Carisma - Techniczne - ALUSY W CARISMIE - MAM PROBLEM
Matejko - 14-11-2006, 23:13
mazak napisał/a: | FELGI DBV:
Rozstaw śrub: 114,3
ET: 38
opona: 185/65/R15
|
nie ma bata musza pasowac, sruby plywajace - moze bardziej chodzilo o sruby z taka podkladka, albo moze felgi byly na stozku a ty masz sruby z kula lub odwrotnie
mazak napisał/a: | koła ponoć na piastę wchodziły (po wyjęciu żółtych ograniczników - widać na zdjęciach) |
wyjmij 'to zolte' i zmierz srednice otworu jaka jest bez tego, jesli ma 67 jest ok, jesli ma wiecej to musisz 'to zolte' roztoczyc na 67mm, pozniej zalozyc kolo na piaste - sprobowac dokrecic srubami ktore masz, zrobic 100km sprawdzic czy sruby sie nie poluznily
Anonymous - 14-11-2006, 23:35 Temat postu: ALUFelgi problem... Witam,
Dzięki bardzo za szybką odpowiedź.
Chyba sam zasiądę do kółek i dopasuje...
Ludkowie u kapciarza mieli problem z pierwszym atakiem zimy i kolejką klientów...
pewnie dlatego po łebkach sprawdzili te felgi.
Pozdrawiam,
MaZaK
wolgaster - 16-11-2006, 16:38
Tulejki już dorobione. Ścianka bardzo cienka ale najważniejsze że felga się wycentruje. Teraz czeka mnie tylko zakup opon. Prawdopodobnie padnie na 195/40/17 Pirelli P Zero . Drogie opony ale mam nadzieję że po założeniu 195 nic nie będzie tarło i rant się uratuje a tym samym z ingerencją w blacharkę nie będzie problemu-pozornie bo przez pier... drogowców i nie zabezpieczoną studzienkę dokładka zderzaka a tym samym zderzak do klejenia i lakierowania.
Anonymous - 16-11-2006, 18:06
brales pod uwage ze ta opona bedzie o prawie 1 cm mniejsza w obwodzie od seryjnej? czyli auto nizsze.
Matejko - 16-11-2006, 18:43
fajne te pierscienie - masz gdzie dorobic takie z 57,1 na 56,1 ??
[ Dodano: 16-11-2006, 17:53 ]
arturro napisał/a: | brales pod uwage ze ta opona bedzie o prawie 1 cm mniejsza w obwodzie od seryjnej? czyli auto nizsze. |
nie w obwodzie tylko w srednicy,
i bedzie praktycznie identyczna bo jak przystawilem 185/65/14 do letnich 205/40/17 to letnie byly tak 1-2cm wyzsze niz zimowe czyli pewnie te 195/40/17 beda okej
wolgaster - 16-11-2006, 18:56
Pierścionki dorobił teściu. Ale jak to z teściem trzeba było poczarować. A dlaczego opona miałaby być około 1cm mniejsza na średnicy. Czy to oznacza że 195/40 będzie o 1cm mniejsze od 205 /40 na średnicy ???Chcesz powiedzieć że wraz ze zmianą szerokości zmienia się średnica opony pomimo że w obu jest taki sam profil i ta sama średnica felgi ??? Mnie się wydawaje że zmienia się tylko szerokość opony a profil opony pozostaje bez zmiany czyli i w 195 i 205 jest 40. A u ciebie jak to wygląda ?
[ Dodano: 16-11-2006, 19:01 ]
A tak dodając to na allegro jest gość który dorabia takie precyzyjne pierścionki. Koszt w granicach 50 zł. Pierścienie robi z aluminium. Jest w stanie wykonać pierścienie poniżej 1mm różnicy tak jak np. u mnie z 56.6 na 56.1
saphire - 16-11-2006, 20:03
Tutaj jest kalkulator przeliczania opon w pozycji ,,sposób 2'' wprowadź sobie dane tych opon i zobaczysz jakie będą średnice, róznice na prędkości i we wskazaniach liczników.
wolgaster - 16-11-2006, 20:18
Różnica wyszła 8,3 mm na średnicy więc po 4 mm na stronę przy 195 a jak wpisałem 205 to wyszło 0,3 mm więc praktycznie żadna róznica. Podjade na dniach do wulkanizacji i przymierze 205 na felgę a potem na auto. Trzeba sprawdzić czy coś nie będzie tarło przy 205. Jak będzie ok z 205 to zaaplikuje takie na autko. A jak nie to albo ranty albo mniejsza średnica kół. Jest o niebo większy wybór 205 i można znaleźć jakieś używki w rozsądnej cenie . Tak żeby nie niszczyć budżetu. Czeka mnie jeszcze naprawa dokładki. I wtedy założe atrapkę taką jak ma Matejko. Czeka na ściągnięcie zderzaka.
Matejko - 16-11-2006, 20:25
profil opony to jakistam procent jej szerokosci wiec opony o roznej szerokosci o takim samym profilu i srednicy nie beda rowne, napisalem wyzej jak to wyglada w porownaniu organoleptycznym czyli naocznym
Anonymous - 16-11-2006, 21:48
nie ma to jak laminat
w audi mam roznice w srednicy ok 11mm i auto poszlo w dol i to znacznie, wiec sam sie przekonasz jak zalozysz.
natomiast 205/40 R17 jest idealem 185/65 R14.
wolgaster - 16-11-2006, 21:53
Dlatego przymiarka 205 jest wskazana i się odbędzie. A tak apropo jakie masz ET w felgach i ile ci wystaje że musiałeś usuwać rant z błotnika. Jest szansa że po założeniu wszystko będzie ok przy tym rozmiarze felg.
[ Dodano: 16-11-2006, 21:55 ]
I wjeśli chodzi o oponki w rozmiarze 205 to co polecasz. Słyszałem że PIRELLI są niezłe ale czekam na sugestie kogoś kto jeździ i się orientuje co jest dobre a co do bani.
Anonymous - 16-11-2006, 21:58
masz egzotyczne et wiec szczerze nie wiem jak to bedzie z ocieraniem (byc moze oprze sie na zawieszeniu), ja u siebie mam et35 ale przy felgach 15 i et35 oraz oponie 195/55 rowniez mi ocieraly.
[ Dodano: 16-11-2006, 21:59 ]
saphire napisał/a: | wolgaster napisał/a: | atrapka (nówka) |
A cyknął bys fotkę tej atrapki ale od tyłu? Bo do swojej może mam plan siatkę tuningową wsadzić zamiast zaślepek a chętnie bym zobaczył jak toto jest umocowane... |
przyklej na klej do szyb i wszycho, aby to ladnie/profi wygladalo musisz obciac zatrzaski.
Anonymous - 16-11-2006, 22:02
wolgaster napisał/a: | I wjeśli chodzi o oponki w rozmiarze 205 to co polecasz. Słyszałem że PIRELLI są niezłe ale czekam na sugestie kogoś kto jeździ i się orientuje co jest dobre a co do bani. |
polecam dunlop sp sport lub goodyear f1 ewentualnie z mniej popularnych toyo proxes lub yokohama vs
[ Dodano: 16-11-2006, 22:04 ]
wolgaster napisał/a: | Arturro a co z ciśnieniem i oponami. Na czy jeździsz. |
2,5 atmosfery
wolgaster - 16-11-2006, 22:27
Jak przymierze felgi to zrobie fotki i dam znać co i jak pasuje czy nie.
[ Dodano: 20-11-2006, 11:53 ]
Przymierzyłem dzisiaj felgę na tył w obawie przed tym że mogłaby się oprzeć na zawieszeniu.. I moje obawy prysnęły. Jest jeszcze dużo luzu. Także nie powinno być problemu. Teraz tylko trza kupić oponki. Fotki wrzucę później.
Anonymous - 27-11-2006, 02:30
jako ze to temat o felgach to sie wtrace, zeby na nowo nie zakladac, czy felgi te
http://cgi.ebay.co.uk/17-...VQQcmdZViewItem
da sie wcisnac do cari? niby wszystko powinno pasowac, tylko mnie martwi co z otworem centralnym, bo nigdzie nie moge znalesc wymiaru. i Czy klepiac rant nawet tak troche uszkadza sie bardzo lakier?
|
|
|