Forum ogólne - koniec ery EVO ;(
Student - 04-03-2011, 13:31
Ale w czym rzecz, Mitsu już 2-3 lata temu prezentowało EVO z silnikami elektrycznymi na każdym kole, o całkiem fajnej mocy
Poproszę o takie w dobrej cenie i zasięgiem ok. 500km na jednym ładowaniu.
Pełnia szczęścia.
Misiek :) - 04-03-2011, 14:16
Wg mnie evo z silnikiem 2,0 Turbo i 4 elektrycznymi w kołach to bardzo dobry kompromis (między ekoszajbusami i miłośnikami motoryzacji).
Komplet silników elektrycznych może efektywniej sterować rozłożeniem momentu na kółka. Pozatym hamowanie z prędkości by odzyskiwało troszke mocy.
Jeśli miał bym wybór między oszczędniejszym autem z tym, że 4g63t + elektryka a klasycznym evo (pod warunkiem zbliżonych osiągów i ceny) to miał bym duży dylemat.
Jeśli miałbym wybór między paliwożernym V8 z tym pomrukiem a takie same osiągi w elektrycznym to brał bym V8
ThRIAU - 23-02-2012, 13:55
Fakt, że elektryczne samochody to przyszłość to już od dawna inżynierowie w liczących się koncernach wiedzą. Na razie my konsumenci jesteśmy sceptyczni, ale zaprawdę powiadam wam, że cena ponad 5 zł za litr zrobi swoje. To będzie katalizator naszego zapatrywania się na tę kwestię. I niczym za dotknięciem magicznej różdżki zacznie zmieniać nasze podejście to technologii alternatywnych dla silników spalinowych. Cenniki na stacjach paliw raczej będą się pięły do góry do magicznej linii powyżej, której dobro – czytaj paliwo- staje na granicy osiągalności dla zwykłego masowego odbiorcy ( wprawdzie ponad 5 zł za litr jest już też ciężkie do przełknięcia ale to niestety nie koniec). Wtedy nastąpi buuum na pojazdy elektryczne. Moim zdaniem będzie to ok. 2020r. Czas ten należy wykorzystać na rozwój i badania by wstrzelić się z podażą w nadchodzący popyt. Właśnie wtedy górą będą marki, które mają już technologię elektrycznych pojazdów przećwiczoną i opanowaną. Oni wiedzą co robią........chyba............... .
Prius, Opel Ampera, Audi e-Tron, hybrydy Lexusa, BMW będą się mnożyły jak grzyby po deszczu.
Jest to temat sprzed roku i ile podrożało paliwo rok do roku? A to raczej nie koniec.
Ale to tylko moje zdanie i nikt nie musi się z nim zgadzać!
-------------------------------------------------------------------------------------------
- Dziadku, dziadku a co oni na tym filmie wlewają do samochodu?
- Wnuczku, to jest paliwo. Choć tu i usiądź, opowiem ci o moim Galancie. Miał wspaniały silnik V6....
- V co miał? A to na prąd stały czy przemienny?
Marianekk - 23-02-2012, 15:48
Elektryka nadchodzi szybkimi krokami ,widać to na autosalonach każda marka pokazuje ze już ma alternatywę i z roku na rok coraz większe zasięgi oferują na samej elektryce.
Wtedy tylko pojawi się problem dochodu państw europejskich z powodu utraty akcyzy od paliw i zacznie się płacenie podatku w 99% od przebiegu aut.
Pozdrawiam
Marian
gzesiolek - 23-02-2012, 15:58
Spokojniutko, spokojniutko... jak nie beda zarabiac na ropie to beda zarabiac na czyms innym... ciekawe jakie przebiegi beda wytrzymywac akumulatory, ogniwa itd.
Ot, raj dla producentow... ogniwa na 100tys km... a nowe w cenie 70% auta...
Misiek :) - 23-02-2012, 16:01
Marianekk napisał/a: | d paliw i zacznie się płacenie podatku w 99% od przebiegu aut. |
oj, to w polsce rząd będzie musiał postwić więcej fotoradarów, bo liczniku już prawie stoją w miejscu (20 lat tak samo jak 10 lat przebieg 180tyś km)
bastek - 20-05-2012, 21:20
mitsubishi evo....
może komus się spodoba...
http://motoryzacja.interi...napedem,1798543
promatti - 30-05-2012, 09:02
zasmuca cos takiego, całe dzieciństwo i myśl że w przyszłości sobie takie kupie poszło sie ... do piachu oby to jaka plotka tylko było a Mitsubishi utrzymało przyszłość Evo a pozostawiło tylko Historię.
RalfPi - 31-05-2012, 09:36
gzesiolek napisał/a: | Spokojniutko, spokojniutko... jak nie beda zarabiac na ropie to beda zarabiac na czyms innym... ciekawe jakie przebiegi beda wytrzymywac akumulatory, ogniwa itd.
Ot, raj dla producentow... ogniwa na 100tys km... a nowe w cenie 70% auta... |
Jako elektryk powiem tak-
Faktycznie problemem obecnie jest magazynowanie energii - myślę, że w końcu będzie przełom i inżynierowie znajdą tanie i pojemne magazyny energii elektrycznej.
Swoją drogą, wiecie jaka jest "sprawność" wytwarzanej energii w elektrowni, którą odbiera odbiorca.. około 20%
A wiecie jaka jest sprawność ładowania, rozładowania baterii.. Powiedzmy 95%. Wiecie jaka jest sprawność silnika elektrycznego - wysoka - w dobrym punkcie pracy powiedzmy 95%.
Więc sumaryczna sprawność takiego napędu jest podobna jak sprawność napędu spalinowego!
Cały myk polega na odzyskiwaniu energii podczas hamowania. Czyli ponownej zamiany energii kinetycznej pojazdu na energię elektryczną
Pozdrowienia.
PS Obecne baterie nie są takie złe - całkiem spora gęstość energii i słyszałem na konferencji jednej, że ilość cykli ładowania/rozładowania jest b. duża (nie pamiętam dokładnie - 5000? - czyli powiedzmy 10 lat(!)-półtora ładowania na dzień ) i rośnie jeżeli nie rozładowujemy jej do końca. Pomijam fakt sporej masy..
W mojej skromnej opinii sensowną alternatywą do napędu spalinowego jest napęd hybrydowy.
Silniki nie dużej mocy pracujące głównie w reżimie generatorowym + sensowny silnik spalinowy - fajnym przykładem jest taka nieduża ale fajna Honda.. CRZ??
I jak 50% samochodów do 2020 roku będzie hybrydowych, zaznaczam hybrydowych, a nie elektrycznych to będzie dobrze:)
krzychu - 31-05-2012, 09:57
RalfPi napisał/a: | fajnym przykładem jest taka nieduża ale fajna Honda.. CRZ?? |
eeeee, co jest fajnego w czymś co w sumie całe jest fajne, tylko silnik do bo nie jedzie. Znaczy trzeba by powiedzieć układ napędowy... A wcale nie pali mało. Zresztą nawet prius nie pali mało... Są przecież samochody klasyczne które palą mniej... Dla mnie jedyne rozwiązanie to jakby zrobili auto hybrydowe które można podładować w domu (nowego priusa się chyba nawet da), rozwinie na elektrycznym silniku 90km/h i zajedzie powiedzmy 40-50km na nim. A dopiero potem odpali się motor spalinowy.... Wtedy to ma sens, dojeżdżasz do pracy na prądzie, a jak chcesz jechać nad morze to nie jesteś uwiązany kablem. Tylko jeszcze czekać na elektrownie atomową w PL.
ps. W całym temacie zapomina się jeszcze dodatkowo o zanieczyszczeniu związanym z produkcją i utylizacją ogniw paliwowych... Sam transport morski jest niesamowicie szkodliwy na środowiska...
RalfPi - 31-05-2012, 12:30
krzychu napisał/a: | RalfPi napisał/a: | fajnym przykładem jest taka nieduża ale fajna Honda.. CRZ?? |
eeeee, co jest fajnego w czymś co w sumie całe jest fajne, tylko silnik do bo nie jedzie. Znaczy trzeba by powiedzieć układ napędowy... A wcale nie pali mało. Zresztą nawet prius nie pali mało... Są przecież samochody klasyczne które palą mniej... |
Oh really..?
http://www.autocentrum.pl...14km-2010-2012/
I tu wychodzi, że pali średnio 5.8..
http://www.autocentrum.pl...17km-2010-2012/
A Lancer 1.6 podobna ilość koników - 7.1
Co do zanieczyszczenia środowiska - tak czy siak zanieczyszczasz środowisko - nie znam się zbytnio na ekologii (chemii) ale uzyskanie energii z atomu jest "zdrowsze" niż uzyskanie jej ze spalonego w mieście paliwa...
A Prius, to był jeden z pierwszych modeli hybrydowych, więc nic dziwnego, że nie dawał rady - postęp w dziedzinie sterowani i napędu i ogólnie energoelektroniki jest niesamowity, więc to co było 10 lat temu ...
A co do EVO.. Chyba każdy z posiadaczy cywilnej wersji Lancera ma w swoich marzeniach zakup Evolution'a
krzychu - 31-05-2012, 12:59
Żeby nie było, że szachuję mniejszymi autami albo dieslami to masz:
http://www.autocentrum.pl...05km-2008-2012/
Do tego masz jeszcze większość małych dyszlów... Mam je wymienić?
RalfPi - 31-05-2012, 13:17
spalanie 6.0 i do tego mniej kuni..
Nie ma co się "przekomarzać" - Samochód z napędem hybrydowym pali mało - oczywiście w ruchu miejskim, do którego jest głównie przeznaczony. Uważam, że takie fury to dziś i jutro samochodów miejskich.
krzychu - 31-05-2012, 13:19
Cytat: | Minimalne średnie spalanie [l/100km]: 5,7
|
Zależy na co patrzysz i kto wpisywał dane.... A jak tak bardzo chcesz to pooglądaj spalania np. 1,3 MultiJet, 1,4 TDI czy 1,5 HDI... Zresztą 1,9 TDI w tej wersji blue coś tam też potrafi mało spalić. Do tego tabun Nm
Ja bym powiedział, że pali mało. Ale ta różnica jest za mała, żeby uzasadniać inwestowanie w hybrydę.
RalfPi - 31-05-2012, 13:41
krzychu napisał/a: | Cytat: | Minimalne średnie spalanie [l/100km]: 5,7
|
Zależy na co patrzysz i kto wpisywał dane.... A jak tak bardzo chcesz to pooglądaj spalania np. 1,3 MultiJet, 1,4 TDI czy 1,5 HDI... Zresztą 1,9 TDI w tej wersji blue coś tam też potrafi mało spalić. Do tego tabun Nm
Ja bym powiedział, że pali mało. Ale ta różnica jest za mała, żeby uzasadniać inwestowanie w hybrydę. |
Oczywiście diesle też pozostaje alternatywą.. natomiast też jest droższy w zakupie i z tego co piszą to jednak jest bardziej awaryjny jak benzyniak (nie wiadomo jak z hybrydą..)
Jak zapodasz wysokoobrotowy silnik elektryczny i dobrą przekładnię, to też Nm się nie powstydzisz
Aha.. A ile tak z ciekawości taki MultiJet 1.3 ma do setki..? Tak z ciekawości
|
|
|