Pajero IV - [3.2 DID] Deaktywacja/ likwidacja DPF
gshesiu - 10-01-2017, 21:24
DPF w silniku 200km jest identyczny jak DPF w słabszym silniku , początku produkcji Pajero IV?
Ile wytrzymują DPF ?
Georg - 11-01-2017, 09:42
gshesiu napisał/a: | Ile wytrzymują DPF? |
...tym krócej im więcej na szafie nalatane.
gshesiu - 11-01-2017, 09:58
Przy jakich przebiegach forumowicze wymieniali DPF ?
I czy to prawda że w silniku 200KM wolniej DPF się zapycha ?
jepm - 11-01-2017, 10:17
Ja nie wymieniałem DPF bo się jako taki zepsuł ale dla tego że padł jeden z czujników doprowadzając do fizycznej destrukcji DPF. Czyli u mnie DPF wytrzymał minimum 180 tys. km a gdyby nie czujnik wytrzymałby więcej.
Jak dla mnie samo ustrojstwo jest bardzo trwałe - co innego jego zapychanie wymagające wypalania serwisowego.
Ponoć w nowych Pajerach IV działa lepiej niż w tych z początku produkcji.
k.vitara - 17-01-2018, 20:37
Witam
Mam problem z moim pajero IV 170km
podczas użytkowania dwa razy wyczułem że samochód rozpoczął procedure wypalania filtra. Musiałem auto zgasić i tym samym przerwałem proes wypalania dpf.
zapaliła się kontrolka dpf więc pojechałem przepalić samochód zrobiłem ok 30Km na wyższych obrotach. wróciłem do domu zgasiłem auto i kontrolka dpf zaczeła migać i zapaliła sie dodatkowo kontrola silnika.
silnik wszedł w tryb awaryjny. po podłaceniu pod komputer wyskoczył błąd P1498(filtr cząstek stalych - przeciążenie) wykręciłem dpf w środku wygląda na czysty nie widać żadnej sadzy. dodatkowo został przedmuchany ,,bombą" wysokim cisnieniem i nic nie wyleciało żadna czarna chmura.
do środka wlałem płyn do mycia dpf
wymieniłem czujnik różnicowy ciśnienia ten do którego wchodzą dwie rurki.
na parametrach pracy temperatura w normie
ciśnienie różnicowe - 0,2kPa
czujnik cisnienia 100kPa
po odpięciu rurki ciśnienia czujnika różnicowego auto wraca do normy. tzn ma moc
świeci check engine
Jeśli miał ktoś taki przypadek to proszę o pomoc temat pilny a nie wiem co już mogę zrobić do najbliższego serwisu mam 200km więc nie bardzo jechać w tym stanie.
Jeśli ktoś miał tak problem to proszę o telefon 501-661-494 bo temat pilny
Anonymous - 13-11-2018, 07:59
https://zapodaj.net/be1d80b7a1775.jpg.html witam czy tu jest dpf? czy to pozostalosc po nim .niema zadnych rurek podlaczen
zbyszekm2 - 13-11-2018, 13:34
malarek napisał/a: | https://zapodaj.net/be1d80b7a1775.jpg.html witam czy tu jest dpf? czy to pozostalosc po nim .niema zadnych rurek podlaczen |
Tak, jest DPF
Był rozcinany i wyparoszony, fdlatego nie ma rurek
DomArchitekta - 27-12-2018, 00:52
k.vitara napisał/a: | Witam
Mam problem z moim pajero IV 170km
podczas użytkowania dwa razy wyczułem że samochód rozpoczął procedure wypalania filtra. Musiałem auto zgasić i tym samym przerwałem proes wypalania dpf.
zapaliła się kontrolka dpf więc pojechałem przepalić samochód zrobiłem ok 30Km na wyższych obrotach. wróciłem do domu zgasiłem auto i kontrolka dpf zaczeła migać i zapaliła sie dodatkowo kontrola silnika.
silnik wszedł w tryb awaryjny. po podłaceniu pod komputer wyskoczył błąd P1498(filtr cząstek stalych - przeciążenie) wykręciłem dpf w środku wygląda na czysty nie widać żadnej sadzy. dodatkowo został przedmuchany ,,bombą" wysokim cisnieniem i nic nie wyleciało żadna czarna chmura.
do środka wlałem płyn do mycia dpf
wymieniłem czujnik różnicowy ciśnienia ten do którego wchodzą dwie rurki.
na parametrach pracy temperatura w normie
ciśnienie różnicowe - 0,2kPa
czujnik cisnienia 100kPa
po odpięciu rurki ciśnienia czujnika różnicowego auto wraca do normy. tzn ma moc
świeci check engine
Jeśli miał ktoś taki przypadek to proszę o pomoc temat pilny a nie wiem co już mogę zrobić do najbliższego serwisu mam 200km więc nie bardzo jechać w tym stanie.
Jeśli ktoś miał tak problem to proszę o telefon 501-661-494 bo temat pilny |
Mam ten sam problem czy masz już rozwiązanie ?
kaengolkow - 12-04-2020, 17:20
Witam, odświeżę trochę temat. Koledzy k.vitara i DomArchitekta jak rozwiązaliście problem z błędem P1498 i trybem awaryjnym?
|
|
|