To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Sigma/Diamante Techniczne - Problemy z elektryką

wojtas - 23-10-2010, 08:55

krzysiek65 napisał/a:
włączenie klimatyzacji powoduje natychmiastowe odparowanie szyb w całym aucie .to zdecydowanie najlepszy sposób. przy zimnych szybach a szczególnie w obecności pasażerów żadne nadmuchy nie pomogą.


Masz rację. Pod warunkiem, że jest sprawna :P

krzysiek65 - 24-10-2010, 10:31

jeszcze jedna uwaga. Nad regulatorem siły nadmuchu są guziki : nawiew od zewnątrz i obieg zamknięty. Przy włączonym obiegu zamkniętym szyby parują non stop.
painkiller - 25-10-2010, 08:20

VirMan napisał/a:
tak przy okazji - czemu używasz wiatraczka do przedniej szyby - ona ma bardzo dobrą wentylację.. ?


Ponieważ wentylator od nawiewu padł (chyba on) a jak na razie żaden znany mi elektryk nie chce się za to zabrać. Ja próbowałem dwa razy go wymontować ale nie mam cierpliwości ani tak małych rączek jak żółci twórcy tego auta:/

VirMan - 25-10-2010, 09:39

to zapraszam do siebie ( można jeszce do tarnowa w krótkim terminie) to ci zrobię szybko :)
lukasz12 - 25-10-2010, 09:40

To o powinno być pomocne. Już nie pamiętam jak jest podłączony silnik, ale jeśli wtyczka jest dostępna od spodu to sprawdź czy działa zasilajac go bezpośrednio z akumulatora.



Uploaded with ImageShack.us

painkiller - 25-10-2010, 11:04

VirMan napisał/a:
to zapraszam do siebie ( można jeszce do tarnowa w krótkim terminie) to ci zrobię szybko :)


Dziękuję za zaproszenie, chętnie skorzystam gdy wszystkie możliwości zawiodą:)

lukasz12 napisał/a:
To o powinno być pomocne. Już nie pamiętam jak jest podłączony silnik, ale jeśli wtyczka jest dostępna od spodu to sprawdź czy działa zasilajac go bezpośrednio z akumulatora.


Wydrukowałem sobie przesłane przez Ciebie zdjęcie, mam jeszcze wydrukowany cały rozdział z książki od Sigmy. Miałem podjąć jeszcze jedną próbę w zeszły weekend ale się nie udało.

Jeszcze jedno pytanie: orientujecie się czy pasuje wiatraczek z innego modelu (np. Pajero czy czegoś takiego)

Slaw - 25-10-2010, 12:15

Możliwe ,ze padł komputer od nawiewu,niekoniecznie sam wentylator
VirMan - 25-10-2010, 14:10

nie wiem czy pasuje , ale mam taki wentylatorek :)
painkiller - 25-10-2010, 15:05

Slaw napisał/a:
Możliwe ,ze padł komputer od nawiewu,niekoniecznie sam wentylator


Wentylator bo na początku chodził normalnie, potem czasem słychać było piszczenie (jakby zacierające się łożysko) i zaraz potem zdechł na amen. Panel się świeci, steruje kanałami nawiewu (słychać/widać jak się rusza po zdemontowaniu schowka). Gdy naciśnie się przycisk od regulacji siły nawiewu nic się nie dzieje, oprócz tego że w momencie ustawienia na MAX spod schowka dochodzi dźwięk "PYK" i tyle.

Tak wygląda panel sterujący

Slaw - 25-10-2010, 16:23

Bez zdjęcia kokpitu będzie ciężko dostać się do wentylatora
mazda10000 - 20-02-2011, 19:02

Ja ściągałem całą deskę rozdzielczą i wszystko już podłączyłem, działają wszystkie nawiewy, działają wszystkie kontrolki i podświetlenie wszystkiego, ale problem polega na tym iż straciłem iskrę i nie wiem co teraz, kilka wtyczek mi zostało wolnych, ale w związku z tym że mam 2 instalacje audio, w aucie była kiedyś zmieniarka płyt i telefon to kilka by ich i tak zostało... macie może pojęcie czego nie zrobiłem, albo co zrobiłem nie tak?
lukasz12 - 20-02-2011, 22:23

Ha...jakie to wtyczki...w Sigmie jest kilkadziesiąt wtyczek pod kokpitem i bez chociażby zgrubnego wskazania ich lokalizacji to można sobie szukać...najłatwiej by było jakbyś mógł zrobić zdjęcia. Ewentualnie jesli chcesz samodzielnie szukać to w serwisówce elektrycznej jest rozpiska wtyczek - niestety jest jedynie wskazana ich lokalizacja i funkcja a nie jest opisane jaki mają kształt i po ile złączy no ale zawsze coś.
mazda10000 - 24-02-2011, 20:09

A więc tak oprócz teog wszystkiego co napisałem wcześniej nie pali się kontrolka check engine i zrobiłem zdjęcia wtyczek które zostały mi i nie wiem do czego są, przed rozebraniem też zrobiłem kilka fot i też je wrzucę

[ Dodano: 24-02-2011, 20:31 ]
To jest na dość długim kablu, ale z tego co pamiętam to po stronie pasażera
http://img820.imageshack.us/i/p2402111815.jpg/
To jest nad kolanami kierowcy, za coin boxem
http://img690.imageshack.us/i/p2402111813.jpg/
Ten żółto czarny kabel zaczyna się przy podłodze ( to jest jakaś masa, tylko nie wiem do czego)
http://img64.imageshack.us/i/p2302111803.jpg/
Tu już zdjęcia jeszcze przed rozebraniem( przynajmniej nie do końca :D )
http://img189.imageshack.us/i/p0402111202.jpg/
http://img715.imageshack.us/i/p040211120201.jpg/
http://img62.imageshack.us/i/p040211120301.jpg/

[ Dodano: 24-02-2011, 20:43 ]
Ta czarna wtyczka
http://img843.imageshack.us/i/p2302111800.jpg/
Ta żółta też nie wiem od czego jest
http://img340.imageshack.us/i/p2302111801.jpg/
http://img821.imageshack.us/i/p230211180001.jpg/

lukasz12 - 25-02-2011, 01:28

Ta czarna wtyczka
http://img843.imageshack.us/i/p2302111800.jpg/ - wygląda jak od podgrzewania siedzeń - powinna być obok niej taka sama tylko biała czyli pewnie to
http://img821.imageshack.us/i/p230211180001.jpg

Ta żółta też nie wiem od czego jest
http://img340.imageshack.us/i/p2302111801.jpg/ - wygląda jak od sterownika tempomatu - nie chce mi się liczyć kabli. Ewentualnie sterownik ETACS który jest obok.

Jak nie świeci check ENGINE to wiadomo - ECU nie ma zasilania lub nie ma połączenia ECU - lampka w kokpicie. Ale pewnie nie ma zasilania dlatego możesz próbować odpalić :-)
Jesteś pewien że tylko te wtyczki pozostały niepodłączone???
Z tego co widze na schemacie elektrycznym to zasilanie przekaźnika ECU jest bezpośrednio spod maski.

Na tej wtyczce ( http://img820.imageshack.us/i/p2402111815.jpg/ - kolor kabla od zasilania CZARNY z BIAŁYM PASKIEM) być może jest zasilanie cewki...i wzbudzanie ECU ze stacyjki. To może być przyczyną nieświecenia CE. Gdy ECU dostaje sygnał że stacyjka jest w pozycji ON - uruchamia sobie przekaźnik zasilający cały układ (wtryski, główne zasilanie, itd). Zasilanie natomiast jest wyłączane później. Po wyłączeniu stacyjki dopiero po kilku sekundach słychać kliknięcie po prawej stronie - to właśnie wtedy ECU rozłącza ten przekaźnik i przechodzi w stan czuwania)

mazda10000 - 25-02-2011, 11:26

Dzięki Łukasz, przypuszczam tylko wtyczki są nie podpięte, prawdopodobnie ta ostatnia o której pisałeś jest przyczyną, pamiętam jak ją rozpinałem bo ma tą gąbkę na sobie i musiałem ją rozrywać, ale za cholerę nie mogę znaleźć od niej wtyczki. A komputer jest ok, wczoraj go wyciągałem i oglądałem od wewnątrz
http://img146.imageshack.us/i/p2402111730.jpg/
http://img811.imageshack.us/i/p240211173001.jpg/
Nic tam nie wylało i nic się nie spaliło, cała płyta jest czysta, i do KOMPUTERA wszystko jest podłączone, zresztą w ogóle go nie ruszałem przy zdejmowaniu deski



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group