To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

ASX Techniczne - tryby pracy 4WD i ESP

jaceksu79 - 31-10-2011, 11:01

Panowie, jeżeli macie tyci grosza, tyci czasu i dużo zapału to proponuję abyście się wybrali na SJS pod Kielcami. Tam poznacie w praktyce swoje napędy i co najważniejsze nabierzecie olbrzymiego respektu do prędkości. Każdy nagle rozumie jak wielką prędkością jest 50km/h :wink:
vavoom - 31-10-2011, 11:16

jaceksu79 napisał/a:
Każdy nagle rozumie jak wielką prędkością jest 50km/h


Zgadza się, to jest naprawdę duża prędkość, myślę, że nie więcej niż 10% kierowców ma tego świadomość.
A kto ma wątpliwości, to proponuję rozpędzić się do takiej prędkości rowerem...

[ Dodano: 31-10-2011, 17:35 ]
jaceksu79 napisał/a:
najlepsze napędy na świecie 4WD robi subaru oraz audi quattro


W zestawieniu producentów 4WD należy podać jeszcze jeden samochód, który zapewne nie bez powodu jest pomijany we wszelkich testach i porównaniach, a prawdopodobnie przebija wszystkie, o których dyskutujemy - Suzuki Grand Vitara.

jaca71 - 31-10-2011, 19:34

vavoom napisał/a:
- trzeba być raczej idiotą, żeby dodawać gazu na śliskim łuku drogi. W takiej sytuacji żaden napęd nie pomoże (mam tu na myśli naprawdę ciężkie warunki, lód itp.)

Trzeba byc idiota żeby posiadając napęd na cztery koła z niego nie korzystać. Właśnie w zakręcie z takim napędem powinno się jeździć z gazem. Bez gazu jedziesz jak zwykłą oską :P

jaceksu79 - 31-10-2011, 20:13

vavoom napisał/a:
.... prawdopodobnie przebija wszystkie, o których dyskutujemy - Suzuki Grand Vitara.


No jasne- zwłaszcza ten wspaniały drążek reakcyjny w tylnym zawieszeniu rodem z łady nivy lub daewoo matiza dający niesamowitą ( w sensie negatywnym) stabilność na pofalowanym zakręcie

vavoom - 31-10-2011, 22:18

jaca71 napisał/a:
Trzeba byc idiota żeby posiadając napęd na cztery koła z niego nie korzystać. Właśnie w zakręcie z takim napędem powinno się jeździć z gazem. Bez gazu jedziesz jak zwykłą oską


Jechać z gazem to nie to samo, co dodawać gazu.

jaceksu79 napisał/a:
rodem z łady nivy


Argumenty o jakiś pofalowanych zakrętach to skrajności, którymi do wszystkiego można się doczepić. Czym innym jest auto osobowe, czym innym SUV, a czym innym łódź podwodna.
Grand Vitara to akurat jedyne auto w tej klasie, którym bez obaw można wjechać w teren. Nivą też.

Haniball - 06-11-2011, 21:26

Filmik fajny, nie wiem o co tu się czepiać.

[ Dodano: 09-11-2011, 13:03 ]
jaceksu79 napisał/a:
krzychu, tego chyba nie trzeba komentować? Nie staraj oszukać samego siebie - przecież to wiadomo, że najlepsze napędy na świecie 4WD robi subaru oraz audi quattro

vavoom, spalona viskoza może nie ruszy :wink:


wywołano audi guattro do tablicy a tu :
http://www.youtube.com/wa...feature=related
http://www.youtube.com/wa...feature=related

Po pytaniu do ASO w sprawie ASX 4WD, takie info otrzymałem:
cyt."ASX wykorzystuje zoptymalizowaną wersję elektronicznego napędu na cztery koła
„AWC”, który oferuje kierowcy wybór trzech trybów pracy dopasowanych odpowiednio do jego preferencji i warunków podróżowania. Centralny dyferencjał oferuje elektronicznie kontrolowane sprzęgło, które wykorzystuje sterowanie antycypacyjne, aby rozdzielić odpowiednią ilość momentu obrotowego pomiędzy przednią a tylną oś, wykorzystując w tym celu dane z czujnika otwarcia przepustnicy oraz bazując na prędkości pojazdu, warunkach drogowych i działaniach kierowcy:

W trybie 2WD, moment obrotowy przekazywany jest jedynie na przednie koła, co pozwala na sprawną i oszczędną jazdę.
W trybie 4WD AUTO, przekazywanie momentu obrotowego jest kontrolowane automatycznie, co zapewnia odpowiednią przyczepność na luźnych nawierzchniach i/lub w niesprzyjających warunkach drogowych (od 98% na przód / 2% na tył do 50% na przód / 50% na tył).

W trybie 4WD LOCK, około 1,5-raza więcej momentu obrotowego niż w trybie 4WD AUTO jest przekazywane do tylnych kół, aby zwiększyć właściwości terenowe na nieutwardzonych nawierzchniach oraz w sytuacji, gdy pojazd utknie. Tryb ten zapewnia znakomite właściwości 4WD na wszystkich nawierzchniach i we wszystkich sytuacjach.

Stabilność pojazdu jest dodatkowo polepszona dzięki większej sile napędowej przekazywanej na tylne koła w trybach 4WD AUTO i 4WD LOCK. "

Czyli co, że w trybie 4WD LOCK na tył może być 75% momentu obrotowego?

vavoom - 10-12-2012, 21:11

W temacie ESP - według jednego z kierowców w tym filmie http://youtu.be/U-ICb6Slgtw (od ok. 3:40) pomimo wyłączonego ESP, po 5 sekundach poślizgu system ten sam się aktywuje - czy ktoś to testował?
Trik - 11-12-2012, 01:16

Może trochę inaczej. Wyłaczone ESP aktywuje się powyżej pewnej prędkości. W Lancerze sprawdzałem na mokrym torze, ale do 70km/h ESP samo sie nie aktywowało, mimo mocnego świrowania (test łosia, awaryjne hamowanie z ominięciem przeszkody, slalom). Ale np w Nawarze aktywuje się chyba powyżej 40km/h. Teraz są dobre warunki aby to sprawdzić na jakimś dużym placu, żeby miejsca nie zabrakło.
vavoom - 12-08-2013, 11:33

Test ESP, a dokładniej kontroli trakcji (podjazd - przekątna)
http://www.youtube.com/watch?v=9p1D-rpN0xE

krzychu - 12-08-2013, 11:38

czyli nie działa dohamowywanie koła..... :cry: Jak wyjechał się udało wyjechać to albo wystarczyło rozpędki do pokonania newralgicznego odcinka lub widziałem też jak już się przechyliło do cięższy przód docisnął lekko to odelżone przednie koło i pociągnęło.... Jak się robi kołyska to ewidentnie bezradnie obraca kółkami...
vavoom - 12-08-2013, 12:33

krzychu napisał/a:
czyli nie działa dohamowywanie koła.....

Działa, tylko nie tak agresywanie jak w Pajero, Grand Vitara czy Evogue, co niestety nie wystarcza na pokonanie takiego podjazdu... Z drugiej strony kto podjeżdża osobówką pod takie przeszkody... ;)

krzychu - 12-08-2013, 13:17

vavoom - a jakiś dowód?
vavoom - 12-08-2013, 17:53

krzychu napisał/a:
vavoom - a jakiś dowód?

Krzychu, ale dowód na co? Na zasadę działania kontroli trakcji? Było wiele na ten temat, np.
http://youtu.be/alLhmoxChV8
http://youtu.be/ulAplubDinI
http://youtu.be/pnX7WlPDndY

Dla porówniania Pajero:
http://youtu.be/fm1MGLUewuo

krzychu - 12-08-2013, 18:22

Ostatni filmik z Outlanderem jest bardzo przekonujący. Może faktycznie działa... Kurde raz niby widać, innym razem wydaje mi się, że wyjechał tą szczątkową przyczepnością (od cięższego przodu) i tym co zablokuje sam mechanizm różnicowy... Na tym pierwszym z dzisiaj nie widać najmniejszej reakcji układu...
vavoom - 12-08-2013, 19:02

krzychu napisał/a:
Na tym pierwszym z dzisiaj nie widać najmniejszej reakcji układu...

Nie widać, choć w zwolnieniu daje się zauważyć, że koło kręci raz wolniej, raz szybciej, natomiast nie jest całkwicie blokowane, jak np. tutaj (na wstecznym):
http://youtu.be/2_j-kJUZ5pg
Więcej aut (m.in. Outlander) tutaj:
http://youtu.be/z_6Rf76cBdQ

W sytuacji, kiedy auto stoi na 4 kołach, zapewne coś pomaga, ale przy offroad nie wyciągnie...



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group