To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero II - Problem z odpalaniem 3.0 V6 Automat

Janek__22 - 25-01-2011, 11:59

A więc tak , obroty są na poziomie ok 750 i się trzymają równo . Po dodaniu gazu na 3000 obr, to obroty spadają na jakieś 700 i od razu podnoszą się do 750. Jak silnik chodzi na wolnych obrotach i włączę światła i na przykład jeszcze nadmuch to obroty też lekko spadną i od razu wracają na te 750. W ostatnim czasie odpalając musiałem kręcic troche i sinik po chwili od razu zaskakiwał , teraz już tak zaskakuje pomału tnz jak by nie na wszystkie cylindry od razu .
lukas 78 - 25-01-2011, 14:13

pisałeś ,że masz nową pompe paliwa, jesli daje prawidłowe cisnienie i nie jest dobrana na pałe to ją zostawiamy w spokoju.
Jesli zapłon tez masz ustawiony perfekt to wpływ na odpalanie a przede wszystkim dawkowanie paliwa w trakcie rozruchu ma sonda lambda. Czesto jest tak ,ze jak sprawdzasz to chodzi a pewnym momencie się zacina i tyle. możesz wpiąć kable pod nią wyprowadzić do kabiny podpiąć pod nie woltomierz i tak pojeździć chwilę patrząc na wskazania. Krokowiec nie ma raczej nic wspólnego z rozruchem. Moze jedynie jak walnięty jest zapalić i zgasnąć nie trzymać obrotów. Wszelkie śrubki , które są przy przepustnicy zalakowane fabrycznie ja zostawiłbym w spokoju.

[ Dodano: 25-01-2011, 14:32 ]
przypomniało mi się ,że kiedyś kolega w oplu miał walnięty czujnik temperatury silnika i też miał duży problem z odpalaniem na goracym silniku. Sprawdź ten czujnik on ma też dyży wpływ na odpalanie.

[ Dodano: 25-01-2011, 14:39 ]
http://forum4x4.pl/viewto...nik+temperatury
tu masz watek o tym

1405 - 25-01-2011, 16:48

:arrow:
Janek__22 - 25-01-2011, 20:24

Przeczyściłem dzisiaj przepustnice , regulacja tą śrubką nic nie pomaga , jak był problem z odpaleniem to i dalej jest . Mi już normalnie śmiac się chce z tego :lol: , nie wiem do czego się uczepic . Jak myślicie może byc to wina tego czujnika przy aparacie zapłonowym ( halla )?
lukas 78 - 25-01-2011, 20:28

Janek__22 napisał/a:
Przeczyściłem dzisiaj przepustnice , regulacja tą śrubką nic nie pomaga , jak był problem z odpaleniem to i dalej jest . Mi już normalnie śmiac się chce z tego :lol: , nie wiem do czego się uczepic . Jak myślicie może byc to wina tego czujnika przy aparacie zapłonowym ( halla )?


a sprawdzałeś czujnik temperatury

Janek__22 - 25-01-2011, 20:31

Nie sprawdzałem ale temperature pokazuje prawidłowo , ma on jeszcze jakieś zadanie po za pokazywaniem na wskażniku ?
lukas 78 - 25-01-2011, 20:35

czujnik temperatury silnika nie ma nic wspólnego ze wskazaniami
to jest inny czujnik , który informuje ecu, który odpowiednio daje większy lub mniejszy stan mieszanki paliwowej

Bushey - 25-01-2011, 20:36

Teraz jak już jest wszystko poroskręcane i rozgrzebane sugeruję abyś złożył wszystko tak jak było i zaczął od początku. Podepnij pod komputer.
Jeżeli na komputerze nic nie wychodzi to może tenże jest niesprawny? Bo każdy błąd zostaje zapisany w pamięci do czasu jej odpięcia od zasilania.
Naprawa po omacku nic Ci nie da.

lukas 78 - 25-01-2011, 20:36

w linku ktry ci podałem jest umiejscowienie tego czujnika

[ Dodano: 25-01-2011, 20:40 ]
niepodejrzewam zeby wszystkie błędy z silnika dało się wychwycić komputerem w starym aucie

1405 - 25-01-2011, 21:31

:arrow:
rico.1 - 25-01-2011, 23:06

1405 napisał/a:
Żadna sonda lambda nie będzie pracowała prawidłowo na wolnych obrotach bo do prawidłowej pracy tego czujnika potrzebna jest temperatura a w tym przypadku sonda szybko stygnie i sterownik silnika, nie bazuje na jej wskazaniach podczas pracy na biegu jałowym...to tak na koniec do postu mego przedmówcy
a to naprawdę ciekawa teoria :biggrin:
Janek__22 napisał/a:
teraz już tak zaskakuje pomału tnz jak by nie na wszystkie cylindry od razu

Sterownik nie jest w stanie prawidłowo korygować CO - sprawdź dokładnie dolot - szczelność (tymbardziej że jest LPG) i czujniki powietrza oraz silnika, a najlepiej podjedź do dobrego mechanika niech porządnie sprawdzi też lambdę

1405 - 25-01-2011, 23:26

No to może popiszesz się swymi o wiele ciekawszymi... :arrow:
lukas 78 - 25-01-2011, 23:43

Z tym ,ze sąda działa dopiero od pewnej temperatury to sie częściowo zgodzę( czesto maja podgrzewanie). Jednak uszkodzona sąda moze dawać złe wskazania i silnik będzie dostawał na gorącym za dużo paliwka za mało powietrza. Dodatkowe objawy większe spalanie , gasniecie, brak mocy. Jesli masz komputer od gazu podpięty pod lambdę to też na gazie. Większy wpływ na odpalanie moze mieć wspominany wczesniej przeze mnie czujnik temperatury , który w momencie rozruchu podaje informacje do Ecu o teperaturze silnika a ten na podstawie tych wskazań steruje dawką paliwa i katem zapłonu. Walniety czujnik halla to przewaznie brak mozliwości odpalenia auta czy zimny czy ciepły albo gasniecie w trakcie jazdy.
Janek__22 - 27-01-2011, 17:44

Czujnik dzisiaj wymieniony na nowy , a problem z odpalaniem dalej jest :?
lukas 78 - 27-01-2011, 18:07

trzeba było nie wymieniać od razu tylko sprawdzić rezystancję i porównać z czujnikiem kolegi przy rozgrzanym silniku. Masz jeszcze czujnki położenia wału do sprawdzenia. On też ma duży wpływ na odpalanie. Może być usyfiony. Nie wymieniaj na pałę.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group