To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

ASX Techniczne - Diesel spalanie komputer/realne

vavoom - 10-07-2012, 22:40

Krzych1 napisał/a:
Też mam wątpliwość co do tego 0,1 %

Moim zdaniem też jest to znacznie więcej, przypuszczalnie tyle, ile wylicza @Wedrowiec. Zauważyłem też, że nie ma znaczenia, czy podczas dopalania jedziemy w trasie, czy stoimy w korku, dopalanie kończy się po upływie określonego czasu. A dopalanie pasywne chyba rzeczywiście nie występuje...

tomekrvf - 21-07-2012, 23:44

Wedrowiec napisał/a:
Tylko ten interwał to u mnie 250-300 km. Czyli tyle co każde przepalanie -> u mnie pasywne nie występuje.
Z 0,1% ciężko mi się zgodzić - "na oko" zżera mi toto jakieś minimum pół litra paliwa, przepalanie średnio co minimum 300 km czyli zjada 0,166l na każde 100 km.

Jeździsz po mieście?

[ Dodano: 21-07-2012, 23:45 ]
vavoom napisał/a:
A dopalanie pasywne chyba rzeczywiście nie występuje...

Występuje. Sprawdzone empirycznie przy pomocy testera podłączonego do ASX na dystansie 1000km

vavoom - 22-07-2012, 09:54

tomekrvf napisał/a:
vavoom napisał/a:
A dopalanie pasywne chyba rzeczywiście nie występuje...


Występuje. Sprawdzone empirycznie przy pomocy testera podłączonego do ASX na dystansie 1000km


W moim przypadku miasto to ok. 30%, reszta w trasie (o ile trasą można nazwać ograniczenia do 50 i 70 km/h co kilka kilometrów), dopalanie średnio co 300 km. Zatem kiedy występuje dopalanie pasywne? Może tylko podczas jazdy autostradowej?

Wedrowiec - 22-07-2012, 22:18

Cytat:
Jeździsz po mieście?
tak, głównie.
Natomiast jeżeli:
pojechałem nad morze, na miejscu wycieczka spora, powrót, razem 1200 km w postaci
450+150+150+450
i przepalało mi się mniej więcej po
200, 450, 700, 950 i przy wjeździe "do domu", "cały" czas prędkość powyżej 100 km/h (średnia z każdego z tych odcinków powyżej 80 km/h) to mogę chyba spokojnie uznać, że ten interwał to pi razy oko jest 250 km i że wtedy nie poruszałem się w mieście? Zwłaszcza, że po powrocie moje kilka kolejnych wyjazdów to były wyłącznie trasy na działkę 80 km w jedną stronę, powrót tego samego dnia, 7 z Wawy na Gdańsk gdzie pomijając światła nie schodzę poniżej 100 a mieszkam przy wyjeździe z Wawy i zaraz wskakuję na ekspresówkę i jadę 120, dołożyłem do tego więc jakieś 800 km co skutkowało kolejnymi 3 przepalaniami. Następnie trochę ruchu po mieście (~100 km) i wycieczka do Białegostoku, wieczorem powrót czyli 2x200 km i miałem kolejne 2 przepalania? Na trasie 2500 km, poza miastem, miałem więc jakieś 10 przepalań, nie uważasz, że któreś z nich powinno załapać się na pasywne?

Krzych1 - 24-07-2012, 12:16

Teoretyczne dywagacje:
Czy filtr cząsteczek stałych efektywnie wypala się tylko w czasie jazdy z tylko określoną minimalną prędkością? Zastanawiam się czy ten proces efektywnego wypalenia można osiągnąć w czasie jazdy w korkach ale zapewniając wyższe obroty, np. jadąc na niższym biegu?

tomekrvf - 27-07-2012, 13:48

Wedrowiec napisał/a:
Na trasie 2500 km, poza miastem, miałem więc jakieś 10 przepalań, nie uważasz, że któreś z nich powinno załapać się na pasywne?

Ilość regeneracji filtra jest do odczytania testerem diagnostycznym. Wypalanie co 250km uznawane byłoby jako błąd (zbyt duża częstotliwość regeneracji). Nimożliwe żeby regeneracja na trasie była konieczna co 250km, dlatego że masz odpowiednią temp. do regeneracji pasywnej. W takich warunkach system uruchamia regenerację w celach diagnostycznych, ale nie częściej niż 850-900km i tylko na chwilę.


Krzych1 napisał/a:
Czy filtr cząsteczek stałych efektywnie wypala się tylko w czasie jazdy z tylko określoną minimalną prędkością? Zastanawiam się czy ten proces efektywnego wypalenia można osiągnąć w czasie jazdy w korkach ale zapewniając wyższe obroty, np. jadąc na niższym biegu?

Filtr cząstek stałych regeneruje się kiedy jest nagrzany do 200 stC i wyżej. Możesz nawet stać autem i trzmać gaz przyspawany do podłogi i DPF się zregeneruje.

Wedrowiec - 27-07-2012, 21:46

Cytat:
Wypalanie co 250km uznawane byłoby jako błąd

Dzwoniłem do serwisu w zeszłym roku, pani powiedziała, że z racji że w ASX jest "mniejszy" filtr to częstotliwośc jego przepalania to co 250 do 1000 km. U mnie praktycznie zawsze jest bardzo blisko tych 250, powyżej 350 raczej się nie zdarza (nie przypominam sobie nawet). Jeździsz ASX czy piszesz o teorii? Bo ja piszę o praktyce.

[ Dodano: 27-07-2012, 21:52 ]
I jeszcze: teoretycznie to as&g nie powinien wyłączyć silnika w trakcie przepalania filtra, prawda? Jednak tak się dzieje. Więc teoria teorią a praktytka praktyką.

Krzych1 - 30-07-2012, 07:38

Też uważam, że w ASX regeneracja pasywna nie występuje. A mianowicie: w piątek wyjazd w trasę, po około przejechanych 400 km. od ostatniego wypalania rozpoczyna się procedura wypalania w trasie, trwa około 10 min. przez 15 km. ,chwilowe zużycie paliwa około 5,5 l.- oczywiście przy "puszczonym gazie" (jednak mniejsze niż przy wypalaniu w mieście). To samo w niedzielę.
tomekrvf - 30-07-2012, 10:45

Krzych1 napisał/a:
Też uważam, że w ASX regeneracja pasywna nie występuje.

A ja jestem pewny że występuje.

Krzych1 - 30-07-2012, 13:02

tomekrvf napisał/a:
A ja jestem pewny że występuje.


Czy w takim razie można jakoś wytłumaczyć pracę "mojego DPFa" i kol. Wedrowca?

tomekrvf - 30-07-2012, 13:51

Przy jakich obrotach silnika pokazywał że zużywa paliwo mimo że był puszczony pedał gazu?
Krzych1 - 30-07-2012, 14:16

tomekrvf napisał/a:
Przy jakich obrotach silnika pokazywał że zużywa paliwo mimo że był puszczony pedał gazu?


około 2000.

vavoom - 30-07-2012, 15:27

Krzych1 napisał/a:
tomekrvf napisał/a:
Przy jakich obrotach silnika pokazywał że zużywa paliwo mimo że był puszczony pedał gazu?

około 2000.

Obroty nie mają tu znaczenia, jak dopala, to na puszczonym gazie zawsze pokazuje, że zużywa paliwo, mniej więcej od 3 do 6 litrów. A na wciśniętym gazie pokazuje znacznie większe zużycie, niż przy takiej samej jeździe w normalnym trybie.

Wedrowiec - 31-07-2012, 11:49

Dokładnie, niezależnie od obrotów po prostu "dokłada" spalania, jak się zatrzymam - obroty około 1K zamiast 600-800.

Swoją drogą "pozytywnie" mnie zaskoczył ASX, po raz pierwszy od dawien dawna miałem przepalanie po 450 km a nie 250. Z tym, że z ostatnich 4K km 3500 w trasie - czyli raczej bym liczył na przepalanie po 800-1000 km.

tomekrvf - 31-07-2012, 15:09

vavoom napisał/a:
Obroty nie mają tu znaczenia, jak dopala, to na puszczonym gazie zawsze pokazuje, że zużywa paliwo, mniej więcej od 3 do 6 litrów. A na wciśniętym gazie pokazuje znacznie większe zużycie, niż przy takiej samej jeździe w normalnym trybie.

Pytałem o obroty ponieważ przy duzym obciążeniu od klimy przy wyższych obrotach zaczyna odcinać paliwo przy hamowaniu silnikiem.

[ Dodano: 31-07-2012, 15:11 ]
Krzych1 napisał/a:
Czy w takim razie można jakoś wytłumaczyć pracę "mojego DPFa" i kol. Wedrowca?

Jedyne wytłumaczenie to wyjątkowo niedynamiczna jazda. Jeździłem ASX i nie miałem takich problemówżeby DPF się dopalał co 300km.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group