Pajero II - [3.0 V6] Problem z naprężeniami po zmianie przeniesienia nap
jawaldek - 02-01-2011, 00:01
Aussie napisał/a: | ES ma przełożenia 2h, 4H, 4LLC; A SS 2H, 4H, 4HLC i 4LLC. I na tej podstawie wnioskuje że mam SS. | gałki można zmienić
Zobacz
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=37773
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=17970
PiotrKw - 02-01-2011, 09:33
jawaldek napisał/a: | gałki można zmienić |
Hm... nauka radziecka zna takie przypadki . Aussi , sprawdz czy masz trzy czy cztery położenia dżwigni. W ES włączasz wszystkie trzy( 2H,4H, 4L) na jednym poziomie ( w SS po nacisnieciu 4LLc).
Aussie - 02-01-2011, 11:57
PiotrKw napisał/a: | W ES włączasz wszystkie trzy( 2H,4H, 4L) na jednym poziomie ( w SS po nacisnieciu 4LLc). |
Powyższe artykuły czytałem i właśnie na ich podstawie twierdze ze mam SS. Mam wszystkie przełożenia 2h 4H 4HLC 4LLC, gdzie żeby włączyć 4LLC muszę wcisnąć dźwignię w podłogę. Nie mam tylko tego przycisku do blokowania tylnego mostu czy jakoś tak. No i oczywiście jeździłem na wszystkich przełożeniach......
PiotrKw - 02-01-2011, 12:07
Ok.. w takim razie wyjaśnione. Nie masz blokady tylnego mostu( klawisz RD Lock) , ale ona nie ma zwiazku ze skrzynią. Pozostaje więc jako pierwsze zająć sie "oliwą"
rico.1 - 02-01-2011, 19:42
Witam,
Aussie dla pewności sprawdź jeszcze czy na liczniku pod kontrolkami napędów jest napis "Super Select 4WD"
a pisałeś że skrzynię biegów wymieniałeś więc jak z tym było? Skrzynia była odkręcana od reduktora, czy po prostu cała (razem z reduktorem) wymieniona?
Jeśli z reduktorem, to czy ten też był na pewno SS?
Aussie - 03-01-2011, 03:17
Pod kontrolkami mam napis Super Select. Wcześniej go nie zauważyłem bo przy moim ustawieniu fotela kierownica go zasłaniała Oznaczenie super select 4 przełożenia w reduktorze itd. Na bank mam SS. Co do skrzyni to była wymieniana sama skrzynia bez reduktora. Tak więc PiotrKw napisał/a: | Pozostaje więc jako pierwsze zająć sie "oliwą" | No chyba że ktoś ma jeszcze jakiś pomysł?
jawaldek - 03-01-2011, 10:11
Aussie napisał/a: | No chyba że ktoś ma jeszcze jakiś pomysł? | pozostały jeszcze sprzęgiełka na przedniej osi->> ale to już nie ja bieglejsi w tym temacie muszą się wypowiedzieć ale zobacz co masz na przedniej osi ->> widać to od zewnętrznej strony felgi->> czy jest jakieś pokrętło czy tylko dekiel ewentualnie co pod nim, czy cósik innego jeszcze. Wymiana oleum,sprawne kontrolki i właśnie te sprżęgiełka sprawę powinny zamknąć jak w temacie
Na http://www.youtube.com/us...u/9/hwnlcPgV028 0:19 widać że raczej masz automatyczne ale wzrok już nie ten i kamerzystce ręka drży
Bushey - 03-01-2011, 11:00
Ja krótko o obsłudze 2H, 4H i blokadzie przodu.
Te typy chyba tak mają. Szczególnie starsze wiekiem. Mój typek ma 19 lat. Często po przełączeniu z reduktora na 4H i odwrotnie blokada ,,zostaje'' i pomaga dopiero chwilowe załączenie 2H.
Kontrolki (czujniki) lubią się zawieszać i migają zamiast świecić lub zgasnąć.
Tak samo mam w zimie lub deszczu z przednimi zielonymi. Mimo załączonego 4H często po uruchomieniu auta migają i migają i migają ....
Podobnie włączanie 4H podczas jazdy. Najlepiej zrobić to po zatrzymaniu i na luzie (N w automacie). Po co się siłować z lewarkiem albo kombinować z dodawaniem lub ujmowaniem gazu?
Poprzednio miałem fabrycznie nową Mazdę BT-50 i też w zimie blokada lubiła ,,zostawać'' mimo odłączenia przedniego napędu.
Heilsberg - 03-01-2011, 11:21
Waldku, w SS nie ma sprzęgiełek, cała półoś się dopina.
jawaldek - 03-01-2011, 11:48
Heilsberg napisał/a: | Waldku, w SS nie ma sprzęgiełek, cała półoś się dopina. | no mówiłem że bieglejsi muszą w tym temacie się wypowiedzieć teraz to i ja już wiem
Aussie - 03-01-2011, 11:50
Bushey napisał/a: | Po co się siłować z lewarkiem albo kombinować z dodawaniem lub ujmowaniem gazu? |
U mnie haczyk polega na tym że jak zmieniam z 4H na 2H nawet na postoju to potrafi zastygnąć. Muszę za radą kolegów cofnąć go parę metrów do tyłu. Sprawdziłem to na podnośniku, koła w górze, 4H potem 2H i kręcą się wszystkie koła. Potem wsteczny- kilka obrotów- jedyneczka i wszystko gra... Nie wiem, na razie wiem o co chodzi, jak z nim postępować i na co uważać.... a w wolnej chwili wezmę się za te oleje w mostach żeby może trochę lepiej chodziły. Bo jak znam życie to pewnie nikt ich nie ruszał a autko pełnoletnie:)
PS. a i też myślałem o sprzęgiełkach w przednich kołach... może one też wymagają smarowania?
jawaldek - 03-01-2011, 15:08
Aussie napisał/a: | PS. a i też myślałem o sprzęgiełkach w przednich kołach... może one też wymagają smarowania? | jasne że tak i łożyska na kole też ale to już smar stały. Pod ozdobnym deklem jest drugi->> taki mało elegancki tam powinien znajdować się smar stały. Tylko przy ew. wymianie nie napełniaj całkowicie dekla bo go nie wciśniesz.
rico.1 - 03-01-2011, 17:57
Co do sprzęgiełek to tak jak Heilsberg prawi, przy SS są zbędne, ale widzę że kolega Aussie ma bardzo ładne dekielki , więc na dobrą sprawę nie wiadomo co tam pod nimi siedzi
tak czy siak ewentualne sprzęgiełka przy SS nie powinny wywoływać takich objawów,
Co do problemu z załączaniem z 2H tylko na 4H i odwrotnie to tak naprawdę główny udział w tym procesie biorą zaworki podciśnieniowe przedniego napędu i siłownik podciśnieniowy na przenim moście (w reduktorze jedynie jest załączany mechanizm różnicowy, który nie ma wpływu na sygnalizację kontrolek przodu)
Więc w pierwszym rzędzie sprawdziłbym:
1. działanie zaworków przodu (na prawym nadkolu) - elektrykę, styki itp.
2. szczelność i prawidłowe podpięcie wężyków podciśnieniowych (z zaworków do mostu)
3. zbiornik podciśnienia (na przednim wsporniku ramy, pod silnikiem) - czy jest szczelny i drożny, czy w środku nie jest zalany np. olejem silnikowym z puszczającego vacum
4. szczelność membrany siłownika zapinającego przód (na przednim moście)
5. ośkę tego siłownika, czy nie jest zabrudzona/zardzewiała, czy jego osłona gumowa (jeśli jeszcze tam jest ) w dobrym stanie i na swoim miejscu, czesto bywa wszystko zaklejone błotem, a osłona lubi się zsuwać, więc przesmarować i rozruszać
6. stan i jakość oleju w przednim moście
7. a jak wszystko wyżej jest ok to wykręć czujnik z mostu (na górze nad mechanizmem różnicowym) i sprawdź czy się nie zacina/ew. rozruszaj,
zresztą kolega Heilsberg też wcześniej wskazywał niektóre rzeczy
a ja po cichu stawiam na 3 lub 5
Anonymous - 03-01-2011, 22:43
Aussie napisał/a: | PS. a i też myślałem o sprzęgiełkach w przednich kołach... może one też wymagają smarowania? |
Jak już było pisane: SS nie ma sprzęgiełek i z tego co wiem to sprzęgiełek się nie smaruje
Aussie - 05-01-2011, 13:25
eeehhhh.... tak parzę że im dłużej temat się kręci tym więcej możliwych usterek Zaczynam się bać co będzie dalej....... Na razie wywaliłem całe błoto, które ze sobą woziłem, potem się chyba wezmę za oleje i dalej w las....
A swoją drogę czy ma może ktoś z kolegów jakąś książkę "Sam Naprawiam" do Pajero II. Zawsze miałem zwykłe osobówki i o ile tam się orientowałem w mechanice dość swobodnie to terenówka jest dla mnie... W większości nie wiem nawet o czym mówicie a jak znam życie to sporo rzeczy mógłbym sprawdzić lub choćby przeczyścić sam... a nie od razu do "czarodzieja" jechać
|
|
|