[97-04]Galant EAxA/W - Rolka zwrotna paska wieloklinowego
piotrkor1 - 26-01-2011, 15:38
m6riano napisał/a: | Ps. Mam taką stara rolke mogę ją komuś wysłać dla porównania
(okazało się też że są dwa różne mocowania do tych rolek też pewnie przed i po lift) |
Odnośnie rolek znalazłem jeszcze taką rolkę.Prawdopodobnie jest stosowana po lifcie.To ta, która może być stosowana zamiennie tyko trzeba zmienić śrubę mocującą.
<script src='http://img691.imageshack.us/shareable/?i=0149032.gif&p=tl' type='text/javascript'></script><noscript> </noscript>
yaro1976 - 26-01-2011, 17:54
mnie również niedługo czeka wymiana tej rolki i mam pytanie czy ona faktycznie jest nierozbieralna?? nie miałem jej w rękach jeszcze, ale może jednak jest szansa na wymianę samego łożyska, jakimiś metodami ślusarskimi. macie może jakąś wiedzę na ten temat, wolę się zawczasu przygotować teoretycznie zanim się wezmę za wymianę, w ten czy też w inny sposób.
spown - 26-01-2011, 22:31
Napisałem do firmy Optimal (zajmują się łożyskami) i poprosiłem o taką rolkę wg katalogu KOYO. Niestety nie mają jej na stanie i mogą ściągać... Podali mi za to, że rolki o następujących numerach są takie same/zbliżone:
Ruville – 57337
INA 532 0381 20
VKM 65005
OE MD327654
Stosowane w:
Sigma F16A 3.0
Pajero Sport K90 3.0
Pajero Pinin H6_W, H7_W 1,8, 1,8GDI
Pajero w ogóle przekrojowo od 1...
Colt CJ_A 1,6, 1,6GLX
Carisma DA 1,8, 1,8 16VGDI
Hyundai Terracan HP 3,5
Sonata Y-2 i Y-3 3.0
Galloper JK-01 3.0
Mam nadzieję, że komuś to pomoże, jeżeli będzie trzeba zmienić śrubę mocującą to chętnie sobie i tak dorobię cały ten naciąg u tokarza, bo moja jest strasznie zardzewiała (nisko strasznie to siedzi...) i z dziką rozkoszą wymienię cały mechanizm...
piotrkor1 - 27-01-2011, 10:52
spown napisał/a: | Napisałem do firmy Optimal (zajmują się łożyskami) i poprosiłem o taką rolkę wg katalogu KOYO. Niestety nie mają jej na stanie i mogą ściągać... Podali mi za to, że rolki o następujących numerach są takie same/zbliżone:
Ruville – 57337
INA 532 0381 20
VKM 65005
OE MD327654
Stosowane w:
Sigma F16A 3.0
Pajero Sport K90 3.0
Pajero Pinin H6_W, H7_W 1,8, 1,8GDI
Pajero w ogóle przekrojowo od 1...
Colt CJ_A 1,6, 1,6GLX
Carisma DA 1,8, 1,8 16VGDI
Hyundai Terracan HP 3,5
Sonata Y-2 i Y-3 3.0
Galloper JK-01 3.0
Mam nadzieję, że komuś to pomoże, jeżeli będzie trzeba zmienić śrubę mocującą to chętnie sobie i tak dorobię cały ten naciąg u tokarza, bo moja jest strasznie zardzewiała (nisko strasznie to siedzi...) i z dziką rozkoszą wymienię cały mechanizm... |
Jeszcze są takie zamienniki:
Producent Numer
IPD 15-0757
HYUNDAI 25281-35010
HYUNDAI 25281-35020
HYUNDAI 25281-35050
HYUNDAI 25281-35060
STAHLGRUBER 350 3638
MITSUBISHI MD102451
MITSUBISHI MD166381
MITSUBISHI MD308882
MITSUBISHI MD368209
HK U757
RUVILLE 57337
SKF VKM 65005
Cena rolki to ok.150zł.Tą samą cenę podał mi p.M.Malik za rolkę koyo,dlatego wydaje mi się, że nie warto kombinować.
Położenie rolki w silniku 2.0
<script src='http://img841.imageshack.us/shareable/?i=silnik20.jpg&p=tl' type='text/javascript'></script><noscript> </noscript>
<script src='http://img3.imageshack.us/shareable/?i=7871490152.jpg&p=tl' type='text/javascript'></script><noscript> </noscript>
Położenie rolki w silniku 2.5
<script src='http://img842.imageshack.us/shareable/?i=silnik25.jpg&p=tl' type='text/javascript'></script><noscript> </noscript>
<script src='http://img832.imageshack.us/shareable/?i=8288982782.jpg&p=tl' type='text/javascript'></script><noscript> </noscript>
m6riano - 28-01-2011, 19:01
A tak wygląda rolka po 335tys. przebiegu z lekkim luzem na łożysku:
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
piotrkor1 - 29-01-2011, 00:47
m6riano napisał/a: | A tak wygląda rolka po 335tys. przebiegu z lekkim luzem na łożysku |
To aż nie możliwe,że tyle wytrzymała.Jesteś pewien że tyle ma przebiegu .
Moja ma 180 tys, i już by padała(przebieg jest wiarygodny).
Wczoraj zrobiłem oględziny mojej rolki próbowałem ją najpierw nasmarować WD-40,potem naciągnąć i nic to nie dało.Przestało piszczeć a właściwie świergotać na krótką chwilę.Trzeba przygotować się do wymiany i bez uniesienia silnika się nie obędzie.Zauważyłem jeszcze, że ta rolka od 2.5 nie ma tego "ogranicznika", tak jak podane wyżej zamienniki.Następny problem bo w silniku 2.0 może powodować zsuniecie się paska z tego elementu i co za tym idzie brak wspomagania.
m6riano - 29-01-2011, 08:08
Musiałbym sprawdzić w książce serwisowej ale niestety nie znam szwedzkiego..;-)
fj_mike - 29-01-2011, 18:50
m6riano napisał/a: | Musiałbym sprawdzić w książce serwisowej ale niestety nie znam szwedzkiego..;-) |
Daj tekst na priva lub skany, przetłumaczę
Marecki80 - 29-01-2011, 21:57
Witam
Na wstępie witam wszystkich. Jest to mój pierwszy post na forum. Z reguły nie udzielam się jakoś wybitnie ale przerabiałem temat piszczenia i podejrzewałem właśnie ww. rolkę napinacza (jak się później okazało, winny był pasek inny niż Mitsuboshi), więc może podzielę się swoimi doświadczeniami. Brak wiedzy o tym, że inne paski piszczą doprowadził do rozwulkanizowania koła pasowego wału korbowego .
Wracając do rolki napinacza paska wielorowkowego. Podejrzewałem, że to łożysko piszczy więc stwierdziłem, że wymienię samo łożysko (nowa rolka jednak jest za droga, a z uzywanymi to nigdy nie wiadomo). Jak sie okazało, rolka jest rozbieralna, ale samego łożyska nie da się wymienić, gdyż bieżnia wewnętrzna łożyska jest elementem piasty mocującej rolkę. Piasty samej w sobie również nie da się przetoczyć pod nowe łożysko. Bo najkrócej mówiąc japońscy konstruktorzy tak to wykombinowali, że się po prostu nie da. W związku z czym pomierzyłem sobie wszystko, zrobiłem rysunek i dałem do znajomego tokarza, żeby mi dotoczył nową piastę. Nowe łożysko o tym samym oznaczeniu co stare zostało wprasowane na piastę, całość wprasowane w starą rolkę i od ponad pół roku wszystko działa jak należy. Jeżeli ktoś byłby zainteresowany to rysunek w cadzie podeślę na maila. stosując powyższe rozwiązanie zaoszczędziłem kilkaset złotych bo łożysko kosztowało mnie jakieś 30PLN, a tokarz po znajomości zrobił mi piastę za free.
Pozdrawiam
Marecki80
m6riano - 29-01-2011, 22:20
To może wklej tu...
piotrkor1 - 29-01-2011, 22:53
Marecki80 napisał/a: | (jak się później okazało, winny był pasek inny niż Mitsuboshi) |
Na moje to paski też powinny być bobrze dobierane względem długości,bo potem może być problem z jego napięciem(za luźny i za mocno napięty).
Marecki80 - 29-01-2011, 23:02
Pasek był dobrany w sklepie z katalogu, co do modelu, rocznika, i oznaczenia silnika. Kupiłem chyba Contitecha czy jakoś tak, po paru dniach zaczął piszczeć. Naciąganie doprowadziło do rozwulkanizowania koła pasowego wału korbowego. Po wymianie na Mitsuboshi, zero problemu.
Oznaczenie łożyska można odczytać ze starej rolki.
m6riano - 29-01-2011, 23:06
Miałem to samo...wcześniej pasek conti i piszczenie praktycznie cały czas i podciągania go co dało efekt taki że poszła łożysko na rolce i pewnie łożyska w pompie,teraz mam pasek DAYCO i też piszczy.
Następny na bank będzie Mitsuboshi w takim razie...
Krzyzak - 30-01-2011, 11:41
ja stosuję Bando - nie piszczą, nie trzeszczą, są bdb jakości (toyota daje na pierwszy montaż)
m6riano - 30-01-2011, 18:03
Krzyzak napisał/a: | ja stosuję Bando - nie piszczą, nie trzeszczą, są bdb jakości (toyota daje na pierwszy montaż) |
wklej jakiegoś linka gdzie to można dostać..;-)
|
|
|