To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - ALUSY W CARISMIE - MAM PROBLEM

Matejko - 14-11-2006, 23:13

mazak napisał/a:
FELGI DBV:

Rozstaw śrub: 114,3
ET: 38
opona: 185/65/R15


nie ma bata musza pasowac, sruby plywajace - moze bardziej chodzilo o sruby z taka podkladka, albo moze felgi byly na stozku a ty masz sruby z kula lub odwrotnie

mazak napisał/a:
koła ponoć na piastę wchodziły (po wyjęciu żółtych ograniczników - widać na zdjęciach)


wyjmij 'to zolte' i zmierz srednice otworu jaka jest bez tego, jesli ma 67 jest ok, jesli ma wiecej to musisz 'to zolte' roztoczyc na 67mm, pozniej zalozyc kolo na piaste - sprobowac dokrecic srubami ktore masz, zrobic 100km sprawdzic czy sruby sie nie poluznily

Anonymous - 14-11-2006, 23:35
Temat postu: ALUFelgi problem...
Witam,

Dzięki bardzo za szybką odpowiedź.
Chyba sam zasiądę do kółek i dopasuje...
Ludkowie u kapciarza mieli problem z pierwszym atakiem zimy i kolejką klientów...
pewnie dlatego po łebkach sprawdzili te felgi.

Pozdrawiam,
MaZaK

wolgaster - 16-11-2006, 16:38

Tulejki już dorobione. Ścianka bardzo cienka ale najważniejsze że felga się wycentruje. Teraz czeka mnie tylko zakup opon. Prawdopodobnie padnie na 195/40/17 Pirelli P Zero . Drogie opony ale mam nadzieję że po założeniu 195 nic nie będzie tarło i rant się uratuje a tym samym z ingerencją w blacharkę nie będzie problemu-pozornie bo przez pier... drogowców i nie zabezpieczoną studzienkę dokładka zderzaka a tym samym zderzak do klejenia i lakierowania.



Anonymous - 16-11-2006, 18:06

brales pod uwage ze ta opona bedzie o prawie 1 cm mniejsza w obwodzie od seryjnej? czyli auto nizsze.
Matejko - 16-11-2006, 18:43

fajne te pierscienie - masz gdzie dorobic takie z 57,1 na 56,1 ?? :mrgreen:

[ Dodano: 16-11-2006, 17:53 ]
arturro napisał/a:
brales pod uwage ze ta opona bedzie o prawie 1 cm mniejsza w obwodzie od seryjnej? czyli auto nizsze.


nie w obwodzie tylko w srednicy,
i bedzie praktycznie identyczna bo jak przystawilem 185/65/14 do letnich 205/40/17 to letnie byly tak 1-2cm wyzsze niz zimowe czyli pewnie te 195/40/17 beda okej

wolgaster - 16-11-2006, 18:56

Pierścionki dorobił teściu. Ale jak to z teściem trzeba było poczarować. A dlaczego opona miałaby być około 1cm mniejsza na średnicy. Czy to oznacza że 195/40 będzie o 1cm mniejsze od 205 /40 na średnicy ???Chcesz powiedzieć że wraz ze zmianą szerokości zmienia się średnica opony pomimo że w obu jest taki sam profil i ta sama średnica felgi ??? Mnie się wydawaje że zmienia się tylko szerokość opony a profil opony pozostaje bez zmiany czyli i w 195 i 205 jest 40. A u ciebie jak to wygląda ?

[ Dodano: 16-11-2006, 19:01 ]
A tak dodając to na allegro jest gość który dorabia takie precyzyjne pierścionki. Koszt w granicach 50 zł. Pierścienie robi z aluminium. Jest w stanie wykonać pierścienie poniżej 1mm różnicy tak jak np. u mnie z 56.6 na 56.1

saphire - 16-11-2006, 20:03

Tutaj jest kalkulator przeliczania opon w pozycji ,,sposób 2'' wprowadź sobie dane tych opon i zobaczysz jakie będą średnice, róznice na prędkości i we wskazaniach liczników.
wolgaster - 16-11-2006, 20:18

Różnica wyszła 8,3 mm na średnicy więc po 4 mm na stronę przy 195 a jak wpisałem 205 to wyszło 0,3 mm więc praktycznie żadna róznica. Podjade na dniach do wulkanizacji i przymierze 205 na felgę a potem na auto. Trzeba sprawdzić czy coś nie będzie tarło przy 205. Jak będzie ok z 205 to zaaplikuje takie na autko. A jak nie to albo ranty albo mniejsza średnica kół. Jest o niebo większy wybór 205 i można znaleźć jakieś używki w rozsądnej cenie . Tak żeby nie niszczyć budżetu. Czeka mnie jeszcze naprawa dokładki. I wtedy założe atrapkę taką jak ma Matejko. Czeka na ściągnięcie zderzaka.
Matejko - 16-11-2006, 20:25

profil opony to jakistam procent jej szerokosci wiec opony o roznej szerokosci o takim samym profilu i srednicy nie beda rowne, napisalem wyzej jak to wyglada w porownaniu organoleptycznym czyli naocznym :)
Anonymous - 16-11-2006, 21:48

nie ma to jak laminat :-)
w audi mam roznice w srednicy ok 11mm i auto poszlo w dol i to znacznie, wiec sam sie przekonasz jak zalozysz.
natomiast 205/40 R17 jest idealem 185/65 R14.

wolgaster - 16-11-2006, 21:53

Dlatego przymiarka 205 jest wskazana i się odbędzie. A tak apropo jakie masz ET w felgach i ile ci wystaje że musiałeś usuwać rant z błotnika. Jest szansa że po założeniu wszystko będzie ok przy tym rozmiarze felg.

[ Dodano: 16-11-2006, 21:55 ]
I wjeśli chodzi o oponki w rozmiarze 205 to co polecasz. Słyszałem że PIRELLI są niezłe ale czekam na sugestie kogoś kto jeździ i się orientuje co jest dobre a co do bani.

Anonymous - 16-11-2006, 21:58

masz egzotyczne et wiec szczerze nie wiem jak to bedzie z ocieraniem (byc moze oprze sie na zawieszeniu), ja u siebie mam et35 ale przy felgach 15 i et35 oraz oponie 195/55 rowniez mi ocieraly.

[ Dodano: 16-11-2006, 21:59 ]
saphire napisał/a:
wolgaster napisał/a:
atrapka (nówka)


A cyknął bys fotkę tej atrapki ale od tyłu? Bo do swojej może mam plan siatkę tuningową wsadzić zamiast zaślepek a chętnie bym zobaczył jak toto jest umocowane...


przyklej na klej do szyb i wszycho, aby to ladnie/profi wygladalo musisz obciac zatrzaski.

Anonymous - 16-11-2006, 22:02

wolgaster napisał/a:
I wjeśli chodzi o oponki w rozmiarze 205 to co polecasz. Słyszałem że PIRELLI są niezłe ale czekam na sugestie kogoś kto jeździ i się orientuje co jest dobre a co do bani.


polecam dunlop sp sport lub goodyear f1 ewentualnie z mniej popularnych toyo proxes lub yokohama vs

[ Dodano: 16-11-2006, 22:04 ]
wolgaster napisał/a:
Arturro a co z ciśnieniem i oponami. Na czy jeździsz.


2,5 atmosfery

wolgaster - 16-11-2006, 22:27

Jak przymierze felgi to zrobie fotki i dam znać co i jak pasuje czy nie.

[ Dodano: 20-11-2006, 11:53 ]
Przymierzyłem dzisiaj felgę na tył w obawie przed tym że mogłaby się oprzeć na zawieszeniu.. I moje obawy prysnęły. Jest jeszcze dużo luzu. Także nie powinno być problemu. Teraz tylko trza kupić oponki. Fotki wrzucę później.

Anonymous - 27-11-2006, 02:30

jako ze to temat o felgach to sie wtrace, zeby na nowo nie zakladac, czy felgi te
http://cgi.ebay.co.uk/17-...VQQcmdZViewItem
da sie wcisnac do cari? niby wszystko powinno pasowac, tylko mnie martwi co z otworem centralnym, bo nigdzie nie moge znalesc wymiaru. i Czy klepiac rant nawet tak troche uszkadza sie bardzo lakier?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group