica porównywalne, bez rewelacji, ale całkiem OK.
 
 
A dokładnie było to tak:
 
Clio RSi 1,8 '94 (97-00) - Goodyeary, Klebery, Dębica (kupiłem na goodyerach, zmieniem na klebery, zimówki dębicy)
 
Corolla 1,4 '00 (00-09)  - Micheliny, Pirelli -lato,  Dunlopy, Firstop -zima
 
Lancer 1,8 '08 (09----?) - Barum (zima), Dunlop (teraz)
												 krzychu - 01-03-2009, 14:23
 
  	  | mazin napisał/a: | 	 		  | najsłabsze Goodyeary  | 	  
 
 
Zimówki Ultra Grip 7+?
 
 
Krzychu
												 mazin - 01-03-2009, 14:43
 
  	  | krzychu napisał/a: | 	 		   	  | mazin napisał/a: | 	 		  | najsłabsze Goodyeary  | 	  
 
 
Zimówki Ultra Grip 7+?
 
 
Krzychu | 	  
 
 
Niestety, nie pamiętam modelu (to był 1997 rok    ) ale chodzi o letnie. Opony to były prawie semislicki, to znaczy nie miały praktycznie żadnych rowków odprowadzających wodę, a wyłącznie takie ochodzące na boki dość długie ukośne rowki. Dość dobrze autko się w nich trzymało przy suchej nawierzchni (zrobiły ponad 100 tys. zanim zmieniłem na inne i to raczej ze względu na wiek, bo bieżnik jeszcze miał parę milimetrów. Ale na wodzie, nawet lekko wilgotnej jezdni - tragedia. Przy 60 na godzinę zaliczałem poślizgi, aquaplaning był taki, że porafiło mi przesunąć auto o ok.metr w lewo czy prawo. Guma była dość twarda, zużywała się wolno - może w troplikalnym czy śródziemnomorskim klimacie byłyby odpowiedniejsze dla tego autka.
 
 
Może to nie tak, że to tragedia absoluna, ale po prostu nie były to własciwe opony na nasze drogi i na nasze warunki atmosferyczne. Na zadaszonym torze i na idealnej nawierzchni sprawdziłyby się dość dobrze.
												 krzychu - 01-03-2009, 14:44
  A to nie bo my się tutaj rajcujemy Ultra Grip 7+ które są średnio cenowo a dorównują czołówce np. Legendzie Pireli SnowSport czy Alpine. 
 
 
Krzychu
												 mazin - 01-03-2009, 14:49
 
  	  | krzychu napisał/a: | 	 		  A to nie bo my się tutaj rajcujemy Ultra Grip 7+ które są średnio cenowo a dorównują czołówce np. Legendzie Pireli SnowSport czy Alpine. 
 
 
Krzychu | 	  
 
 
Jasne. Ja się specjalnie oponami nigdy nie interesowłem, dopóki nie musiałem ich zmienić   
 
Zresztą, jak sądzę, każdy producent ma w swojej ofercie lepsze i gorsze i porównywanie samymi markami mija się z celem, ale niestety nie pamiętam modeli a tylko producentów... Napisałem po prostu o własnych doświadczeniach.
												 patryk666 - 19-03-2009, 08:04 Temat postu: rozmiar opon jaki wejdzie na 18' ? please help ! Witam!!
 
 
Mam pytanko jestem przedk upnem 18'stek alusków i mam pytanko czy profil 45 wejdzie czy bede musial kupic 40 ? ..
												 jaca71 - 19-03-2009, 08:20
  Takie są oryginalnie założone na 18" - 215/45R18  
												 patryk666 - 19-03-2009, 09:27
  dzieki ,rzeczywiscie w wersji intense sa takie    rozumiem ze 225 spokojnie wlożę ;>?
												 jaca71 - 19-03-2009, 10:13
  Tu masz wszystkie zamienniki opony 215/45R18 z dopuszczalna tolerancja 2%
 
http://www.opony.com.pl/o...imageField.y=13
 
225/45R18 powinny wejść i "tylko" 1,4% różnicy   
 
Ale po co Ci takie szerokie kapcie - będziesz pływał w koleinach...
												 basik - 19-03-2009, 20:42
  Pływanie to raz, a po drugi spalanie sie zwiększy i komfort jazdy się trochę zmieni.
												 pawelek32 - 25-03-2009, 14:53
  witam.
 
planuję kupić na przyszły sezon opony zimowe 195/xx/16
 
nie wiem tylko jaki profil wybrać 60 czy 65??
 
dlaczego węższe 195 są droższe niż 205? trochę to dziwne...
 
wole węższe, bo mieszkam na wsi i często na jezdni są 3 kolejny (środkowa wspólna), poza tym często muszę przebijać się przez zaspy    
 
przy okazji mam pytanie dot oryginalnie montowanych opon letnich w lancerze SB- chodzi mi o dunlopy 205/60/16.
 
czy one są kierunkowe?
 
dzisiaj zauważyłem, że mają niby strzałki i z jednej strony (od kierowcy) są jakby założone w odwrotnym kierunku, natomiast od strony pasażera strzałki wskazują prawidłowy kierunek.
 
z jednej strony myślę, że nie zrobiliby takiej grandy, ale z drugiej strony po cholerę te krokiewki- raczej to strzałki...
 
pzdr
												 Luk - 25-03-2009, 16:16
  pawelek32, a co jest napisane przy tych strzałkach? Rotation albo coś w tym stylu? Bo jak tak, to ewidentnie założyli źle. Tylko pytanie gdzie, bo nie wydaje mi się, żeby pomylili się w fabryce. W takim razie po co ktoś gmerał przy oponach...?
												 
					 | 
				 
				
  |  
			 
		 |