Pajero II - Problem z odpalaniem 3.0 V6 Automat
Janek__22 - 25-01-2011, 11:59
A więc tak , obroty są na poziomie ok 750 i się trzymają równo . Po dodaniu gazu na 3000 obr, to obroty spadają na jakieś 700 i od razu podnoszą się do 750. Jak silnik chodzi na wolnych obrotach i włączę światła i na przykład jeszcze nadmuch to obroty też lekko spadną i od razu wracają na te 750. W ostatnim czasie odpalając musiałem kręcic troche i sinik po chwili od razu zaskakiwał , teraz już tak zaskakuje pomału tnz jak by nie na wszystkie cylindry od razu .
lukas 78 - 25-01-2011, 14:13
pisałeś ,że masz nową pompe paliwa, jesli daje prawidłowe cisnienie i nie jest dobrana na pałe to ją zostawiamy w spokoju.
Jesli zapłon tez masz ustawiony perfekt to wpływ na odpalanie a przede wszystkim dawkowanie paliwa w trakcie rozruchu ma sonda lambda. Czesto jest tak ,ze jak sprawdzasz to chodzi a pewnym momencie się zacina i tyle. możesz wpiąć kable pod nią wyprowadzić do kabiny podpiąć pod nie woltomierz i tak pojeździć chwilę patrząc na wskazania. Krokowiec nie ma raczej nic wspólnego z rozruchem. Moze jedynie jak walnięty jest zapalić i zgasnąć nie trzymać obrotów. Wszelkie śrubki , które są przy przepustnicy zalakowane fabrycznie ja zostawiłbym w spokoju.
[ Dodano: 25-01-2011, 14:32 ]
przypomniało mi się ,że kiedyś kolega w oplu miał walnięty czujnik temperatury silnika i też miał duży problem z odpalaniem na goracym silniku. Sprawdź ten czujnik on ma też dyży wpływ na odpalanie.
[ Dodano: 25-01-2011, 14:39 ]
http://forum4x4.pl/viewto...nik+temperatury
tu masz watek o tym
1405 - 25-01-2011, 16:48
Janek__22 - 25-01-2011, 20:24
Przeczyściłem dzisiaj przepustnice , regulacja tą śrubką nic nie pomaga , jak był problem z odpaleniem to i dalej jest . Mi już normalnie śmiac się chce z tego , nie wiem do czego się uczepic . Jak myślicie może byc to wina tego czujnika przy aparacie zapłonowym ( halla )?
lukas 78 - 25-01-2011, 20:28
Janek__22 napisał/a: | Przeczyściłem dzisiaj przepustnice , regulacja tą śrubką nic nie pomaga , jak był problem z odpaleniem to i dalej jest . Mi już normalnie śmiac się chce z tego , nie wiem do czego się uczepic . Jak myślicie może byc to wina tego czujnika przy aparacie zapłonowym ( halla )? |
a sprawdzałeś czujnik temperatury
Janek__22 - 25-01-2011, 20:31
Nie sprawdzałem ale temperature pokazuje prawidłowo , ma on jeszcze jakieś zadanie po za pokazywaniem na wskażniku ?
lukas 78 - 25-01-2011, 20:35
czujnik temperatury silnika nie ma nic wspólnego ze wskazaniami
to jest inny czujnik , który informuje ecu, który odpowiednio daje większy lub mniejszy stan mieszanki paliwowej
Bushey - 25-01-2011, 20:36
Teraz jak już jest wszystko poroskręcane i rozgrzebane sugeruję abyś złożył wszystko tak jak było i zaczął od początku. Podepnij pod komputer.
Jeżeli na komputerze nic nie wychodzi to może tenże jest niesprawny? Bo każdy błąd zostaje zapisany w pamięci do czasu jej odpięcia od zasilania.
Naprawa po omacku nic Ci nie da.
lukas 78 - 25-01-2011, 20:36
w linku ktry ci podałem jest umiejscowienie tego czujnika
[ Dodano: 25-01-2011, 20:40 ]
niepodejrzewam zeby wszystkie błędy z silnika dało się wychwycić komputerem w starym aucie
1405 - 25-01-2011, 21:31
rico.1 - 25-01-2011, 23:06
1405 napisał/a: | Żadna sonda lambda nie będzie pracowała prawidłowo na wolnych obrotach bo do prawidłowej pracy tego czujnika potrzebna jest temperatura a w tym przypadku sonda szybko stygnie i sterownik silnika, nie bazuje na jej wskazaniach podczas pracy na biegu jałowym...to tak na koniec do postu mego przedmówcy | a to naprawdę ciekawa teoria
Janek__22 napisał/a: | teraz już tak zaskakuje pomału tnz jak by nie na wszystkie cylindry od razu |
Sterownik nie jest w stanie prawidłowo korygować CO - sprawdź dokładnie dolot - szczelność (tymbardziej że jest LPG) i czujniki powietrza oraz silnika, a najlepiej podjedź do dobrego mechanika niech porządnie sprawdzi też lambdę
1405 - 25-01-2011, 23:26
No to może popiszesz się swymi o wiele ciekawszymi...
lukas 78 - 25-01-2011, 23:43
Z tym ,ze sąda działa dopiero od pewnej temperatury to sie częściowo zgodzę( czesto maja podgrzewanie). Jednak uszkodzona sąda moze dawać złe wskazania i silnik będzie dostawał na gorącym za dużo paliwka za mało powietrza. Dodatkowe objawy większe spalanie , gasniecie, brak mocy. Jesli masz komputer od gazu podpięty pod lambdę to też na gazie. Większy wpływ na odpalanie moze mieć wspominany wczesniej przeze mnie czujnik temperatury , który w momencie rozruchu podaje informacje do Ecu o teperaturze silnika a ten na podstawie tych wskazań steruje dawką paliwa i katem zapłonu. Walniety czujnik halla to przewaznie brak mozliwości odpalenia auta czy zimny czy ciepły albo gasniecie w trakcie jazdy.
Janek__22 - 27-01-2011, 17:44
Czujnik dzisiaj wymieniony na nowy , a problem z odpalaniem dalej jest
lukas 78 - 27-01-2011, 18:07
trzeba było nie wymieniać od razu tylko sprawdzić rezystancję i porównać z czujnikiem kolegi przy rozgrzanym silniku. Masz jeszcze czujnki położenia wału do sprawdzenia. On też ma duży wpływ na odpalanie. Może być usyfiony. Nie wymieniaj na pałę.
|
|
|