To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - moje trzy diamenty

SiM - 13-11-2010, 22:22

Dziś odebrałem miśka z serwisu. w końcu dla czystego sumienia wymieniłem rozrząd.
SiM - 29-11-2010, 18:43

kolejne kilometry mijają a w autku nic się nie dzieje :) Dziś po ataku zimy sprawdzian miały zimówki i z czystym sumieniem mogę powiedzieć, że zdały ten egzamin na 5.
KamilR10 - 05-12-2010, 16:08

Świetne auto, idealny Avance 2.5 V6 manual:D
ApAcHoS - 07-12-2010, 18:31
Temat postu: Re: moje trzy diamenty
Przesliczne auto, lekka gleba by się przydała i będzie idealnie.
SiM - 07-12-2010, 19:43

KamilR10, ApAcHoS, dziękuję :oops:

ApAcHoS napisał/a:
lekka gleba by się przydała

myślałem o tym ale moim marzeniem jest mieć drugi samochód na zloty, a galant ma być komfortowym środkiem do podróżowania. 8) Jeżeli się nie uda to galant pójdzie w dół i dostanie wypasione koło. :twisted:

SiM - 01-01-2011, 21:07

Podczas przerwy świąteczno-noworocznej Misiek bez trudu łyknął ponad 1200km legitymując się spalaniem rzędu 8,5l/100km. Powoli zbliża się czas wymiany oleju i zastanawiam się czy nie przejść na pełen syntetyk jakiejś popularnej firmy żeby nie było problemu z zakupem dolewek. Teraz jest wlany półsyntetyk shella i podczas podróży miałem problem z dokupieniem bo akurat tej stacji jak na złość nie było w pobliżu.
Tomek - 03-01-2011, 23:48

SiM napisał/a:
moje wygląda następująco:

Obrazek

tak jak mówiłem nic specjalnego ale dla mnie wystarcza poza tym ładnie się komponuje w kabinie.


mam takie samo
kupilem glownie dlatego, ze z wszystkich jakie ogladalem ten najlepiej sie komponuje z oswietleniem Gala i HCkami
no i cena przyzwoita, jak sie nie ma wymagan zbyt wygorowanych

SiM - 11-02-2011, 17:28

Witam po dłuższej przerwie. U miśka nic złego się nie dzieje więc nie pisałem na forum. Kolejne kilometry połknięte bez problemu.
Zmobilizowałem się w końcu ogarnąć sprawę świecącej kontrolki check engine:

P0431 warm up catalyst deteri oration 2
P0155 oxygen sensor 2 (front) heater

może mi ktoś przybliżyć co kryje się pod tymi błedami? z tego co sam się domyślam to padła sonda lamba (tylko która) i kończy się katalizator. może ktoś zweryfikować moje podejrzenia?
z góry dziękuję za odpowiedź.

robertdg - 11-02-2011, 18:01

Według manuala nie ma takich kodów błedów, czym diagnozowałeś te błedy :?:
SiM - 11-02-2011, 18:16

kolega ma 2 interfejsy (1 takie małe niezależne urządzenie a drugie wyglądało na palmtop z wgranym jakimś programem nie powiem ci firmy ) do diagnozowania obd2 i no obu wyszło to samo.
SiM - 13-02-2011, 11:18

podbijam i ponawiam pytanie. bardzo zależy mi na rozwiązaniu tego problemu. stało się to dla mnie swoistym wyzwaniem i bardzo działa na ambicje ;)

Cytat:
Witam po dłuższej przerwie. U miśka nic złego się nie dzieje więc nie pisałem na forum. Kolejne kilometry połknięte bez problemu.
Zmobilizowałem się w końcu ogarnąć sprawę świecącej kontrolki check engine:

P0431 warm up catalyst deteri oration 2
P0155 oxygen sensor 2 (front) heater

może mi ktoś przybliżyć co kryje się pod tymi błedami? z tego co sam się domyślam to padła sonda lamba (tylko która) i kończy się katalizator. może ktoś zweryfikować moje podejrzenia?
z góry dziękuję za odpowiedź.

robertdg - 13-02-2011, 12:02

SiM, Chcesz ten problem rozwiązac naukowo, czy obrazowo :?: :lol:

A tak konkretnie:

Nie wiem czy dobrze rozumuje, bo manual nie określa tych błedów, ale bład P0155, mówi bank 2, czujnik pierwszy, wiec domniemam, że bank pierwszy jest przy chłodnicy, a bank 2gi jest przy ścianie grodziowej, sonda pierwsza, to ta przed katalizatorem, bład P0431 definiuje wadliwość działania katalizatora.

SiM - 13-02-2011, 12:07

Z natury jestem typem samouka i do całej zdobytej wiedzy dochodzę próbując, szukając, testując, ale rzadko kiedy mam okazję podpierać się na stricte naukowych podstawach. Więc zacznę od próby obrazowej a jak się nie uda przejdę do naukowej ;)

robertdg, też tak mi się wydaję że chodzi o sondę w przednim kolektorze. Czy można ją jakoś sprawdzić np miernikiem i jak to zrobić? Czy od razu wymienić?

Cytat:
bład P0431 definiuje wadliwość działania katalizatora.

tego się obawiam ale nasuwa mi się pytanie. Błąd ten musi pochodzić z sondy za katalizatorem która sprawdza czy spaliny za są lepsze od tych przed. A jeśli ta 1-sza sonda podaje zaniżone wartości to nawet właściwy odczyt z sondy za katalizatorem może być wyższy co może skutkować pojawieniem się ww. błędu

robertdg - 13-02-2011, 12:14

SiM, zaczne, od tego, że manual definiuje konkretna sonde, albo jej grzalke za pomoca odpowiedniego kodu, a m.in. są to kody P0130, P0135, P0136, P0141, P0420 - to nieprawidłowe działanie katalizatora

Manual plik 13.pdf w suplemencie 2001 dokładnie opisuje jak dojść do rozwiązania kłopotów, od strony 21.

Skanowanie sond najlepiej przeprowadzić w trybie rzeczywistym skanerem diagnostycznym.

SiM - 13-02-2011, 12:20

Cytat:
Manual plik 13.pdf w suplemencie 2001 dokładnie opisuje jak dojść do rozwiązania kłopotów, od strony 21.

jeszcze do suplementu nie dotarłem - utknąłem w części podstawowej rozdział "engine and emmision control"- ale zaraz poczytam w dodatku. dzięki za naprowadzenie poszukiwań we właściwe miejsce.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group