To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander II Ogólne - Śnieg

mitsu00 - 23-12-2010, 21:41

rezon napisał/a:

akurat Yeti oceniłbym raczej na 5, co najwyżej z + czyli nie aż tak bardzo wyżej niż Outka i to tylko na podstawie testu drogowego. Aby ocenić dokładniej musiałbym ją zakopać w śniegu jak Outka i zobaczyć czy dałoby się nią wyjechać - Outkiem się nie dało, brak blokady mechanizmu różnicowego dał o sobie znać, o zapachu zgniłej kapusty ze sprzęgła nie wspominając. Pomógł stary Nissan Patrol z kawałem porządnej liny. Nie wiadomo czy Yeti dojechałaby tak daleko jak Outek. Ale jak masz tak duże doświadczenie w 4x4 to chyba nie ocenisz napędu Outka na 6, bo ja chociaż mam w 4x4 nie więcej niż 100kkm to jakieś porównanie mam i do RWD, FWD też

Panowie, jak juz zakopujecie sie autami w głębokim śniegu to weźcie tez używajcie odpowiednich zimówek do tego typu akcji, np Dunlopów SJ6 GrandTreków. jak wjedziecie w taki zaśniezony teren na typowych zimówkach na asfalt to z łatwością się zakopiecie..... :wink:

nasa - 23-12-2010, 23:06

Nie wiem jak będzie sobie radził Outek ponieważ dopiero we wtorek go odbieram z salonu.
Wiem, że Jeepem nigdy się nie zastanawiałem tylko odgarniałem i odgarniam zaspy przed sobą :lol:
Ta maszyna wjeżdża praktycznie wszędzie, a Quadra Drive daje dużo zabawy w śniegu.
Ostatnio z parkingu pod marketem wyjeżdżałem przodem przez zaspę wysokości samochodu i grubości jakieś 2 metry, bo tak mnie zastawili. Co prawda na reduktorze i na kilka razy ale po wyjechaniu została sterta śniegu na ulicy :lol:
Outka będzie mi chyba szkoda wrzucać na tak "głęboką wodę"

-WALDOR- - 24-12-2010, 07:22

rezon napisał/a:
-WALDOR- napisał/a:
tylko skoda może mieć u Ciebie 6.
akurat Yeti oceniłbym raczej na 5, co najwyżej z + czyli nie aż tak bardzo wyżej niż Outka i to tylko na podstawie testu drogowego. Aby ocenić dokładniej musiałbym ją zakopać w śniegu jak Outka i zobaczyć czy dałoby się nią wyjechać - Outkiem się nie dało, brak blokady mechanizmu różnicowego dał o sobie znać, o zapachu zgniłej kapusty ze sprzęgła nie wspominając. Pomógł stary Nissan Patrol z kawałem porządnej liny. Nie wiadomo czy Yeti dojechałaby tak daleko jak Outek. Ale jak masz tak duże doświadczenie w 4x4 to chyba nie ocenisz napędu Outka na 6, bo ja chociaż mam w 4x4 nie więcej niż 100kkm to jakieś porównanie mam i do RWD, FWD też


outek to suv..nigdy nie będzie terenówka..ocena dotyczy suva...nie ma najmniejszych szans w porównaniu w terenie z jeepem,lend roverem, patrolem czy pojarka...choć i one bez odpowiednich opon w terenie się nie liczą...gdzieś jest mój opis opon na których jeździłem...chcesz by twój suv lepiej sobie radził w kopnym śniegu lub błocie nie montuj mu chipa tylko najpierw opony terenowe, na zimę np. dunlop sj6...ten sam samochód w takim samym śniegu na np. matadorach nawet nie drgnie..lub spali sprzęgło i to chyba w większości wozów..a dupcią to i patrol zarzuci i jeep tez...ale leciutka kontra i śmiga dalej, to nie wyznacznik terenowości...
dla przykładu swoim outkiem kończę juz 4 tys. km (bardzo niewiele ale dla oceny juz starczy) z czego 3 tys w śniegu i mrozie w tym na wsi...nie jest to to samo co jeep z reduktorem ale w 20cm sypkim śniegu szedł jak ratrak(cyt, mitsu)..ważne by pamiętać by załączając lock w takich warunkach wyłączyć trakcje..wtedy kapusty nie ma..nawet mój jeep grand miał specjalny tryb pracy na ciągniecie przyczep lub w warunkach ciężkich , nie włączenie tego ciągnąc przyczepę zazwyczaj powodowało zagotowanie się oleju w skrzyni.Więc jazda w terenie zawsze powinna byc poprzedzona pełna wiedza na temat tego jak przygotować samochód do takiej jazdy, trzeba znać swoje auto(włączone napędy, trakcja,opony,ciśnienie w kołach, itp.)...terenówkę bym oceniał tylko za jazdę w terenie, suva już szerzej bo to zupełnie inna klasa samochodu.
outek ma u mnie wysoka notę w 4 kategoriach...
napęd - możliwość samodzielnego wybory 3 trybów pracy oraz wyłączenia kontroli trakcji...
przestronność-bardzo obszerna kabina, passat pomimo większej długości wymięka...
wygląd zewnętrzny- autko przykuwa uwagę, nikt z mi znanych osób nie powiedział,że jest nijaki lub brzydki.
cena- relacja wielkość/napęd/trakcja/wykonanie/cena bardzo dobra.
Yeti zaś.. napęd -bardzo dobry, nie testowałem w głębokim śniegu ale zakładam ,ze podobny do outka.....
wnętrze- bardzo małe, na tylnej kanapie za mało miejsca na 3 osoby ...
wygląd zewnętrzny-nie spotkałem nikogo który by o Yeti powiedział ładny samochód,co najwyżej może być.
cena- relacja wielkość/napęd/trakcja/wykonanie/cena poniżej oczekiwań.

a wracając do śniegu i jazdy po nim chcecie by outek lepiej śmigał po sypkim, załóżcie mu opony na zimę dunlop sj6...rewelka.Ja raz ze sknerstwa kupiłem matadory,wstyd na cala ulice bo w 15cm śniegu się zakopałem...udało mi się zamienić te opony na dunlopy sj6...stad nawet jeep z reduktorem na byle czym nie da rady.

nasa - 24-12-2010, 09:04

-WALDOR- napisał/a:
outek to suv..

Kolego, tak sobie zagaiłem o Jeepie przy okazji. nie porównuję tych samochodów. Może troszkę przesadzasz z tymi Dunlopami :-) Mój Jeep nadal śmiga na letnich Toyo Proxes S/T bo jakoś zawsze kolejki w oponiarniach i zaspę, którą opisywałem brałem właśnie na tych oponkach :lol: Nie były to AT lub MT :lol:
Bardzo mi się podoba Outlander dlatego go kupuję. Jeepa kocham za jego właściwości terenowe, ale w trasę to męczące auto, dość głośne, słychać mosty itd. Jeżdżę 90% po czarnym więc Outek spełni moje oczekiwania. Jeździłem Outkiem 2000 km (nie moim) wcześniej i tak jak prawisz: za te pieniądze jest rewelacyjny, stąd nawet się nie zastanawiałem. Co do napędu w Outlanderze, to oceniając naprawdę obiektywnie - jest bardzo, bardzo dobry! Radzi sobie świetnie! Ja jeździłem na automacie, a kupuję manuala. Jak wiadomo w terenie automat rzecz nieoceniona. Jeśli ktoś trochę w terenie jeździł, to i Outlanderem da radę w dość trudnym terenie. Bynajmniej ten, którym jeździłem bardzo pozytywnie mnie zadziwił biorąc pod uwagę moje Jeepowskie przyzwyczajenia :)
Jest wart tych pieniędzy. Jeździłem w swoim życiu wieloma 4x4 lekkimi i ciężkimi, różnymi. Na SUV-a przesiadam się pierwszy raz, bardziej pod kątem rodzinnych wyjazdów, ale widzę, że warto. Pozdrawiam

-WALDOR- - 24-12-2010, 09:23

dokładnie tak samo myślę..i mój jeepik ten sam rocznik i motorek co Twój...
co do opon różnice czuć jak się spróbuje...

mitsu00 - 24-12-2010, 12:02

Na Grandtrekach Dunlopa robie juz Outlanderem 3 sezon i jestem bardzo zadowolony z trakcji zima. Na suchym jest kiepsko przy hamowaniu, bo czesto sie slizga z powodu wyzszego klocka, ale cos za cos. Niestety Dunlop wycofal ten model ze sprzedazy, wiec ciezko bedzie znalezc oponke o podobnych wlasciwosciach na "bialym".......
nasa - 25-12-2010, 20:19

mitsu00 napisał/a:
Na Grandtrekach Dunlopa robie juz Outlanderem 3 sezon i jestem bardzo zadowolony z trakcji zima. Na suchym jest kiepsko przy hamowaniu, bo czesto sie slizga z powodu wyzszego klocka, ale cos za cos. Niestety Dunlop wycofal ten model ze sprzedazy, wiec ciezko bedzie znalezc oponke o podobnych wlasciwosciach na "bialym".......

Jest sporo dobrych opon. Chłopaki jeżdżący Jeepkami chwalili BF Goodrich, ale sam nie miałem okazji wypróbować.

rezon - 26-12-2010, 11:24

nasa napisał/a:
Jeździłem w swoim życiu wieloma 4x4 lekkimi i ciężkimi, różnymi. Na SUV-a przesiadam się pierwszy raz, bardziej pod kątem rodzinnych wyjazdów, ale widzę, że warto.
pod tym kątem - warto. Tym bardziej, że jak zapakujesz rodziną i bagażami tył to i skłonność do nadsterowności jest mniejsza.
nasa - 26-12-2010, 14:20

rezon napisał/a:
nasa napisał/a:
Jeździłem w swoim życiu wieloma 4x4 lekkimi i ciężkimi, różnymi. Na SUV-a przesiadam się pierwszy raz, bardziej pod kątem rodzinnych wyjazdów, ale widzę, że warto.
pod tym kątem - warto. Tym bardziej, że jak zapakujesz rodziną i bagażami tył to i skłonność do nadsterowności jest mniejsza.

A jak sobie radzi w Outku system kontroli trakcji?

Muciek - 26-12-2010, 15:15

Powinien tak jeśli chodzi o AWC: http://www.youtube.com/watch?v=l5PlPHWR308

A co do samej jazdy, to z samego czytania wnioskuję iż wszystkich użytkowników w 4wd lock, na śniegu zarzuca tyłem :)

karol_alasz - 26-12-2010, 15:54

Muciek napisał/a:
wnioskuję iż wszystkich użytkowników w 4wd lock, na śniegu zarzuca tyłem

Na śniegu to raczej nie,ale na rozjezdzonych lub zalodzonych zakretach...Ale nie tylko w Outkach tak jest-chodzi o to ze jak tyl sie dolacza gdy jest slisko to potrafi przeniesc sporo tego momentu na tyl i na chwile reaguje jak tylnionapedowiec...

nasa - 27-12-2010, 07:00

karol_alasz napisał/a:
Muciek napisał/a:
wnioskuję iż wszystkich użytkowników w 4wd lock, na śniegu zarzuca tyłem

Na śniegu to raczej nie,ale na rozjezdzonych lub zalodzonych zakretach...Ale nie tylko w Outkach tak jest-chodzi o to ze jak tyl sie dolacza gdy jest slisko to potrafi przeniesc sporo tego momentu na tyl i na chwile reaguje jak tylnionapedowiec...

A jak jest z blokadą "lock" w Mitsu? W Jeepie na zapiętym reduktorze można jeździć maks. 40 km/h, a w Outku na włączonym "lock" żeby czegoś nie zrypać w napędzie? Jutro odbieram autko i nie czytałem jeszcze instrukcji

AndrzejKrok - 27-12-2010, 10:58

nasa napisał/a:
karol_alasz napisał/a:
Muciek napisał/a:
wnioskuję iż wszystkich użytkowników w 4wd lock, na śniegu zarzuca tyłem

Na śniegu to raczej nie,ale na rozjezdzonych lub zalodzonych zakretach...Ale nie tylko w Outkach tak jest-chodzi o to ze jak tyl sie dolacza gdy jest slisko to potrafi przeniesc sporo tego momentu na tyl i na chwile reaguje jak tylnionapedowiec...

A jak jest z blokadą "lock" w Mitsu? W Jeepie na zapiętym reduktorze można jeździć maks. 40 km/h, a w Outku na włączonym "lock" żeby czegoś nie zrypać w napędzie? Jutro odbieram autko i nie czytałem jeszcze instrukcji
powyżej 40km/h się wyłacza sama ta blokada
mitsu00 - 27-12-2010, 10:59

nasa napisał/a:
A jak jest z blokadą "lock" w Mitsu? W Jeepie na zapiętym reduktorze można jeździć maks. 40 km/h, a w Outku na włączonym "lock" żeby czegoś nie zrypać w napędzie? Jutro odbieram autko i nie czytałem jeszcze instrukcji

Jesteś nowy więc przypomnę: wpisz w funkcję szukaj hasło ktore cię interesuje w dziale Outlander i znajdziesz to czego szukasz. temat był wielokrotnie walkowany na forum.... :wink: To samo dotyczy innych rzeczy o które pytałeś wczesniej.

rezon - 27-12-2010, 11:09

nasa napisał/a:
A jak sobie radzi w Outku system kontroli trakcji?
z opóźnieniem i w efekcie
karol_alasz napisał/a:
jak tyl sie dolacza gdy jest slisko to potrafi przeniesc sporo tego momentu na tyl i na chwile reaguje jak tylnionapedowiec...



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group