To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero II - [3.0 V6] Problem z naprężeniami po zmianie przeniesienia nap

jawaldek - 02-01-2011, 00:01

Aussie napisał/a:
ES ma przełożenia 2h, 4H, 4LLC; A SS 2H, 4H, 4HLC i 4LLC. I na tej podstawie wnioskuje że mam SS.
gałki można zmienić
Zobacz
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=37773
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=17970

PiotrKw - 02-01-2011, 09:33

jawaldek napisał/a:
gałki można zmienić


Hm... nauka radziecka zna takie przypadki :wink: . Aussi , sprawdz czy masz trzy czy cztery położenia dżwigni. W ES włączasz wszystkie trzy( 2H,4H, 4L) na jednym poziomie ( w SS po nacisnieciu 4LLc).

Aussie - 02-01-2011, 11:57

PiotrKw napisał/a:
W ES włączasz wszystkie trzy( 2H,4H, 4L) na jednym poziomie ( w SS po nacisnieciu 4LLc).


Powyższe artykuły czytałem i właśnie na ich podstawie twierdze ze mam SS. Mam wszystkie przełożenia 2h 4H 4HLC 4LLC, gdzie żeby włączyć 4LLC muszę wcisnąć dźwignię w podłogę. Nie mam tylko tego przycisku do blokowania tylnego mostu czy jakoś tak. No i oczywiście jeździłem na wszystkich przełożeniach...... :mrgreen:

PiotrKw - 02-01-2011, 12:07

Ok.. w takim razie wyjaśnione. Nie masz blokady tylnego mostu( klawisz RD Lock) , ale ona nie ma zwiazku ze skrzynią. Pozostaje więc jako pierwsze zająć sie "oliwą" :wink:
rico.1 - 02-01-2011, 19:42

Witam,
Aussie dla pewności sprawdź jeszcze czy na liczniku pod kontrolkami napędów jest napis "Super Select 4WD"
a pisałeś że skrzynię biegów wymieniałeś więc jak z tym było? Skrzynia była odkręcana od reduktora, czy po prostu cała (razem z reduktorem) wymieniona?
Jeśli z reduktorem, to czy ten też był na pewno SS?

Aussie - 03-01-2011, 03:17

Pod kontrolkami mam napis Super Select. Wcześniej go nie zauważyłem bo przy moim ustawieniu fotela kierownica go zasłaniała :mrgreen: Oznaczenie super select 4 przełożenia w reduktorze itd. Na bank mam SS. Co do skrzyni to była wymieniana sama skrzynia bez reduktora. Tak więc
PiotrKw napisał/a:
Pozostaje więc jako pierwsze zająć sie "oliwą"
No chyba że ktoś ma jeszcze jakiś pomysł? :roll:
jawaldek - 03-01-2011, 10:11

Aussie napisał/a:
No chyba że ktoś ma jeszcze jakiś pomysł? :roll:
pozostały jeszcze sprzęgiełka na przedniej osi->> ale to już nie ja :oops: :wink: bieglejsi w tym temacie muszą się wypowiedzieć ale zobacz co masz na przedniej osi ->> widać to od zewnętrznej strony felgi->> czy jest jakieś pokrętło czy tylko dekiel ewentualnie co pod nim, czy cósik innego jeszcze. Wymiana oleum,sprawne kontrolki i właśnie te sprżęgiełka sprawę powinny zamknąć :?: :?: jak w temacie :biggrin:
Na http://www.youtube.com/us...u/9/hwnlcPgV028 0:19 widać że raczej masz automatyczne ale wzrok już nie ten :rolleyes: :wink: i kamerzystce ręka drży :mrgreen:

Bushey - 03-01-2011, 11:00

Ja krótko o obsłudze 2H, 4H i blokadzie przodu.
Te typy chyba tak mają. Szczególnie starsze wiekiem. Mój typek ma 19 lat. Często po przełączeniu z reduktora na 4H i odwrotnie blokada ,,zostaje'' i pomaga dopiero chwilowe załączenie 2H.
Kontrolki (czujniki) lubią się zawieszać i migają zamiast świecić lub zgasnąć.
Tak samo mam w zimie lub deszczu z przednimi zielonymi. Mimo załączonego 4H często po uruchomieniu auta migają i migają i migają ....
Podobnie włączanie 4H podczas jazdy. Najlepiej zrobić to po zatrzymaniu i na luzie (N w automacie). Po co się siłować z lewarkiem albo kombinować z dodawaniem lub ujmowaniem gazu?
Poprzednio miałem fabrycznie nową Mazdę BT-50 i też w zimie blokada lubiła ,,zostawać'' mimo odłączenia przedniego napędu.

Heilsberg - 03-01-2011, 11:21

Waldku, w SS nie ma sprzęgiełek, cała półoś się dopina.
jawaldek - 03-01-2011, 11:48

Heilsberg napisał/a:
Waldku, w SS nie ma sprzęgiełek, cała półoś się dopina.
no mówiłem że bieglejsi muszą w tym temacie się wypowiedzieć :mrgreen: teraz to i ja już wiem :mrgreen:
Aussie - 03-01-2011, 11:50

Bushey napisał/a:
Po co się siłować z lewarkiem albo kombinować z dodawaniem lub ujmowaniem gazu?

U mnie haczyk polega na tym że jak zmieniam z 4H na 2H nawet na postoju to potrafi zastygnąć. Muszę za radą kolegów cofnąć go parę metrów do tyłu. Sprawdziłem to na podnośniku, koła w górze, 4H potem 2H i kręcą się wszystkie koła. Potem wsteczny- kilka obrotów- jedyneczka i wszystko gra... Nie wiem, na razie wiem o co chodzi, jak z nim postępować i na co uważać.... a w wolnej chwili wezmę się za te oleje w mostach żeby może trochę lepiej chodziły. Bo jak znam życie to pewnie nikt ich nie ruszał a autko pełnoletnie:) :wink: :biggrin:

PS. a i też myślałem o sprzęgiełkach w przednich kołach... może one też wymagają smarowania?

jawaldek - 03-01-2011, 15:08

Aussie napisał/a:
PS. a i też myślałem o sprzęgiełkach w przednich kołach... może one też wymagają smarowania?
jasne że tak i łożyska na kole też ale to już smar stały. Pod ozdobnym deklem jest drugi->> taki mało elegancki :wink: tam powinien znajdować się smar stały. Tylko przy ew. wymianie nie napełniaj całkowicie dekla bo go nie wciśniesz.
rico.1 - 03-01-2011, 17:57

Co do sprzęgiełek to tak jak Heilsberg prawi, przy SS są zbędne, ale widzę że kolega Aussie ma bardzo ładne dekielki :mrgreen: , więc na dobrą sprawę nie wiadomo co tam pod nimi siedzi :biggrin:
tak czy siak ewentualne sprzęgiełka przy SS nie powinny wywoływać takich objawów,

Co do problemu z załączaniem z 2H tylko na 4H i odwrotnie to tak naprawdę główny udział w tym procesie biorą zaworki podciśnieniowe przedniego napędu i siłownik podciśnieniowy na przenim moście (w reduktorze jedynie jest załączany mechanizm różnicowy, który nie ma wpływu na sygnalizację kontrolek przodu)
Więc w pierwszym rzędzie sprawdziłbym:
1. działanie zaworków przodu (na prawym nadkolu) - elektrykę, styki itp.
2. szczelność i prawidłowe podpięcie wężyków podciśnieniowych (z zaworków do mostu)
3. zbiornik podciśnienia (na przednim wsporniku ramy, pod silnikiem) - czy jest szczelny i drożny, czy w środku nie jest zalany np. olejem silnikowym z puszczającego vacum
4. szczelność membrany siłownika zapinającego przód (na przednim moście)
5. ośkę tego siłownika, czy nie jest zabrudzona/zardzewiała, czy jego osłona gumowa (jeśli jeszcze tam jest :biggrin: ) w dobrym stanie i na swoim miejscu, czesto bywa wszystko zaklejone błotem, a osłona lubi się zsuwać, więc przesmarować i rozruszać :mrgreen:
6. stan i jakość oleju w przednim moście
7. a jak wszystko wyżej jest ok to wykręć czujnik z mostu (na górze nad mechanizmem różnicowym) i sprawdź czy się nie zacina/ew. rozruszaj,

zresztą kolega Heilsberg też wcześniej wskazywał niektóre rzeczy :p
a ja po cichu stawiam na 3 lub 5 :mrgreen:

Anonymous - 03-01-2011, 22:43

Aussie napisał/a:
PS. a i też myślałem o sprzęgiełkach w przednich kołach... może one też wymagają smarowania?


Jak już było pisane: SS nie ma sprzęgiełek i z tego co wiem to sprzęgiełek się nie smaruje

Aussie - 05-01-2011, 13:25

eeehhhh.... tak parzę że im dłużej temat się kręci tym więcej możliwych usterek :mrgreen: Zaczynam się bać co będzie dalej....... Na razie wywaliłem całe błoto, które ze sobą woziłem, potem się chyba wezmę za oleje i dalej w las....

A swoją drogę czy ma może ktoś z kolegów jakąś książkę "Sam Naprawiam" do Pajero II. Zawsze miałem zwykłe osobówki i o ile tam się orientowałem w mechanice dość swobodnie to terenówka jest dla mnie... :shock: W większości nie wiem nawet o czym mówicie a jak znam życie to sporo rzeczy mógłbym sprawdzić lub choćby przeczyścić sam... a nie od razu do "czarodzieja" jechać :wink:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group