To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełn± wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero II - [2.8 TD] Bable w zbiorniku

rico.1 - 11-01-2011, 19:47

Na nowe ¶ruby to bym raczej nie oszczędzał, stare mog± być za długie i za słabe, aby po dokręcaniu nie zostały czasem w bloku :biggrin:
zbyszekm2 - 11-01-2011, 19:59

Faraonix napisał/a:
Zdemontowalem wszystko. Glowica wyglada ok. Uszczelka na metalowych rantach przy cylindrach jakby sie rozwarstwila. Przypadkiem znalazlem moja stara uszczelke. Wyglada o niebo lepiej. Bloku jeszcze nie czyscilem wiec nie wiem czy jest prosty. Glowice przelecialem papierkiem 320. Przykladalem jedynie poziomice i wyglada ze jest prosta. Chyba zaryzykuje i zaloze poprostu nowa uszczekle ale na tej niebieskiej pascie. Jak beda problemy to wtedy jednak kupie sruby, uszczelke, splanuje glowice i chyba blok. Ale to sa juz wieksze koszty. Uszczelka i pasta to z 50euro + moj czas.

Kup tylko dobra uszczelkę i ¶uby i załóż głowice, dobra uszczelka 170 zł ¶ruby oryginał ok 160 zł i będzie dobrze. wyczy¶ć tylko powierzchnie głowicy i bloku.

Faraonix - 11-01-2011, 23:05

Przegladalem fotki i porownywalem uszczelki. Oryginal mial 2 wyciacia czyli wychodzi ze grubosc 1.4mm. To ta wlasnie mi zostala. Piersza ktora wymienilem i przeciekala miala 4 wyciecia czyli 1.5mm. Ta ostatnia miala 3 czyli 1.45mm. Oryginal i druga - zakupiona na ebay-u z anglii wyglada konstrukcyjnie podobnie na fotkach. Czyli jeden kawalek metalu opasa cylindry jak i czesc kanalow. Natomiast ta ostatnia na okolo kanalow na oddzielne kawalki. Trzez to moze byc i slabsza. Sprzedawca u ktorego teraz kupilem na fotce tez ma 2 wyciecia ale jaka bedzie jakosc to trudno powiedziec. Kazdy pisze ze sprzedaje najlepsze.
Sruby zamowilem, tak ze teraz czekam na przesylke, ale tym razem zmontuje na Hylomarze.

zbyszekm2 - 11-01-2011, 23:33

w Pajero jest tak, ze uszczelka z 4 otworami jest najcieńsza.
hajmanek - 11-01-2011, 23:40

Jest tak: jesli tloki wystaja z glowicy 0.475 +/- 0.028mm grubosc uszczelki 1,35mm po dociagnieciu czyli jedno naciecie, 0.532 +/- 0.028mm grubosc uszczelik 1.40mm dwa naciecia, 0.589 +/- 0.028mm grubosc uszczelki 1.45mm trzy naciecia, 0.646 +/- 0.028mm grubosc uszczelki 1.5mm cztery naciecia.
Na gornej powierzchni bloku powinno byc rowniez oznaczenie literowe jaka uszczelke potrzebujesz A, B, C lub D. Jesli nie ma zadnego treba zastosowac C czyli trzy naciecia. Odpowiednio A - jedno naciecie, B dwa naciecia, C trzy, D cztery.
Tyle teoria z serwisowki
Milej zabawy

PiotrKw - 12-01-2011, 12:38

Czekaj ... czekaj..
hajmanek napisał/a:
Jest tak: jesli tloki wystaja z glowicy

To chyba jest już bardzo Ľle :( :wink:

zbyszekm2 - 12-01-2011, 16:17

PiotrKw napisał/a:
Czekaj ... czekaj..
hajmanek napisał/a:
Jest tak: jesli tloki wystaja z glowicy

To chyba jest już bardzo Ľle :( :wink:

W pajero tłoki zawsze wystaj±.

hajmanek - 12-01-2011, 18:35

Pomylilem sie nie z glowicy tylko z bloku :oops: troche poznawo juz bylo jak pisalem posta

[ Dodano: 14-01-2011, 18:27 ]
Faraonix, czy mozesz mi podeslac linka na ta uszczelke ktora teraz kupiles na e-bayu. Ja tez mam do wymiany, poprzednia rozwarstwila sie na 3 cylindrze i wydmuchalo ja na czwartym.
Poprzednio kupilem u tego goscia, czyli obecnie nie polecam http://myworld.ebay.co.uk/moc-tod-yabe

Faraonix - 23-01-2011, 11:44

Kupilem wlasnie od tego sprzedawcy i potwierdzam ze jakosc uszczelki jest raczej slaba. W dodatku przyszla zlamana w pol i kupilem u innego sprzedawcy.
http://myworld.ebay.ie/shirley9293/
Od niego uszczelka wyglada o niebo lepiej, dzis zabieram sie do skladania

hajmanek - 23-01-2011, 17:44

Ja wlasnie jestem po jezdzie probnej po wymanie uszczelki. Poprzednia byla taka sama jak Faraonix napisal (tensam sprzedawca), teraz zalozylem nowa i ciensza, jakosciowo wygladala lepiej niz poprzednia. Skrecilem wszystko na tym uszczelniaczu. Jedna sprawa, auto zrobilo sie jakies slabsze ale to wina chyba turbo, chyba ze autko powinno troche pojezdzic zeby wszystko sie poukladalo jak nalezy
Faraonix - 23-01-2011, 18:52

Ja glowice ma zalozona ale nie zdazylem zamontowac osprzetu (dzis jeszcze mam malowanie) tak ze proba bedzie jutro albo pojutrze. Tez zalozylem na uszczelniaczu (Hylomar Uniwersal Blue). Smarowalem blok, uszczekle z 2 ston i glowice. a nastepnie skrecilem glowica na 30Nm, 60Nm i pozniej 100Nm.
hajmanek - 23-01-2011, 19:31

Je skrecalem inaczej. Najpierw 100Nm, potem popuscilem wszystko odwrotnie w kierunku skrencania, nastepnie 50Nm, a potem 1/4 obrotu i jeszcze raz 1/4 obrotu. Tak napisali w servisowce mitsubishi. Jak dociagalem ostatni raz to musialem sie dobrze przylozyc :biggrin:
Faraonix - 23-01-2011, 21:44

Tak robilem ostatnim razem, najwyzej jutro odpuszcze i dokrece jeszcze raz przed zalozeniem pokrywy.

Te sruby z przodu oznaczone jako 19 i 20 tez skrecales na 100Nm ?

hajmanek - 23-01-2011, 21:52

Nie, te skrecalem jako ostatnie tak na wyczucie zeby nic nie zerwac, one maja tylko trzymac uszczelke zeby olej nie przelecial na zewnatrz. W instrukcji pisali jesli dobrze pamietam to okolo 25Nm, musialbym sprawdzic. Dobrze mi switalo, jest 24Nm :mrgreen:
Faraonix - 25-01-2011, 17:12

Poluzowalem, skrecilem ponownie na 50Nm.
Przekrecilem o 1/4 obrotu (dla pewnosci ustawilem 100Nm na grzechotce) i po tym maja juz 100Nm.
Przekrecac jeszcze raz o 1/4 obrotu ? Po tej operacji beda mialy ze 150Nm - tak mocno ma byc ?
Nie chce urwac czegos, juz mialem przeboje z urwanymi srubami choc nie od glowicy.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group