To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - Nawigacja Płyta CD

grzesiopol - 21-04-2015, 19:41

Kamilio2406 cud i to niesamowity, bo można by było zrobić prościej nawigacje i załozyć jedno urządzenie a nie trzy oddzielne elementy. Chyba jeszcze nikt na tym forum a nawet w serwisach do końca nie wie co i jak jest z tym systemem nawigacji. Jedyną osobą która mogłaby znać się na tym systemie jest jej twórca ale myślę, że tworzył ją po tygodniu picia gdy zbudził się na kacu.
Zgadzam się z tobą że bateria podtrzymuje dane w napędzie ale długo ich nie będzie trzymać bo jak wiesz każda bateria czy akumulator ma jakiś czas działania, więc po dłuższym rozłączeniu i tak się rozładuje. Ponadto w instrukcji do navi jest napisane, że po odłączeniu akumulatora może nastąpić automatyczne kasowanie sytemu i nic na to nie poradzisz (szkoda tylko, że instrukcję mam w językach dla mnie malo zrozumiałych). W oryginale wejście do ustawień wyboru pojazdu np Carisma brzmi: Den zundschalter auf "On" drehen. Die taste "Disp" drucken. Ja przetłumaczyłem sobie, że trzeba właczyć zapłon na ON i wcisnąć DISP. Pytanie tylko, w jakiej kolejności i jak długo trzeba wciskać przycisk DISP. Ja tego nie robiłem to nie podpowiem. Na dole napisałem jak wejść w tryb serwisowy radia więc może ze zmianą pojazdu też coś trzeba pokombinować w ten sposób. Kilka razy miałem tak, ze po podłączeniu zasilania pojawiał sie komunikat o braku mapy lub od razu komunikat o wyborze pojazdu. Dokładnie nie pamiętam.

Masz rację również, że nawigacja "siedzi" w samym napędzie, ale część oprogramowania zawartego na płycie dogrywana jest do radia, m in. dane do komputera pokładowego. Wyświetlacz jest tylko wyświetlaczem czyli urządzeniem jak monitor. Inaczej ma sie to w przypadku radyjek z prostym wyświetlaczem czyli takiego zestawu bez navi. Wtedy w wyświetlaczu zawarte są dane komputera pokładowego jest to wtedy prosty komputer w którym możemy ustawić podstawowe dane albo też za jego pomocą można te dane zmieniać. Jak już pisałem trudno coś wywnioskować bo nigdzie nie ma wyjaśnienia co jest i do czego służy konkretnie. Wszystko co tutaj i gdzie indziej pisałem to jest oparte na własnych doświadczeniach z tym sprzętem jak również cześć wiedzy na temat tych komponentów można odnaleźć w internecie ale większość na stronach ruskojęzycznych. Biorąc pod uwagę analogię do mojego nowego samochodu może być tak, że komputer sterujący całym pojazdem jest w skrzynce bezpieczników a w radyjko dogrywane jest oprogramowanie które umozliwia nam odczyt danych. Napiszę tylko jedno - czarna magia lub nicht fersztejen. :mrgreen:

Kamilio2406 napisał/a:
Ja obecnie szukam map do napędu MR383318 z systemem P028.
Zadam ci pytanie po co szukasz map do tego napędu :?: Jak szukasz polski to daj sobie spokój bo ich nie znajdziesz.

Kamilio2406 napisał/a:
Czy są płyty do aktualizacji systemu Navtech? Czy jest jakieś menu serwisowe do wywołania kombinacja klawiszy etc?
na każdej płycie jest określona mapa oraz dodatkowo oprogramowanie do komputera pokładowego coś w rodzaju firmware i zacytuje tu siebie
Cytat:
Jeżeli ktoś chce wejść do trybu serwisowego nawigacji to należy:
Przytrzymując przyciski DISP i F6 (czyli prawa strona, prawego długiego przycisku poziomego w radiu) przekręcić stacyjkę w pozycje ON poczekać jeszcze około 5 sekund po włączeniu stacyjki na ON.
ale nie pamietam jakie są tam ustawienia.
Kamilio2406 napisał/a:
Cały zestaw pochodzi od SpaceStar'a i nie ma tam do wyboru Carismy. czy da się to jakoś zmienić?
i jest to bardzo dziwne, że nie masz wyboru ponieważ zestawy tych navi są standardowe dla modeli Carisma, Space Star, Space Runner Space Wagon. Ewentualnie nie dokonałeś zmiany poprzez wciskanie odpowiednich przycisków.
W tym radyjku to przyciski 3 i 4 zmiana/wybór pojazdu a zatwierdzenie 2.

a w takim to ten przycisk środkowy w kreskami jest wyborem a zatwierdzenie lewy przycisk a właściwe jego prawa strona

Kamilio2406 - 21-04-2015, 23:31

Dziękuję kolego za tak obszerną i wyczerpująca odpowiedź. Poruszając temat w dalszym ciągu można stwierdzić, że Mitsubishi lubi utrudniać sobie i innym życie :-P Co do tego, że pisali w instrukcji iż mogą wystąpić problemy z navi to wiesz kolego tak jak napisać na opakowaniu tamponów nie jeść by później ktoś nie miał do nich pretensji jak rzeczywiście je zje hehe :-P Takim zapisem umywają ręce od ewentualnych problemów z navi. Co do baterii i owszem wszystko ma swój czas żywotności. Sprawna może podtrzymać dane kilka dni lub nawet tygodni ale sporo osób ma kłopoty jak tylko chwilowo wyjmą akumulator. W związku z tym raczej powinni wymienić tę baterię na nową. Co do navi mam to drugie radyjko na zdjęciu ale kombinacja klawiszy wywołania menu serwisowego nie działa. Co do wywołania ustawień wyboru auta to pojawia się jedynie po odłączeniu radia na jakiś czas od akumulatora. Czekam na opinie osób, które mają takie zestawy. Może wspólnie postaramy się nieco bardziej "roszyfrować" to wyposażenie naszych miśków :)
grzesiopol - 22-04-2015, 15:45

Małe sprostowanko na początek - radyjko na pierwszym zdjęciu nie ma możliwości obsługi nawigacji - brak przycisku navi.
Jeżeli masz to drugie radyjko (z kaseciakiem) to właśnie powinno ci się uruchomić menu serwisowe własnie w ten sposób wywoływane, sprawdzę jeszscze raz gdzie to było napisane i ci wrzucę, u mnie w Space Wagonie to działało. Trzeba najpierw wcisną oba przyciski na raz a potem przekręcić kluczyk i poczekać jeszcze kilka chwil. Co do baterii to zgadza się chwilowe rozłaczenie prądu nie powinno skutkować całkowitym rozładowaniem, po odłączeniu prądu powinna sie pojawić jedynie możliwość wyboru pojazdu.

[ Dodano: 22-04-2015, 16:59 ]
Serwis manual do Space Wagona dział CHASSIS ELECTRICAL - Multi Center Display strona 82, masz tam co można w trybie serwisowym obejrzeć i strone wczesniej jak sa rozmieszczone przyciski.
Spawa już jasna:
1.Activating service mode can be carried out by turning
the ignition switch to the ON position while pressing the
DISP switch on the audio unit and the F6 switch. (Continue
pressing each switch for at least 5 seconds after turning
the ignition switch to ON.) czyli w skrócie wcisnąć DISP i F6 (przycik prawy a właściwie prawa jego strona) w twoim radyjku, trzymając przekrecić stacyjke i poczekać jeszcze z wcisnietymi przyciskami 5 sekund po właczeniu zapłonu. Wyjśc
2.If the special CD-ROM has been inserted into the
navigation unit but the program has not been set up,
the program will then be loaded from the CD-ROM.Service
mode can be used once this process is completed. - czyli w skrócie musisz mieć włożoną płytę z mapą i programem do napedu.
Wyjście z trybu serwisowego po wciśnięciu przycisku funkcyjnego F1.
Być może musi też tak być przy wyborze auta.

Swego czasu trochę bawiłem się tym zestawem bo chciałem zmienić trochę konfigurację ale zbrakło mi czasu bo sprzedałem Space Wagona. Wiem na pewno lub prawie na pewno że:
1. cały zestaw zamontowany w samochodzie
a. aby wszystko działało musi być cały zestaw czyli wyświetlacz, radio (jednostka sterująca) i napęd CD z płytą w srodku.
b. po krótklim odłaczeniu zasilania wyświetla sie monit o wybór pojazdu
c. po długim odłaczeniu zasilania kasuje sie pamięć i nalezy wgrać program z płyty z nawigacją (każda płyta oprócz map nawigacji zawiera również oprogramowanie wewnętrzne)
d. nie jestem pewien gdzie zapisuje się poszczegołne oprogramowanie, być może jest w samej Navi czyli napedzie albo w Navi i radyjku.
e. wyświetlacz jest tylko urządzeniem peryferyjnym bez żadnych funkcji dodatkowych.
2. zestaw rozłożony, wykorzystanie poszczególnych elementów:
a. radio własne (w moim przypadku Pioneer) i dalej w różnych kombinacjach - wyświetlacz (z zestawu navi) warzywo do niczego nie potrzebne, brak wyświetlania jakichkolwiek informacji, napęd CD zrozumiałe - warzywo, radyjko firmowe nie dają sie uruchamiać funkcje wyświetlacza bez podłączonego napedu więc warzywo.
b. radio własne i wyświetlacz z przyciskami (z normalnego zestawu bez nawigacji), brak wyświetlania danych z radia ale mamy godzinę, temperaturę, średnie zużycie paliwa, można dokonywać zmian wyświetlania tych parametrów za pomocą wmontowanych przycisków.
c. radyjko firmowe z zestawu i wyświetlacz z zestawu dokładnie nie pamiętam ale chyba po odłaczeniu napędu CD nie działały wszystkie funkcje komputera pokładowego, albo nic bo jak wadomo po przekręceniu kluczyka zawsze pojawia się magiczne okienko z napisem Navigation System a skądś musi to być brane.
d. radyjko firmowe z zestawu nawigacji i wyświetlacz standardowy - przyznam się, ze nie wiem bo nie sprawdzałem ale powinno działać pokazywanie funkcji radia czyli stację itp.
3. cały zestaw posiada dodatkowe własne okablowanie, jest on chyba montowane standardowo ale może je wykorzystać tylko ten zestaw.
4. prawdopodobnie można nowsze radyjko np, z Grandisa (z napedem CD i odczytem mp3) wrzucić i powinno wspołgrać bo w grandisach też była montowana taka nawigacja. Nie sprawdziłem tego ale kablologię i gniazdkologie miałem już rozpracowaną. Funkcje na wyjściach były podobne. O ile pamiętam była tylko inna kostka do radia.
5. prawdopodobnie - w napędzie CD przechowywane są dane z nawigacji, mapy itp., w radyjku przechowywane są programy do komputera pokładowego i tryb serwisowy wgrywany za każdym razem gdy chcemy wejść do trybu serwisowego.

Co wiem na pewno o mapach do tego zestawu - na pewno nie ma map polski, patrzyłem po różnych forach i nie znalazłem nawet prób adaptacji map polski z innych zestawów nawigacyjnych w tym z MMCS

Reasumując ten zestaw można jedynie wykorzystać do stworzenia 100% oryginału samochodu, jak równiez do ustalenia własnej pozycji za pomocą współrzędnych GPS które możemy sobie wyświetlić po wciśnięciu przycisku NAVI i wejściu w któreś tam menu. Osobiście wolałem wyrzucić ten zestaw i zamontować radyjko plus wyświetlacz standardowy.

Aha jeszcze jedno - podobno z nie wszystkimi modelami taki zestaw działał.

Co do Carismy. W manualu w suplemencie D z 1999 w dziale CHASSIS ELECTRICAL - Multi Center Display strona 4 masz napisane co zostaje a co kasuje sie po odłaczeniu zasilania (tak samo jest w manualu Space Wagona) oczywiście nie jest napisane ile może trwać takie odłaczenie. Wejście do trybu serwisowego takie samo. W dalszej części dot. zestawu bez nawigacji (z wyświetlaczem standardowym) jest napisane, że pamięć kasowana jest po upływie godziny.

Jak sobie jeszcze doczytam to ewentualnie coś dopiszę.

Kamilio2406 - 27-04-2015, 15:15

DISP + F6 jednocześnie i stacyjka na ON i poczekać 5 sekund. Wówczas działa. Co do płyt to nie miałem wcale płyty. Nagrałem pobierając obraz z rosyjskiej strony i mam obecnie dostęp do ustawień nawigacji jak np: ustawienia komunikatów, język, można sprawić aktualne położenie GPS itp. Samo navi nie działa ponieważ jestem jakby poza obszarem map. Wiem, że na Polskę MAP NIE MA. Trudno :P
grzesiopol - 27-04-2015, 21:02

Jest to wejście w tryb serwisowy a samo DISP i stacyjka na ON to wejście w ustawienia pojazdu czyli ustawienie modelu.
Nawigacja zawsze działa - jak włożysz płytę i nacisniesz przycisk NAVi to powinno ci sie pojawić menu nawigacji (wczesniej chyba komunikat, że jesteś poza obszarem mapy) i wtedy wybierasz sobie swoją pozycje i masz aktualne swoje współrzędne.
Ja wymieniając swój zestaw na Pioneera sugerowałem się tym, ze nie będę musiał mieć głupich komunikatów o płytach i nie będzie mi ciągnął prądu cały zestaw. Zauważ, że po przekręceniu stacyjki zaczyna działać wyświetlacz czyli włacza sie prąd w wyświetlaczu, napędzie i prawdopodobnie w radiu też. Takie zbedny pobór prądu ale jest to tylko moje zdanie. Ja próbowałem na instrukcjach zrobić jeszcze kombinację wyświetlacz z navi oraz radyjko z grandisa (nie tylko) z możliwością odtwarzania mp3 ale o ile pamiętam nie grało mi cos w kabelkologi i dałem sobie spokój o takie coś:

chyba nie bardzo mogłoby to działac z uwagi, że wyświetlacz dodatkowo pobiera sygnał z napedu CD czyli nawigacji. Widzę, że lubisz sie bawić w lutowanie to może ty dałbyś sobie radę ja niestety nie bardzo znam się na elektronice więc dałem sobie spokój po przestudiowaniu wszelkich dostępnych schematów elektrycznych i braku schematów samych urządzeń.
Co do sprzętu Mitsubishi to moim zdaniem fajnie to hula tylko w standardzie słabe głośniki były aczkolwiek ja w Space Wagonie miałem nawet znośny a nawet dobry odsłuch.
No ale jak tam pan uważa :mrgreen: - powodzenia w dalszych działaniach.
Teraz mam w samochodzie Rockforda i uważam, że jest super, chciałbym założyć 2 din ale niestety ceny strasznie odstraszające, przeważnie stacje 2 din są dostepne ale bez obsługi Rockforda. Natomiast fabryczna stacja MMCS jest już w ogóle z kosmosu - chodzi mi o cenę - ale za to współgra z Rockfordem i można dokonywać ustawień systemu, najtaniej znalazłem za 1500zł ale do mnie potrzeba też jakiegoś dodatkowego bajeru a ta takiego nie miała, była tez taka za 1900 z tym co ja potrzebowałem i to nawet ze wszystkimi wtyczkami.

Kamilio2406 - 28-04-2015, 09:17

No właśnie wszystko to cena i opłacalność inwestowania np: w moim przypadku w 15 letnie już auto w "bajery" bo zwykle nową nawigację można dostać w cenie 200zł, taką z Biedronki + odblokowanie NAVI. Ja mam MIO + odblokowałem sobie NAVi i mam 3 nawigacje w 1 urządzeniu. Na szczęście jednak udało mi się dostać cały FABRYCZNY zestaw navi Mitsubishi za 150zł na necie, naprawiłem sobie wyświetlacz i śmiga. Co do navi to mam tylko ten komunikat że wymaga to płyty cd z obszarem map. Bynajmniej ja to tak rozumiem bo komunikat jest po angielsku. Wcześniej był po niemiecku ale dokonałem zmian w ustawieniach z płyta w napędzie. Płyta dorwana z rosyjskiej strony którą każdy chyba "dłubacz" zapewne zna :) Ja zawsze lubię się bawić co można poprawić ale zawsze jestem za oryginalnym sprzętem dlatego lubię wycisnąć z FABRYCZNEGO sprzętu maksymalnie ile się da :) Ponad to nadmienię, że wciśnięcie i przytrzymanie samego DISP i przekręcenie stacyjki na ON nie powoduje wejścia do menu wyboru pojazdu ;( Nie ma tu znaczenia czy jest płyta CD w napędzie czy jej nie ma.
grzesiopol - 28-04-2015, 21:10

Opłacalność rzecz względną, wymontowując zestaw u siebie chciałem uporządkować sobie środek, zamontowałem radio Pioneera i CB w desce, napęd CD i radio zastąpiłem jednym urzadzeniem zyskując możliwość odtwarzania mp3. Hmm a nawigacja no cóż skoro nie działała to po co mi taki sprzęt :?: Zostawiłem sobie jednak możliwość powrotu do starej konfiguracji i zostawiłem sprzęt w domu, ale sprzedałem go wraz z samochodem bo może następny właściciel chciałby mieć oryginał.
Teraz są inne priorytety wszyscy chcą mieć nawigacje, rejestrator, możliwość odtwarzania filmów, mp3, mp4 i jeszcze innych bajerów inwestują dużą kasę zakupując każde urządzenie z osobna i ginąc w plątaninie kabli. I po co, ja zainwestowałem w 6" tabletofon na androidzie (w cenie niezłej nawigacji) i mam wszystko w jednym łacznie z internetem i telefonem a co najważniejsze na jednym kablu no może na dwóch jeżeli chciałbym sobie podłączyć dźwięk i właśnie to jest opłacalność.
Dokładnie to masz komunikat. "Włóż płytę z właściwym obszarem mapy". Stronę mek i kompania ja też wrzucałem do swoich postów w innych tematach o navi bo jak już wiesz montowana była w różnych modelach Mitsu. Nie każdy jednak umie teraz język rosyjski i nie doczytuje, ja należy prawidłowo nagrywać płyty tego typu. A to powoduje problem z niemożliwością wczytania przez sprzęt. Prawdę mówiąc nawet normalny komputer ma trudności z odczytem tego systemu jest tam specyficzny system plików. Nie wiem czy doczytałeś w moich postach ale napiszę ci że żadnych map nie ma i nie będzie projekt navi na płytach CD jest już zamknięty, jedynym wspieranym projektem są mapy na DVD do stacji multimedialnych MMCS do samochodów produkowanych po 2006. Jesteś informatykiem to możesz się pobawić ściągnij sobie płytę DVD z mapami polski spróbuj porównać pliki na tych płytach, pewnie można to jakoś podpatrzeć za pomocą jakichś explorerów, jednak pewności nie ma czy płyta stworzona w taki sposób będzie odtwarzana w starej nawigacji. Może coś podpasować z innych nawigacji fabrycznych np. mazdy czy volvo, przecież każda marka pojazdów korzystała z zewnętrznych producentów map a może to być ten sam dla wszystkich np Navteq . Ja nie miałem tyle wiedzy i jestem za stary aby taką wiedze nabywać po to aby się w to bawić a ty jak lubisz to możesz popatrzeć co i jak.

Co do wyboru pojazdu to poniżej wrzucam skan z instrukcji do nawigacji. Jak robiłeś wszystko ja napisane to znaczy, że albo może twoja Carisma nie ma pewnych komponentów które może są wymagane albo navi ma jakieś błedy z programem i ewentualnie trzeba nagrać płytę jeszcze raz jeszcze raz tak jak jest to wymagane, moze inną płytę np z mapami szwecji. Jak nagrywać masz tutaj w tym poście http://forum.mitsumaniaki...1387332#1387332



[ Dodano: 28-04-2015, 21:20 ]
A spróbuj zamiast DISP wcisnąć ten przycisk reset, bo chyba w tej ramce jest tak chyba napisane.

Kamilio2406 - 29-04-2015, 00:31

Witam kolego :) Niestety kombinacja przytrzymania DISP i włączenie zapłonu na razie nie daje żadnego efektu. chodzi tu o wybór pojazdu. A mam dodatkowe pytanie jednak odnośnie nawigacji. Czy ktoś już próbował dodanie AUXA do fabrycznego radia nawigacji? Ja będę zabierał się za dodanie funkcji AUX w modelu ph-2000. Nie ma nic w internecie na temat tego modelu o navi już nie wspomnę. Może kolega coś kiedyś znalazł? :) W dodatku sam wyświetlacz nie pokazuje mi ilosci kilometrow jakie można przejechać na danej ilosci paliwa. Są tylko kreski. Średnie spalanie i średnia prędkość mi pokazuje ale ta trzecia opcja nie. Zapewne wiąże się to z tym, że w menu wyboru przy montażu nawigacji wybrany jest jedynie space star. To o czym mówiłem ze nie miałem tam carismy. Nie wiem czy jest osobny firmware dla navigacji dla carismy i np: space star czy to jest stosunkowo uniwersalna navigacja dla tych modeli????
Bizi78 - 29-04-2015, 07:28

Kamilio2406 napisał/a:
Ja będę zabierał się za dodanie funkcji AUX w modelu ph-2000. Nie ma nic w internecie na temat tego modelu o navi już nie wspomnę.

Co nieco po Rosyjsku jest ale do CD, czyli PH-3000.
http://carpc-project.ru/AUX-MITSUBISHI-W142.html

Kamilio2406 - 29-04-2015, 07:45

Dzięki Ci wielkie kolego. Dosiądę w wolnej chwili i na pewno zrobię przeróbkę dla AUX PH-2000 i PH-4500 bo mam po 2 sztuki każdego modelu :) Jak się uda to na pewno podzielę się małą prezentacją :) Zerknąłem na tę stronę to widzę, że podłączają się pod pasmo AM. Lepiej stracić to pasmo a dodać sobie dźwięk z MP3 niż słuchać jakieś ruskie czy chińskie pieśni hehe.
grzesiopol - 29-04-2015, 16:36

Kamilio2406 napisał/a:
Niestety kombinacja przytrzymania DISP i włączenie zapłonu na razie nie daje żadnego efektu. chodzi tu o wybór pojazdu

grzesiopol napisał/a:
Co do wyboru pojazdu to poniżej wrzucam skan z instrukcji do nawigacji. Jak robiłeś wszystko ja napisane to znaczy, że albo może twoja Carisma nie ma pewnych komponentów które może są wymagane albo navi ma jakieś błedy z programem i ewentualnie trzeba nagrać płytę jeszcze raz jeszcze raz tak jak jest to wymagane, moze inną płytę np z mapami szwecji. Jak nagrywać masz tutaj w tym poście http://forum.mitsumaniaki...1387332#1387332



[ Dodano: 28-04-2015, 21:20 ]
A spróbuj zamiast DISP wcisnąć ten przycisk RESET, bo chyba w tej ramce jest tak chyba napisane.


[ Dodano: 29-04-2015, 17:07 ]
Kamilio2406 napisał/a:
W dodatku sam wyświetlacz nie pokazuje mi ilosci kilometrow jakie można przejechać na danej ilosci paliwa. Są tylko kreski. Średnie spalanie i średnia prędkość mi pokazuje ale ta trzecia opcja nie
w instrukcji do nawi przy punktach dotyczących tych parametrów jest odnośnik *-gwiadka i dalej jest napisane;
Cytat:
*Außer einigen CARISMA-Modellen mit Dieselmotor. Bitte wenden Sie sich wegen Einzelheiten an einen MITUBISHI-Händler

Jak już pisałem nie znam się na niemieckim a tłumaczenie techniczne z niemieckiego w googlach jest trudne więc nie wiem o co chodzi a tylko się domyślam, ze niektóre modele Carism mogą nie obsługiwać tych funkcji (pewnie chodzi o diesle a ty masz chyba benzynę z tego co widzę. Jak bedę miał chwilę i ochotę to zeskanuję instrukcję do nawigacji i poprosze adminów aby ją wrzucili do działu download. Jak ktoś bedzie miał ochote to może ja przetłumaczy.
Kamilio2406 napisał/a:
To o czym mówiłem ze nie miałem tam carismy. Nie wiem czy jest osobny firmware dla navigacji dla carismy i np: space star czy to jest stosunkowo uniwersalna navigacja dla tych modeli????
Nawigacja jest uniwersalna dla kilku modeli pisałem juz o tym co do firmware popatrz tutaj http://itexnz.webs.com/ht...s_start_cd.html są tam jekies płyty ale do czego służą to .... hmmm chyba nikt nie wie.
i jeszcze jeden link dla zainteresowanych nawigacją starego typu:
http://akosiroland.syntha...le-archives.php
Jak ktoś chce to nalezy wpisywać w google numery mitsubishi te np MR.... i wtedy wyskoczą wyniki dot nawigacji a wtedy tylko czytać, patrzeć i wymyślać. Kiedyś patrzyłem na te strony ale w chwili obecnej już zapomniałem co było na tych stronach zresztą w większości w języku rosyjskim

Kamilio2406 i jeszcze jedno która płyte nagrywałeś? może spróbuj nagrać inną z innego kraju (te ze strony mek-u).

Kamilio2406 - 29-04-2015, 23:04

BINGO kolego. Twoja podpowiedź okazała się trafna! Przytrzymanie przycisku RESET (F1) i z wciśniętym klawiszem przekręcamy stacyjkę na zapłon (ON) a wówczas po kilku sekundach pojawia się MENU WYBORU AUTKA bez konieczności odłączania zasilania :) Także na pewno komuś się przyda taka opcja :D Ja poproszę o udostępnienie manuala do nawigacji tego po niemiecku. Jeszcze pozostaje rozwiązać zagadkę dlaczego u mnie nie ma CARISMY do wyboru skoro te zestawy były "uniwersalne". Są u mnie do wyboru auta Space Wagon, Space Star, Space Runner ale nie ma Carismy :-( Możliwe, że nawigacje mają jakiś dedykowany firmware do pewnej grupy aut? Przydał by się jakiś DUMP wyciągnięty radia lub navi dedykowany dla CARISMY no chyba, że to kwestia odpowiedniej płyty CD z firmware?
grzesiopol - 30-04-2015, 15:28

I'am the best. :D :shock: winner takes it all :wink: cieszy mnie, że się w końcu udało.

Z manualem zobaczę co mi się uda ale mój pożyczony skaner jest cieniutki i mogę mieć problem.
Jak możesz to napisz mi numer twojej nawigacji ten na naklejce np MR...... Co jedynie mogę ci powiedzieć, ze były montowane nastepujące napędy CD/nawigacji w Carismach - MR502897, w Space Starach bez modelu 1,6 tak samo, Pajero Pinin 1,8 i Space Wagon i pewnie w Space Runnerach ale tego nie znalazłem, zamiast tego numeru może być też MZ312139 (ja miałem właśnie taką w 2003r.Space Wagon), to była nowsza od tej MR.
Spróbuj jeszcze z tymi płytami ale myślę, ze problem może tkwić raczej po stronie samochodu niz nawigacji tzn może nie być do końca do twojego modelu, może czegoś brakować. Ewentualnie ściągnij sobie manuale do Carismy, Space Stara za zwłaszcza "wiring diagram" i popatrz na wtyczki wyświetlacza, radia i nawigacji czy maja takie same przyłącza, czyli czy są doprowadzone wszystkie komponenty i czujniki. Ewentualnie zobacz w tym manualu co ci wskazywałem wcześniej Chassis electrical z tego postu http://forum.mitsumaniaki...1390491#1390491 tam sa rozpisane wtyczki i jakie komponenty są podłączane, porównaj sobie Space Stara i Carismę z tym co ty masz i będziesz wiedział.
Zastanawia mnie jak liczone jest średnie zużycie paliwa, średnia prędkość i pozostały zasięg.

Kamilio2406 - 30-04-2015, 16:29

No witam :)

Oto co mam jeśli chodzi o nawigację ze Space Star'a:

Model Radia:
MR337280 - numer katalogowy dla Space Star
Model: RX-7E96WTZ
###########################################################
Model napędu do NAVIGACJI:
020163
MR383318 - numer katalogowy dla Space Star
CU-450
8x12
System P028
###########################################################

Co do braku danych pokazywania ilości kilometrów jakie powinienem mieć na danym zbiorniku paliwa to nadmienię iż problem występuje jedynie w zestawie nawigacyjnym. Zakładam, że problemem może być właśnie brak przy wyborze auta. Jak miałem monochromatyczny komputer pokładowy to oczywiście takie dane mi pokazywał bez najmniejszego problemu.
Co do wyposażenia to w katalogu opcji dodatkowych jest wzmianka o navi. Niestety nic nie mówią o konfiguracji itp.
Jeśli chodzi o sprawdzenie połączeń to już przestudiowałem wszystko i połączenia są w pełni kompatybilne.




No chyba, że tu problemem jest sama nawigacja. W końcu jest to wersja MR a może ma być wersja MZ?

grzesiopol - 03-05-2015, 14:15

Wybór auta raczej nie powinien mieć znaczenia dla działania samego przeliczania, o ile sobie przypominam to u siebie za pierwszym razem nie miałem wybranego Space Wagona i wszystko chodziło bezproblemowo. Wybór auta powinien mieć znaczenie w przypadku diesel-benzyna bo może inne są parametry do przeliczania. Spróbuj wybrać zbliżony model do Carismy i wtedy sprawdzić czy będziesz miał zasięg pojazdu. W manualu w procedurach inspekcji dot Multi Center Display jest napisane, że w przypadku prawidłowego działania średniego zużycia i średniej prędkości należy wybrać model auta, w twoim przypadku brak jest możliwości wyboru auta więc coś brakuje ci (jakiegoś komponentu lub nie można odczytać jego danych) aby prawidłowo pokazywał ci zasięg. Problem tkwi w sygnale ze wskaźnika paliwa, u ciebie po prostu może go nie otrzymywać. Wskaźnik podłączony jest do wyświetlacza w przewodzie nr 33 tej mniejszej wtyczki w wyświetlaczu zobacz czy masz ten przewód , jak tak to wina leży po stronie wyświetlacza (bo monochromatyczny przecież działał) jak nie masz przewodu to wszystko jest jasne - nie może ci działać zasięg pojazdu. Na tym przewodzie powinno pokazywać ci napięcie od 0,1 do 3.0 volta, jak tak będzie to znaczy, że wyświetlacz jest do duszy i trzeba go zmienić. Może też tak być że będziesz miał napięcie ale wtedy będzie to znaczyło, że po prostu w twojej Carismie musi tak być i koniec. I jeszcze jedno zasięg powinien pojawić się dopiero po jakimś czasie jeżeli nawet nie po kolejnym tankowaniu. Zrób eksperyment skasuj dane średnie pojeździj trochę (myślę, że 50-100 km) i pojedź zatankować trochę paliwa


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group