To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[92-96]Galant E5xA - [E55A 2.0] skrzypiące hamulce

jacek11 - 07-05-2011, 21:45

To jest komplet na zacisk dwu tłoczkowy.Pewnie dlatego nie pasuje:)
Krejzi - 07-05-2011, 21:48

co za żłoby... nie pasowało mi to ze na odpowietrznik jest tylko jedno ale pomyslalem moze jakies takie ich widzimisie. od kiey to w E55A byly 2 tłoczkowe :/ no tak wszystko jasne teraz heh

[ Dodano: 07-05-2011, 21:54 ]
no ale narazie wazne ze mam zacisk z opowietrznikiem :) sprobuje jakos to ogarnac i pojade o IC i zagaam do nich grzecznie .

[ Dodano: 08-05-2011, 20:34 ]
Panowie a gdzie mozna dostac reperaturki do tych zacisków ?

bprzemo13 - 05-06-2011, 21:29

Krejzi ja w końcu wymieniłem klocki z myślą że to one skrzypią ale po kilkudziesięciu km problem powrócił:( tłoczki rozebrane , prowadniczki przesmarowane a skrzypienie pozostało, załamka. Przy wymianie klocków zauważyłem że mam wyrąbaną tuleję wachacza prostego dolnego może on tak skrzypi, po wymianie dam znać. A tak na marginesie: smaruje się tłoczek jakimś smarem żeby się nie zapiekał?
Hugo - 05-06-2011, 23:18

bprzemo13 napisał/a:
Krejzi ja w końcu wymieniłem klocki z myślą że to one skrzypią ale po kilkudziesięciu km problem powrócił:( tłoczki rozebrane , prowadniczki przesmarowane a skrzypienie pozostało, załamka
Czy zaciski hamulcowe mają duży luz na prowadnicach? Taki, powiedzmy, przesadnie duży?
bprzemo13 - 05-06-2011, 23:34

Luzy są minimalne, według mnie wszystko jest ok tylko skąd to skrzypienie?
Krejzi - 05-06-2011, 23:45

a ja u siebie zrobilem regeneracje zaciskow przepompowalem plyn, wysmarowalem wszystko smarem miedzinym lacznie z tyłem klocka. i jest ciuchutko slicznie i cacy :D
Wszyc - 05-06-2011, 23:59

Nie smaruje się tłoczka tłoczek jest smarowany przez płyn hamulcowy jak wyjmiesz tłoczek w celu wymiany uszczelek trzeba go i tak palcem wysmarować płynem hamulcowym by wszedł do środka z powrotem wpychanie go na chama bez przesmarowania płynem hamulcowym nie jest dobre dla uszczelek...

Krejzi napisał/a:
wysmarowalem wszystko smarem miedzinym lacznie z tyłem klocka. i jest ciuchutko slicznie i cacy :D


I tak powinno się robić :) prowadnice powinny być przesmarowane smarem miedziowym lub grafitowym można też dodatkowo papierem ścierny zerwać farbę na klockach hamulcowych w miejscu ich przylegania do blaszek ustalających blaszki też przesmarować ale delikatnie by nie natłuścić powierzchni klocka i tak by nadmiar smaru nie spływał po klocku...

Jeżeli blaszki ustalające są proste nie szorują o tarcze hamulcową klocki są nowe prowadnice chodzą równo, osłona termiczna za tarcza hamulcową nie ociera to tarcze nie mogą występować piski z układu hamulcowego... prowadnice raczej nie będę piszczeć gdyż ruchy zacisku są nie wielkie...

Krejzi - 06-06-2011, 00:01

mi sie tez wydaje ze jedna z glownych przyczyn byly prowadnice ( te sruby ) a raczej rozerwana gumka na jednej z nich ( gumka jest tylko na jednej ) wraz z zestawem naprawcyzm dostajemy taką wlasnie, przez to zacisk mogl chodzic nie rowno i powodowac jakies trzaski, postaralem sie i teraz chodzi na prawde swietnie :)
Wszyc - 06-06-2011, 00:11

no ta gumeczka to bardzo ważna sprawa zakładam że ją każdy ma :P zacisk chodzi równo dzięki niej dodatkowo przesmarowana spręża delikatnie powietrze/smar na krótki czas co pozwala szybciej odbić zaciskowi od tarczy, pomaga to systemowi ABS który działa pulsacyjnie jak każdy wie :P
Krejzi - 06-06-2011, 00:21

po prostu najlepiej zrobic full przeglad dokladnie i starannie ;)
Wszyc - 06-06-2011, 00:36

No dokładnie tym bardziej że pełna regeneracja to nie jest trudny zabieg ja go przeprowadziłem z przodu 2lata temu kiedy jedyne co wiedziałem to jak się koło zmienia w samochodzie i jak podładować akumulator :) tylko żałuje że nie kupiłem nowych odpowietrzników bo zorały mi się na nich miejsca na klucz bo miałem jakiś już sfatygowany klucz :)
Krejzi - 06-06-2011, 08:19

a widzisz ;) ja zrobilem nawet z odpowietrznikami tyle, ze ja musialem wymienic jeden zacisk to pomalowalem zaciskz jarzmem i wymienilem ( mialem urwany odpowietrznik ) a na samochodach znam sie tyle co wyczytam na forum ;d
bprzemo13 - 06-06-2011, 11:13

To pozostało mi jechać do IC po reperaturki i do roboty. Jak zrobię to dam znać
Krejzi - 06-06-2011, 11:16

w IC nie maja. przynajmniej wg. strony ( na stronie sa ale do dwutloczkowych wiem bo niestety dalem sie nabrac i zamowilem u nich. dostalem na dwutloczkowe a w ich katalogu nie ma takich na jednotloczkowe ale mozna szukac po srednicy tloczka 60mm, no chyba ze potrzebujesz na 2tloczkowe ;) )
Wszyc - 06-06-2011, 14:46

w IC jest ale pod inną nazwą pobajże Lancer CB0 kombi 4x4 tak chyba brałem ale nie mam pewności najlepiej zmierzyć średnice tłoczka i poszukać sobie i zlukać na fotce czy zestaw jest podobny do naszych :P


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group