To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - Czy to termostat?

robertdg - 01-02-2013, 21:28

Nowy nie zawsze oznacza sprawny, sprawdzić na kompie jak ecu widzi temperature i wtedy będzie jakiś pogląd na sprawe
plecho1 - 01-02-2013, 21:30

A jaki kupiłeś ten nowy? Aby dokładnie sprawdzić termostat, sprawdź czy podczas rozgrzewania auta rozgrzewają się dwa grube węże idące do chłodnicy. Przy sprawnym termostacie do momentu jego otwarcia ciepły powinien być tylko górny wąż, dolny powinien być zimny. Jeśli obydwa będą się nagrzewały, to na pewno nie domyka się termostat.
gitara - 01-02-2013, 21:41

termostat sprawdziłem metodą do gorącej wody i się otwarł , w miarę spadania temperatury się zamykał . jutro sprawdzę jeszcze te węże ... a nie może być uszkodzony jakiś czujnik ? podobno są jeszcze dwa
robertdg - 01-02-2013, 21:46

A jaka temperatura otwarcia była gdy sprawdzałeś :?:
gitara - 01-02-2013, 21:52

to była prowizorka , po prostu wrzuciłem go do gorącej wody chciałem sprawdzić czy sie otwiera i zamyka . i na wygląd wygląda że jest dobry , sam już nie wiem

[ Dodano: 01-02-2013, 21:57 ]
chciałbym po prostu wiedzieć gdzie są jeszcze jakieś czujniki odpowiedzialne za wskazania temperatury

artnam - 21-09-2013, 18:31

Carisma 1.9TD 97r A ja mam następującą zagadkę, wymieniłem już trzeci termostat, bo temperatura zatrzymuje się mniej więcej na 2/3 skali, pierwszy miałem od kiedy kupiłem samochód, drugi wahler od maja, i wczoraj założyłem gatesa, na każdym z tych trzech to samo. Czyli wadę termostatu mogę raczej wykluczyć. Wskazówka dochodzi do momentu o którym pisałem i ani drgnie w jedną i drugą stronę. Układ nie jest zapowietrzony, bo jest samoodpowietrzający, ogrzewanie działa perfekcyjnie, nie zauważyłem wzrostu spalania. Stawiam na zielony 3 pinowy czujnik temperatury, ale nie chcę kupować w ciemno jak termostatów. Dlatego pytam was: czujnik czy jeszcze coś innego wchodzi w rachubę?
robertdg - 21-09-2013, 20:59

Podenij pod kompa i sprawdź jaką temperaturę widzi ECU, jezeli prawidłowa to wskazówka może być przestawiona
artnam - 22-09-2013, 11:18

Spróbuję wymrugać, chociaż jeszcze nigdy tego nie robiłem, programu i kabla do podłączenia nie mam, a jeżeli chciałbym taki kupić to jaki i jaki program?
plecho1 - 23-09-2013, 21:03

Raczej wymruganie błędów nic nie da i raczej w tym silniku tego nie zrobisz. Nie wiem jak w tym silniku ale ja w swoim aucie miałem podobny problem, miałem termostat na wyższą temperaturę i na początku też taki sam kupiłem. Kupiłem ostatecznie właściwy i problem się rozwiązał.
Batmanikus - 11-10-2013, 10:02

Co może być przyczyną jeśli przez środkowy nawiew leci ciepłe a przez boczne chłodnijże? Wskazówka utrzymuje prawidłowe wartości - minimalnie mniej niż 90 st
artnam - 07-11-2013, 15:02

Ja uporałem się ze swiom problemem. Przyczyną był czujnik temperatury zielony 3 pinowy, teraz mam jeden zbędny termostat wahlera.
Borysław - 07-01-2015, 20:17

A co byście powiedzieli na taki przypadek.
Walczyłem w 1.8 Gdi z klimatronikiem.Przed przeniesieniem czujnika testowałem sporo ustawień i na wszelki wypadek wymieniłem termostat.
Silnik wg. wskaźnika temp. normalnie się nagrzewa itp.Wskazówka zatrzymuje się na środku skali jakby była co najmniej po Liderinie albo innych zapalnikach konaru i ani drgnie :D
Problem jest taki, że górny wąż chłodnicy jest ciepły a dolny zimny, nawet po przejechaniu 30 km.
Oba trochę pęcznieją ale UPG wykluczyłem, ponieważ nie ma do tego podstaw.
Możliwe aby nowy termostat się nie otwierał a całe ciśnienie znajdowało ujście przez odpowietrznik w samym termostacie? Wybieram się za niedługo do Berlina i nie chciałbym żadnych przygód po drodze.

robertdg - 07-01-2015, 20:29

Jakby sie termostat nie otworzył to silnik by sie zagodowal, podepnij kompa i zrób parametr pracy rzeczywistej
MichciuGT - 07-01-2015, 20:44

Borysław napisał/a:

Problem jest taki, że górny wąż chłodnicy jest ciepły a dolny zimny, nawet po przejechaniu 30 km.


A czy tak przypadkiem nie powinien działać sprawny układ chłodzenia? ;)
skoro trzyma temp. tak jak trzeba tzn. że jest dobrze :)

Borysław - 07-01-2015, 20:44

robertdg napisał/a:
Jakby sie termostat nie otworzył to silnik by sie zagodowal, podepnij kompa i zrób parametr pracy rzeczywistej

Z podpinaniem Ecu do Pc już dawno się poddałem.Mam trzy kable(ELM327,Vag KKL i jakiś Can Renault,Dacia,Nissan) i nic z tego.Robię wszystko jak w opisie na forum i lipa.
Zaraz wyjmę z bagażnika stary termostat i wrzucę go do gara a jak będzie ok to jutro go zamienię z powrotem.Temperatura spadła dopiero do -5 stopni więc nie powinno być problemu ale martwią mnie te twarde węże.Nawet korek chłodnicy dzisiaj zamieniłem na 100% sprawny i dalej to samo.
Lubię ten samochód ale nie przypadkiem to ,,charyzma" ;)

[ Dodano: 07-01-2015, 21:42 ]
Zrobiłem potrawkę ze starego termostatu.Ładnie się otworzył a później zamknął.Jutro trafia na swoje stare miejsce a nowy trafia do gara.Jeżeli i nowy się otworzy to jestem w kropce :roll:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group