To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Ogólne - Podgrzewane fotele Carisma 1.8 96 r - instalacja

MikeDID - 29-09-2011, 10:25

Cześć,
Raczej nie 2 przewody tylko dwie wiązki przewodów. Zgadza się?

Pierwsza wiązka jest do poduszek powietrznych (zółta wtyczka).
Druga wiązka jest do grzejników (czarna wtyczka).


W wiązce od grzejników, masz trzy przewody. Masa, i 2xzasilanie do mat (jedno do komfortowej temperatury, drugie do grzania :) ).

Szukaj włączników od carismy, raz że będą pasować w otwory to będziesz je miał od carismy, nie od volvo.

Jeśli nie będziesz miał od carismy to moga być od volvo, tylko musisz sprawdzić czy wejdą w otwory. Elektrycznie nie ma znaczenia bo tutaj nie ma żadnej skomplikowanej rzeczy, są dwa poziomy grzania i tyle.

Cornholio - 29-09-2011, 10:49

Właśnie chodzi o to, że od foteli (od mat grzewczych) odchodzą tylko 2 przewody (poduszki w vovlo są bezprzewodowe SIPS). We włącznikach od volvo są tylko 2 pozycje ON i OFF.
MikeDID - 29-09-2011, 11:18

No to w takim przypadku mają tylko jeden poziom podgrzewania, może tylko 'komfort'.
Cornholio - 29-09-2011, 12:11

A jak można sprawdzić te maty czy są w ogóle sprawne. Sprawdzałem tylko miernikiem oporność 1,8 OHMa, buzzer piszczy także przewodzi prąd... Czy to wystarczy?
MikeDID - 15-10-2011, 10:05

Dobrą masz. Rozumiem, że sprawdziłeś tylko jedną matę (np. tylko na siedzenie, bez oparcia).

Na całe siedzenie masz dwie maty, połączone szeregowo. Ze wzorku na prawo Ohma i na moc wychodzi, że na jedno siedzenie idzie ok. 40W, czyli troszkę będą grzać. Podejrzewam, że w matach jest termostat, który będzie odpowiednio dawkować ciepło.

Ja w swoich matach mam dodatkowo poziom coś a'la komfort, ok 20W.

rasiak1980 - 23-10-2011, 19:07

w macie nie ma termostatu jest tylko kabel zasilający podłączony wcześniej do modułu elektronicznego moduł mierzy opór maty który w momencie nagrzewania rośnie i w ten sposób steruje pracą maty
MikeDID - 24-10-2011, 16:48

To raczej piszesz o jakimś seryjnym podgrzewaniu, który może działać w taki sposób jaki opisałeś. Choć wg mnie to ciężkawo może działać, ale to zależy od sposobu wykonania.

Normalnie gdy sobie sam sobie sprawiasz podgrzewanie, to podłączasz je pod zapłon i zasilanie. Zapłon steruje przekaźnikiem w wiązce od mat, który załącza zasilanie do mat (gdy włącznik podgrzewania jest załączony). I nie ma mowy tutaj o tak 'inteligentnym' sterowaniu. W takich przypadkach jest montowany, nazwijmy to, czujnik w macie, którą wkłada się w oparcie, dzięki któremu mata odpowiednio dawkuje ciepło.

ttomek551 - 10-12-2011, 21:20

A orientuje się ktoś może jak wygląda sprawa z przekaźnikami do podgrzewancyh foteli? Czy można je zastąpić innym przekaźnikiem tak jak np. przekaźnik halogenów przednich? Ogólnie myślałem też nad przełącznikiem np. ze skody octavii, który ma 5 poziomów i płynną regulację, tylko nie wiem, czy spisałoby to egzamin :( ale wtedy przełącznik byłby też znacznie tańszy, bo płacimy za jeden (zawiera w sobie sterowanie dwoma fotelami) i z tego co oglądałem to dałoby radę zamontować go w miejsce jednej z poziomych zaślepek obok ręcznego, a dokładniej tam gdzie były przyciski kontroli trakcji, centralnego zamka oraz funkcji HOLD z "automatu" (mowa o Carismie przed liftingiem). Jeśli kotś dysponuje jakąś wiedzą to proszę o radę :)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group